-
1.
0Kara delik, astrofizikte, çekim alanı her türlü maddi oluşumun ve ışınımın kendisinden kaçmasına izin vermeyecek derecede güçlü olan, kütlesi büyük bir kozmik cisimdir. Kara delik, uzayda belirli nicelikteki maddenin bir noktaya toplanması ile meydana gelen bir nesnedir de denilebilir. Bu tür nesneler ışık yaymadıklarından kara olarak nitelenirler. Kara deliklerin, "tekillik"leri dolayısıyla, üç boyutlu olmadıkları, sıfır hacimli oldukları kabul edilir. Karadeliklerin içinde zamanın ise yavaş aktığı ya da akmadığı tahmin edilmektedir. Kara delikler genel görelilik kuramıyla tanımlanmışlardır. Doğrudan gözlemlenememekle birlikte, çeşitli dalga boylarını kullanan dolaylı gözlem teknikleri sayesinde keşfedilmişlerdir. Bu teknikler aynı zamanda çevrelerinde sürüklenen oluşumların da incelenme olanağını sağlamıştır. Örneğin bir kara deliğin çekim alanına kapılmış maddenin kara delikçe yutulmadan önce müthiş bir ısı derecesine ulaştığı ve bu yüzden önemli miktarda x ışınları yaydığı saptanmıştır. Böylece bir kara delik kendisi ışık yaymasa da, çevresinde bu tür bir icraat yarattığı için varlığı saptanabilmektedir. Günümüzde, kara deliklerin varlığı, ilgili (astrofizikçiler ve kuramsal fizikçilerden oluşan) bilimsel topluluğun hemen hemen tüm bireyleri tarafından onaylanarak kesinlik kazanmış durumdadır.
-
2.
0Sanat tarihi, Görsel sanatların tarihsel evrimini inceleyen bilim dalıdır. Sanatın tanımına dair fikirler tarih boyunca sürekli değişmesine rağmen, sanat tarihi, sanattaki değişimlere bir sistem çerçevesinde bakarak bunları sınıflandırmayı, yaratıcılık yoluyla şekillendirilmelerini anlamayı ve yorumlamayı amaç edinir.
Sanat tarihi araştırmalarının başlıca iki ilgi alanı vardır. Bunlardan birincisi şunları kapsar:
1. Belli bir sanat yapıtını kimin yaptığını bulmak,
2. Bir sanat yapıtının gerçekten, öteden beri yaptığına inanılan sanatçı tarafından yapılıp yapılmadığını belirleyerek özgünlüğünü saptamak,
3. Sözkonusu yapıtın belirli bir kültürün gelişim çizgisi ya da bir sanatçının meslek yaşamı içinde hangi aşamada gerçekleştirildiğini belirlemek,
4. Geçmişte bir sanatçının kendisinden sonrakiler üzerinde yarattığı etkiyi değerlendirmek ve sanatçıların yaşamlarına ilişkin bilgi toplamak,
5. Belirli sanat yapıtlarının önceki sahip ve yerlerini (kökenini) belgelemek.
Sanat tarihi araştırmalarının ikinci önemli ilgi alanı, sanat geleneklerinin üslupsal ve biçimsel gelişimlerinin büyük ölçekte ve geniş bir tarihsel perspektif içinde kavranmasıdır. Bu da temelde çeşitli sanat üsluplarının, dönemlerin, akımların ve tarihsel okulların sayımı ve çözümlemesini içerir. Sanat tarihi ayrıca görsel sanatlarda dinsel simge, tema ve konuların çözümlenmesiyle uğraşan ikonografiyi kapsar.
Sanat tarihçiliği büyük ölçüde uzmanların geniş deneyimlerine, içgüdüsel yargılarına ve eleştirel duyarlılıklarına dayanır. Ayrıca sanatın içinde yaşadığı ve çalıştığı tarihsel ortamın ayrıntılarıyla bilinmesi ve sanatçının düşünce, yaşantı ve kavrayışlarının duygudaşlık temelinde anlaşılması gereklidir. Sanat tarihi araştırmalarında çıkarımın kilit bir işlevi vardır; bir yapıtın sanatçısı, bir imza, o döneme ait yazılı belgeler ya da köken belirleyici başka yollarla kesin biçimde saptanabilirse, benzer ya da yakın özellikteki yapıtlar bunun çevresinde gruplandırılabilir, o sanatçıya ya da döneme bağlanabilir. Modern sanat tarihçilerinin çok eski zamanlardan bu yana üretilmiş sanat yapıtlarını kapsayan bilgi birikimi bu tür yöntemlerle sağlanmıştır. -
3.
0DÜNYANIN SONU YENi ÇAĞIN BAŞLANGICI MI ?
Yüzyıllar öncesinden günümüze ulaşan kıyamet alametlerini incelediğinizde; bu alametlerin %99 'luk kısmının 20 ve 21. yüzyılda hayret uyandıracak derecede şaşırtıcı örneklerle gerçekleştiğini yakın tarih ve güncel bilginizle teyit edebilirsiniz.
inanması belki de çok güç, ya da bazılarına fantezi gibi gelebilecek bu alametler ne yazık ki aynen söylendikleri gibi gerçekleştiler ve gerçekleşmeye de devam ediyorlar.
Kıyamet hakkında ne düşünürseniz düşünün;
ister onun mutlu bir son olduğunu isterseniz de korkunç bir yıkım olduğunu savunun ama şundan emin olun ki KIYAMET KOPTU KOPACAK, O KAÇINILMAZ SON ARTIK KAPIMIZA DAYANDI VE BUNDAN KAÇIŞ YOK. KIYAMETE HAZIR OLUN, YIKIM VE DEĞiŞiM ZAMANI GELDi ... BU YIKIM DÜNYAYI MI ? ALGILARIMIZI MI? YAŞADIĞIMIZ BOYUTU MU ? GÜNEŞi Mi ? NEYi ETKiLEYECEK... EMiN DEĞiLiZ. KESTiREMiYORUZ...
SADECE HiSSEDiYORUZ, BiR ŞEYLER DEĞiŞECEK AMA NE ? UYANIŞ BAŞLADI...
Kadim Kehanetlerden geriye sadece birkaç alamet kaldı ve onların da çok yakında ( 3 ila 5 yıl içerisinde ) gerçekleşmesi olası. işte buyrun; Kıyamet öncesi yaşanması beklenen olayların Hadislerle (Peygamber HZ muhafazid SAV sözü) sabit, son bir kaç alameti. -
4.
0am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük tak am züt meme yannan anüs sümük takTümünü Göster
-
5.
0Çıkmaz Sokaktaki KapitalizmTümünü Göster
1948’den 1973-74’e kadar, benzeri asla görülmemiş bir sınai ve teknolojik değişimin havai fişek gösterisine tanıklık ettik. Yine de kapitalist sistemin başarıları bugün kendi karşıtına dönüşüyor. Bu satırlar yazılırken, Afrika, Asya ve Latin Amerika’daki yüz milyonlarca işsizi ve yarı-işsizi hesaba katmasak bile yalnızca OECD’nin ileri kapitalist ülkelerinde resmi olarak 22 milyon işsiz var. Üstelik bu, geçmişteki geçici döngüsel işsizlik gibi de değil. Bu işsizlik, toplumun bağırsaklarındaki kronik bir kemirici ülserdir. Korkutucu bir salgın gibi işsizlik de, geçmişte kendilerini güvende hisseden toplum kesimlerini bile vurmaktadır.
Bilim ve teknolojideki tüm ilerlemelere rağmen toplum, kontrol edemediği güçlerin insafına terk edilmiş durumdadır. 21. yüzyılın eşiğinde insanlar geleceğe artan bir kaygıyla bakıyorlar. Eski kesinliğin yerini hiçbir şeyin kesin olmayışı almış durumda. Genel rahatsızlık ilkin ve her şeyden çok egemen sınıfı ve gitgide sistemlerinin ciddi zorluklarla karşı karşıya olduğunun farkında olan bu egemenlerin stratejistlerini etkiliyor. Sistemin krizi kendi yansımasını ideolojinin krizinde buluyor, politik partilerde, resmi kiliselerde, ahlâkta, bilimde ve hatta bugünlerde felsefe diye geçinen şeyde bu kriz kendisini yansıtıyor.
Özel mülkiyet ve ulus devlet, toplumun gelişimini sınırlayan ve engelleyen iki deli gömleğidir. Nesnel açıdan, dünya sosyalizminin koşulları onyıllardır mevcut. Ne var ki, kapitalizmin temel çelişkilerinin üstesinden gelmesine kısmen izin veren belirleyici faktör dünya ticaretinin gelişimiydi. 1945’ten sonra, Avrupa ve Japonya’da devrimi bertaraf etme ve Sovyet Bloğunu zaptetme ihtiyacının dayattığı Amerika Birleşik Devletleri’nin dünya egemenliği, bu ülkeye, Bretton Woods anlaşması ve GATT aracılığıyla, diğer kapitalist iktidarları gümrük tarifelerini düşürmeye ve serbest ticari dolaşımın önündeki diğer engelleri kaldırmaya zorlama fırsatını vermişti.
Bu durum, özel mülkiyet ve ulus devletin dar sınırları içerisinde üretici güçlerin boğulmasına yol açan rekabetçi devalüasyon ve ticari savaşlar aracılığıyla kendini dışa vuran ulusal düşmanlıkların şiddetlendiği iki savaş arası dönemin ekonomik kaosuyla tam bir çelişki içindeydi. Bunun bir sonucu olarak, iki dünya savaşı arasındaki dönem, 1939-45 yıllarının yeni emperyalist katliamıyla sonuçlanan bir bunalımlar, devrimler ve karşı-devrimler dönemiydi.
Savaş sonrası dönemde, büyük ölçüde birleşik bir dünya pazarı yaratan dünya ticaretinin entegrasyonu aracılığıyla kapitalizm kendi sisteminin temel bunalımının üstesinden gelmekte kısmen başarılı oldu. Bu durum, 1948-73 döneminde ekonomideki muazzam yükselişin temel öncülünü sağladı ki, bu da en azından ileri kapitalist ülkelerin nüfusunun önemlice bir bölümünün yaşam standartlarının yükselmesine yol açtı. Ölmekte olan bir adam da zaman zaman ani enerjik hareketlerde bulunabilir, bu durum tam bir iyileşme gibi görünür ama gerçekte yalnızca yeni ve ölümcül bir kötüleşmenin başlangıcıdır.
Eğer mevcut toplumsal düzen yıkılmazsa, kapitalist çöküş çağında bile buna benzer dönemler yalnızca mümkün değil, kaçınılmaz olur. Ne var ki, kırk yıllık bir dönemde birkaç trilyon dolarlık bir meblağa ulaşan ekonomik büyümenin muazzam havai fişek gösterisi, hiçbir şekilde kapitalizmin tabiatını değiştirmemiş ya da onun içinde saklı bulunan çelişkileri yok etmemiştir. 1948’den 1973’e dek süren uzun ekonomik büyüme dönemi artık bitti. Tam istihdam, yükselen yaşam standartları ve refah devleti geçmişte kaldı. Büyümenin yerine artık ekonomik stagnasyon [tıkanma], resesyon [durgunluk] ve üretici güçlerin kriziyle karşı karşıyayız.
Sermaye sahipleri artık üretici faaliyete yatırım yapmakla ilgilenmiyorlar. Sony şirketinin başkanı olan merhum Akio Morita, 1980’lerde, üretken sanayiden hizmetler alanına kayma eğiliminin kapitalist sistem için taşıdığı ölümcül tehlikeye defalarca dikkat çekmişti. 1950’den bu yana, ABD’de, tüm faaliyetlerin dörtte üçü hizmet sektörüne yönelirken, imalat faaliyetinin yarısı yok olmuştur. Benzer bir eğilim bugünlerde artık üçüncü sınıf bir kapitalist güce dönüşen ingiltere’de de mevcuttur. Director’daki bir makalede (Şubat 1988) Morita şunları ifade ediyordu:
Şunu belirtmek isterim ki, olgunlaşan bir ekonominin olgun bir ileri adımı ya da teşvik edilecek bir şey olmaktan çok uzak olan bu eğilim yıkıcı bir eğilimdir. Çünkü uzun vadede, kendi imalat zeminini yitiren bir ekonomi, yaşamsal merkezini de yitirmiş olur. Hizmete dayanan bir ekonomi, kendisini sürükleyecek bir motora sahip değildir. Bu nedenle, imalattan, işçilerin bilgisayarların başında oturduğu ve bütün gün bilgi alışverişinde bulunduğu yüksek teknolojili hizmetler limanına sığınmaya dönük memnuniyet, bütünüyle yanlıştır.
Çünkü, yeni bir şey yaratan yalnızca, hammaddeleri alan ve onları yapıldıkları hammaddeden daha değerli bir ürün olarak şekillendiren imalattır. Bir ekonominin hizmet unsurlarının yardımcı ve imalata bağımlı unsurlar olduğu apaçık görülecektir.
iş yaratmak ve toplumun zenginliğini arttırmak yerine, büyük tekeller muazzam kaynakları para piyasalarındaki spekülasyonlara, yağmalar örgütlemeye ve diğer asalak faaliyet türlerine ayırıyorlar. Şöyle diyor Morita:
işadamları döviz oyunlarına ilgi duyar oldular. Bunun üretken bir teşebbüse yatırım yapma gereği olmaksızın kısa yoldan kârlar getirdiğini keşfettiler. Hatta kimi sınai firmalar FX imparatorluğuna katıldılar. Yaşamlarını en son döviz kurlarını gösteren bir monitörün karşısında kamburlaşarak geçiren kimi insanlar bütünüyle kendilerine ait bir dünyada yaşıyorlar. Hiçbir bağlılıkları yok. Hiçbir şey üretmiyorlar. Hiçbir yeni fikir üretmiyorlar. Londra’da, New York’ta ve Tokyo’da her gün 200 milyar dolarlık iş yapıyorlar. Bu, bir günde alınıp satılan gerçek malların değerinden çok daha fazla poker fişi demektir. Bu, makine dairesi suyla doluyor demektir.
Morita, dünya kapitalizminin durumunu batan bir gemide poker oynamakla karşılaştırarak şu sonuca çıkıyor:
Poker inatçı, heyecan dolu bir oyundur, ancak poker masasında kazananlar ve kaybedenler, geminin batmakta olduğu ve kimsenin de bunun farkında olmadığı korkutucu gerçeğini karartamıyorlar.
Morita’nın bu satırları yazmasından bu yana durum daha da kötüleşti. “Türevlerdeki” devasa dünya pazarı artık 25 trilyon Amerikan doları gibi hayrete düşürücü bir meblağa ulaşmış ve tamamıyla kontrolden çıkmıştır. Muazzam ölçekte bir kumar demektir bu. Güney Denizi Balonu bunun yanında devede kulaktır. Bu durum, 1929 tarzında yeni bir mali çöküşle sonuçlanabilecek olan dünya kapitalizminin temelden çürük olduğunu göstermektedir. -
6.
0@27 boşaldım lan! lokum gibi züt amk
-
7.
0Biyoiktidar terimi asıl olarak Fransız Filozof Michel Foucault tarafından ortaya atılmış ve modern devletlerin amaçlarını “bedenlerin zaptedilmesini ve nüfusun kontrol edilmesini başarmak için sayısız ve farklı tekniklerin uygulanışındaki bir patlama” aracılığıyla, özellikle de istatistik ve olasılığın kullanılması yoluyla, düzenleme pratiğine işaret eden bir terimdir. Foucault bu terimi ilk College de France’daki derslerinde kullandı, terim yazılı olarak ilk kez Cinselliğin Tarihi adlı kitabının ilk cildi olan Bilme istenci’nde kullanıldı. Düşünürün iki çalışmasında ve daha sonraki kuramcıların çalışmalarında terim fiziksel sağlıkla daha az doğrudan bağlar taşıyan kamu sağlığı, kalıtımın düzenlenmesi ve risk yönetimi (François Ewald) kavramlarına işaret etmek için kullanıldı. Bunun dışında Foucault’nun daha az kullandığı ve ondan sonra gelen düşünürlerin kendisinden bağımsız olarak kullandığı biyopolitika terimiyle de yakından bağlantılıdır.Tümünü Göster
Konu başlıkları
Foucault’ya göre biyoiktidar bir iktidar teknolojisidir yani bir tek iktidar teknolojisine değişik teknikleri kapsayan bir iktidarın uygulanmasıdır. Bu politik teknolojinin ayırt edici niteliği tüm toplumun, nüfusun kontrol edilmesine izin vermesidir. Biyoiktidar modern ulus devletin ve modern kapitalizmin ortaya çıkışında önemlidir. Terim tam anlamıyla “bedenler üzerine kurulan iktidar”dan bahseder. Foucault biyoiktidar sayesinde iktidarın yeni bir sürece girdiğini belirtir. Düşünürün disiplin toplumu ve düzenleyici kontroller adını verdiği teknolojiler sayesinde iktidar tek tek bedenlerde varolur, tek tek insanlara hükmeder ve böylece (kabaca söyleyecek olursak) her bireyi bir polis haline getirerek iktidarı dışarıdan içeriye değil, içeriden dışarıya doğru yayar. (bkz: Panoptik)
iktidarın kendini rasyonel olarak aklaması, haklı çıkarması gereken bir çağda, biyoiktidar yöntem değiştirmiş ölüm tehdidinin yerine yaşamın korunması ve sürdürülmesine, bedenin düzenlenmesine ve cinsellik nosyonu gibi diğer iktidar teknolojilerinin üretilmesine vurgu yapar. Sağlığın, kalıtımın, ailenin, “kanın” ve “normalliğin” düzenlenmesi biyoiktidara yönelik doğrudan örneklerdir. Benzer biçimde devlet aygıtına yönelik organizmacı yaklaşım (örneğin devletin baş, işçilerin kol olarak tasvir edilmesi) da bunun bir örneğidir. Bu nedenle biyoiktidar, öjenikle ve devlet ırkçılığıyla doğrudan bağlantılıdır. ilk kez ırk mücadelesi teziyle ilgili derslerinde ortaya çıkan biyoiktidar kavramıyla Foucault iktidarı olumlu bir şey olarak tanımlar ki klagib iktidar anlayışı temelde olumsuzdur, kısıtlayıcıdır ve sansürcülükle benzerlik taşır. Cinsellik Viktorya Döneminde sessizliğe gömülmüş olsa da, aslında “cinsellik dispozitifine” (ya da “mekanizmasına”) bağlıdır ve bu mekanizma özneyi kendi cinsiyeti hakkında konuşmaya zorlar, kışkırtır. Dolayısıyla “cinsellik diye bir şey yoktur”, bu kavram tutarsız bir yaratımdır ve cinselliğimizin kişisel gerçeğimizi içerdiğine bizi inandırır (aynı biçimde “ırk mücadelesi” tezi de, politikanın ve tarihin hakikatini, sözde barışın altında yatan ve sürekli devam eden yer altı savaşında görmektedir).
Bundan başka yaşamı en yüksek değerine çıkarma amacındaki iktidarın karanlık bir temelde yükseldiğini söyler. Eğer devlet kendi halkını korumak için yatırım yapıyorsa, eğer yatırım hayat demekse, her şey haklı çıkartılabilir. Ulusun ya da insalığın yaşdıbına yönelik tehdit oluşturduğu söylenen herhangi bir grup, örgüt hiçbir ceza görmeden, kınamayla karşılaşmadan ortadan kaldırılabilir. “Eğer soykırım aslında modern iktidarın hayaliyse, bu onun eski çağlardaki öldürme hakkına bir geri dönüş yaptığı anldıbına gelmez; bu iktidar hayatın, türlerin, ırkların ve nüfusun büyük ölçüde her aşamasında varolduğu ve hükmettiği içindir.” -
8.
0ayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeayyyyyyyyyyyyyhhhhhhhhhhhhhhhhh vaşişimmmmmmmmmmmmmmm XDe XDe XDeTümünü Göster
-
9.
0seviye düşüyor %98 ***Tümünü Göster
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt meme
am züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt memeam züt meme -
10.
0ebenin dıbına benchten gelip katkıda buluniim çekoslovakyalılaştıramadıklarımızın ebesinin kıllıa amcığının ortalarından sağ ve sola açı yapmış dillerini gibtiğimin evladının ta annesini böyle tavana asiim şut saatiyle maç saati arasındaki fark boyunca anneni çatur çutur kız arkadaşınla beraber zütürrüken kim engelleyebilir ki ebenin dıbının dikine giberim gözlüğünün sapını dıbına kodumun açtırma ağzını skerim yüzünü bin zütünün amcıkbaşlı anzorotun antilop taşşaa yalamış versiyonu seni seni taburenin üzerine çıkartıp berber çırağıyla beraber halaay çekerken hepinizin tek tek dıbına koymak üzere yola çıkan konvoyun ta 4 tekerini skim desen de ananı bir giberim baban ayakta alkışlar diye tahmin etsende yarraa oturmak zorundasın amcıksın çünkü beyninin sol lobunu akşam simidi gibi çıtır çıtır zütürmüşler diye beklesnde boşuna çünkü seni cem uzanın seçim kampanyasında giberim seni dıbına kodumn konvoy beyinli ibişi yarramın sol bölgesine muhtaç kalırken tabutta skerim seni dıbına koyim di mi yarramın başı bu dünyanın en uzun küfrü olsa nolur gibeyim atmosfer i traposferi magma katmanına başım girsin sana da sıra dağlar ve toroslar girsin dıbına koyim balta girmemiş ormanlar sana grisin girsin de çıkamasın derkeen klavyenin tuşları istanbulun kuşları zütüne girdi di mi at yarraandan rosto şekli almış kavayleyi amcık gibi al içine içinde kalsın ki akıllansın aklını gibtiğiminin akılsızının yannan silüeti ebenin dıbına 3 yıl 10 ay mahkum edilsin dıbına kodumun yargısında infazını skim senin senin mezarını skim dıbına kodumunun salağı gibi gözüken 3 başlı yannan girsin sana senin ayakkabının tabanını skim senin reji ekibinin dıbına koyim prodüktörünü skim cast ekibindeki akan yazıları skim zütüne akan yazı derken star warstaki darth wader ın o kara maskesini skim ben o siyah pelerini yere sariim üzerinde manitasını skim dıbına kodumunn jedi si jedi demişken türkiye ye gelmesi yalan olan amerikalı grup jedi mind tricks i skim ki amerikalı diyince aklıma 35 yaş üstü yarra gelmiş jenna jamesson geldi onun da dıbına koyim herkes gibti onu ferre filmlerinde başrol oynayarak at yarraana da bu yıl tek aday olarak gösterildi hele onun yanında dolaşan o kısa boylu esmer kızı boğaz köprüsünde gişe de beklerken ücret ödendi yazısı belirdiği anda sağ taraftaki polis kordonu eşliğinde skiiim dıbına koduuumunun yavşak görünümlü at insanının ta sakasını gibtiğiminin saka çükü kılıklı ibişovski.şu anda aldığımız bir habere göre ebenin dıbını ankara gündeminde canlı canlı skiolarmış ben öyle duydum duydum ki unutmuşsun yannanımın rengini gibten züte akışlarla amcıklarla yaşıyorum dertli amlara giren işte ben zeki müren balığını skim dıbına koyim rexin ora yokuş aşşaa girsin zütüne at taşşaa otur taşşa da gel bi başaa yarramın wahşi başşaaaaaa dıbına kodumun yavşaaaaaaaaa seni· internete koysalar hostunu gardi domainini ben giberim dıbına kodumun blogunun da dıbına kordum ama koyamıom şu an bunları yazdığım klavyemin enter ını skim dıbına koyim o ne biçim enter öyle hele klavyemdeki space tuşu sana girsin dıbına koyim klavye sana girsin işlemcim ve gforce um da annene hediyem olsun amcık beyinli ibişcanlı dıbına kodumun yatık batığı senii seni var ya titaniğin batık bölgesinde skiim seni seni güvertede skim de tüm tayfa gaza gelsin onlarda seni gibsin dıbına kodum iskele alabandayı duyduğum anda yarram havada yarrama otur başım girsin sana yarısı anana yarısı babana yarısı manitana kaç tane yarısı var diye sorma dıbına kodumun meraklısı tüm tayfa gibio seni yarramın motorize ekibi ebesinin dıbını gibtğiminin deniz kara ve hava güçleri seni teker teker oturtur koltuğa bağrır o duruşa bi vuruş kaç kuruş diye dıbını yolunu gibtiğiminin yaraaak başlı insan görünümlü at kuyruklu ibiş amcıklı muallaksi seni msn de eklerim offline offline giberim.msn live ın son eklentisi yüklenirken % 72 olduğu zaman ananın dıbına öyle bir koyarım ki direk download biter. senin gibi muallakleri nuri alço gibse o bile yarıda bırakır gibi gözüksede yarrağa oturursun. kosovalının dıbına koydurtma şimdi huurnun yan gelip yan yatarken osururken çıkardığı veledi-huur bin, ağzının iç dokusunu gibeyim senin, senin var ya sinirlerini gibeyim dıbına kodumun taslak halindeki huursu ,züt vermekten bıkmayan kaşar, seni mtv'nin bitch sixteen programında gösteri yaparken gibiyim, seni mr.marcus giber giber çoğaltır dıbına koyim duygularına attırayım da duygu seli olsun kaşarlanmış zütveren huurebenin dıbına benchten gelip katkıda buluniim çekoslovakyalılaştıramadıklarımızın ebesinin kıllıa amcığının ortalarından sağ ve sola açı yapmış dillerini gibtiğimin evladının ta annesini böyle tavana asiim şut saatiyle maç saati arasındaki fark boyunca anneni çatur çutur kız arkadaşınla beraber zütürrüken kim engelleyebilir ki ebenin dıbının dikine giberim gözlüğünün sapını dıbına kodumun açtırma ağzını skerim yüzünü bin zütünün amcıkbaşlı anzorotun antilop taşşaa yalamış versiyonu seni seni taburenin üzerine çıkartıp berber çırağıyla beraber halaay çekerken hepinizin tek tek dıbına koymak üzere yola çıkan konvoyun ta 4 tekerini skim desen de ananı bir giberim baban ayakta alkışlar diye tahmin etsende yarraa oturmak zorundasın amcıksın çünkü beyninin sol lobunu akşam simidi gibi çıtır çıtır zütürmüşler diye beklesnde boşuna çünkü seni cem uzanın seçim kampanyasında giberim seni dıbına kodumn konvoy beyinli ibişi yarramın sol bölgesine muhtaç kalırken tabutta skerim seni dıbına koyim di mi yarramın başı bu dünyanın en uzun küfrü olsa nolur gibeyim atmosfer i traposferi magma katmanına başım girsin sana da sıra dağlar ve toroslar girsin dıbına koyim balta girmemiş ormanlar sana grisin girsin de çıkamasın derkeen klavyenin tuşları istanbulun kuşları zütüne girdi di mi at yarraandan rosto şekli almış kavayleyi amcık gibi al içine içinde kalsın ki akıllansın aklını gibtiğiminin akılsızının yannan silüeti ebenin dıbına 3 yıl 10 ay mahkum edilsin dıbına kodumun yargısında infazını skim senin senin mezarını skim dıbına kodumunun salağı gibi gözüken 3 başlı yannan girsin sana senin ayakkabının tabanını skim senin reji ekibinin dıbına koyim prodüktörünü skim cast ekibindeki akan yazıları skim zütüne akan yazı derken star warstaki darth wader ın o kara maskesini skim ben o siyah pelerini yere sariim üzerinde manitasını skim dıbına kodumunn jedi si jedi demişken türkiye ye gelmesi yalan olan amerikalı grup jedi mind tricks i skim ki amerikalı diyince aklıma 35 yaş üstü yarra gelmiş jenna jamesson geldi onun da dıbına koyim herkes gibti onu ferre filmlerinde başrol oynayarak at yarraana da bu yıl tek aday olarak gösterildi hele onun yanında dolaşan o kısa boylu esmer kızı boğaz köprüsünde gişe de beklerken ücret ödendi yazısı belirdiği anda sağ taraftaki polis kordonu eşliğinde skiiim dıbına koduuumunun yavşak görünümlü at insanının ta sakasını gibtiğiminin saka çükü kılıklı ibişovski.şu anda aldığımız bir habere göre ebenin dıbını ankara gündeminde canlı canlı skiolarmış ben öyle duydum duydum ki unutmuşsun yannanımın rengini gibten züte akışlarla amcıklarla yaşıyorum dertli amlara giren işte ben zeki müren balığını skim dıbına koyim rexin ora yokuş aşşaa girsin zütüne at taşşaa otur taşşa da gel bi başaa yarramın wahşi başşaaaaaa dıbına kodumun yavşaaaaaaaaa seni· internete koysalar hostunu gardi domainini ben giberim dıbına kodumun blogunun da dıbına kordum ama koyamıom şu an bunları yazdığım klavyemin enter ını skim dıbına koyim o ne biçim enter öyle hele klavyemdeki space tuşu sana girsin dıbına koyim klavye sana girsin işlemcim ve gforce um da annene hediyem olsun amcık beyinli ibişcanlı dıbına kodumun yatık batığı senii seni var ya titaniğin batık bölgesinde skiim seni seni güvertede skim de tüm tayfa gaza gelsin onlarda seni gibsin dıbına kodum iskele alabandayı duyduğum anda yarram havada yarrama otur başım girsin sana yarısı anana yarısı babana yarısı manitana kaç tane yarısı var diye sorma dıbına kodumun meraklısı tüm tayfa gibio seni yarramın motorize ekibi ebesinin dıbını gibtğiminin deniz kara ve hava güçleri seni teker teker oturtur koltuğa bağrır o duruşa bi vuruş kaç kuruş diye dıbını yolunu gibtiğiminin yaraaak başlı insan görünümlü at kuyruklu ibiş amcıklı muallaksi seni msn de eklerim offline offline giberim.msn live ın son eklentisi yüklenirken % 72 olduğu zaman ananın dıbına öyle bir koyarım ki direk download biter. senin gibi muallakleri nuri alço gibse o bile yarıda bırakır gibi gözüksede yarrağa oturursun. kosovalının dıbına koydurtma şimdi huurnun yan gelip yan yatarken osururken çıkardığı veledi-huur bin, ağzının iç dokusunu gibeyim senin, senin var ya sinirlerini gibeyim dıbına kodumun taslak halindeki huursu ,züt vermekten bıkmayan kaşar, seni mtv'nin bitch sixteen programında gösteri yaparken gibiyim, seni mr.marcus giber giber çoğaltır dıbına koyim duygularına attırayım da duygu seli olsun kaşarlanmış zütveren orospTümünü Göster
-
11.
0░░▓▓▓▓░░▓▓▓░░░▓▓░░▓▓▓▓░░▓▓▓░░░▓▓░▓▓░▓▓▓░░░▓▓░░░░░░▓▓▓▓░░▓▓▓░░░░░▓▓▓░▓▓░
░▓▓░░▓▓░▓▓░▓░░▓▓░▓▓░░▓▓░▓▓░▓░░▓▓░▓▓░▓▓░▓░░▓▓░░░░░▓▓░░▓▓░▓▓░▓░░░▓░▓▓░▓▓░
░▓▓▓▓▓▓░▓▓░▓░░▓▓░▓▓▓▓▓▓░▓▓░▓░░▓▓░▓▓░▓▓░▓░░▓▓░░░░░▓▓▓▓▓▓░▓▓░▓░░░▓░▓▓░▓▓░
░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓░▓▓░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓░▓▓░▓▓░▓▓░░▓░▓▓░░░░░▓▓░░▓▓░▓▓░░▓░▓░░▓▓░▓▓░
░▓▓░░▓▓░▓▓░░░▓▓▓░▓▓░░▓▓░▓▓░░░▓▓▓░▓▓░▓▓░░░▓▓▓░░░░░▓▓░░▓▓░▓▓░░░▓░░░▓▓░▓▓░ -
12.
0///////evrim///////Tümünü Göster
Biyolojide evrim, canlı türlerinin nesilden nesile kalıtsal değişime uğrayarak ilk halinden farklı özellikler kazanmasıdır. Evrim, modern biyolojinin temel taşıdır.[1] Bu teoriye göre hayvanlar, bitkiler ve Dünya'daki diğer tüm canlıların kökeni kendilerinden önce yaşamış türlere dayanır ve ayırdedilebilir farklılıklar, başarılı nesillerde meydana gelmiş genetik değişikliklerin bir sonucudur.[1]
Evrim, bir canlı popülasyonunun genetik kompozisyonunun zamanla değişmesi anldıbına gelir. Genlerdeki mutasyonlar, göçler veya çeşitli türler arasında yatay gen aktarımları sonucu türün bireylerinde yeni veya değişmiş özelliklerin ortaya çıkması, evrim sürecini yürüten temel etmendir. Evrim, bu yollarla oluşan değişimlerin popülasyon genelinde daha sık veya daha nadir hale gelmesiyle işler.
Dünya'daki canlı türlerinden henüz sadece 2 milyondan biraz fazlası tanımlanabilmiş ve sınıflanabilmiştir. Bazı tahminlere göre henüz tanımlanmamış 10 ila 30 milyon canlı türü vardır. Bir milimetrenin binde birinden kısa bakterilerden tutun, yerden yüksekliği 100 metreyi, ağırlığı binlerce tonu bulan sequoia servi ağaçlarına kadar dünyadaki canlı türleri, cüsse, biçim ve yaşayış biçimi açısından çok büyük farklılıklar gösterirler. Sıcak su kaynaklarında kaynama sıcaklığına yakın derecelerde yaşayan bakteriler olduğu gibi, Antarktika'daki buzullarda ya da tuz göllerinde -23 °C'ye varan sıcaklıklarda yaşayan algler ve mantarlar vardır. Aynı şekilde karanlık okyanus tabanlarındaki hidrotermal çatlakların kenarlarında yaşayan devasa boru kurtçukları olduğu gibi, Everest Dağı'nın yamaçlarında, 6 bin metre yükseklikte yaşayan hezaren çiçekleri ve örümcekler vardır.[1]
Dünyadaki bu neredeyse sınırsız sayıdaki yaşam biçimi, evrimsel sürecin bir sonucudur. Tüm canlılar, ortak atalardan geldikleri için akrabadırlar. insan ve diğer tüm memeliler, yaklaşık 150 milyon yıl önce yaşamış sivrifaremsi bir canlıdan evrimleşmişlerdir. Memeliler, kuşlar, sürüngenler, iki yaşamlılar ve balıkların ortak atası 600 myö yaşamış su solucanlarıdır. Tüm hayvanlar ve bitkiler, yaklaşık 3 milyar yıl önce yaşamış bakterimsi mikroorganizmalardan türemişlerdir.[1] Biyolojik evrim, canlı nesillerinin ortak atadan değişerek türeme (ing: descent with modification) sürecidir.[2] Yeni nesiller, eski nesillere göre farklılıklar taşırlar ve ortak atadan uzaklaştıkça çeşitlilik artar.
-
wowgirl boobs capsi için fiyat belirliyoruz
-
cccrammsteinccc nicki
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 29 11 2024
-
nereye bakıyor filminde ki hıyarlar
-
belki hata yapıyoruz
-
tekniğin güzel ama geliştirmen lazım
-
herkes uyuduysa bende gideyim artık
-
tarık mengüç te keçi bakanı olsun
-
2 adet terörist başlığımı cugulamış
-
1 milyon altı 0 araba önerisi
-
yarı keçi yarı insanım
-
kapatsaniza bu siteyi oglum
-
erkeklerin hak ettiği anca bu
- / 1