-
26.
0@10 bu ayette yanlıs hiç bişey goremıyorum. kafana takılan neresidir.
-
27.
0@22 inanın amk inanın beyin yok ki amk
- 28.
-
29.
-1hasgibtir oradan ağır yobaz
-
30.
+1@12 kardeşim soyle acıklıyayım evet allaha zerre kadar inanan herkes cennete elbet gidecek.. cehennem kafirler ıcın yaratılmıstır. orda sonsuza kadar kalacaklar.. allah zaten bizim gunah ısleyecegimizi biliyor. gunahsız kul olmaz. hz.muhafazid hariç herkesin gunahı vardır. herkes hesaba cekilecek.. ama allah ınsana nefis vermiş. nefis denilen şey bizi kotu şeyler yaptırmaya iten ınsanın arzu zevk ve istekleri demektir.. ve tabikide şeytan vardır.. bir melek 4000 yıl namaz kılmış gelmiş allahım 4000 yıl namaz kıldım senın ıcın demıs ama ınsanın 1 vakıt namaz kılması bır melegin 4000 yıl namaz kılmasından daha degerli. cunku melek namaz kılarken onun aklını celecek hiçbişey yok.. ama sen 1 vakit namaz kılarken bır yıgın testten gecıyorsun.. daha kılmadan baslıyor bu seytan sana aman kılma bosver sonra kılarsın son anda kılarsın su ısını hallet kıl namaza geldın hızlı kıl surelerı cabuk oku dıyor senı esnetıyor turlu turlu vesvese sokuyor namazda aklına bır suru dusunmemen gereken şeyi dusunduruyor.. bır suru daha sayamayacagım kadar işte bu yuzden kul sureklı test ve sınav halınde o yuzden gunah ıslemesı cok normal bunu asgari seviyeye ındırmek ve en onemlısı allahın buyuk gunah dedıgı gunahlardan uzak durmak gerek. yetım hakkı kul hakkı icki kumar zina vb. allah her daim affedicidir. bana kalbıyle samımıyetle af dıleyen herkesı affederım dıyor allah.. evet bende dahil olmak uzere dınımızı gerektigi gibi yasamıyoruz allah affetsin. ama kalbımızde her zaman allah sevgisi var affolma inancı var.
-
31.
0kuranı kerimi okudum ateist oldum bin ne var bunda
iddaalarım
-kurana göre dünya düzdür
-kurana göre beyin ile kalp arasındaki fark bilinmiyo
-nuh tufanı saçmalıktır -
32.
0siz bunları bir bütün olarak degilde o sayfadan bi ayet bu sayfadan bi ayet olarak okuyacak kadar salaksınız elinizde bi malzeme yok ergen gibi hayatınızın olumsuzluklarını tanrıda bulursuyonuz kin kusuyorsunuz gibtir git ne tak yiyosan ye ateistmi oluyosun yannanbaşımı oluyosun. adam inanmıyo varlıgına işine gelmeyince de sübyancı filan diyor peygambere ee yannanım hani hepsi yalandı işine gelenleri alıyosun ama
-
33.
-1@14 burası hur bır devlet degil kardeşim. surda bırı ataturke bır laf etse ortalıgı yıkıyorsunuz. hani hurluk hanı ozgurluk.. ozgurluk ozgurluk dedınız ama basıortulu kadınlar yıllarca zulum gordu bu ulkede hanı nerde ozgurluk..
ateistlere kımse bısey demıyor ama ınsanları tahrık etmek yanlıs yola suruklemek suctur anayasada bile.. ateistsen efendi efendi takıl. neden baskalarını degerlerine kufur ediyorsun. saygısız cumleler kuruyorsun. cok okudum bu sozlukte hz.muhammmedle dalga gecılen yazıları. bu mu ozgurlukten kasıt? -
34.
0@24 kardeşim ben o sayfalarıda okudum karikateist en buyuk sayfa zaten bu dusunceyi savunan facede.. ama hep asalayıcı paylasımlar var. hiç mantıklı sebepler yok..
dinin kaossuz bir ortam tutmakla ne alakası var..
dinsiz insanların ahlak anlayısları yokmu. yani adam dınsız diye hırsızlık regal bişeydir demezki. hırsızlık dini butun icinde dinsiz icinde kotu bişeydir..
filozoflara bak arastır hangisi dini butun ınsanlar. ama hep ahlakı erdemı bılgıyı savunmuslar.. din bambaska bişey bunu kaossuz ortam yaratmakla tamamen nasıl bır tuttun. -
35.
0@21 tabi hissetmessın amk herkesin derdi am got meme olmus. ahlak yapısı bozuk olunca toplumun genclık ne yapsın.. sende haklısın
-
36.
-1ateistler nere kayboldu hepsi kacmıs amk bi cevap verin.
-
37.
0ben varım panpa. kurana göre dünya düzdür. %100 doğru bu.
-
38.
0@35 haklısın panpa guney kutbunda yasayanların aşşa dusmesı gerekırdı yuvarlak olsaydı
- 39.
-
40.
0boşuna çeneni yorma panpa. şu an zaten liseli tayfanın ağırlıkta olduğu aşikar. hiç bir açıklamaları olmadan yobaz falan diyen insanlar dolmuş başlığa . ne yazık ki yeni nesilin hali bu ...
hepsi sistemin köpeği olduğu için farklı olma çabasında. justin bieber hristiyan olsa, hristiyan olur bunlar. ama düşünceleri hakkında oturup iki çift laf edemezler.
ne yazık ki türkiyenin yeni nesili çok gibten. hadi inanmamalarınıda anlarım ama olay inanan herkese tak atma aşamasına gelmeye başladı. kafasından gibiceksin bu saygısız huur çocuklarını . -
41.
0öyle degil panpa ciddiyim.
simdi bi mantıksal çıkarım yapmak gerekirse 600 lü yıllarda dünyanın yuvarlak olduğu bilinmiyordu. düz tepsi şeklinde sanılıyordu. doğru muyum? evet.
kuran bizim tezimize göre insan veya insanlar tarafından yazılmıştır. eğer bizim tezimiz doğruysa muhtemelen, kuranın yazarları dünyayı düz düşünüp aktarmışlardır. doğru muyum? evet
peki bu düz düşünüp aktarma işini nasıl yaparlar?
kuranda ayetler hep şöyle geçer.
yağmuru yağdıran odur, dağları, ovaları, çayırları cenneti yaratan odur vs. vs. okuduysan bilirsin.
şöyle bi ayrıma gidebiliriz.
eğer allah dünyayı yuvarlak yarattıysa onun için, dünyayı yuvarlak yarattım, dünyayı güneş etrafında tam tur atar gibi ayetler normal olurdu.
ama allah bu durumdan haberdar olmadığı için ayetler şöyle gelişiyor.
rad suresi 3. ayet Yeryüzünü uzatıp, yayan O'dur. Orada dağlar ve nehirler kıldı (yarattı, oluşturdu). Orada bütün ürünlerden ikili çiftler (zıt cinsli eşler) yarattı (oluşturdu). Geceyi, gündüze örter. Muhakkak ki; bunda tefekkür eden kavim için elbette âyetler (deliller) vardır.
naziat suresi 30. ayet Ve yeryüzünü de bundan sonra yaydı, döşedi.
hicr suresi 19. ayet Yeryüzünü, enine boyuna döşedik ve orada metin dağlar yarattık ve oradan, taktirimize göre, her şeyi bitirdik.
kurana göre dünya tepsi gibi yayılmıştır. aksini iddaa eden dinsizdir. -
42.
0@27 kardeş o zaman şunları söyleyeyim. benim gözümde ben müslümanım allaha inanıyorum diyen bi insanın günah işlemesi ve af beklemesi büyük bir ikiyüzlülüktür. eğer ki o adam o allahtan o kadar emin olsaydı bırak zinayı bir kadına göz ucuyla bile bakamazdı. şu inançlıların çoğunun düşüncesi şu ben allaha inanıyorum nasıl olsa gerisi teferruat. allah affeder ha affetmezse de girer cezamı çeker günahlarımın bedelini öder cennete giderim.ki söylenen de bu zaten sen de onayladın bunu.bu adam bir kadına tecavüz edip öldürse bedeli neyse yatacak ama sonunda çıkıp cennete gidecek.
öte yandan bir inanmayan dünyanın en iyi insanı da olsa ömründe kimseye kötülüğü dokunmamış da olsa cehenneme gidecek.
yani herşey bir yana ben allaha inanmadığım onun varlığını kabul etmediğim sürece onun gözünde değerim yok. diğer adam allahın varlığına birliğine yüceliğine inandığı halde O'na rağmen günah işliyor affediliyor benimse tek günahım da olsa inanmamak affedilmiyor.
benim adalet anlayışım bile buna izin vermiyorken allahın yüce adaleti buna nasıl izin veriyor ben bunu anlamıyorum. bence burada bir yanlışlık var bir yanlışlık olmalı??? -
43.
0@10'u unutmusuz iyimi.. @10 kardeşim senın ıcın guzel bir yazı buldum daha aydınlatıcı olsun diye buyur..Tümünü Göster
Bir kere Hz.Peygamber sabırlı olduğu için, ahlaklı olduğu için o insanlara birşey demiyor.
Rahatsız olması gayet normal çünkü o her şeyden önce insan, namaz kılmak ister Allah ile başbaşa kalmak ister her an insanlarla muhattap olacak diye bir şey yok. Bu lafı söyleyenler öncelikle Hz.muhafazid'in de en az onlar kadar insan olduğunu kabul etmeliler.
Bu ayet bizimle de alakalı bir ayet. Hatta böyle bir ayetin bulunması Kur'an'ı Kerim'in ne kadar yüce ve her alanda doğruyu gösteren bir kitap olduğunu gösterir. Burada her insan pay çıkarmalı ve başka insanların evlerine girip çıkmadan önce, onlarla sohbet etmeden önce izin almalı. Cahiliye dönemi araplarına yol göstermek için inmiş ancak bugün bile böyle cahil insanlar mevcut ve bu ayet onlara yol gösterecek nitelikte. işte bu yüzden Kur'an her dönemde insanlara doğru yolu gösterecek nitelikte, kutsal kitapların sonuncusu ve bozulmamış bir kutsal kitaptır.
Allah yücedir, bir ahlak kuralını da işte böyle bir hadise ile bizlere bildirmiş. Zaten Kur'an'ı Kerim'in ayetleri hep bu tür hadiseler sonucu inmiş ve her ayeti insanlara mesaj veriyor. Bunu anlayamayan insanları da Allah ıslah etsin, inşallah hepiniz doğru yolu bulursunuz.
Bu da bir din addıbının cevabı;
Ahzab suresi, 53. Ayet- "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır."
Ahzab suresi, 53. Ayet tefsiri- "Ey iman edenler! Size izin verilmedikçe peygamberin evine girmeyin... " Ümmetin Peygamber ile ilgili durumu iki şekildedir:
Birisi Peygamberle başbaşa olduğu durumdur. O zaman vacip olan onun rahatsız etmemektir. işte bu sûrenin 53. âyeti olan "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine yemeğe çağrılmaksızın vakitli-vakitsiz girmeyin" emri ile bu, beyan buyuruluyor.
ikincisi ise Peygamber (s.a.v.) insanların arasında bulunduğu esnadadır. O zaman vacip olan da ona hürmet göstermektir. Yine bu sûrenin 56. âyeti" olan "Ey iman edenler! Siz de ona salat ve selam getirin" ayetiyle de bu beyan buyruluyor.
Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27) buyurulmuş, kendi evlerinizden başka evlere sahiplerinden izin almaksızın girmeyiniz diye yasaklama getirilmişti. Bu hüküm genel nitelikli olduğu için, elbette Peygamberin evlerini dahi kapsıyordu.
Fakat "Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor.
Âyetten anlaşıldığına ve ibnü Abbas'tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah'ın evinde yemek yediriliyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yetişinceye kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, Resulullah (s.a.v.) sıkılıyordu, bu ayet nazil oldu. Hz. Zeyneb ile evlendiği zaman yapılan düğün yemeğinde nazil olduğu da Buharî, Tirmizî ve başka kitaplarda Hz. Enes'ten rivayet olunmuştur. Sizin için yemeğe izin verilmedikçe, denilmeyip denilmesi, izin kelimesinin içine davet manasını da yüklemek içindir. Beydâvî'nin ifadesine göre bu mânâ yüklemenin sebebi de, izin verilse bile yemeğe çağrılmadan varmanın güzel olmayacağına işaret etmek içindir. Yemek zamanına bakmaksızın veya yemeğin olmasını gözetmeksizin veya gözetmemek üzere girmeyin.
iNÂ, bir şeyin zamanı gelip çatmak, yahut bir şey kemaline erip yetişmek mânâlarına gelir. Burada ikisiyle de tefsir edilmiştir. Bu "bakmaksızın" kaydı "Girmeyiniz" fiilinin fâilinden haldir. Yani zamanı gözetmemeniz, beklememeniz üzere, size yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağrıldığınız zaman da girin. Zamanından önce de olsa girin. Fakat yemeği yediğiniz zaman da hemen dağılın. Hiç durmayın. Söz dinlemek veya sohbet etmek üzere izin verilmedikçe girmeyin. Bu da üzerine atfedilmiştir.
Bizim anlayışımıza göre, bu kaydın yararı, yemekten başka maksatlar için de izinsiz girmenin yasaklığını genellemektir. Çünkü o izinsiz, zamansız giriş ve duruş Peygambere eziyet veriyordu. Evini daraltıyor, ev halkını sıkıyordu; fakat sizden utanıyor, girmeyin çıkın demekten sıkılıyordu. Halbuki Allah gerçeği söylemekten çekinmez, sıkılmaz.
Yani Nûr Sûresi âyeti gereği, başkasının evine izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranları çıkarılması bir haktır. O halde Allah'ın söylediği gibi söylemekten sıkılmamak gerekir. Şayet size "Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temizdir." (Nûr, 24/28) izin ile girdiğinizde de kadınlara bir meta, gerekli bir şey soracağınız veya isteyeceğiniz zaman artık onlara bir "hicab", yani görülmelerine engel bir perde, bir siper arkasından sorun.
Bundan böyle "harem", farz kılınmışıtır ki, o zamana kadar Araplar da adet değildi. Öyle yapmanız, izinsiz girmemek, çabuk dağılmak, hareme soracağınızı perde arkasından sormak hem sizin kalbleriniz, hem onların kalbleri için daha fazla temizliktir. Şeytanî düşüncelerden, vesveselerden uzaklaşırsanız, hem kadınların, hem erkeklerin iffet ve ismet hisleri daha fazla yükselir, edeb, nezihlik, takva, hürmet gösterme artar.
Hem Resulullah'ı üzmeniz, incitmeniz sizin için doğru ve caiz olamaz. Ona hak ve yetkiniz olmadığı gibi, size yaraşmaz ve hakkınızda iyi olmaz. Onun için onu incitmesi düşünülen durumların ve hareketlerin hepsinden sakınmalı hiçbirini caiz görmemelisiniz. Onun arkasından, yani vefatından sonra hanımlarını nikahlamanız asla olamaz. işte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl mânâsı budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebediyen caiz olmamasıdır.
Çünkü o günah, Peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir. Resulullah, vefatında da Allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır. -
44.
0muhafazid’in nasıl bir evren algısına sahip olduğunu şu sahih hadisten de açıkça anlayabiliriz:
Bilim-öncesi topluluklarda tarih boyunca sorulagelmiş olan bir soruya Peygamber cevap vermekte: “Güneş geceleri nereye gidiyor?”
Peygamberin cevabı:
Arş’ın altında secde yapmaya gider; bu maksatla izin ister, kendisine izin verilir. Secde edip kabul edilmeyeceği, izin isteyip izin verilmeyeceği zamanın (kıyametin) gelmesi yakındır. O vakit kendisine: ”Geldiğin yere dön!” denir. Böylece battığı yerden doğar.(Buhari, Tefsir Ya-sin 1, Bed’ul-Halk 4, Tevhid 22,23, Müslim, iman 250, (159), Tirmizi, Tefsir, Ya-sin, 4225)
şimdi bu hadisleri yalan diceksiniz de en sahih hadisler bunlar kabul ediliyo. nasıl bi cahilliğin içindesin farkında degilsin @1 -
45.
+1agnostiğim. ama sana katılıyorum. okumuş mümin ile sohbet etmeyi cahil ateistle sohbete tercih ederim.
not: cahil ateist. ne kadar ironik bir söz öbeği.
-
the vikings kemal kilicdaroglulugu
-
zalinazurtun milfle randevum var dedigi de
-
vikingsin hiç değilse bi düzeltme çabası var
-
memati safı kendini incide sandı
-
ayna kırmak uğursuzluk getirir demişler
-
gran torino seni ve balili karının
-
günaydıncı terör örgütü
-
yolda yürürken yerde telefon buldunuz
-
sevgilimin kullanılmış tangasını
-
çiğne beni be
-
bu başlığı ırkçılık altincisine taşıyan
-
ccc beyaz çorap ccc
-
beşiktaş sahilde oturuyorum geelin
-
malum varliginizi yere indirdim
-
bi salataya 450 lira para verdim
-
foto deneme 23
-
seyret film daha yeni baslıyor
-
ekmek bulamıyorsak pasta yiyin diyen
-
mine tugay 5 yumurta sonrası osuruk kokusu
-
zalinazurt üçüncü kez tekrarlayan
-
cabbaradam bile sözlüğü daha iyi
-
alexinyansanayisi naber nasılsın xd
-
aristegrokrat ile teknokrat arasında
-
telefon sarj cok gec doluyooooor
-
beyler pasaport çıkartmak için nereye başvuruyoruz
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 08 02 2025
-
kamil emmi sen de ki motor
-
bir inciciye ağza alınmayacak hakaretler etmek
-
esselamun aleycum
-
zalinazort seni biraz incel gördüm
- / 2