1. 1.
    +15 -4
    beyler olayı anlatayım kısaca hemen...

    şimdi bizim bulunduğumuz apartman 4 daire üzerine bir apartman. karşı komşumuz kiracı beyler, yan dairesindeki hacı amca ise ev sahibi. öğrendik ki bu kiracı olan komşumuzun ev sahibi olan hacı amcaya borcu varmış ve birikmiş. bu hacı amca da mahkemeye vermiş tabi, mahkeme de doğal süreç olan gecikme faizini borca eklemiş.. bizim karşı komşumuz olan aile bu faiz binmiş borcu ödemeye çalışıyormuş şimdileri. hacı amcanın ailesi ise tatildeymiş amk şu sıralar. düşünsenize amk bu hacı amca bu faiz olan paralarla çoluğunu çocuğunu tatile yolluyor kendisi geçiniyor. yani düşene bir tekme de o atıyor. zaten zor durumda olan kiracıyı daha da eziyor ve ezmesinin sebebi yok çünkü paraya da ihtiyacı yokmuş.

    ama bilmiyor ki o hacı olduğu din, faizi haram kabul ediyor, faiz yemeyin diye emrediyor...

    düşünsenize beyler bu hacı amca sözde değil de özde müslüman olsa ne kiracıyı ezer ne de sömürür. antikapitalist bir dinimiz var diye gurur duyuyorum beyler gurur duymalıyız, gelir farklılıklarını önleyebilecek bir sisteme dahiliz sonuçta.

    özet : huzur islam'da!
    özet2 : kanımız aksa da zafer islam'ın!
    ···
  2. 2.
    +2 -1
    bir defa bir adam kula kızıp da allahdan soğuyarak ateist oluyosa, onun canı ramazanda şarap çekmiştir, başka da derdi yoktur. haa, tanrı olgusunun etimolojisine kafa göz girişirsin, ışıl ışıl bi kafir olarak oradan çıkarsın, ona bişey demem.

    hacı efendinin yaptığına gelince. ulan akıl vaaaaar mantık var, komşusu aç yatarkan evinde merzukasına lale ekenin hali ne yamandır diyen peygamberimiz var diyorsunuz. ülkenin %25'i kafadan aç, %25'i hacca gitmiş tonla para döküp? Ama hacca da farz diyorsunuz? Kardeşim siz ne diyorsunuz? Karar verin.

    O ibine de o yolla gitti hacca. beytullah'ın etrafında dönene kadar, mahallesinde aç varmıymış biraz sokaklarda döneydi...

    argümanda çelişirsen, ona uymaya çalışan adam da böyle sıçar, ortaya rezillik çıkar. ya şu dini update edin, ya da susun artık, gidin sessizce yapın n'apacaksanız. zaten yanacakmışız, bi de sizin zırıltınızı çekemicem. masal anlatmayın artık.

    istediğinize inanın, ama kendi gerçeğinizi görünce ağlanmayın böyle. bunu ateist adam yapsa zaten toplumsal norm dışında hesap verecek vicdani bi mercisi yok onlar o.ç. der geçersiniz (ki ateist değilim, agnostiğim). aynı nane sizin içinizden çıkınca hemen suçluluk duygusuyla öz eleştiriye başlıyorsunuz.

    iki dakka delikanlı olun, içinde keramet olan kitap baştan ucunu açık bırakmaz böyle şeylerin.
    ···
  3. 3.
    +2 -1
    hayır, bu yüzden ateist oldum diyen arkadaşlar.. kararı laik devletin yargı organı verirken nie suçu islamda arıyosunuz.

    bu mantıkla şeriatı savunmanız gerekir ki hacı amcamız faiz yiyemesin. fakirin hakkı korunsun değil mi?

     
     
     
     
     
     
    ···
  4. 4.
    +2 -1
    @27 hz muhafazid öldüğünde kalkanı ve kılıcı bile borca rehindi. 3 gram aklınla ve cehaletinle bu konularda yorum yapma. merakın yoksa bilginde yoksa neden konusup kendini gerizekalı yerine koyuon ?
    ···
  5. 5.
    +3
    Tabiğ kardeş
    ···
  6. 6.
    +2
    @12 bu yüzden ateist oluosan senin hayat felsefeni gibiim afedesin.
    ···
  7. 7.
    +1
    ulan ramazanda tatile giden hocayı gibeyim
    ···
  8. 8.
    +1
    @32 eywallah. derdim inanıyor oluşunuzla değil inancınızla. "bu kadar salakça bi şeye inanan salaktır" demem ben asla. bence mantık hatası var der geçerim. evren bilinmezlerle dolu, belki de benim asla nasıl olduğunu bilemeyeceğim bir şekilde siz bu bilinmeyenler öbeğine vakıfsınız, orasını bilemem. tanrı ve aşkın irade konusunda kişisel tecrübemin (ister bilişsel iste sezgisel anlamda) olmayışı (şimdilik yok ama, belki olur onu da bilemem) beni bu tavra sürüklüyor. bunun ötesinde sosyolojik olarak zaten müslümanım çünkü o normlar içerisinde büyüdüm. salt ateist düşünen adamın toplumdan kopuk olduğunu düşünürüm ben. öyle kolay değil sosyla reflekslerden sıyrılmak.

    ama evet, şayet tarih uydurulmuş bir tarih değilse (en azından ortak bilgimiz olan kısmı) bence bu işler böyle böyledir panpa. bu konuda doğru diye bildiğimi de gizleyemem ne yazık ki.
    ···
  9. 9.
    +1
    @25 öyle mi? muhafazid'in karısının deve kervanları vardı, ama aynı yörede tonla fakir vardı, örnek müslüman, resul dediğin malını dağıtmaz mı? onun arkasından gelen kullar peygamber gibi olamayacakları için 40'ta birini versinler (sınıfsız toplum varken 40'ta bir de neyse amk. anlamadım bi türlü, 40 zengin başına bir fakir mi dünyanın gelir dağılım oranı?).kaldı ki ticareti helal kılmış muhafazid kendisine. e allah seni özellikle kayırıyorsa malda mülkte işin ne? üç tane tasavvuf erbabı iki tane yunanlı filozof maldan mülkten caymış da muhafazid bunu yapamamışsa ben ürkerim arkadaş. ürker ve uzak dururum. @1 adam anti kapitalist din diyor? hadi ya? rızkın onda dokuzu ticarettedir diyen kim? yan çizmeyin, diplerinde yahudiler gibi dönemin ekonomi devi olan bir arap toplumunun, istediği kadar allahtan korksun, ticaret olmadan varlığını sürdürebileceğini iddia edip te gelip burada anti keptiyişt diye çemçük ağzınızla ötüyorsanız, o tarihi bi baştan okuyun derim ben size.
    ···
  10. 10.
    +1
    @38 valla ben kader kısmını bilemem. nedir ne değildir hiç konuşmicam. oportunizme gelince... bu da gerçek evet ama yıkmak için enaniyetten arınmak gibi bir idealimizin de olması lazım. ya konu gittikçe daha derine giriyor benim de uykum geliyor. bunlar kısaca söylemem gerekirse, pgibanalizdeki narsizmin konusu aslında... neyse. tuttum ama ben seni. aynen devam.
    ···
  11. 11.
    -1
    bir kez daha ateist oldum
    ···
  12. 12.
    +1
    bu bilgi pek çok dini kaynakta var, eş alırken rahatlıkla mehirleri ödediğini, ya da iyi giyimli olduğunu görürsün. kaldı ki kureyş kabilesinden geliyor, arabistanın en büyük ekopolit güçlerinden birine mensup kendisi. amcası ebu talip filistinlilerle çok yüklü miktarlarda ticaret yapmıştır mesela. Zaten muhafazid'e de o kol kanat germiştir. devlet lideri olmuş adamın baldırı çıplak gezmesini bekleyemezsin di mi? kızının nikahında o dönem için (deve eti kebap falan demeyeceğim) gayet iyi harcama yapmıştır, Yanlızca ali'den zırhını satmasını istemiştir kızının düğün masrafı için. oradan da sembolik bir miktar almıştır (hak geçmesin mevzusu). düğünün kalanını kendisi yapmıştır. yine söylüyorum bu düğünü de öyle ahım şahım birşey olarak hayal etmemek lazım. ama zamanına çevresine göre masraflıdır tabi orası da ayrı. ayrıca gittiği yerlerde mescit yapımına maddi destek sağlayacak ya da ordunun gediğinin bir kısmını yamayabilecek kadar parası hep vardı. bu konuda elimin altında en yakın olan turhan dursun'un büyük islam angiblopedileri (ki mısır islam enstitüsünde doğruluğu konusunda mutabık kalınmış kaynaklardır) ya da daha popüler kaynak ararsan necip fazıl'ın çöle inen nur'unda (çok kısmi olmak kaydı ile) bilgi bulabilirsin.

    (zamanında şakirttim, bediüzzaman'ın sözlerini risale ve mektubatını okudum... ama şimdi sorsan aklım cidden tek tek isim isim kaynak gelmez)

    (zannımca muhafazid zevk-ü sefa içerisinde yaşamadı diyeceksin. öyledir har vurup harman savurmazdı muhtemelen. ama iktisatta "sınıf" denen şey paranın sende olmasına bakıyor onunla ne yaptığına değil. direk tüm mülkiyetini kolektifleştirmiş mi? hiiiiiççç zannetmem... )
    ···
  13. 13.
    +1
    sınıf dediğin şey hiç kaybolmayacak. peki, kötülük te hep varolacak çünkü kıyamet kopmadan şeytan cezalandırılmaycak o zaman ne için iyilik adına uğraşıyosun? senin bu mantığınla cevap "tatlı kıçım cehennemde cızırdamasın diye iyilik yapıyorum"a gider. nerde kaldı senin fedakarlığındaki samimiyet o zaman? ne kadar iyi olursan ol, hep oportunistsin demektir bu. kendi çıkarın olmaksızın iyilik yapamıyorsun demektir. bu da sıkıntılı bir durum bence.

    sınıfın kaybolmayacak olması ile bunun imkansıza yakın olması arasında fark var. dinamikleri beşeriyetin en başından beri aidiyet ve mülkiyet üzerine kurulmuş bir sosyal akışta (binlerce yıllık hem de) zaten sen içinde bulunduğun durumdan başka birşey kurgulayamazsın. balık için kara, insan için uzay neyse, sınıfsız toplum da iktisat için o'dur, uzaktan izlersin ama orada olmanın ne olduğuna dair hiçbir fikrin yoktur.

    hem tut ki, dediğin doğru, başarma ihtimali yok diyelim. vaz geçelim mi bu idealden? bak ben komunist değilim, ve insanlığın kurtuluşa erdiği halinin bile sınıflı olacağını söylüyorum. ama nelere değer verdiğimizi neyin önemli neyin önemsiz olduğunu anlamamız adına o tip bir dönemden geçmemiz gerek. kötülüğün varlığı nasıl ki iyiliği tembelliğe sevketmemliyse, uğraşımızın ve ideallerimizin zıttının gerçek olma olasılığı da bizi caydırmamalı. çünkü hiçbirşeyin, o şey tecelli etmeden önce, gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini bilemezsin.

    ha bi de, günümüz marx'ıyla muhafazid'in aynı anda haklı olma ihtimalini düşünemiyorsan, allah'ın ilk emrinide anlamamışsın demektir karşim. tabi burada marx'ı filozof ya da sosyolog olarak değil de sadece iktisatçı olarak almak lazım. yoksa diyalektik materyalizmdir, güç ilişkileri ve dinin fonksiyonudur derken ikisi bi noktada buluşmaz.

    ama islam sosyalizmi denen şeyin ideal halini bi incelemeni isterim. batının idealine göre çok daha bize yakın bence. (ha, ben bi teknokrat ve acı bir sosyal darwinist olarak alayına comolokko diyorum o ayrı konu)
    ···
  14. 14.
    +1
    @30 islam bunların üzerinde de, müslümanlar değil onu napıcaz? insan faktörü olmadan din mi olur?
    ···
  15. 15.
    +1
    @1 gibi yazarlarında olması beni cok mutlu etti amk gece gece bastım şukuyu alnının çatına
    ···
  16. 16.
    +1
    okudum panpa göğsüm kabardı
    ···
  17. 17.
    +1
    bayram abi de faziletli bi insan yapmaz öyle şeyler
    ···
  18. 18.
    +1
    http://inciswf.com/filmeeeim.swf
    ···
  19. 19.
    -1
    okuyunca dinden döndüm amk sen nasıl müslüman oluon
    ···
  20. 20.
    +1
    özeti okudum evet huzur islamda doğru
    ···