1. 104.
    0
    @108 tabi budizmden bahsetsek bi yere kadar doğru. fakat islam bu kadar yüzeysel bakmaz. merhamet ve insanlığa yararlı olan iyi , zararlı olan kötüdür demek çok yüzeysel kalır. islam derinine iner ve ayrıntılar üstünden konuşur. mirastan hukuka her konuda insan hayatını düzenleme amacı ve iddiası vardır. islamı bu kadar yüzeysel almak, islamla da bağdaşmaz.
    ···
  2. 103.
    0
    alakası yok dinde iyi ve kötü o anlamda değil iyi-merhamet ve insanlık adına yarar ve zarar vermeyen şeylerdir kötü ise insanlığa ve dünyaya zarar verici şeylerdir . senin dediğinle hiç alakası yok.
    ···
  3. 102.
    0
    RESEEDDEDEDED
    ···
  4. 101.
    0
    @104 teşekkürler panpa *
    ···
  5. 100.
    0
    @103 iyi ve kötü çok görecelidir. fakat din göreceliliği kabul etmez. ona göre tek doğru vardır. mesela kadınların başörtüsü konusu. ilkel kabilelerde sadece ottan etek giyen kadın da çarşaf giyecek, arabistandaki kadın da. oysa ahlak görecelidir, toplumdan topluma, zamandan zamana değişir. iyi ve kötü kavramı da öyle. senin kötü dediğin 100 yıl sonra aziz olur, aziz dediğin canavar. napoleon zamanında büyük adam diye anıldı, şimdi darbeci, işgalci bi adam diyoruz
    ···
  6. 99.
    -1
    dinlerde iyi ve kötü vardır buda dinin en mükemmel yanıdır.
    ···
  7. 98.
    0
    @100 biz sadece yorumlayıp çıkarım yapıyoruz. düşünüyoruz. hala bildiğimiz tek şey hiçbi şey bilmediğimiz.
    ···
  8. 97.
    0
    @99 dediğim gibi panpa biraz hawking, biraz dawkins, biraz darwin, biraz dinler tarihi. birleştirmeye ve özetlemeye çalıştım bu fikirleri
    ···
  9. 96.
    0
    hiç bir şey bilinemez diyorum.
    ···
  10. 95.
    0
    Stephen W. Hawking terk amk
    ···
  11. 94.
    0
    @95 stephen hawking diyo ki bu soruyu sormak, bi kürenin kenarının nerde olduğunu sormak gibidir. kürenin kenarı olmaz.
    ···
  12. 93.
    0
    @95 panpa tekrar anlatmaya çalışayım. bak şimdi. diyelim ki bi kız var senin yanından geçiyo. eteği açılıyo. gözün takılıyo merdivenlerden düşüyosun. öyleyse burda neden sonuç ilişkisi var. kızın eteği açıldığı için splinterr usta düştü. fakat zaman yoksa yani kız bür süreç içinde yürümüyor ve sen de süreç içinde görmüyor ve düşmüyorsan, öyleyse neden sonuç ilişkisi kurulamaz. yani şundan dolayı büyük patlama oldu bundan dlayı orda madde vardı diyemezsin. fakat 11 boyutlu evrende 4 boyutlu bakış algınla bu sana saçma gelir elbette. fakat 11 boyutta neden sonuç ilişkisi kurmak gereksiz olur.
    ···
  13. 92.
    0
    @93 anamla ne ilgisi var olayın? hadi onu geçtim, okudun da mı yorum yapıyosun? hadi istemedn okumadın, derdin ne diye sorarsın. hadi onu da yapmadın benim düşüncem bu elhamdülillah müslümanım dersin.onu da yapmadın hiç yorum yapmazsın. niye bunlar varken küfrediyosun kardeşim?
    ···
  14. 91.
    0
    ya bi git şurdan amk sorduğum soruya açıklayamassın sen açıklasan şuan burda bunları yazmazdın biz senin şuan vikipedini okuyor olurduk
    ···
  15. 90.
    0
    hawking
    ···
  16. 89.
    0
    huur evladı orada ne kadar kelime varsa o kadar ananı gibeyim anan usansın lan
    ···
  17. 88.
    0
    @89 nick entry
    @90 onu da açıkladım panpa 1.maddede. zaman olmayan yerde neden-sonuç ilişkisi kurmak anlamsızdır
    ···
  18. 87.
    0
    @86
    transistör -> elektrikle alakalı yarı geçirgen
    fagostioz -> hücrelerin dış beslenimi
    mutajenik -> hiç duymadım (öğrendik, mutasyona neden olan şeymiş, radyasyon, xışını vb.)
    telekinesis -> apaçık bir saçmalık olduğuna inanıyorum
    çip -> yine elektirkle alakalı, küçük devre kartı.
    ne ilgisi olduğun çözemesem de yanıtlamaya çalıştım
    ···
  19. 86.
    0
    tamam yarram iyi hoşta ilk madde nasıl oldu amk bunuda kanıtla ilk patlamayı yaratacak madde enerji nasıl oldu ?
    ···
  20. 85.
    0
    @4 gibtirgit müslüman cahil eksiledim
    ···