Bu entry silinmiştir
  1. 1.
    0
    sen dalarsan biz her türlü dalarız
    ···
  2. 2.
    0
    @1 adam haklı beyler
    ···
  3. 3.
    0
    @1 eskilerden beyler. eskilerdenim diyip ego tatmini yapiyor.
    ···
  4. 4.
    0
    @1 dalarsan ölürsün...
    ···
  5. 5.
    0
    @1 ne olacaağ yeaaa
    ···
  6. 6.
    0
    @1 haklı beyler
    ···
  7. 7.
    0
    @1 havan kime yabancı
    ···
  8. 8.
    0
    @1 git eski başlıkları oku osbir çek
    ···
  9. 9.
    -1
    @1 oh yeah. lafım sanadır. dıp tıs dıp dıp tıs. sus ve dinle. dıp tıs dıp dıp tıs

    yabancılaşma kavramı, marx'in teorisinin özellikle başlangıç evresinde belirgin bir önceliğe ve öneme sahiptir. marx'ın erken yazılarında bu önceliği ve yabancılaşma kavrdıbının çeşitli açılımlarını görmek mümkündür. 1844 elyazmaları ve alman i̇deolojisi bu noktada anılmaya değer. i̇ki tür yabancılaşmadan sözedilebilir marx'ın bu çalışmalarında. bunlardan ilki, doğadan kopuş anlamındaki yabancılaşmadır. i̇nsan, doğadan koparak kültürel-toplumsal alanda kendine ikinci bir doğa kurmak anlamında, doğaya yabancılaşır. bu insan oluşu açıklayan niteliğiyle olumlu karşılanan yabancılaşmadır, zorunlu bir süreç olarak anlaşılır. i̇kinci yabancılaşma ise, bizzat kapitalist pazarın ve kapitalist toplumsal sistemin yarattığı yabancılaşmadır. bunun sonucu olarak insan kendi doğasına yabancılaşır. böylece insan kendine, kendi emeğine, ilişkilerine, dünyaya ve yaşama yabancılaşır. kapitalist pazarın bir unsuru olarak işleyen çarklardan biri haline gelir. anlaşılacağı gibi, yabancılaşma teorisinin marx'ın i̇nsanın doğası anlayışıyla yakından ilişkisi vardır. marx'ın çalışmalarının sonraki dönemlerinde (örnegin kapital'e gelindiginde) bu kavramı kullanmadığı görülür, ancak bununla birlikte bu kavramın içerdigi perspektifi bir şekilde devam ettirdigi söylenebilir. meta fetişizmi nosyonunun bir anlamda insanın kendi doğasına yabancılaşmasının maddi temelini ya da yapısını açıklamaya çalıştığını söylemek yanlış o
    ···