/i/İnanç

İnanç
  1. 25.
    +1
    ya konusu gelmişken sorim.. çokca duyuyorum işte inanmıyorsun, bu yaşamın bir anlamı mı var senin için ölüp gideceksin vs. çokca varyasyonu var tabiki bu sorunun da anladınız işte.

    e peki harika bir müslümansın, pek tabi cennetle müjdelendin, vardın cennete.. sonsuz cennet? amaç? ordaki anlam ne?
    ···
    1. 1.
      0
      Asıl ödülün cennet olduğunu kim dedi sana? Çok net konuşacağım hâşâ am için cenneti isteyenlerden olmak istemem ki değilim de. Asıl ödül çok başkadır.
      ···
      1. 1.
        0
        asıl ödül ne olm acun gibi haftaya mı açıklican :D
        ···
      2. 2.
        0
        Ahabsbgsbdnnddnjdnd yok panpa onu ben dersem bir anlamı kalmaz. Kendin araştırdıkça bulursun
        ···
    2. 2.
      0
      Yani hocam iki ihtimal içinde sonsuzluk kavramı acaip derecede korkutucu. Sonsuz... sıkılır abi insan. Ne olursa olsun sıkılır
      ···
  2. 24.
    0
    Bence Cennetin katmanları olduğuna göre sevap ve günah arasında çok az fark varsa en alt katman çok sevapkar ise en üst katmana gönderilecek.Çok az fark ile günahlar öndeyse tövbe edilip azap çektirilecek sonra cennete gönderilecek.Ama günahlar sevaplardan olukça fazlaysa ebedi cehennemde kalacak. Ateist ise önce cehennem sonra ebedi boşluk(Çok günahkar ateist ise ebedi cehennem)

    Tabi bunları dünya ahlak yapısına göre yazdım tabiki Allahın bileceği iş.
    ···
  3. 23.
    +1
    99 - Nihayet onlardan (müşriklerden) birine ölüm gelip çattığında, "Rabbim, der, lütfen beni (dünyaya) geri gönder,"

    100 - "Ta ki, boşa geçirdiğim dünyada iyi iş (ve hareketler) yapayım." Hayır! Onun söylediği bu söz (boş) laftan ibarettir. Onların gerisinde ise, yeniden dirilecekleri güne kadar (süren) bir berzah vardır.

    101 - Sûr'a üflendiği zaman aralarında artık ne soysop (çekişmesi) vardır, ne de birbirlerini soruşturacaklardır.

    102 - Böylece kimlerin tartıları ağır basarsa, işte asıl bunlar kurtuluşa erenlerdir.

    103 - Kimlerin de tartıları hafif gelirse, artık bunlar da kendilerine yazık etmişlerdir; (çünkü onlar) ebedî cehennemdedirler.

    Ayetin öncesini okumadan tek ayetle bakamazsın buna. Sureyi komple okuyup anlamak gerekli. Bak 99.ayette müşrik yazıyor. Muminun suresi musriklerede uyarı yapar. Orada bahsettiği musriklerdir.
    Ayrıca arapçanin türkçeye çevrimi hiç basit değildir. Bizim dilimizde bile tek kelime kaç farklı yere çekiliyor.
    ···
  4. 22.
    0
    Miraç gecesinde inanlar mutlaka kurtulacaktir der ve bundan ortaya cikar ama haklisin affedilecek umuduyla günah işlememeliyiz
    ···
  5. 21.
    0
    http://m.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3973 kardeş cevap ver buna burda yazilandada geçeceğimiz söyleniyor
    ···
    1. 1.
      0
      Kardeş allah aşkına bu ayetten senin anladığın bu mu ? Bak bakalım neresinde yazıyor ebedi olmadığı ??? 2 kelimelik ayeti 1 sayfa açıklamaya çalışırsan öyle olur tabii.
      ···
  6. 20.
    0
    ben şu an şok
    ···
  7. 19.
    0
    “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
    ···
  8. 18.
    0
    107. Rabbinin dilediği hariç onlar, gökler ve yer durdukça o ateşte ebedî kalacaklardır. Rabbin gerçekten istediğini yapar. (Hud suresi 107.ayet)

    "Rabbinin dilediği hariç" istisnası ile ilgili olarak da müfessirler farklı yorumlarda bulunmuşlardır.

    a) "Allah dilediği takdirde bu ebedîliği bir süre sonra sona erdirecek" demektir. Bu durum cehennemin de sonlu olacağını hatıra getirmektedir.

    b) Allah dilediği kimseleri orada ebedî kalmaktan kurtaracaktır. Bu da bazı müşrik ve inkarcıların cehennemde ebedî kalmaktan kurtulacağı ihtimalini hatıra getirmektedir. (krş. En'âm, 6/128) Şüphesiz ki Allah istediğini yapma gücüne sahiptir; O'nun için hiçbir engel söz konusu değildir; ancak müşrik ve inkarcıları affetmeyeceğini, bunların ebedî olarak cehennemde kalacağını açıkça bildirmiştir. (Nisa, 4/14,116)

    c) Başka bir yoruma göre ise bedbahtlar, günahkâr müminler ve inkarcılar olmak üzere ikiye ayrılır. Bu istisna müşrik ve inkarcıları değil günahkâr müminleri ifade eder. Bunlar belli bir süre cehennemde kaldıktan sonra yüce Allah bunları oradan çıkartıp cennete yerleştirecek, inkarcı bedbahtlar ise ebedî olarak cehennemde kalacaklardır. Bu yorum daha tutarlı görünmektedir. Çünkü müminlerin ebedî olarak cennette, inkarcıların ise ebedî olarak cehennemde kalacaklarını açıkça ifade eden âyetler vardır. (bk, Mâide 5/119; Cin 72/23; bu istisna ile ilgili diğer görüşler için bk. Şevkânî, II, 500)

    Mutlu olanlara gelince bunlar da sonsuz olarak cennette yaşayacaklardır, "Rabbinin dilediği hariç" istisnası bunlar hakkında da mevcuttur; ancak âyetin son cümlesi cennet nimetlerinin kesintisiz olduğunu ve cennete girenlerin oradan çıkarılmayacağını göstermektedir. Bu takdirde istisnanın anlamı nedir?

    ALINTI
    ···
    1. 1.
      0
      Kendi yorumum: Bence ayette Rabbinin dilediği hariç denmesi asla boşuna bir söz değil cehennemden cennete geçişin olabileceğini düşündürüyor bana tabii ki bunu ölünce göreceğiz
      ···
  9. 17.
    0
    Rezerve
    ···
  10. 16.
    +1
    arkadaşın açıkladığı konu şu.

    sadece bir kişi hariç herkesin tezi hadislere dayanıyor. arkadaş da diyor ki peygamber efendimizin ölümünden 180 sene sonra doğan bir islam aliminin yazdığı hadislere göre bu yorum var. ama kur'an da geçmiyor.

    hala daha hadislerde yazan şeyleri kabul ederek cevap vermeye çalışan var.

    adam kur'anda yok diyor siz hadisle cevap veriyorsunuz.
    ···
    1. 1.
      0
      Yahu bu kadar basit işte. Bir türlü anlatamadım arkadaş. Ya da anlamak istemediler. Cevap yetiştiremiyoruz ozaman da "işte sustu cvp veremedi" oluyor aq.
      ···
  11. 15.
    +1
    Anlatıyorum güzel kardeşim peygamberlerin özel duaları var ne istersek er kabul olucak ve peygamber efendimiz ise bu duayı ahirete sakladı müslüman olanlar ama cehenneme görenleri ordan çıkartmak için dua edicek ve kabul olduğunda ise peygamber efendimizin ümmeti cehennem azabından kurtulacak evet bu ayette gecmeyebilir
    ···
  12. 14.
    0
    Hatalı olduğun bir hadise var.. Kuranın hiçbir yerinde(şirk ve kul hakkı hariç) müslümanların edebi cehennemde kalacağı yazmaz. Sadece müslüman olmayanlar edebidir cehennemde
    ···
  13. 13.
    0
    Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun haricindeki günahları ise, dilerse bağışlar, dilerse bağışlamaz. Allah’a ortak koşan gerçekten büyük bir günah işlemiştir.
    Nisa 48
    ···
  14. 12.
    0
    Bak guzel kardeşim dogru bir nevi evet cehennemde sonsuza dek kalacaklar var bunlar münafıklar ve Allah a savaş açanlardır yani müslümanlar yıne cennete girebilecek ancak inanmayanlar için iş kötü sonsuza kadar orda kalacaklar buda hadislerle sabittir miraç gecesinfe peygamberin cehennemde gördüklerini okursan anlarsın az bir şey
    ···
    1. 1.
      0
      Benim bahsettiğim olay o değil panpa. Bir insan müslüman olduğu için cezasını çekip cennete gitmesi. Senin bahsettiğin direkt şirk koşanlar
      ···
    2. 2.
      0
      Bak o konudada yardımcı olayım cennete geçer musluman ancak cennete girdiğinde alnında bir işaret olur bu işaret cehennemden çıktığını işaret eder
      ···
    3. 3.
      0
      Ha nasıl kalır cehennemde ebediyen ciddi bir gunah işlemiş olması gerekli gaylık gibi fln
      ···
    4. 4.
      0
      Ha nasıl kalır cehennemde ebediyen ciddi bir gunah işlemiş olması gerekli gaylık gibi fln
      ···
    5. diğerleri 2
  15. 11.
    +3
    Şöyle kaynaklarda var;
    Hayır, Cehennemde temelli kalan, kâfirlerdir. Günahı çok Müslümanlar, affa ve şefaate kavuşamazsa, cezası kadar Cehennemde kalacaktır. Bu, yanlış düşünce meal okumanın, Kur’an-ı kerime kendi görüşüne göre mana vermenin neticesidir.

    Herkes Cehenneme girecek, kimi hiç azap çekmeden çıkacak; kimi az, kimi çok, kimi de sonsuz olarak kalacaktır. Bir âyet-i kerime meali:
    (içinizde Cehenneme uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbinin kesin hükmüdür. Allah’tan sakınanları oradan kurtarır; zalimleri [kâfirleri] de dizüstü çökmüş olarak orada bırakırız.) [Meryem 71, 72]

    (iman edip de imanlarını şirkle bulaştırmayanlar, Cehennemde ebedî kalmaktan emindirler. Onlar için, bu korku yoktur) [En’am 82]

    Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır.” (Bakara, 2/284; Al-i imran, 3/129; Maide, 5/18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”Şu hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurmuştur:
    “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
    Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin, netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur.
    Mümin olarak ölenlerin ebedi Cehennemde kalacağını bildiren bir ayet yoktur. Ebedi cehennemde kalacaklarla ilgili ayetler ise kafirler hakkındadır.

    Birde şöyle edit koyayayım:
    Cehenneme girip, oradan çıkan kimse, ebedi Cennetliktir. Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
    (Her insan ölümü tadacaktır. Kıyamet günü, ecirleriniz size mutlaka ödenecektir. Cehennem ateşinden uzaklaştırılıp Cennete sokulan kimse artık kurtulmuştur.) [Âl-i imran 185]

    Âyet-i kerimeleri açıklayan Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
    (Allahü teâlâ iman sahiplerine, Cehennemde, günahları kadar azap eder. Sonra imanları sebebiyle ebedi olarak Cennete sevk eder.) [Ebu Nuaym]
    ···
    1. 1.
      0
      23/MU'MiNÛN-103: Ve men haffet mevâzînuhu fe ulâikellezîne hasirû enfusehum fî cehenneme hâlidûn(hâlidûne).
      Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır.

      BU AYET ILE ÇELiŞMiYOR MU?
      ···
      1. 1.
        +5 -1
        Çelişmez. iman etmenin sevabının büyüklüğünü biliyor musun? Belki tüm günahlarına rağmen tartın ağır geliyordur? Arkadaş gayet güzel açıklamış.

        Sonuç: cehennem cennet arası geçiş mümkündür.
        ···
  16. 10.
    +1
    Benim bildigim, sevabı günahından fazla olan, ancak günahı gene de çok fazla olan adamlara böyle bir geçişin hak olduğu. Yani önce cehenneme, sonra cennete gidecek adamlar bu adamlar. Sevapları elbet fazla olabilir, ancak kul hakkı kavramı çok çok geniş bir kavram. Ve şimdiye kadar kul hakkı yememiş bi kul olmadığını düşünürsek, galiba böyle bir geçiş var. Kul hakkı insanı dinden çıkarmaz. Sonuçta cennette günah yoktur, temizlenmeden ya da baştan temiz olmadan hiçbirimiz giremeyiz. Ancak iman edip de kul hakkı yediysek, o zaman bu olay var galiba. Bilmiyorum emin değilim.
    ···
    1. 1.
      0
      Bir çok ihtimalden tabikii bahsedebiliriz panpa. Ama yine de Kuran-ı Kerim i baz alırsak böyle bir geçişten bahsedilmiyor. Bu konu ile ilgili yukarıda @2 nin paylaştığı âyet gayet kesin bir şekilde "ebedi" diyor.
      ···
      1. 1.
        0
        Aynen panpa o konuda şüphe yok. Ancak şöyle bir bağıntı var. Şimdi senin sevapların günahlarından çok net bir şekilde fazla. Ancak gittin birine sövdün yani kul hakkı yedin. Sövmek insanı dinden çıkarmaz, ancak adam sana hakkını helal etmezse cennete de giremezsin. işte buradaki tek mantıklı açıklama cehennemden cennete geçiş oluyor. Ayrıca bu insanlık tarihinde oldu. Hz. Adem cennetten atıldığında onun için her yer cehennemdi. Yani cennetten cehenneme geçti. Sonra cezasını çekti, Allah da onu cennetine geri aldı. Yani cehennemden cennete geçmiş oldu. O, El Adil'dir. O'nun adaleti hepimizedir. Bence bu geçiş var panpa. Ancak elbette sadece iman edenlere var.
        ···
      2. 2.
        0
        Dünyada hakkını helal etmeyen adam ahirette de etmezse ne olacak panpa? O zaman cennete hiç girmeyecek. Senin yazdığın bağıntıdan böyle bir soru da çıkıyor ortaya.
        ···
      3. 3.
        0
        işte, bu dediğin olayda kesin giremez cennete diyemiyoruz panpa. Sonuçta küçük bir kul hakkı sınırsız bir günah değildir. Tabi yolsuzluk yapıp milyonlarca insanın parasını yemek veya bir dini değiştirip 2.5 milyar insanı (christianity) buna inandırmaktan bahsetmiyorum. Küçük kul hakkı var büyüğü var. Senin dediğin soruya diyebileceğimiz tek şey Allah bilir.
        ···
      4. 4.
        0
        Bakalım panpa. Sonuç ne olacak. Hakkımızda hayırlısı
        ···
      5. diğerleri 2
  17. 9.
    +1 -1
    Beyler Siz ekgib billiyorsunuz ikiside ebedidir ama bir nefisin sevapları agır bastıgında direk cennete gitmeyecek illaki günahların acısını çekicek .
    ···
    1. 1.
      -1
      Ozaman tersi bir durumda, yani günahı fazla olan müslüman önce cennete gidip sevaplarının ödülünü alıp sonra cehenneme gitsin panpa.
      ···
    2. 2.
      +1
      Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
      ···
  18. 8.
    +4
    geçiş yoktur. ikisi de ebedidir.
    ···
  19. 7.
    +5
    Ilk defa duydum bi arastırıp geleyim
    edit: MU'MiNÛN Suresi 102. ayet
    adam haklıymıs beyler cehennem hayatı ebedidir.
    ···
    1. 1.
      0
      Bu geçiş hikayesini müslümanlara kim nasıl yedirdi. Gerçekten çok merak ediyorum. Ve milyonlarca insan buna nasıl inandı?
      ···
    2. 2.
      0
      Panpa bu ayet sanki biraz üstü kapalı gibi ben bunu bi hocaya sorucam
      ···
      1. 1.
        0
        ihtimal o dur ki hoca sana hadislerden bahsedecek. Kuran -ı Kerim de geçmiyorsa hocaya da gözü kapalı inanma. Saygılar.
        ···
  20. 6.
    0
    Rezervasyon
    ···