-
1.
+52 -6Din konusunda beni en çok düşündüren konuların başında gelir bu mesele.
Halbuki Kuran-ı Kerim in tek bir ayetinde bile böyle bir geçişten bahsedilmez iken müslüman toplumların sıkı sıkı ya inandığı bir olaydır.
Bir insan sırf müslüman olduğu için günahı sevabından çok ise, günahı kadar cezasını çektikten sonra cennete gidecek. (yarattığın mecnun'a bir teselli ver)
Buda insanlara günah işleme toleransı tanımaktadır.
Halbuki Kuran-ı Kerim hem cennet hem cehennemden sonsuz olarak bahseder.
Hadislere dayanarak "cezadan sonra ödül var" inancı çok tehlikeli bir inançtır. O hadisler ki Hz. Muhammet ten 300-400 sene sonra ortaya çıkmış hadislerdir.
son söz " ey müslümanlar affedileceğiniz umudu ile günah işlemeyin."
-
2.
+34 -118/KEHF-105: Ulâikellezîne keferû bi âyâti rabbihim ve likâihî fe habitat a’mâluhum fe lâ nukîmu lehum yevmel kıyameti veznâ(veznen).
işte onlar, Rab’lerinin âyetlerini ve O’na mülâki olmayı (ölmeden evvel ruhun Allah’a ulaşmasını) inkâr ettiler. Böylece onların amelleri heba oldu (boşa gitti). Artık onlar için kıyâmet günü mizan tutmayız.
23/MU'MiNÛN-103: Ve men haffet mevâzînuhu fe ulâikellezîne hasirû enfusehum fî cehenneme hâlidûn(hâlidûne).
Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır.
Doğrudur dediğin panpa -
-
1.
0Aynen katılıyorum "ebediyen"
-
-
1.
+2sizlerde ateistler gibi tefsire bakmıyorsunuz ve ayetleri tek tek inceliyorsunuz. Yaptığınız çok yanlış Kuranı bütün okusaydınız ne demek istediğimi anlardınız
-
1.
-
2.
0Meal çok iyi, nereden buldun bunu
-
1.
-
3.
+3 -1cennet cehennem mevzularını en iyi işlemiş insanlardan bazıları, brutal death metal grubu decaying purity olarak karşımıza çıkıyor, zaten albüm kapağı da aşırı iyi bir şekilde görebilirsiniz.
http://www.decayingpurity...ownloads/wp_dp_mrotfs.jpg -
-
1.
0Teşekkür ettim bilgi için panpa. Eline sağlık.
-
-
1.
0Panpa görüşüne saygılıyım ama Kuranı kerimde haşa cehennemden cennete geçiş yok demişsin ama şunu bir oku istersen ayetlerle cevap vermişler:
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=3973
-
1.
- 2.
-
1.
-
4.
+1 -14Yaptığın derin ve kapsamlı araştırmanın sonuçlarını kaynaklarıyla beraber bizimle paylaştığınız için size teşekkür ediriz. Şimdi gibtirip gidebilirsiniz.
-
-
1.
+2Karşıt görüş olarak ortaya koyduğun belge bilgi ve ayetler için biz teşekkür ederiz kardeşim.
-
-
1.
0Tezini getirdiğin zaman antitezini sunarız. Boş söylemlere karşı delil gösteremezsin çünkü olay senin zihnindedir. Senin zihnine karşı mı seni ikna etmeye çalışacağım. Ancak araştırmaların, deneylerin, kaynakların çürütelebilir.
-
2.
+1Bahsettiğim olay kuran- kerim de geçmiyor. ispat olarak bütün kuran-ı kerim i paylaşmam mı lazım panpa? Yok bahsetmiyor böyle bir geçişten. Eğer varsa tek bir ayet buyur sen Paylaş.
-
1.
-
1.
-
5.
0Ama müslümanların hesaptan mutlu olacağı da yazıyo. Bence çok günah işleyen kafirliğe sapabilir ya, mesela müslüman biri gidip de dinine ters şeyleri aşırı yapar mı, bunun gibi. Mesela hırsızlar da çalmaya ufaktan başlayıp çok hale getirmişlerdir. Günahta da küçükten büyüğe gidilebiliyodur. Ama gidilmeyebilir de
-
-
1.
0Sadece müslüman olmak bu hesaptan mutlu ayrılma sebebi olmamalı. Bazıları için Müslümanlık doğuştan gelirken bazıları için seçim oluyor. Ozaman ortada ya bir torpil vardır ya da adaletsizlik.
-
2.
0panpa cehennemde cok aci cekmissin uzun suredir de keyif yapamamissin sonra cezan bitmis cennete girmissin dusun bi defa o hurilere ne yaparsin dusun bi defa
-
1.
-
6.
0Rezervasyon
-
7.
+5Ilk defa duydum bi arastırıp geleyim
edit: MU'MiNÛN Suresi 102. ayet
adam haklıymıs beyler cehennem hayatı ebedidir. -
-
1.
0Bu geçiş hikayesini müslümanlara kim nasıl yedirdi. Gerçekten çok merak ediyorum. Ve milyonlarca insan buna nasıl inandı?
-
2.
0Panpa bu ayet sanki biraz üstü kapalı gibi ben bunu bi hocaya sorucam
-
-
1.
0ihtimal o dur ki hoca sana hadislerden bahsedecek. Kuran -ı Kerim de geçmiyorsa hocaya da gözü kapalı inanma. Saygılar.
-
1.
-
1.
-
8.
+4geçiş yoktur. ikisi de ebedidir.
-
9.
+1 -1Beyler Siz ekgib billiyorsunuz ikiside ebedidir ama bir nefisin sevapları agır bastıgında direk cennete gitmeyecek illaki günahların acısını çekicek .
-
-
1.
-1Ozaman tersi bir durumda, yani günahı fazla olan müslüman önce cennete gidip sevaplarının ödülünü alıp sonra cehenneme gitsin panpa.
-
2.
+1Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
-
1.
-
10.
+1Benim bildigim, sevabı günahından fazla olan, ancak günahı gene de çok fazla olan adamlara böyle bir geçişin hak olduğu. Yani önce cehenneme, sonra cennete gidecek adamlar bu adamlar. Sevapları elbet fazla olabilir, ancak kul hakkı kavramı çok çok geniş bir kavram. Ve şimdiye kadar kul hakkı yememiş bi kul olmadığını düşünürsek, galiba böyle bir geçiş var. Kul hakkı insanı dinden çıkarmaz. Sonuçta cennette günah yoktur, temizlenmeden ya da baştan temiz olmadan hiçbirimiz giremeyiz. Ancak iman edip de kul hakkı yediysek, o zaman bu olay var galiba. Bilmiyorum emin değilim.
-
-
1.
0Bir çok ihtimalden tabikii bahsedebiliriz panpa. Ama yine de Kuran-ı Kerim i baz alırsak böyle bir geçişten bahsedilmiyor. Bu konu ile ilgili yukarıda @2 nin paylaştığı âyet gayet kesin bir şekilde "ebedi" diyor.
-
-
1.
0Aynen panpa o konuda şüphe yok. Ancak şöyle bir bağıntı var. Şimdi senin sevapların günahlarından çok net bir şekilde fazla. Ancak gittin birine sövdün yani kul hakkı yedin. Sövmek insanı dinden çıkarmaz, ancak adam sana hakkını helal etmezse cennete de giremezsin. işte buradaki tek mantıklı açıklama cehennemden cennete geçiş oluyor. Ayrıca bu insanlık tarihinde oldu. Hz. Adem cennetten atıldığında onun için her yer cehennemdi. Yani cennetten cehenneme geçti. Sonra cezasını çekti, Allah da onu cennetine geri aldı. Yani cehennemden cennete geçmiş oldu. O, El Adil'dir. O'nun adaleti hepimizedir. Bence bu geçiş var panpa. Ancak elbette sadece iman edenlere var.
-
2.
0Dünyada hakkını helal etmeyen adam ahirette de etmezse ne olacak panpa? O zaman cennete hiç girmeyecek. Senin yazdığın bağıntıdan böyle bir soru da çıkıyor ortaya.
-
3.
0işte, bu dediğin olayda kesin giremez cennete diyemiyoruz panpa. Sonuçta küçük bir kul hakkı sınırsız bir günah değildir. Tabi yolsuzluk yapıp milyonlarca insanın parasını yemek veya bir dini değiştirip 2.5 milyar insanı (christianity) buna inandırmaktan bahsetmiyorum. Küçük kul hakkı var büyüğü var. Senin dediğin soruya diyebileceğimiz tek şey Allah bilir.
-
4.
0Bakalım panpa. Sonuç ne olacak. Hakkımızda hayırlısı
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
11.
+3Şöyle kaynaklarda var;
Hayır, Cehennemde temelli kalan, kâfirlerdir. Günahı çok Müslümanlar, affa ve şefaate kavuşamazsa, cezası kadar Cehennemde kalacaktır. Bu, yanlış düşünce meal okumanın, Kur’an-ı kerime kendi görüşüne göre mana vermenin neticesidir.
Herkes Cehenneme girecek, kimi hiç azap çekmeden çıkacak; kimi az, kimi çok, kimi de sonsuz olarak kalacaktır. Bir âyet-i kerime meali:
(içinizde Cehenneme uğramayacak hiç kimse yoktur. Bu, Rabbinin kesin hükmüdür. Allah’tan sakınanları oradan kurtarır; zalimleri [kâfirleri] de dizüstü çökmüş olarak orada bırakırız.) [Meryem 71, 72]
(iman edip de imanlarını şirkle bulaştırmayanlar, Cehennemde ebedî kalmaktan emindirler. Onlar için, bu korku yoktur) [En’am 82]
Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır.” (Bakara, 2/284; Al-i imran, 3/129; Maide, 5/18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”Şu hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir. Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurmuştur:
“Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin, netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur.
Mümin olarak ölenlerin ebedi Cehennemde kalacağını bildiren bir ayet yoktur. Ebedi cehennemde kalacaklarla ilgili ayetler ise kafirler hakkındadır.
Birde şöyle edit koyayayım:
Cehenneme girip, oradan çıkan kimse, ebedi Cennetliktir. Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Her insan ölümü tadacaktır. Kıyamet günü, ecirleriniz size mutlaka ödenecektir. Cehennem ateşinden uzaklaştırılıp Cennete sokulan kimse artık kurtulmuştur.) [Âl-i imran 185]
Âyet-i kerimeleri açıklayan Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Allahü teâlâ iman sahiplerine, Cehennemde, günahları kadar azap eder. Sonra imanları sebebiyle ebedi olarak Cennete sevk eder.) [Ebu Nuaym] -
-
1.
023/MU'MiNÛN-103: Ve men haffet mevâzînuhu fe ulâikellezîne hasirû enfusehum fî cehenneme hâlidûn(hâlidûne).
Ve kimin mizanı (sevap tartıları) hafif gelirse, işte onlar, nefslerini hüsrana düşürenlerdir. Onlar, cehennemde ebediyyen kalacak olanlardır.
BU AYET ILE ÇELiŞMiYOR MU? -
-
1.
+5 -1Çelişmez. iman etmenin sevabının büyüklüğünü biliyor musun? Belki tüm günahlarına rağmen tartın ağır geliyordur? Arkadaş gayet güzel açıklamış.
Sonuç: cehennem cennet arası geçiş mümkündür.
-
1.
-
1.
-
12.
0Bak guzel kardeşim dogru bir nevi evet cehennemde sonsuza dek kalacaklar var bunlar münafıklar ve Allah a savaş açanlardır yani müslümanlar yıne cennete girebilecek ancak inanmayanlar için iş kötü sonsuza kadar orda kalacaklar buda hadislerle sabittir miraç gecesinfe peygamberin cehennemde gördüklerini okursan anlarsın az bir şey
-
-
1.
0Benim bahsettiğim olay o değil panpa. Bir insan müslüman olduğu için cezasını çekip cennete gitmesi. Senin bahsettiğin direkt şirk koşanlar
-
2.
0Bak o konudada yardımcı olayım cennete geçer musluman ancak cennete girdiğinde alnında bir işaret olur bu işaret cehennemden çıktığını işaret eder
-
3.
0Ha nasıl kalır cehennemde ebediyen ciddi bir gunah işlemiş olması gerekli gaylık gibi fln
-
4.
0Ha nasıl kalır cehennemde ebediyen ciddi bir gunah işlemiş olması gerekli gaylık gibi fln
diğerleri 2 -
1.
-
13.
0Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun haricindeki günahları ise, dilerse bağışlar, dilerse bağışlamaz. Allah’a ortak koşan gerçekten büyük bir günah işlemiştir.
Nisa 48 -
14.
0Hatalı olduğun bir hadise var.. Kuranın hiçbir yerinde(şirk ve kul hakkı hariç) müslümanların edebi cehennemde kalacağı yazmaz. Sadece müslüman olmayanlar edebidir cehennemde
-
15.
+1Anlatıyorum güzel kardeşim peygamberlerin özel duaları var ne istersek er kabul olucak ve peygamber efendimiz ise bu duayı ahirete sakladı müslüman olanlar ama cehenneme görenleri ordan çıkartmak için dua edicek ve kabul olduğunda ise peygamber efendimizin ümmeti cehennem azabından kurtulacak evet bu ayette gecmeyebilir
-
16.
+1arkadaşın açıkladığı konu şu.
sadece bir kişi hariç herkesin tezi hadislere dayanıyor. arkadaş da diyor ki peygamber efendimizin ölümünden 180 sene sonra doğan bir islam aliminin yazdığı hadislere göre bu yorum var. ama kur'an da geçmiyor.
hala daha hadislerde yazan şeyleri kabul ederek cevap vermeye çalışan var.
adam kur'anda yok diyor siz hadisle cevap veriyorsunuz. -
-
1.
0Yahu bu kadar basit işte. Bir türlü anlatamadım arkadaş. Ya da anlamak istemediler. Cevap yetiştiremiyoruz ozaman da "işte sustu cvp veremedi" oluyor aq.
-
1.
-
17.
0Rezerve
-
18.
0107. Rabbinin dilediği hariç onlar, gökler ve yer durdukça o ateşte ebedî kalacaklardır. Rabbin gerçekten istediğini yapar. (Hud suresi 107.ayet)
"Rabbinin dilediği hariç" istisnası ile ilgili olarak da müfessirler farklı yorumlarda bulunmuşlardır.
a) "Allah dilediği takdirde bu ebedîliği bir süre sonra sona erdirecek" demektir. Bu durum cehennemin de sonlu olacağını hatıra getirmektedir.
b) Allah dilediği kimseleri orada ebedî kalmaktan kurtaracaktır. Bu da bazı müşrik ve inkarcıların cehennemde ebedî kalmaktan kurtulacağı ihtimalini hatıra getirmektedir. (krş. En'âm, 6/128) Şüphesiz ki Allah istediğini yapma gücüne sahiptir; O'nun için hiçbir engel söz konusu değildir; ancak müşrik ve inkarcıları affetmeyeceğini, bunların ebedî olarak cehennemde kalacağını açıkça bildirmiştir. (Nisa, 4/14,116)
c) Başka bir yoruma göre ise bedbahtlar, günahkâr müminler ve inkarcılar olmak üzere ikiye ayrılır. Bu istisna müşrik ve inkarcıları değil günahkâr müminleri ifade eder. Bunlar belli bir süre cehennemde kaldıktan sonra yüce Allah bunları oradan çıkartıp cennete yerleştirecek, inkarcı bedbahtlar ise ebedî olarak cehennemde kalacaklardır. Bu yorum daha tutarlı görünmektedir. Çünkü müminlerin ebedî olarak cennette, inkarcıların ise ebedî olarak cehennemde kalacaklarını açıkça ifade eden âyetler vardır. (bk, Mâide 5/119; Cin 72/23; bu istisna ile ilgili diğer görüşler için bk. Şevkânî, II, 500)
Mutlu olanlara gelince bunlar da sonsuz olarak cennette yaşayacaklardır, "Rabbinin dilediği hariç" istisnası bunlar hakkında da mevcuttur; ancak âyetin son cümlesi cennet nimetlerinin kesintisiz olduğunu ve cennete girenlerin oradan çıkarılmayacağını göstermektedir. Bu takdirde istisnanın anlamı nedir?
ALINTI -
-
1.
0Kendi yorumum: Bence ayette Rabbinin dilediği hariç denmesi asla boşuna bir söz değil cehennemden cennete geçişin olabileceğini düşündürüyor bana tabii ki bunu ölünce göreceğiz
-
1.
-
19.
0“Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak Cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten) sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, iman, 15; Müslim, iman, 147-149).
-
20.
0ben şu an şok