-
1.
+1beyler. beyler.beyler. ( alçalan ses tonuyla)
niye yaşıyorsunuz lan ? cidden soruyorum? niye yaşıyorsunuz? ( fısıldayarak) -
2.
+1ne kadar küçüğüz,ne kadar önemsiziz farkında değilmisin lan?
lan karınca bile değiliz şu evrende. etkimiz yok. gücümüz yok.
oluşabildiğimiz için oluşmusuz.
genetik bir kaza.
raslantı.
niye devam ettiriyorsun acını birader?
görmüyorsunun anlamsızlığını? -
3.
+1lan 16ında öldürseler seni savaşta ne farkedecek lan?
ya da doğar doğmaz bıraksalar seni soğukta donarak gebersen?
ya da hayattaki tüm arzularına ulaşşsan ne farkedecek panpa?
neyi değiştirebilecen ki bu gibtimin evreninde? -
4.
+1bir gün öleceksin?
ve toz toprak olacaksın. geldiğin o kokuşmuş toprağa döneceksin?
ne için yaşıyorsun birader?
anlat bana?
mutlu olsan nolacak ya?
ya bütün ömrünü dilenerek, açlıktan ağzın kokarak,bir kadının sıcaklığını hiç hissetmeden yaşasan nolacak?
(fısıldayarak) ne farkedecek? -
5.
+1ciddden hiç düşündünüz mü lan bunları?
ölüp gideceksiniz olum!
öleceksiniz lan ( bağırarak)
10.000tl maaşla am üstünde züt gibsen nolur kankaAAAAAAAAAA? -
6.
+1mutlu olmak için mi beyler?
tabi ki de mutlu olmak için.
peki mutlu olsanız nooğğlur olmasanız nolur beyler -
7.
0nihilist olanları napıcan ?
-
8.
0@4 bana mı halleniyon la gavat
-
9.
0görmüyormusun birader ?
büyük resmi.
tamamen olabildiğimiz için olduk.
başka sebebimiz yok.
varoluş sebebimiz bile anlamsızca.
ne için uğraşıyoruz bu hayatta?
cidden soruyorum?
cennet için mi? -
10.
0anneciğinin dıbını gibmek için yaşıyorum
dıbına kodumun salağı he bi sen sorguluyon hayatı he süpersin gibtir git ak ya -
11.
0kusura bakma canım kardeşim.
cennet yok. olmasını çok isterdim inan. ama yok işte.
biz uydurduk.
yediremedik çünkü anlamsızlığımızı kendinimize
kabullenemedik.
kendi kendimize yenildik. -
12.
0nihilist oldunuz mu beyler devam mı
-
13.
0ölümden sonra hayat yoksa napıcaz lan sonsuza kadar ben bu iştn cok orkuyorum
-
14.
0zar var dediler geldik.
-
15.
0nietszche okuyupta, tövbe tövbe.
-
16.
0@1 nihilizm konusunda postmodern eleştirinin temel handikaplarından biri bu ve ülkemizde benim kişisel olarak 90'larda yakaladığım siyasi islamcılar da bu hatayı kendi tahayyül evrenlerinin doğası gereği çok sık yapıyor... şöyle ki, modernitenin evrenselci, yerelin olasılıklarına karşı kör ve sağır o tepeden inmeci tahakkümcü pratiğini bir sivil iktidar eleştirisi örerek, ve ne yazık ki bu itirazın tüm sivil eleştirisinin meşruluğunu da sonuna kadar siyasileştirerek kullanıyorlar... oysa aynı iktidar olgusu bireyin kendi içindeki melekle şeytanı arasındaki mücadeleden başlayıp yatak odasında, yemek sofrasında, evin salonunda, sonra apartmanda, mahallede, cemaatte, cemiyette, camiada, kısacası yerelde de kendi iktidar ilişkisini üretiyor ve bunun tu kaka bir iktidar olarak yaftalanması için ille de bach ve mozart sosuyla gelmesine hiç gerek yok... aynı şey mehter marşı ve salavat ile de bir tahakküm olarak yağmur gibi yağıyor. ama insan aklı şablonlara ve şemalara ve görselliğe ve çağrışıma ileri derecede bağımlı ve bundan 1, 10, 50, 80 ya da 100 yıl önce gündemimize girmiş bir tahakküm ile bundan 1000 sene ya da 10 bin sene evvel gündemimize girmiş bir tahakküm arasındaki fark ncedir, şayet aradan özümüz, yerelimiz, milli manevi değerimiz gibi üst yapısal kavramları çıkarırsak? çünkü doğamız da değişken. doğamızın evrenselliğini sorgulayacaksak iktidar dediğimiz olgunun yerelde de evrenselde olduğu kadar ezici ve hatta çoğu kez yerelde icra edilir bir menem olduğunu unutmasak herkes için çok iyi olacak... bir de modernitede vücut bulan tasarımcı, tanımlayıcı, şabloncu kafayı yeriyoruz. evet, hayatın ve dünyanın olasılıklarına kör ve sağır şablonlar istemiyoruz. ancak neyin dayatmacı tasarım, neyin kendini ve dünyayı değiştirme çabası olduğunun sınırları o kadar belirsiz ki... tasarımcı, dayatmacı, şabloncu olmayalım derken kendi umutsuzluğunun kişide bir tür kaderci kabulleniş ve teslimiyete evrilip kendiyle ve dünyayla hiçbir mücadelesi kalmamış bir noktaya çekilmesini görmek ne en azından çok üzücü. bir teslimiyet uğruna ya rab, ne güneşler batıyor. kavramları hayatın ve dünyanın yerçekime maruz kalıyor, ama aynı anda buharlaşıyorlar da. bence çıkış noktamız kendine ve dünyasına müdahil insanda. bunun için de eleştiriyi ve özeleştiriyi yüceltmemizde fayda var.
-
17.
0çünkü kardeş değiliz.
şimdi gibtir git -
18.
0@3 gibti oooo @3 gibti beylerrr
-
19.
0ya kardeş sen ne diyon gece gece
-
20.
0ruh hastası huur çocuğu güldüm amk seri şükuladım
-
iddaa oynanmaz artik
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 19 01 2025
-
gran torino saç ektirdiği kafasını paylaşıyor
-
naber lan suç işleme potansiyeli olan tipler
-
gsi sende bipolarlık var mı
-
soldaki foto daha azdırıcı
-
esnaf lokantasına silahlı gidip
-
muslolar bu ulkeyi yasanmaz kildi
-
soyunu devam ettirmek
-
saat 22 de fena uykum gelmisti
-
nokta noktayi sen yapmadin di mi
-
kendi özüne düşman bir millet
-
amkun lubunyası kimsın de
-
şikeli maçlar sonrasi mackolik yorumlari
-
tanimazliktan gelmek ve tanimamazliktan gelmek
-
kıç yanmasıı
-
kaptan kirk şu vücut nasıl 88 kilosun amk
-
beyler yıkanıyorum capsli
-
pgibolojik sorunları olanlara tavsiyeler
-
bu fotoya bakınca bir acayip oluyorum
-
aga bak googla satanist ayin yazıyorum
-
ey ermeni gençliği
-
diyorlar ki burası büyük ve zengin bir kurdistan
-
kürdistan yurdumdur benim
- / 1