1. 44.
    0
    islâmi cihat ise, yine islâm’a göre olmak ve bir teşkilat düzeniyle yapılmak zorundadır. Bu da bir karargâha bağlılık ve itaati gerekli kılmaktadır.
    ···
  2. 43.
    0
    islâm, ancak kendi orijinal kavramlarıyla anlaşılır ve anlatılır.
    ···
  3. 42.
    0
    Şeytan, Allahın mevcudiyetini ve kudretini bildiği gibi, siyonist Yahudi de islam’ın canının cihat olduğunu bildiği için, bütün gücüyle Müslümanların cihat ruhunu söndürmeye çalışmaktadır.
    ···
  4. 41.
    0
    Cihad izzet ve aydınlık, gevşeklik ise zillet ve karanlıktır.
    ···
  5. 40.
    0
    Cihat, huzur ve hürriyet içinde yaşanacak, temel insan haklarına saygı duyulacak bir ortamı hazırlama gayretidir. Ülke içerisinde yapılan ilmi-ahlaki ve siyasi hizmetlerdir. Askeri ve silahlı cihad ise, ancak dışarıdan saldıracak düşmanlar için geçerlidir.
    ···
  6. 39.
    0
    Namaz dinin direği, cihat ise zirvesidir.
    ···
  7. 38.
    0
    Biz, başkalarının değil, kendi muhasebemizi yapmak ve hesabımızı sağlam tutmakla mükellefiz.
    ···
  8. 37.
    0
    Cenab-ı Hakkın en sevdiği insan, sorumluluğunu bilen ve kendi görevini en iyi şekilde yerine getiren insandır.” Görevini ciddiyet ve titizlikle yapmak “ihsan” makamıdır.
    ···
  9. 36.
    0
    Kabir suali bir nevi kimlik tespitidir. insanın gerçek kimliği ve kişiliği ise, tarafgirliği ile belirlenir. Bir insan Hakkın mı, yoksa Batılın mı safındadır? Sorusunun cevabı oldukça önemlidir.
    ···
  10. 35.
    0
    Cennete girmek için, mutlaka Müslüman olmak gereklidir. Ancak bu dünyada, Adil bir düzen’in himayesinde, huzur ve emniyet içinde yaşamak için, sadece “insan” olmak yeterlidir.
    ···
  11. 34.
    0
    islâmi tebligatta muhatabımız istisnasız bütün insanlardır. Öyle ise görüşü ve görüntüsü ne olursa olsun, davamız herkese anlatılmalı, davet her kesime yapılmalıdır. Tebliğ ve davet bizden, hidayet Allah’tandır.
    ···
  12. 33.
    +1
    Gününü faydalı bir şekilde kullanmayı bilen insan için mutluluk akşam vaktinde gelir.
    ···
  13. 32.
    0
    Ameller, niyetlerle tartılır. Yani yapılan işler ve ibadetler niyetlere göre değerlendirilir. Neyi elde etmek istediğimiz ve neleri gaye edindiğimiz önemlidir.
    ···
  14. 31.
    0
    Müslümanca düşünmenin üç temel esası vardır:

    1-) Dünya hayatı, çok önemli bir imtihandır. Ahiret ise, dünya hayatının hesabı ve imtihandaki artı ve eksi puanların karşılığıdır. Nefeslerimiz sayılıdır, bunlar Allah yolunda harcanmalıdır. Çünkü ölüm bize, çok yakındır.

    2-) islâm Dini, Allah yapısıdır. Bunun için mükemmeldir ve tastamamdır. Haşa, zerre kadar noksanı, fazlası ve hatası bulunmamaktadır.

    3-) islâm Dini, bir bütündür. Ona bir şey katılamaz ve ondan bir şey çıkarılamaz. Baştan sona Hak’tır, hayırdır ve hepsi, herkes için ve her yerde lazımdır. Çünkü islâm, dünya ve ahiret saadetinin tek ilacıdır.
    ···
  15. 30.
    0
    Örneğin, beş vakit namazı imamın arkasında ve tadili erkanıyla kılan bir insan, içinden “Camiden çıktıktan sonra, sattığım tarlanın parasını acaba hangi bankaya yatırsam?” diye geçiriyor ve rahatlıkla faiz yiyorsa, bu kişi islamca düşünmüyor demektir.
    ···
  16. 29.
    0
    Yani, itikat ve ilmihal konularını öğrendiği ve bildiği bir kısım ibadetleri yerine getirdiği halde, ticaret, siyaset ve devlet hayatında müşrikler gibi düşünen, olayları batılı ve cahili ölçülerle değerlendiren bir kimse, hakikat nazarında Mümin sayılamaz.
    ···
  17. 28.
    0
    Şu dünyaya gönderiliş gayemiz olan kulluk imtihanını başarabilmek için, üç tane temel ve birbirini tamamlayan esas vardır: 1-) Her şeyden önce islâmı öğrenmek, islâmın her konudaki emrini bilmek, 2-) Öğrendiğimiz islâmi esaslara göre yaşamak, Kuranın hükmünü hayatımıza tatbik etmek, 3-) Her yerde, her halde ve her meselede, mutlaka islâm’a göre, yani islâmca düşünmek.
    ···
  18. 27.
    0
    islâm bize ve zamana uymaya mecbur değildir. Ama herkes ve her zaman, islâm’a uymak mecburiyetindedir.
    ···
  19. 26.
    0
    Bütün Batı hukuku, toplam on bin meseleden ibarettir. Ama sadece imamı Azam Hz.’lerinin çözümlediği ve hüküm verdiği mesele yüz binin üzerindedir.
    ···
  20. 25.
    0
    yanlışın en tehlisi, doğruya en yakın olan yanlıştır. Çünkü, doğruyla karıştırılması ve insanların daha kolay aldatılması ihtimali taşımaktadır.
    ···