/i/Tespit

  1. 1.
    +19 -76
    Öncelikle şunu söyleyeyim bir ateist değilim. Tanrı vardır.Ama islam dininin muhafazid bin Abdullah ve arkadaşları tarafından yazıldığını düşünüyorum.
    Bir çok kanıt sunacağım ve işi tek başlıkta bırakmayacağım sürekli entry gireceğim.
    Ve şu an yazacağım her şey alıntıdır.Her şey bittiği zaman alıntının kaynağını da yazacağım.

    Başlayalım bakalım
    1.Semud kavmi'nin nasıl yok edildiği konusunda kuranı yazan kişinin bir türlü karar verememesi.
    deprem gibi bir şeyle yok edilmiş. (araf 78)
    -korkunç uğultulu ses (hud 67, hud 94)
    -bela yağmuruna tutularak (furkan 40)
    -azap yakalamasıyla (şuara 158)
    -tuzak kurarak (neml 50-51)
    -şu yöntemlerden birisi seçilerek a. taş yağmuru b. korkunç ses c. suda boğma (ankebut 40)
    -korkunç ses (sad 13)
    -yıldırım çarpması (fussilet 13, fussilet 17)
    -yıldırım çarpması (zariyat 44)
    -korkunç ses (kamer 31)

    2.Önce şu ayetlere bakalım:
    - ey iman edenler! sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. (nisa 43) (iniş sırasına göre 4. sure)

    - hurma ağaçlarının meyvelerinden ve üzümlerden hem içki, hem de güzel bir rızık edinirsiniz. elbette bunda aklını kullanan bir toplum için bir ibret vardır. (nahl 67) (iniş sırasına göre 16. sure)

    - sana içkiyi ve kumarı sorarlar. de ki: “onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. ama günahları yararlarından büyüktür.” (bakara 219) (iniş sırasına göre 2. sure)

    - ey iman edenler! (aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. şeytan, içki ve kumarla, ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. artık vazgeçiyor musunuz? (maide 90,91) (iniş sırasına göre 5. sure)

    Burada Allah'ın kafası biraz karışık gibi değil mi ? Önce içkiliyken namaz kılmayın derken aman içmeyin günah diye devam ediyor.

    3.Bir örnek olarak kuranın temel taşı fatiha suresi verilebilir.

    normalde ayetler allah'ın söylediği şekilde, allah'ın ağzından yazılır. bu sure allah'ın değil bir insanın ağzından yazılmıştır. bu haliyle sureden çok bir duayı andırır.

    uzun uzun yazdırırken arada böyle ağızdan yanlış kaçan ayetler-sureler olabiliyor. başka bir örneği için (bkz: hud)/2
    1. rahmân (ve) rahîm (olan) allah'ın adıyla.
    2. hamd (övme ve övülme), âlemlerin rabbi allah'a mahsustur.
    3. o, rahmândır ve rahîmdir.
    4. ceza gününün mâlikidir.
    5. (rabbimiz!) ancak sana kulluk ederiz ve yalnız senden medet umarız.
    6. bize doğru yolu göster.
    7. kendilerine lütuf ve ikramda bulunduğun kimselerin yolunu; gazaba uğramışların ve sapmışların yolunu değil!

    Kuran Allah tarafından indirilmedi mi ? Peki neden bazı yerlerde insanın ağzından yazılmış gibi görünüyor ? Kitabı yazan kişi arada şaşırmış heralde.

    4.Yusuf suresi'nin 2. ayeti şöyledir:

    "biz onu, akıl erdiresiniz diye arapça bir kur’an olarak indirdik."

    fakat dilbilimcilere göre kur'an sözcüğü bile arapça değil; süryanice, aramice ya da ibranice kökenlidir.

    görüleceği gibi allah'ın daha etimolojiden bile haberi yoktur.

    5.Meryem suresinde yer alan dil sürçmesi. sanırım dil sürçmesi sadece insana özgüdür.

    isa'nın annesi olan meryem ile musa'nın kız kardeşi olan meryem iç içe geçmiştir bu surede. oysa ilgili ayettet isa'nın annesinden sözedilmeye çalışılıyor ama harun'un kız kardeşi deniliyor (aaron).

    "kucağında çocuğu ile halkının yanına geldi. onlar şöyle dediler: “ey meryem! çok çirkin bir şey yaptın! ey hârûn’un kız kardeşi! senin baban kötü bir kimse değildi. annen de iffetsiz değildi.” (meryem 27-28)"

    kitapta yer alan "“imran kızı, harun’un kız kardeşi meryem” den kastedilen isa'nın annesidir. oysa aynı ifade tevratta 'da vardır. (isa'dan bilmem kacbin yıl önce). tevratta yer alan harun ve musa'nın kızkardesi ve babasının adı imran olan kadın ile isa'yı doğuran bakire meryem birbirine karışmış.

    isa'nın annesinin harun diye bir abisi falan yok zaten.

    Eeee kitabı yazanın bir insan olduğunu düşünürsek hatasız kul olmaz ne diyelim.
    Anlatmaya devam edeceğim takipte kalın.
    ···
  1. 2.
    +8 -1
    sen uçmuşun mk Allah affetsin
    ···
  2. 3.
    +1 -3
    6.nisa 25. birtakim evlilikle ilgili ogutlerden sonra diyor ki: allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur)... devam ediyor..
    nisa 34. allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur... kadini dovmekle ilgili ayet bu da.

    aralarinda 9 satir fark var, ayni zamanda geldigi de belli. yani tum insanlar arasinda fark yoktur derken, erkekleri kadinlara ustun kilmasi nasil bir gecis ben hakikaten anlayamiyorum. gonul gozum tanriya karsi cok aciktir, tanrinin varligina herseye inandigimdan daha cok inaniyorum da herhangi bir tanrinin bu kadar fahis bir hata yapmasini icime sindiremiyorum malesef...

    7. bakara 23 - eğer kulumuz (muhafazid)a indirdiğimiz (kur'ân)den şüphe içinde iseniz, haydi onun gibi bir sûre getirin, allah'tan başka güvendiklerinizin hepsini çağırın; eğer doğru iseniz.

    Burada açıkça bir meydan okuma var.Ben de bu meydan okumayı kabul ediyorum.
    Önce nisa suresinden bazı örnekler vereyim :
    11. allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. bunlar allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). şüphesiz allah ilim ve hikmet sahibidir.
    12. yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. bunlar allah'tan size vasiyettir. allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.
    13. bunlar, allah'ın (koyduğu) sınırlardır. kim allah'a ve peygamberine itaat ederse allah onu, zemininden ırmaklar akan cennetlere koyacaktır; orada devamlı kalıcıdırlar; işte büyük kurtuluş budur.
    176. senden fetva isterler. de ki: "allah, babası ve çocuğu olmayan kimsenin mirası hakkındaki hükmü şöyle açıklıyor: eğer çocuğu olmayan bir kimse ölür de onun bir kızkardeşi bulunursa, bıraktığının yarısı bunundur. kızkardeş ölüp çocuğu olmazsa erkek kardeş de ona vâris olur. kızkardeşler iki tane olursa (erkek kardeşlerinin) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer erkekli kadınlı daha fazla kardeş mevcut ise erkeğin hakkı, iki kadın payı kadardır. şaşırmamanız için allah size açıklama yapıyor. allah her şeyi bilmektedir.

    Azıcık aklı olan biri şu ayetlerdeki matematiksel hataları anlar lan. Ulan koskoca Allah matematik hatası yapıyor ne ilginç değil mi :D
    Tümünü Göster
    ···
  3. 4.
    +7
    içki konusuna kadar okudum ve orda saçmaladıktan sonra okumadım. yasaklar insanlara zorluk çıkarmasın diye yavaş yavaş uygulanmış. adam günde 1 litre alkol alıyor sen ona alkol içme dersen bırakamaz. kapiş ?
    ···
    1. 1.
      -5
      Kardeşim ben de bir insan evladı olarak yanlış bulgular yapmış olabilirim.500 tane şey yazıyorum onları da açıkla bir zahmet.
      ···
      1. 1.
        +2
        ben bunu alıntı sanmıştım
        ···
      2. 2.
        -2
        Kardeşim bir şeyi okuyup kendim onayladıktan sonra buraya yazıyorum. Okuduğum şeylerde de yanlış bulgular olabilir
        ···
      3. 3.
        +3
        Söylediğin sözde çelişkilerin hepsi açıklanmış ateist sitelerine bakarak kopyala yapıştır yapınca tipik ateist oluyorsun zaten karşı tezlere bakmadan yapıştırmışsın hemen.
        ···
      4. diğerleri 1
  4. 5.
    +8
    Ahahahhahahahahahahah 1400 yıldır milyarlarca insanın yapamadığını sen bu başlıkta mi yapacaksın!?
    ···
  5. 6.
    +1
    bu salak ateist sitesinden ctrl v lemiş amk eğer buraya sırf o kadar küfür yiyeceğini bile bile milletten çuku yiyceni bile bile bu kdr araştırmış birde kendi yazmışsa gelin beni gibin amk
    ···
  6. 7.
    -2
    8. tevbe 30. yahudiler, uzeyr allah'ın oğludur, dediler. hıristiyanlar da, mesîh (isa) allah'ın oğludur dediler. bu onların ağızlarıyla geveledikleri sözlerdir. (sözlerini) daha önce kâfir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. allah onları kahretsin! nasıl da (haktan bâtıla) döndürülüyorlar!

    kuran allah'ın sözüydü değil mi? allah bir grup insana "allah onları kahretsin" der mi?

    9.7. maddede söylediğim miras paylaşımındaki matematik hatasını yazayım.
    örnek: kardeşleri olmayan bir adam (borç ve vasiyet bırakmadan) ölür. geriye üç kız çocuğu, annesi, babası ve karısı kalır.
    nisa/11'den: "(çocuklar) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır."
    nisa/11'den: "ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır."
    nisa/12'den: (karı için) "eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır."

    üç kız çocuğuna (toplam): 2/3 = 16/24
    anneye: 1/6 = 4/24
    babaya: 1/6 = 4/24
    karısına: 1/8 = 3/24
    toplam 27/24

    10.-Hitap dilinin "ben" veya "biz" zamiri olarak değişmesi.

    -yaratıcıların denilerek ve karşılaştırma yapılarak başka tanrılar olduğu anlatılmaktadır.

    Takipte kalın devam ediyorum
    ···
    1. 1.
      +1
      kitapta ben yerine BiZ'in kullanılmasındaki ders tevazu ve alçak gönüllülüktür. Yani Allah diyorki ben bile tevazuda bulunuyorsam sizinde tevazulu olmanız gerekmez mi ?
      ···
    2. 2.
      0
      Bunların hiçbiri çelişki değil hepsini düşününce anlıyorsun senin mantık hatası dediğin o matematik problemi o dönemde bile olan şimdi de olan feraiz hesabıyla oluyor internetten araştırsaydın bunları o sorularının her cevabını bulurdun bunu söyleyen ilk kişi siz değilsiniz hep tekrarlıyorsunuz biz de açıklıyoruz biraz okuyun or değil.
      ···
    3. 3.
      0
      nisa/12'den: (karı için) "eğer çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır."

      Onlarındır
      Onlar
      Onlar.

      Hay amk çok karı almak niye bu kadar vurgulanmış ya.inandığım dine yakıştıramıyorum bunu. inanmak istiyorum, ateist,deist veya başka bir şey olmak istemiyorum müslüman kalmak istiyorum ama aklım mantığım almıyor işte almıyor.
      ···
      1. 1.
        +1
        Panpa çok eşliliği bende yakıştıramıyorum ve desteklemiyorum ama zararından çok yararı olan bir sistem olduğunuda inkar edemeyiz.
        ···
    4. 4.
      0
      kesinlikle benimde burdaki soruların cevaplarını okulda araştırıcam
      ···
    5. 5.
      0
      Karfesim bu cevirmelerden bazilari yanlis.. ben kurani cok iyi biliyorum cevirinin bir ateist sitesinden aldindigi cok bariz kardesin ateist olmadan once lutfen kurani gercek bir kaynaktan okuyup kimse sana akil vermeden yap... cunku bu yanlis ceviri
      ···
    6. diğerleri 3
  7. 8.
    +1 -4
    Lan 3 gram beyninizle aklınız sıra benle alay ediyorsunuz. Miras paylaşımındaki fail bile islam dinini çökertmeye yeter.Ama ben 500 tane şey yazmaya çalışıyorum. Azıcık emeğe saygı lan.
    ···
  8. 9.
    +1
    Ateisttim bu başlıktan sonra müslüman oldum
    ···
  9. 10.
    0
    11.nur suresi 31. ayet güzel bir örnek olabilir buna.
    hele o son kısımlarındaki "kadınlarınıza söyleyin gizledikleri yerleri belli olsun diye ayaklarını yere vurmasınlar" kısmı. kadınlarınıza söyleyindeki kadınları muhatap almamayı bahis konusu bile etmiyorum.

    az çok astronomi bilgim var. milyonlarca milyarlarca ışık yılı genişliğinde şu evren ve o evrende iztuzu kumsalındaki bir kum tanesi kadar değersiz ve önemsiz bir gezegende yaşayan ondan çok daha küçük ve varlığı ve yokluğu evren için pek bir şey ifade etmeyen bazı kadınların sallanan bazı yerlerinin (tabi sütyenin icadından önceki çağlardan bahsediyorum) tanrının dikkatini çekmesi ve bu konuda ayet gönderilmesi ne kadar ilginçtir. ayrıca madem ki el alim'sin (her şeyi bilen) sallanan iki memeden daha önemli ve hayati bir konu yok muydu bahsedecek affına sığınıyorum da soruyorum?
    ···
    1. 1.
      +1
      kuran-ı kerim ve islamiyet sırf evren ve dünyanın durmunu anlatmaz.en iyi insanından en kötüsüne,en sapığından en düzgün addıbına kadar herkesi kapsar ve hayatın her alanında bununla ilgili yapılması gerekeni öğütler.
      ···
      1. 1.
        -2
        Sen bi kes amk papazi
        ···
      2. 2.
        0
        akrebini giberim bin
        ···
  10. 11.
    +1 -1
    seni ciddi ciddi çugulayanın dıbına koyum gerçekleri okumadan direk aklında bitiren sorgulayamayan akıllarına tüküreyim kardeş
    ···
  11. 12.
    +1 -1
    12.fetih 48/29: muhafazid allah’ın elçisidir. onun beraberinde bulunanlar, inkarcılara karşı sert, birbirlerine merhametlidirler.
    Birbirlerine karşı merhamet gösterdikleri olaylar:
    Cemel vakası
    Sıffin savaşı
    Kerbela olayı
    ···
    1. 1.
      +2
      müslümanların hatasını islamiyete ve kuran-ı kerim e yüklemen çok saçma. günahsız insan olmaz. peygamberlerin bile günahı va Allah'a karşı yaptığı yanlışları olmuştur. bahsettiğin olaylarda da müslümanlar Allah'ın sözünden çıkmıştır
      ···
  12. 13.
    0
    ahzab suresi 28. ayet:

    "ey peygamber! eşlerine şöyle söyle: eğer dünya dirliğini ve süsünü istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de, sizi güzellikle salıvereyim".

    peygamber efendinin sahip olduğu şeylerden eşleri hak iddia edince (ziynet eşyası gibi), ayet iniyor, kendisi boşanmakla tehdit ediyor.
    ···
  13. 14.
    +1 -1
    tevbe suresi 5. ayet, diyanet meali: "haram aylar çıkınca bu allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. şüphesiz allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir."

    bu ayetin yorumunda her zaman "o dönemin koşulları, eziyet gören müslümanlar" değerlendirmeleri yapılıyor. gerçekten de dönemin şartlarına bakıldığında böyle bir emir pek abes değil. lakin bu kuran madem bütün dönemlere gönderildi, hiçbir şekilde kendisine zararımın dokunmadığı bir müslümanın beni öldürme ya da hapsetme borcu da doğmuş olmuyor mu? basbayağı oluyor. peki bu bir hoşgörü dini midir?

    şüphesiz ki tanrı, allah değildir.
    ···
  14. 15.
    +1
    CEVAPLIYORUM teker teker:
    Orada harunun kardeşi derken onu kastetmiyor zaten tamamından anlarsın. O zamanda diğer peygamberi biliyorlardı zaten Hz. muhafazid (s.a.v) e bunu sormuşlardı. Harun derken peygamber olandan bahsediliyor. Yani diyorki: sen harunun kızkardeşi olabilecek kadar ahlaklıysan diyor zaten devamından da anlarsın. Diğer soruları cevaplıcam bekle.
    ···
  15. 16.
    0
    Miras meselesi:
    islamda avl hesabı vardır. Onlar mutlak değerler değil taban-tavan değerler. Zaten sonraki ayetlerde de sınır olduğundan bahsediliyor. internetten araştır istersen
    ···
  16. 17.
    +1
    Şu ikisine bir bakalım:
    1. tüm insanlığa gönderildiğini iddia edip "ey mekkeliler" diye hitap etmesi.
    2. tüm insanlığa gönderildiğini iddia edip muhafazid'in cinsel hayatını düzenlemesi
    ···
  17. 18.
    0
    O içki dediğin:
    O ayette içki arapça sekeren dir. Ve ŞEKER anldıbına da gelir. Diğer çevirilere bak hep diyanetin okuma.
    ···
  18. 19.
    -1
    Hani diyorsunuz ya kuranda ondan bahsediliyor bundan bahsediliyor diye.
    1-kuranda dünya’nın dödüğü anlatılmaktadır;
    “dağları görürsün, onları hareketsiz sanırsın. halbuki onlar bulutların geçişi gibi hareket ederler. bunu, her şeyi sağlam ve yerli yerince yapan allah yapmıştır. şüphesiz o yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.”
    (neml 88)
    bu surede geçen dağların da bulutların geçişi gibi hareketli olduğu ifadesi, dünyanın döndüğünün, hatta dönüş yönünün dahi bildirildiği olarak yorumlanmakta ve bir mucize olarak sunulmaktadır. öte yandan surenin bütününe bakıldığında öyle çok da gizli kapaklı bir anlatım olmadığını çıkartmak zor değildir. kıyamet alametlerinden bir tanesi olarak dağların hareket edeceği anlatılır kuran’da çeşitli ayetlerde (örn: tekvir 3, nebe 6-20), neml suresi 88. ayet de aslında bundan bahsetmektedir zira aynı surenin 87. ayet’i sur’a üfleneceği gün, yani kıyametten bahsetmektedir, bu bakımdan 88. ayet aslında 87. ayetin tamamlayıcısıdır, dünyanın döndüğünden bahsetmemektedir. kuran’da dağların hareket etmesinin kıyamet alameti olmasının asıl sebebi ise dağların yerin sabitleyicisi olarak anlatılmasından dolayıdır, nahl suresi 15, fussillet suresi 9 ve enbiya suresi 30. ayet gibi pek çok ayette de anlatıldığı üzere sağlam dağlar allah tarafından yerleştirilmemiş olmasaydı eğer yer bizi sarsıyor olacaktı.
    2-kuranda büyük patlamadan bahsedilmektedir;
    “göğü kudretimizle biz kurduk ve şüphesiz bizim (her şeye) gücümüz yeter. yeri de biz döşedik. biz ne güzel döşeyiciyiz. düşünüp ibret alasınız diye her şeyden (erkekli dişili) iki eş yarattık. o halde allah'a koşun. şüphesiz ben, size o'nun katından gönderilmiş açık bir uyarıcıyım. “
    (zariyat 47-50)
    bu surenin özellikle 47. ayetinde ise büyük patlamaya atıf yapıldığı ve bunun bir mucize olduğu söyleniyor, bu ayeti göğü biz kurduk yerine “genişlettik” olarak çevrmek suretyle. biraz zorlama bir mucize arayışı olduğunu tek düşünen ben değilimdir sanırım, takip eden ayette ise eşeysiz üreme unutulmuş görünüyor.
    3-kuranda dünya’nın şekli açıklanmıştır;
    ardından yeri düzenleyip döşedi.
    (naziat 30)
    bu ayetin kuranda dünyanın geoit olarak anlatıldığının kanıtı olarak gösterilmesi de yeni yeni ortaya çıkan bir diğer iddia. bu iddianın sebebi bu ayette geçen ve bir tepsiye yaymak, düşemek gibi anlamlara gelebilecek olan “dehâhâ” kelimesinin deve kuşu yumurtası ile köken olarak ilişkilendirilebileceği tezidir. öte yandan kuran’da aynı şeyi anlatan diğer ayetlerde “dehâhâ” kelimesi yerine farklı kelimeler kullanılmıştır aşağıdaki ayetler örneklerin sadece birkaç tanesidir.
    “yere ve onu yayıp döşeyene andolsun”
    (şems 6)
    “yeri de yaydık, ona sabit dağlar yerleştirdik ve orada ölçülü (bir biçimde) her şeyi bitirdik.”
    (hicr 19)
    “yeryüzünü de yaydık ve orada sabit dağlar yerleştirdik. orada her türden iç açıcı çift bitkiler bitirdik.”
    (kaf 50)
    hatta bu ayetlerde düz bir dünya vurgusu o denli yapılmaktadır ki kuran’da dünya düz yazıyor diyerek hala düz dünya tezini savunan müslümanlar bulmak mümkündür.
    dünyanın şekline dair gösterilen bir diğer kanıt ise aşağıdaki ayettir;
    ”ey cin ve insan toplulukları! göklerin ve yerin uçlarından bucaklarından geçip gitmeye gücünüz yeterse geçip gidin. büyük bir güç olmadıkça geçip gidemezsiniz.”
    (rahman 33)
    ”min aktâri” ifadesinin, köşe, uçi bucak değil de arapçadan türkçe’ye geçmiş olan ”kutur” olarak, yani köşegen, kiriş, çap anlamında yorumlanması ve çap dairede olur, demek ki dünya’nın yuvarlak olduğu belirtilmiş şeklinde bir sav ortaya atılmasından kaynaklanıyor bu ayette dünyanın şeklinin müjdelendiği tezi. öte yandan hayli zorlama görünüyor zira bu kelime çap olarak düşünüldüğünde dahi kıyamet günü dünyadan kaçmak için dünyanın çapından geçip gitmeye çalışan cin ve insanların başarısız olacağı gibi bir anlatım çıkıyor ortaya. hepimiz biliyoruz ki dünyadan çıkmak için çapından geçmeye gerek yok. azıcık geometri bilgisi bize dairenin çapının nerede, çevresinin nerede olduğunu anlamak ve bu ayetin bu şekilde yorumlanmasının saçmalık olduğunu kavramak için yeterli.
    bu yukarıda vermiş olduğum ve mucize olarak nitelenen ayetlerin tam tersine, kuran bütünlüklü olarak incelendiğinde yazan kişinin dünyanın şekli, dünyanın güneş etrafında dönmekte olduğu ve bunun gibi konularda bilgi sahibi olmadığı görülmekte ve bu da akla allah’ın yarattığı evrene dair neden bu kadar az bilgi sahibi olduğu sorusunu getirmektedir. örneğin;
    “güneşin battığı yere varınca, onu siyah balçıklı bir su gözesinde batar (gibi) buldu. orada (kâfir) bir kavim gördü. "ey zülkarneyn! ya (onları) cezalandırırsın ya da haklarında iyilik yolunu tutarsın" dedik. “
    (kehf 86)
    sonra yine (doğuya doğru) bir yol tuttu. güneşin doğduğu yere ulaşınca onu, kendileriyle güneş arasına örtü koymadığımız bir halk üzerine doğar buldu.
    (kehf 89, 90)
    açıkça görmek mümkün ki güneşin doğduğu ve battığı yerlere gidilebilmiştir kuran’da anlatılan bu hikayeye gore, çok açık ki bunu yazan kişi güneşin batması ve doğmasının, dünyanın kendi ekseni etrafındaki dönüşünden kaynaklandığını bilmemeke ve kuran’ın yazıldığı zamandaki genel kanı olan dünya çevresinde dolaşan güneş yanılsamasını paylaşmaktadır, bu durumun diğer kanıtları aşağıdaki ayetlerde de mevcuttur;
    “ne güneş aya yetişebilir, ne de gece gündüzü geçebilir. her biri bir yörüngede yüzmektedir.”
    (yasin 40)
    “o, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı yaratandır. her biri bir yörüngede yüzmektedirler.”
    (enbiya 33)
    “allah geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. güneşi ve ay'ı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. her biri belirli bir vakte kadar akıp gitmektedir. işte bu allah'tır, rabbinizdir. mülk yalnızca o'nundur. allah'ı bırakıp da ibadet ettikleriniz, bir çekirdek zarına bile hükmedemezler. “
    (fatır 13)
    “ayın dolaşımı için de konak yerleri (evreler) belirledik. nihayet o, eğrilmiş kuru hurma dalı gibi olur. “
    (yasin 39)
    “gözler kamaştığı, ay karanlığa gömüldüğü, güneş ve ay bir araya getirildiği zaman, o gün insan "kaçış nereye?" diyecektir.”
    (kıyame 7-10)
    görüldüğü üzere tüm ayetler dünyanın çevresinde birlikte gezinen bir güneş ve ayı işaret etmektedirler. bu ayetlerin tamdıbını alıp çarpıtmak, farklı şekilde yorumlamaya çalışmak ve aslında burada denmek istenen şudur budur gibi çıkarımlar yapmak mümkündür tabikide ancak bu çıkarım ve yorumlamaların hiç biri “o halde neden bu kitap yazılırken dünya yuvarlaktır, kendi etrafında döndüğü için gündüz ve gece olur, güneşin etrafında döndüğü için mevsimler olur” gibi basit bir açıklama yerine tam da bu durumun tersi anlama gelen ifadeler kullanıldığı sorusunu cevaplamamaktadır.
    Tümünü Göster
    ···
  19. 20.
    -1
    Aslında son girdiğim entry islamı çökertmeye yetiyor.Ama devam edecem.
    ···