-
1.
0m.ö. 550'de persler büyük kiros (ya da ii. kiros ya da ii. keyhüsrev) önderliğinde birleşerek kuzeydeki medleri yıkmış ve bir devlet haline gelmişlerdir. bundan sonra keyhüsrev fetih hareketlerine girişmiştir. bu fetihlerde ise babil, fenike gibi zengin yerleri fethedip ülkeyi zengin bir krallık haline getirmiştir. ermenistan'ı, lidya'yı ve krezus'ün servetini ele geçirip tüm anadolu'yu hakimiyeti altında birleştirmiştir. anadolu'yu ele geçirdikten sonra babil'e saldırmış ve orayı da fethedip kendini babil kralı ilan etmiştir. bundan sonra ise mısır'a saldırma hazırlıklarına başlamış, kuzeydoğuyu sağlamlaştırmak için iki kabileyle savaş yapmış ve bu savaşlar da kabileler direniş göstermişler, büyük kiros de bu savaşta hayatını kaybetmiştir.Tümünü Göster
yerine ise oğlu kambis geçmiştir. kambis devrinde mısır fethedilmiş, kartaca'ya kadar pers ordusu ilerlemiş, ancak kartacalıları geçememiştir. kambis döneminde i̇ranlı kabileler ayaklanmışlardır, bunlar gomata isimli bir med rahibinin başını çektiği mecusiler dir.
kambis mısır dönüşü ölmüş, yerine ise ünlü pers i̇mparatoru i. darius geçmiştir. i̇lk olarak kabile isyanlarını bastırmış ve çeşitli alanlarda devrim niteliğindeki hareketlere girişmiştir. i. darius da fetih hareketlerine girişmiş, i̇mparatorluk sınırları doğuda hindistan'a dayanmıştır. kafkasya'ya doğru i̇skitlere karşı da sefer yapmış, ama başarısızlıkla sonuçlanmıştır. daha sonra batıya yönelip, trakya, makedonya ve ege'ye saldırıp buraları ele geçirmiştir. bunun üzerine spartalılar, darius ve oğlu kserkes'e karşı salamis deniz savaşı'nı yapmışlardır. salamis deniz savaşı'nda elde edilen ganimetlerin bütünü büyük i̇skenderin fethinde ele geçirilmiştir.
ii. artakserkes döneminde devlet hızla çözülmeye başlamış, i̇mparatorluk'ta ayaklanmalar olmuş, mısır bağımsızlığını ilan etmiştir. i̇syanlar güçlükle bastırılmış, ama daha sonra iii. darius döneminde pers i̇mparatorluğu'na büyük i̇skender son vermiştir.
anadolu'ya hakim olan perslerin satrapları ülkeyi imar etmek için çaba göstermişlerdir. bu çalışmalar sırasında bodrum'da yapılan mausoleum (mozole kral mezarı) dünyaca ünlü eserlerden biridir. ahameniş imparatorluğu bugüne kadar şark'ta ki en geniş imparatorluk olmuştur..ege'ye ve hint'e uzanan gerçek anlamda imparatorluk[1]gerçekleştirildi. -
2.
0arkadaşa ps oynamaya gittim. neyse arıyorum akşam sesi bozuk filan. noldu dedim hastayım dedi. fazla aldırış etmedim ps oynamaya devam ettim sonra gişttim eve yattım, ertesi gün aradım hadi alıyorum seni dedim yok gelme dedi. noldu dedim neyin var gel bizimkiler balık yapmış seni de çağırıyorlar filan. hayır gelme diyor. neyse ben dinlemedim bastım gittim evine. aklıma geldi acaba aldatıyor mu lan diye ama yoktu evde kimse.
-
3.
0dıbını ırzını gibeyim
- 4.
- 5.
-
6.
0anlat ulan
-
7.
0adam bu ambeyinlinin manitasına kaymış özet geç bin
-
8.
0heycanla dinliyorum sertaç
-
9.
0TOHUMLARIN EKiME HAZIRLANMASI:Bunda ilk iş meyve etinin çekirdekten ayrılmasıdır. Günümüzde bu işlemde, Âcapulco tipi çekirdek çıkarma makinası kullanılmaktadır. 'Bu aletin özelliği embriyoya herhangi bir zararlı etki yapmadan eti çekirdekten ayırmasıdır. Bu tip makınalar Türkiye'de yoktur. Eti çekirdekten ayırmada diğer bir yöntem danelerin yan yanya kum ve odun talaşı veya pirinç ile karıştırılarak yağ fabrikalarında sıkıştınlmasıdır.Çekirdeklerin etten ayrılmasında basit ve bizde çok kullanılan bir yöntemde, toplanan tohumluk zeytin donelerinin sert ve düzgün bir ceminde 2-3 cm kalınlıkta yaydıp lastik çizıneli işçiler tarafından çiğnenmesidir. Böylece ezilen eti kısmen ayrılan çekirdekler alta geçmeyecek sıklıktaki elekler üzerinde hafif su verilmek suretiyle kalın telli fırçalarla ovulmakta ve üzerlerindeki et kalıntıları tamamiyle uzaklaştırılmaktadır. Bundan sonra çekirdekler % -5 lik kostik (NaOH) eriyiğinde çekirdek kalınlıklarına göre 15-20 dakika41e 5-6 saat arasında tutulurlar. Burada amaç özellikle yağ tabakasının uzaklaştırılmasıdır. Aynı amaç için kül suyu da kullanılabilir. Kestikle muameleden sonra çekirdekler su ile iyice yıkanırlar. Zeytin çekirdeklerinin zayıf ve çürük embriyo içerenlerinin ekilmeden önce anlaşılması için çekirdeklerin 4-6 saat süre ile tuzlu suda -tutulup, su üzerinde yüzenlerin uzaklaştırılmasından sonra diğerlerinin tatlı su ile bir kaç defa yıkanmaları da uygulanan yöntemlerden biridir.Tümünü Göster
KATLAMA:Ilıman iklim tohumlarının bazılarında bir dinlenme devresinin olduğu bilinmektedir. Tohumun ana bitkiden ayrıldıktan sonra canlılığını korumasına karşın, bir müddet çimlenmemesi şeklinde oluşan durumu ortadan kaldırıp çimlenmeyi sağlayabilmek için, tohumların kış boyunca nemli bir kum veya toprak tabakası arasında tutulması gerekmektedir. Tohumun embriyosunu çimlenme olgunluğuna getiren bu işleme, katlama denilmektedir.
iyi Bir Katlama için Gerekli Şartlar:
1-Düşük sıcaklık
2-Nemin tohum tarafından alınması
3-îyi bir havalandırma
4-Belirli bir zaman süresi
Embriyonun çimlenme olgunluğuna gelebilmesi için 3-7 °C arası en uygun sıcaklıklardır. Tohum kuruma veya havalandırma azlığı çimlenme olgunluğuna gelmede yavaşlatıcı veya durdurucu bir etkiye neden olur. Sonbaharda hasat edilen zeytinin tohumlan hasada izleyen 2. ilkbahara kadar çimlenmezler. Tohum kabuğunun su geçirmemesi dinlenmenin esas nedenleridir.
Başlıca Katlama Şekilleri:
1- 60 cm derinlikte hendek dibine 8-10 cm taş, üzerine 5 cm kalınlıkta hafif toprak, (1/3 kum, 1/3 yanmış gübre, 1/3 funda toprağı) konur. Bunun üzerine 2 cm kalınlıkta çekirdek serilir. Tekrar 2 cm kum konulur. Hendek doldurulur en üste yine kum konur. Üst kısım hasır ile örtülür. Nem kontrol edilir. Gerekirse süzgeçli kova ile su verilir. Çekirdeklerin %10-15'i çatlayınca katlamaya son verilir.
2- Kümbet usûlü katlama; l m çapında 7-8 cm kalınlığında, zemine çakıl taşı konur. Bunun ortasına l m uzunluğunda 7-8 cm çapında delikli ve üst kısmı kapaklı bir boru yerleştirilir, l kat kum, l kat çekirdek konarak yukarıya koni şeklinde yükseltilir. Koninin etrafı 3-4 cm kalınlığında balçık şeklinde bir çamur ile sıvanır. Nem kontrol edilir. Gerekirse borudan su verilir.
3- Sandık içinde yapılan katlama; Bu usulde katlama yapılan odanın ısısı 20-25 °C de sabit tutulmalıdır. Sandıklar değişik boyutta olabilir. Sandığın tabanında havalanma ve suyun sızması için l cm çapında 8-10 delik bulunur. Tabana 3-4 cm kum serilir, üzerine l kat çekirdek, 2 cm kum, tekrar çekirdek yerleştirilir. En üst kum olacak şekilde en üst kısımda 3 cm kalana kadar sandık doldurulur ve çuval serilir. 7-10 günde bir ılık su ile sulama yapılmalıdır.
TOHUM EKiMi:Ekimde soğuk yastıklar, sıcak yasaklar ve seralar kullanılır. Yastıkların hazırlanmasında toprakların her yıl değiştirilmesi, temizlik ve hastalıklarla mücadele açısından gereklidir.
Soğuk Yastıklar: Sonbahar ekimi, iklimi müsait yerlerde uygun olabilir. Ekim zamanı eylül-kasım aylandır. Metrekareye 3-6 kg tohum atılır, üzerine 1/3 kum, 1/3 funda toprağı, 1/3 yanmış elenmiş gübre karşınımdan 2-4 cm lik kapak atılır, süzgeçli kova ile sulanır. Ot alma, sulama, soğuktan koruma, kaymak kırma gibi bakım işlemleri yürütülür.
Sıcak Yastıklar: Doğu-Batı istikametinde hazırlanırlar, l m. genişlikteki yastıkların kuzeye bakan tarafları 50-60 cm güneye bakan tarafları ise 20-30 cm yüksekliktedir. Tabana 15-20 cm kalınlıkta yanmış hayvan gübresi bunun üzerine 1/3 oranında kum, yanmış gübre, funda toprağından 15-20 cm. konur. Daha sonra çekirdekler konur, 2-4 cm.lik harç ile örtülür. iyice bastırılır, can suyu verilir. Bu yastıklarda ekim zamanı ekim-kasım aylandır. Yastıkların üzeri cam çerçeveyle kapatılır. Don yapabilecek havalarda ayrıca üzerlerine hasır örtülür. Bu tür yastıklarda çekirdekler daha erken ve daha iyi çıkabilir.
Seralar: Sulama, havanın nisbi nemi ve ısı tekniğine uygun şekilde a-yarlanır. Seralarda ekim zamanı, Ekim ayının sonlandır. Seradaki yastıkların tabanına 4-5 cm çakıl döşenir. Üzerine 15 cm. funda toprağı, onun üstüne 10 cm. harç yayılır, sulanır ve çekirdekler serilir, daha sonra 3-4 cm harç serilip süzgeçli kova ile can suyu verilir. Sera içinde uygun ısı 23-25 °C nisbi nem ise %70 olmalıdır.
ÇÖĞÜRLERiN ŞAŞIRTILMASI:Yastık ve seralarda çimlenip gelişen çöğürlerin şaşırtma tavalarına nakli Mart sonunda başlar, nisan ayında devam eder. Bu dönemde çöğürler 6-8 yapraklı hale gelmişlerdir. Metrekareye 7-8 kg yanmış koyun gübresi toprakla iyice karıştırılıp tavalar hazırlanır. Dikimden l gün önce. yastıklardaki çöğürler güzelce sulanır. Böylece sökümleri kolaylaşır. Bozuk olan çöğürler atılır. Sağlam olanlar 10x10 cm. aralıklarla dikilir. Dikimden sonra can suyu verilir. Daha sonra tavalarda ot ayıklama, çapalama, gübreleme, sulama, ilaçlama gibi kültürel işlemler yapılır.
ÇÖĞÜRLERiN AŞILANMASI:Şaşırtma tavalarına dikimlerinden 1 yıl sonra yaklaşık 30-70 cm. boya ve boğaz noktasında 5 mm. çapa erişince (kurşun kalem kalınlığında) aşılanır. En uygun aşı çoban aşısıdır. Çoban aşısında kalemler bir yıl önceki sürgünlerden alınır. Kalemler 2 yaprak, 2 göz içermelidir. Yaprakların 2/3 ü kesilerek su uçma yüzeyi azaltılır. Aşı yapmak için fazla rüzgarlı olmayan günleri : seçmekte yarar vardır.
VEGATATiF ÇOĞALTMA YÖNTEMLERi:Çöğür aşılama ile fidan yetiştiriciliğinin uzun zamana gereksinim göstermesi ve yeterli sayıda fidan elde edilemeyişi nedeniyle vegetatif yolla fidan üretimine önem verilmesi gerekmektedir.
Vegatatif üretim
1-Yumnılarla
2-Dip sürgünleriyle (Obur, kanırtmaç)
3-Çeliklerle
Yumrularla: Zeytin ağaçlarının gövde veya turbu üzerinde oluşan şişkinliklere, yumru denir. Bu yöntem Türkiye'de Güney Anadolu bölgesinde uygulanmaktadır. Su ve sulama imkanı kıt olan yerlerde uygundur. Yumrular kalem ile anacın uyuşmazlığında budama veya çarpmadan oluşan yaraların kapatılması sırasında yaşlı, bakımsız, yeterince aktivite göstermeyen ağaçlarda oluşur.
Yumrular genellikle 0,5-5 kg ağırlıktadır. Ağaca zarar gelmeyecek şekilde bir ağaçtan 2-5 yumru çıkarılabilir. Kurak yerlerde dikilecek yumruların ağırlıkları fazla olmalıdır.
îyi bir yumruda:
1-Yumrunun kabuğu yeterince kalın olmalı kabuk yaralanmamalıdır.
2-Kabuk altındaki odun kısmı kalın ve sağlıklı olmalıdır:
3-Yumrular açık renkli, düzgün kabuklu olmalı, üzerinde uyur gözlerin olduğunu gösterir hafif kabaralar olmalıdır.
4-Yumru çıkarılırken odun kısmı oldukça düzgün olmalıdır.
5-Yumrudan çıkan sürgünler, fazla dallar kesilmelidir.
Ağaçtan çıkarılan yumru hemen dikilmezse serin, rüzgar tutmayan gölge bir yerde 24-28 saat saklanabilir. Daha uzun süre bekletmek yada bir tarafa nakletmek zorunun ise, ıslak çuval talaş veya yosun arasında bilhassa nem kaybettirmeyen naylon keseler içinde 8-10 gün dayanır. Uzun zaman kurak şartlarda kalmış yumruların dikimden evvel 3-5 saat su içinde bırakılarak şişirilmesi gerekir.
Yumruların Dikileceği Çukurların Hazırlanması ve Dikim Zamanı
Yumruların dikileceği çukurların derinlik ve genişliğine kadar fazla olursa o kadar iyi olur. Bu ağır topraklar için 100x100x80 cm hafif topraklar için 80x80x80 cm olmalıdır. Dikim mevsimi olarak Kasımdan Nisana kadar devam eder.îyi bakım şartlan sonucunda 35-40 gün sonra sürgünler toprak yüzeyine çıkar. Dikim yapılacak toprak ağır ise dibine 15-20 cm taş ve çakıl bunun üzerine 35-40 cm gübre karıştırılmış üst toprak yumrunun üzerine 3-4 cm kalınlığında kum veya alüviyal toprak, serpilir. Çukurun kenarları aynı seviyeyi alıncaya kadar gübre+toprak karışımı konur. Yumru toprağın 20 cm altında kalmalıdır. Bu miktar ağır topraklarda 10 cm, süzek topraklarda 30 cm olmalıdır, süzgeçli kova ile sulanmalıdır. Toprak yüzeyinde oluşan kaymak tabakası kırılmalıdır. -
10.
0Evciğim Faydalan:
1-Toprak kabarık ve yeterli nemde kalır.
2-Yumrudan çıkan sürgünler güneş ve rüzgardan korunur.
3-Her sulama sonunda kaymak kırma zorunluluğu ortadan kalkar.
4-Daha fazla su kullanılmasını önler. Sürgünler 35-40 cm olunca evcik kaldırılmalıdır.
Yumrudan Üretmenin Yararları:
1-Yumrular iyi seçilip tekniğine uygun dikilirse tutma oranı yüksek olmaktadır.
2-Kültür çeşitlerinden alınırsa aşı zorunluluğu ortadan kalkar.
3-Yumrudan yetiştirilen ağaçlar daha düzgün olmaktadır.
4-Doğrudan yerlerine dikildiklerinde kısa sürede fidan üretimi gerçekleşmektedir.
5-Yaşlı zeytinlik varsa masrafsızca yumru elde etmek mümkündür.
Sakıncaları:
1-Yumrular genç ve ürün vermekte olan ağaçlardan alınırsa ağaç yıpranır, verimden düşer.
2-istenilen çeşitten yeterli büyüklükte ve çok miktarda yumru bulmak güçtür.
3-Anaç delice olan ağaçlardan alman yumrularda, tekrar aşı yapılma zorunluluğu vardır.
Dip Sürgünleriyle:Zeytin ağaçlarının turbundan çıkan sürgünlere dip sürgünü denilmektedir. Bu sürgünler kendi yumrularını geliştirdikleri zaman ana yumrudan çıkarılıp fidanlık tesis edilecek yerlere dikilirler. Bu yöntemin diğer bir adı da kanırtmaçtır. Dip sürgünleri yabani ise dikimden 2-3 yıl sonra kalem veya göz aşısı yapılır. Bu üretim şekli daha çok Marmara Bölgesinde uygulanır.
Çeliklerde Çoğaltma
1-Kalın dal çelikleriyle
2-Yapraklı yeşil çeliklerle
Kalın dal çelikleri ile:Bu çok eski zamandan beri bilinen yöntemdir. Gövde ve dallarında bol miktarda durgun ve sürgün gözlerin bulunması nedeniyle çok yaşlı kısımlar bile kolayca köklenmektedir.Bu metod ispanyada uygulanmakta üç ve daha yaşlı dallardan alınan çeliklerdir. Bu çeliklerin boylan 25-30 cm. çaplan ise 3-5 cm olmalıdır. Üzerinde yosun bulunmayan, hastalıksız çelikler alınmalıdır.
Çeliklerin Alınma Zamanı:Kış dinlenme zamanı alınabilirler. Marttan sonra yapılacak dikimlerde ise yeterince köklenemezler. Donlu havalarda dikim yapılmayıp, çelikler uygun zamana kadar uygun şartlar altında saklanmalıdır. istif edilen yerde hava boşlukları bulunmalıdır. -
11.
0batman-silvan karayolu üzerinde, silvan'a 20 km. mesafededir. silvan'dan rahatlıkla ulaşım imkânı vardır. batman çayı üzerindedir. artuklular döneminde 1147 yılında timurtaş bin i̇lgazi bin artuk tarafından yaptırılmıştır. 7 m. eninde ve 150 m. uzunluğunda bir köprüdür. yüksekliği, su seviyesinden kilit taşına değin 19 m.'dir. renkli taşlarla inşa edilmiş, onarımlarla günümüze kadar ulaşmıştır.Tümünü Göster
malabadi köprüsü dünyada taş köprüler içerisinde kemeri en geniş olandır. köprü, diyarbakır il sınırları içerisindedir. kemerin her iki yanında, iç tarafta kervan ve yolcular tarafından, özellikle kışın zorlu günlerinde barınak olarak kullanılan iki oda bulunmaktadır. köprü nöbetçileri tarafından da kullanılan bu odaları daha önceleri dehlizlerle yolun dipleri ile bağlantılı olduğu, gelen kervanların ayak seslerinin bu dehlizler vasıtası ile daha uzaklarda iken duyulduğu söylenir.
her biri başka uzunluklarda ve kırık hatlar halinde üç bölümden oluşan köprü, doğu ve batıda hafif eğimlerle yollara bağlanmıştır. orta bölüm kayalıklar üzerine oturtulmuş bir kitle halindedir. burada sivri şekilde ve 38.60 m açıklıkta çok büyük bir kemer ile sepet kulpu şeklinde, 3 m açıklıkta küçük bir kemer vardır. üçüncü bölüm fark edilir derecede birinci kısma paralel bir durum arzeder
burada sivri kemerli iki açıklık ve ayrıca yola bağlanan yer yakınında da bir açılık görülür. böylece köprü, biri çok büyük olmak üzere beş gözlüdür. köprünün boyu 150 m, eni 7 m, yüksekliği ise alçak su seviyesinden kilit taşına kadar 19 m'dir. köprü renkli taşlarla inşa olunmuştur. büyük kemerin iki tarafında 4.5-5.3 m ölçüde, iki hafif kemerli odacıklar, büyük kemerin üstü ortasında, gelip geçişin kontrol edildiği 5 m genişlikte kargir bir kapı ve bunun iki tarafında da ayrıca iki kapı vardır. bunlardan batman tarafındaki kalmış, diğeri yıkılmıştır. bunların sol taraflarından birer merdivenle odacıklara inilir. bu odalar yüksek tavanlı ve tuğla örtülüdür. pencereleri geniş ve büyüktür.
malabadi köprüsü, batman-silvan yolu üzerindedir..
evliya çelebi köprüyü şu şekilde tanıtmaktadır: “köprünün iki tarafında kale kapıları gibi demir kapıları vardır. bu kapıların içinde, sağ ve solda köprünün temeli beraberliğinde, kemerin altında hanlar vardır ki gelip geçen, sağdan ve soldan geldikleri vakit misafir olurlar. köprünün kemeri altında birçok odalar vardır. demir pencereler şahneşinlerine misafirler oturup, kemerin karşı tarafındaki adamlarla kimi sohbet eder, kimi ağ ve oltalarla balık avlarlar. bu köprünün sağ ve solunda da nice pencereli odalar vardır. köprünün sağ ve solundaki bütün korkuluklar nehcivan çeliğindendir. ama demirci ustası da var kudretini sarf ederek bir türlü sanatlı kafesli korkuluklar yapmış ve doğrusu elinin ustalığını göstermiştir. doğrusu, üstad mühendis var kuvvetini sarfederek bu köprüde öyle sanatlar göstermiştir ki, bu işçiliği geçmiş mimarlardan hiç birisi göstermemiştir.
albert gabriel de köprü içine şöyle demektedir: “modern statik hesabının olmadığı devirde bu açıklıkta o zaman için böyle bir eser hayranlık ve takdiri muciptir. ayasofya’nın kubbesi köprünün altına rahatlıkla girer. balkanlarda, türkiye’de, orta doğu’da bu açıklıkta, bu -
12.
0vay ben öyle kızın amk
-
13.
0ayakla oynanan top oyunlarının sümerler’e kadar ulaştığı bilinmektedir.
türkiye'de mezarlardaki duvar resimlerinde ayakla top oynayan insan figürlerine rastlanmıştır. hatta bu zamandan kalma, 7.5 cm çapında deri veya ketenden yapılmış toplar 2500 yıl önceden günümüze kadar ulaşmıştır ve kimi müzelerde sergilenmektedir. homeros da "odiesa"da top oyunlarından bahseder.
m.ö 2500 yıllarında da çin'de yere dikilmiş iki mızrak arasından bir topu tekmelemek suretiyle geçirmeye çalışarak talim yapıldığı bilinmektedir.
orta asya türklerinin de kız ve erkeklerden kurulu karma takımlarla, topa elle dokunmadan, sadece ayak ve kafa ile vurularak rakip kaleden içeri atmaya çalışarak bir oyun oynadıklari kaynaklarda yer alıyor. i̇çlerinde kaşgarlı mahmut'un da bulundugu pek çok tarihçinin kitaplarında da türklerin oynadığı "tepük" isimli bir oyundan bahsedilir. bu oyunun söylenen kuralları günümüz futboluna oldukça benzer. elle oynamak yasaktır, faullü hareketler tespit edilmiştir, top oyun alanının dışına çıkamaz.
günümüz modern futbolunun temeli ise romalı askerler arasında oynanan “harpastum” adlı oyundur. futbolun avrupa’daki tarihi ise büyük bir tartışma konusudur. fransızlar, i̇ngilizler ve i̇talyanlar futbolun ilk defa kendi ülkelerinden diğer ülkelere yayıldığını iddia etmektedirler. lakin futbol tarih boyunca hemen hemen bütün medeniyetlerde benzer biçimlerde boy göstermiş olsada bugünkü haline en yakin şeklini 17. yüzyılda i̇ngiltere'de almıştır.
futbol kuralları ve ölçüler [değiş -
14.
0@115 amı zütü sen kıza vermişin o sana değil
-
15.
0Mastürbasyon, cinsel organın genelde orgazm oluncaya kadar uyarılmasıdır. Kendi kendine veya başka biri tarafından, elle, vucudun başka kısımları ile (ama cinsel ilişkiye girmeden) veya mastürbasyon aletleri kullanılarak da mastürbasyon yapılabilir.
Aşırıya kaçılmadığı sürece sağlık açısından bir sorun teşkil etmez. Oldukça sık şekilde yapılması halinde ise bağımlılık, koşullanma gibi pgibolojik sorunlar görülebilir. Bazı insanların sadece mastürbasyonla orgazm olduğu, cinsel ilişki sırasında boşalamadığı da tespit edilmiştir.
Mastürbasyon kelimesinin Yunanca mezea (μεζεα, "penisler") ve Latince turbare ("karıştırmak") kelimelerinin birleşiminden ortaya çıktığına inanılır. Bir diğer etimoloji, Latince manu stuprare ("elle kirletmek") Oxford ingilizce Sözlüktarafindan "eski bir varsayım" olarak nitelendirilmiştir.
Hayvanlarda da mastürbasyon görülür. -
16.
0cıdden dogru mu lan bu anlattıkların? sıktıysen bıle sıkmıs oldun bızı.. dogru mu onu soyle sadece
-
17.
0hiç bir şey diyemedim, tam eve giderken döndüm evine gittik. girdik içeri. ben su filan içtim mutfağa girdim bu korktu heralde bıçak filan alıcam diye. tamam dedim hiçbir şey sormadan çıktım evden.
-
18.
0babam heves etmiş telefon alacak. telefon özelliklerinden hiç anlamaz. ailenin tekno işlerine bakan en bin elemanıda benim. yeni yeni pc dergileri felan alıp okuyor, eniştemin telefonuna zil sesi ayarı yapıyor, 32 ekran lüks filips tv'mizin kumandasının pilini ben değiştiriyor, tv'nin renk ayarlarıyla yanlışlıkla oynayıp "oğlum televizyon bozuldu, gelip baksana" diye beni çağıran çilekeş anama, ergen bıyıklı ağzımla pööfffleyip, atar yapıyorum o dönemler.
bir gün , babam beni i̇stanbul - avcılar ilçesinde bir cep telefoncuya zütürür telefon modeli seçeyim diye ona ve olaylar gelişir:
ben: - abi biz telefon alacaktık babama.
telefoncu abi: - tamam gülüm, istediğiniz bir model var mı?
gibko ben, nokia'nın o dönem yeni sloganı olan ve her gün tvlerde dönen "nokkiiaaaa, connecting peopleee" rekldıbını yanlış anlayarak, zütüm kalkmış bir şekilde, babamın yanında gururla:
- nokia connecting people almak istiyoruz!
• satıcının gözler açılır, yüzünde yavşak bir gülümseme belirir: - gülüm o reklam. öyle bir telefon yok.
saygıdeğer babacığım beni korumak için: - ee ama çocuk görmüş o telefonu reklamda, nokiii kınneyyt pipıl(kendisi tam tdıbına böyle telafuz eder) modeli varmış!!!
gibko ben: - evet ama reklamda gördüm.
• satıcı double double yemenin vermiş olduğu şaşkınlıkla: - abi gerçekten öyle bir modelimiz yok. o reklam. i̇sterseniz şu modelleri göstereyim. bunlar yeni geldi.
saygıdeğer babacığım beni korumak için: - yok kardeşim sağolasın ben oğlumun dediği modelden alacağım.
• satıcı artık tripple mallaşmıştır. 4 saniyelik gergin bir sessizlikten sonra: - peki abi.
çıktık gittik o hafif sinirle. babamın işi çıktı, bakamadık o gün başka dükkana. i̇yiki de bakıp, avcılardaki diğer cep telefonu satıcılarına da ailecek beyin encüklemesi yaşatmamışız.
ve bir itiraf, nokiii kınneyyt pipıl'ın bir telefon modeli değil de bir slogan olduğunu anca lise hazırlık sınıfında arkadaşımın benle hunharca taşşak geçmesinden sonra durumu açıklamasıyla öğrendim. i̇ngilizce ş -
19.
0sonra arabaya bindi. yüzü bomtak noldu diyorum konuşmuyor. soruyorum en sonunda xxxx ben seninle artık evlenmeyi düşünmüyorum dedi. ben şok oldum elim ayağım titriyor binler. resmen ömrümü gençliğimi verdiğim kız. bana bunu dedi.
-
20.
0her neyse tus a 1 daha girdi bizim kız kazandı bu sefer geldi benim yanıma. biz takılıyrouz geizyoruz yine istanbul a filan gittik takıldık arkadaşları filan. sonra döndük tekrar. cumartesi günüydü hiç unutmuyorum sabah kahvaltıya gittik eve geldik 2 posta gibiştik uyuduk sonra. kalktık tekrar yemeğe çıktık gezdik. sonra evine bıraktım.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 06 11 2024
-
nato kafa nato meme
-
israf hayatlar israf insanlar
-
bizim şarkimizi calmislar
-
şia mia diyor avel olmayın
-
çarşaf giymeyen karıya saygım yok aga
-
gece 0 dan şimdiye kadar sadece 5 sayfa
-
keşke alh baba var olsaydı
-
begibtaşak malmö ne olur
-
ikinci bir allah
-
bilge adam reis pkk yorumu
-
benden hoşlanan kızın arklarına çakmak istiyorum
-
belki savcıydı belki öğretmendi bilmiyorum
-
pazara çıktım pazardaki insanların
-
inşallah trump bizim için kötünün iyisidir
-
tıbbi laboratuvarlık mı okuyacaksınn
-
zaza türküyüm
-
vay benim kürt kardeşim vay benim kürt dostum
-
trump bizim icin niye iyi ya da kötü olsun
-
herif 6 senedir aynı şeyleri anlatıyor
-
handsomebarzo ve g s i disinda yazan yok
-
kadınlar hak ediyor
-
dondum anam
-
o silahi indir yoksaa
-
kürdüm dersin yeter
-
kadınlara iki iyi bir kötü davranın
- / 1