-
1.
0sanat bir şey içindir önermesi oldukça modernist ve utiliter bir anlayışı gösteriyor. birşeyin illa başka birşey için olması durumunun pragmatikliği erken modern dönem düşüncesidir. evrende herhangi birşeyin başka birşey için olması mecburiyeti yoktur. saygılarımla bebek.
-
2.
0panpa şimdi şu var sinek "kendinde varlık"tır. insan oğlu ise "kendi için" varlıktır. insan oğlunun her türlü eylemselliğinin sonucu da dolaylı bir yoldan "kendi için" varlıktır. insanoğlunun zihniyle üretilen tasavurrlanan herşey insanoğlu varlığına geri dönüş yapar. sinek yapmaz. senin düşündüğün sinek gerçekteki sinek değildir.
bu ikisini ayırmamız gerekir. -
3.
0yok ben amaçsız "yabılabilen" dedim. benim bahsettiğim amaç şu. sanatçının ürettiği sanat veya sanatsal süreç amaç olarak illa dışsal bir nesneye bağlı olmak durumunda değildir. toplum gibi kendisi gibi. çünkü sanat açısından bakarsak sanatçı da sanatın sonuç ürününe göre kısmi dışsaldır her ne kadar sanatsal eylem tamamen içsel olsa da.
senin ve benim bahsettiğim amaç kavramları farklı. sanatçı kendi kafasında tamamen kendiyle ilgili dışsal bir nesneye referans vermeyen bir amaç güderecek sanatsal eylemde bulunursa biz yani o sanatçı olmayan kişiler için o sanat ne sanat içindir ne sanatçı için. ama o sanatçı açısından bakarsak kendi zihnindeki bir tasavvur içindir. öncelikle sanatçıyla sanatı gözlemleyen gözü de ayırmamız gerektiğini düşünüyorum.
ayrıca sinek de var insan da var evet. fakat ikisinin varlığı arasında büyük fark var. varoluşları farklı.
insanı diğer tüm canlılardan ayıran temel nitelik işte bu. insan varlığını kavrabayabilen bir yaratıktır. bundan dolayı da ahlaki bir sistem üretimine gider ve sonuç olarak insanoğlu eşrefi mahllukattır. insandışı hiç bir yaratık kendi varoluşunu tam olarak anlayamaz evet fiziksel olarak anlar ama varlıksal olarak anlamaz varlığını sorgulamaz.
bu noktada inanç girer işin içine ibrahimin o meşhur varlığını sorgulaması güneşi ayı yaratıcı kabul etmesi süreci buna dahildir. -
4.
0insanın varlık eksenini kıskaçlayan tek kavram özgürlüktür. ve insan özgürlük üretimine gider. biz buna çağdaşlık deriz. baudrilliard öyle demez. çünkü özgürlükler bir noktadan sonra tamamen elde edilebilir bu noktada yapılacak tek şey özgürlüklerin gerçeklerinden daha mükemmel taklit edilmesidir durumun adı hipergerçeklik ortaya çıkarılan nesne ise simülakrdır. bunu anlamak için 90lar sonrası postmodern durumun gelişimine bakmak yararlıdır diye düşünüyorum.
-
5.
0ben sanatı varlıksal bir açıdan analiz etmem gerektiğini düşünmüşüm. galiba bunun sebebi doğada sadece insanların sanat yapabilmesi :D dine yaptığım ara geçişleri de varlıksal bağlamdan aparmışım(doğru kelimeyi bulamadım)
ya bu şunun gibi nietzsche şey der bilim insana hiçbirşey katmaz sadece sanat insanlığı ilerletecektir der hemen endülüse döner en büyük medeniyettir der. ve ssanatsal açıdan harbi ileri bir medeniyet. afrikada ve ispanyadaki şehirler baya orjinaldir incelendiğinde falan.
kanka hayvanlar üzerinde yapılan deneyler var mesela insana en yakın biyolojideki varlıklar şempanzeler üzerinde deney yapıyorlar hayvana ayna tutuyorlar hayvanın gözler suratına bakıyor aynadaki sineği algılıyor kendini algılıyor sineği eliyle savuşturuyor falan. hayvanların bazıları ciddi manada zeki falan ama aralarındaki fark çok bariz.
hayvan kendini değiştirmez içgüdülerinde ne varsa onu tamı tdıbına yapar. kendi varlığı üzerine bir algısı olsaydı olabilseydi bu böyle olmazdı en basitinden. bunu bilmek için hayvan olmaya gerek yok. hayvanda sanat yok ahlak yok gelişme yok. bilimsel anlamda evrim var sadece o da karışık konu tabi.
resim veya heykel yapması yetenek tir eğilimdir veya tercihtir. ama işte bunu haz için yapacak fakat bu haz onun içsel bir durumu zihnindeki bir tasavvur en nihayetinde. kaldı ki illa haz için sanat yapan kaç adam var. sanatçı nitelikli ürün üretmeye meraklıdır. asıl haz bu bence. hatta buradan yola çıkarak şuna varıyorum. aslında sanatta mükemmele ulaşma arzusu var bu nasıl bir amaca dönüştürülebilir o ayrı mevzu. bu da benim görüşümce şudur. insanoğlu kendi varlığını kavrayan tek yaratıktır evet fakat yaratılışının mükemmel olmadığını bilir etrafına canlılara hayvanlara bakar kısmi mükemmellik görür. yaratıcı hariç hiçbirşey mükemmel değildir. yaratılan herşey kusurludur.
ve insan bunları analayabilecek tek yaratılmıştır. ve insan yaratıcı olmadığını biliyor bu aslında onu biraz üzüyor.
çünkü o mükemmelliğin peşinde mükemmel olmanın mükemmele ulaşmanın ve kompleksi giderebilecek tek eylem sanat. yani sanat bilinçaltındaki bu ekgibliğe karşı geliştirilmiş bir mekanizmadır da. -
6.
0burada yapmamız gereken şey çok basit aynı endülüs zamanındaki o islamın en yüksek tepede olduğu medeniyeti o dönemki alimleri inceleyelim ne yapmışlar önce batı düşüncesiyle islama yaklaşmışlar sonra tam tersini ysapmışlar ve doğru noktaları ayıklamışlarç bizim en büyük ekikliğimiz batı düşüncesini yaşamımızda özümsemişiz fakat düşünsel bağlamda hiçbir alakamız yok düşünsel eylemlerimizi incelediğimizde ben bu bakımdan batı görüşünün bizim için önemli olduğunu düşünmüşümdür
-
7.
0soyut sanatla ik uğraşan medeniyetlerden biri endülüs çünkü resim yasak islamda adamlar da gitmiş kendi düşüncelerini aklındakilerini karolarla camilerin yapısal elemanlarının üzerine yapıştırmışlar mesela. sanatı günümüzdeki sanatal anlayışlara bakarak sorgulamak hatalı olur. çünkü postmodern durum bütün kavramları alt üst etti hepsini bozdu iğdiş etti. ve bizim bunları algılamamız bile çok zor değil tartışmak. o yüzden biraz geriden gelip insan tarihindeki kırılma noktalarını kritik dönemleri inceleyerek daha sağlıklı düşünceler üretiriz bu da en son postmodern durumdur = gelenekselin parçalanması ondan öncekisi ise modernleşme süreci= gelenekselin çatırdamaya başlaması. gelenekselin yok sayılıp bütün düşünsel arkaplanımızı bu modern düşünceye dayarsak hepten tutarsız oluruz.
-
8.
0@8 aynen panpa bir arkadaşla bunu tartıştık ben kendi diyaloglarımı aktardım buraya ekgib görünüyor o bakımdan
-
9.
0akşam arkadaşla faceden tartıştık kendi yazdıklarımı kopyaladım olm çalıntı değil mimarlıkta okuyorum sanat üzerine onlarca kitap okudum iftira atmayın hemen soru sorun ben uzunca cevaplayım isterseniz kanıtlarım rahatç kendimin yazdığını
incide yazarız ama bilg, liyiz boş değiliz panpalar
ekşiyi giberim sallıyor zütoşlar -
10.
0seviyeyi düşüreyim am züt meme am züt meme
25 yaşına geldim hala bi kızın elini tutmadım ak
-
brolarım benim incel manifestosu ne zaman gelir
-
şu tarz başlıklar
-
tom kaulitzz bromunn çaylağı kalkmalı
-
türk erkeği kaçınılmaz son
-
souki bu video hakkında ne düşünüyorsun
-
nikli başlıkları okudukça bendeki minimum keyif
-
baktıgınız benim gördügünüz sizsiniz
-
kelek qot başlık açma dost
-
zz top z nasıl bir
-
günaydıncı tayfayı bitiremezsiniz
-
bura hala burda mı la
-
beyler baliye çok hesaplı tur buldum
-
dubai çikolatası hakkındaki yorumum
-
cinselleşme yaşadım
-
analını gibtirtmek isteyen inciciler
-
bir inciciye ağza alınmayacak hakaretler etmek
-
bana intihar et yazar mısınız
-
zalinazort acaip hafifledim
-
inci sözlük olmasaydı ben
-
askere gıtmeden önce
-
bugün kısıklı civarında bi inciciye arkadan girdim
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 09 02 2025
-
hani lan kurtlar vadisi ile çocuklar duymasın
-
mine tugayın ayakları nasıl kokuyordur
- / 1