-
1.
+2 -5soru şu: Allah evreni yaratmadan önce napiyodu?
edit1: Allah hiç birşeyi yaratmadan önce ne yapıyodu?
edit2: Allah yaratmadan önce ne yapyodu?
edit3: Allak napıyo?
edit4: Uzun uzun okumak isteyenlere güzel bi açıklama hz johnny sins den;
allahın zamandan münezzeh olabilmesi için zaman kavrdıbını başlatacak herhangi bir durum meydana gelmemiş olmalıdır. örneğin herhangi bir şey yaratılmamış olmalıdır. çünkü herhangi bir şey yaratıldığı andan itibaren zaman oluşmuştur. çünkü o şeyin yaratılmasından öncesi ve sonrası artık söz konusudur. yani, bir şey yaratıldığı andan itibaren zaman başlar, zaman da yaratılmış demektir. onu yaratan için de, artık yaratmadan öncesi ve yarattıktan sonrası vardır. yani yaratan, artık zamanla bağlanmıştır. o, yaratmadan öncesinden ve yarattıktan sonrasından söz edilebilen bir varlık haline gelmiştir. yani artık zamandan münezzeh değildir.
yaratma gücüne sahip bir tanrının zamandan münezzeh olabilmesi için, hiçbir şey yaratmaması lazımdır. o, sadece kendi varlığıyla, hiçbir şey yaratmadan, hiçbir hareket yapmadan, kıpırdamadan, yani zamanı başlatacak hiçbir eylem yapmadan duran bir varlık olmalıdır. çünkü örneğin; kıpırdayacak olsa, artık o andan itibaren “kıpırdamadan öncesi ve kıpırdadıktan sonrası vardır. yani artık zamana bağımlı olmuştur.
bir tanrının, tanrı olarak nitelenebilmesi için bir şey yaratması, yani yoktan bir şey var etmesi gerektiğine göre, bu eylemi gerçekleştirdiği andan itibaren de zamana bağımlı olmuş olacaktır ve bağımlı bir varlığın tanrılığından söz etmek de mümkün olmayacaktır.
mekândan münezzeh olmak da aynı bağlamda bir tanrının tanrılığıyla bağdaşmayacak bir durumdur. çünkü bir tanrı, tanrı olabilmek için yaratmak zorundaysa (yaratmayana tanrı denemeyeceğine göre) yarattığı her ne olursa olsun, yarattığı şeyin ya içinde, ya da dışında olacaktır.
örneğin evreni yaratmış bir tanrı, evrenin ya içindedir, ya da değildir. yani bir mekâna göre konum kazanmış demektir. herhangi bir yaratma eyleminde bulunan tanrı, bu eylemi gerçekleştirdiği anda tanrı olma niteliğini kaybeder, çünkü artık o zamanla ve mekânla bağlı, zamana ve mekâna bağımlı bir varlıktır.
not:allahın zamanı yaratması içinde zaman gerekmiyormu ? şimdi siz diyeceksiniz ol dedi ve zaman başladı. peki allahın ol demesi için gereken zamanı kim yarattı ?
-
2.
+11 -4kuranın en arka sayfasında maili var sorabilrsn :d
-
3.
-1@2 sonuna :d yapmasan şuku verirdim
-
4.
+1rabbim buyurdu ki : ben gizli bir hazineydim açığa çıkmak istedim. senin suan ne yaptığını bilmiyoruz o zaman senin olmadiginin bir ispatı mi bu
-
5.
-2@2 bu seferlik şukunu veriyorum emaneten. bi daha o :D'yi görmiyim seri çükülerim.
-
6.
+3 -2güzel soru soruda sıkıntı yok ama bu soru 0-3 yas arasında hadı hadı 0-7 yas arasında bırısı ıcın gayet ıyı bı soru.
zıra zaman dedıgın sey senın ıcın yaratılmıs bı seydır yanı ole soyut bısey de degıldır zaman.
mahallendekı ganyan bayıne gıdecegıne mahalledekı unıversıtenın fızık muh derslerıne falan gıdersen bu konuyu daha ıyı ogrenebılırsın.
zaman bukulebılen yavaslatılabılen hızlandırıla bılen en azından teorıde ha pratıktede yavaslatıldıgı gorulmustur o konu nasıl oluyor dıyenler yazsın acıklarım.
gelelım asıl muhabbete allah bızı yaratmadan once ne yapıyordu owww shit lan ne soru beaaa hakkaten bu soruyla ateyıst olan musluman zaten musluman degılmıs usta hıc hayıflanmasın muslumanım ayagına olup gıtse cehennemlık olurmus bole musluman olmaz lan.
allah ıcın zaman kavramı yoktur kardes zaman bız ınsanlar ıcın yaratılmıstır. -
7.
+4 -1zamansizligi ve mekansizligi ,sonsuzu coz ondan sonra bakarsin ne yapiyordu? ergen ve sivilceli ateist kardeslerim daha az aptalca olmayan sorular kopyalayin artik buraya bu kadar gerizekalilik cidden fazla ,hani o beyin varya he onu kullanin birazda olsa.
-
8.
0@1 sen bana sayı düzleminde en yüksek hayal edecebileceğin en yüksek sayıyı söylesene tek mi çift mi? hadi söyle etme gözünü seviiim ( artı yönde) eksi demiyorum bak? ahahah
-
9.
-5mekke'nin önde gelen müşriklerinden hz. üzeyr bin halifa (r.a) bir gün peygamber efendimize (s.a.v) gelir ve der ki
- ya resûlallah (s.a.v), kur'an-ı kerim'i ingilizceye çevirmek günah mıdır?
peygamber efendimiz (s.a.v) cevap verir:
- herıld yani. -
10.
-1@1 senin oynadığın metin 2 varya ordaki adminleri düşün sonra uyu uyanınca anlarsın ( çaktırmayın beyler ben oyalıyom siz kaçın uyuyr bu birazdan siz devam edin) sonra oyuna gir oyudna bitane admin bul ona bu serveri yapamdan önce ne yapıyodun de tamam bitti gittiniz inşallah benden bukadar
-
11.
0ulan zaman kavramı olsun olmasın ne yapıyodu kim cevap verebilir ki canı sıkılmış şuraya bi gezegen şuraya bi gezegen zaman kavramıda koyduk mu şunlar şöyle dönsün şunlar şöyle hoop canlılarıda yollıyalım kaderini oynasınlar böyle saçmalık mı olur
@2 @3 @4 @5 @6 @7 @8 @9 @10 @11 @12 -
12.
+1@1 bak güzel kardeşim bende ateistim ama senin gibi malların böyle cins cins başlıklar açmasına anlam veremiyorum her insan inancını kendisi seçer öyle kafadan dolma şeylerle olmaz yani kişi düşünür kafa yorar ikna olursa inanır ikna olmazsa inanmaz amk kendinde bitiyo yani bırak isteyen istediğine inansın sana ne amk
-
13.
0şüphesiz ki o herşeye gücü yeten ve ahahahha
-
14.
0bu soruyla ateist oluyorsa maldır güzel kardeşim. çoğu ateist böyle ateist olduysa alayının gerizekalı olduğunu çıkarabiliriz burdan
-
15.
0@17 tabi ki bu soru başlangıç sorgulamaya devam edince...
-
16.
+1 -1Beyler ilk sorudan sonra ateizt olmuztum . Son soruyu okuyunca budist oldum yardim edin
-
17.
+1allahın zamandan münezzeh olabilmesi için zaman kavrdıbını başlatacak herhangi bir durum meydana gelmemiş olmalıdır. örneğin herhangi bir şey yaratılmamış olmalıdır. çünkü herhangi bir şey yaratıldığı andan itibaren zaman oluşmuştur. çünkü o şeyin yaratılmasından öncesi ve sonrası artık söz konusudur. yani, bir şey yaratıldığı andan itibaren zaman başlar, zaman da yaratılmış demektir. onu yaratan için de, artık yaratmadan öncesi ve yarattıktan sonrası vardır. yani yaratan, artık zamanla bağlanmıştır. o, yaratmadan öncesinden ve yarattıktan sonrasından söz edilebilen bir varlık haline gelmiştir. yani artık zamandan münezzeh değildir.
yaratma gücüne sahip bir tanrının zamandan münezzeh olabilmesi için, hiçbir şey yaratmaması lazımdır. o, sadece kendi varlığıyla, hiçbir şey yaratmadan, hiçbir hareket yapmadan, kıpırdamadan, yani zamanı başlatacak hiçbir eylem yapmadan duran bir varlık olmalıdır. çünkü örneğin; kıpırdayacak olsa, artık o andan itibaren “kıpırdamadan öncesi ve kıpırdadıktan sonrası vardır. yani artık zamana bağımlı olmuştur.
bir tanrının, tanrı olarak nitelenebilmesi için bir şey yaratması, yani yoktan bir şey var etmesi gerektiğine göre, bu eylemi gerçekleştirdiği andan itibaren de zamana bağımlı olmuş olacaktır ve bağımlı bir varlığın tanrılığından söz etmek de mümkün olmayacaktır.
mekândan münezzeh olmak da aynı bağlamda bir tanrının tanrılığıyla bağdaşmayacak bir durumdur. çünkü bir tanrı, tanrı olabilmek için yaratmak zorundaysa (yaratmayana tanrı denemeyeceğine göre) yarattığı her ne olursa olsun, yarattığı şeyin ya içinde, ya da dışında olacaktır.
örneğin evreni yaratmış bir tanrı, evrenin ya içindedir, ya da değildir. yani bir mekâna göre konum kazanmış demektir. herhangi bir yaratma eyleminde bulunan tanrı, bu eylemi gerçekleştirdiği anda tanrı olma niteliğini kaybeder, çünkü artık o zamanla ve mekânla bağlı, zamana ve mekâna bağımlı bir varlıktır.
not:allahın zamanı yaratması içinde zaman gerekmiyormu ? şimdi siz diyeceksiniz ol dedi ve zaman başladı. peki allahın ol demesi için gereken zamanı kim yarattı ? -
18.
0@19 ilk soruyu tekrar oku dizeliyo panpa
-
19.
0şimdi bi şakirt gelip bunu bizim beynimiz kaldırmaz dicek ahahahha
-
20.
0@22 olası...