1. 1.
    0
    sen bir tane değilsin. kendi içinde birçok "sen" var.bu "sen"lerin hiçbir asıl sen değil. özünün farklı tezahürleri yalnız. tüm bu "sen"lerin özünde, temelinde "gerçek sen" var.
    ···
  1. 2.
    0
    Ananda öyle diyodu
    ···
  2. 3.
    0
    dil faydalıdır zira bunları bildiren araç dildir. aşkın aracıdır bu yolda dil. fakat yolun bir kısmını dilsiz geçmek gerekir.o kısımdan sonra dil yetersiz ve anlamsız, işlevsiz kalır. gerçi aşk dahi bir araçtır.
    ···
  3. 4.
    0
    kendini geçen kişi, kendinden geçer aslında. kendinden geçenin hali ilimlere, harflere,sırlara sığmaz.bu yüzden söylediği sözün manası olmaz.
    ···
  4. 5.
    0
    kalbin özü de başkadır. kalbin özü candır. canı gıda ile beslemek gerekir. acele gerekir buna zira vakit yetmeyebilir.
    ···
  5. 6.
    0
    iyiliği açıktan yapmak gizlemekten iyidir. çünkü kalbi daha iyi doyurur.
    ···
  6. 7.
    0
    sahte benliğe ve onun yarattığı sahte cisimlere olan aşk sahtedir, boştur.çünkü bunların güzelliği sınırlıdır, geçicidir.kalıcı ve sonsuz olan, bitmeyen güzelliğe olan aşk, gerçek aşktır ve hiç bitmez. aşk şiddetlenince akıl dahi önemini, lüzumunu yitirir.
    ···
  7. 8.
    0
    evrende karma işler.her eyleminin sonuçları sana yansır.
    ···
  8. 9.
    0
    gerçek aşk, daima daha da şiddetlenir.
    ···
  9. 10.
    0
    aşık, öldürülünce ferahlar. zira ölüm, aşkta vuslattır. sevgiliye kavuşmaktır.
    ···
  10. 11.
    0
    Özet geçsene huur çocuğu
    ···
  11. 12.
    0
    aklın ve ahlakın ölçülmesinin nedeni, adaletin gereğidir. hakkı olanın hakkını alması içindir.
    ···
  12. 13.
    +1
    olgunlaşmamış,ham kişi azap ve cezadan korkar. olgun kimse ise bunun hikmetini bildiği için bundan memnun olur.
    ···
  13. 14.
    0
    kendinden üstün olanları ölçmeye çalışma. onları gördüğünde seninle eşitlermiş gibi gelir. halbuki kendi düşüklüğünden adeta körler gibi, onlarla arandaki sonsuz farkı göremezsin.
    ···
  14. 15.
    +2
    herkes aynı kaynaktan alır niceliğini. kimi yüce olur kimi zelil olur.
    ···
  15. 16.
    +2
    yüce ile zelil kişilerin benzerliği mantıklıdır. zira onu ancak akıl sahipleri ayırt eder.
    ···
  16. 17.
    +1
    cahiller, mükemmelden gelen yücelik ile, diğerlerinden gelen yücelikleri ayırt edip anlayamadılar ve ikisine de karşı geldiler.
    ···
  17. 18.
    0
    bilmeyene bu kadarı kafi. başka başlıkta yeniden başlarım.
    ···
  18. 19.
    0
    Bi ara okur kendiminkilere eklerim
    ···
  19. 20.
    0
    ne diyon yarram
    ···