-
34.
0It was many and many a year ago,
In a kingdom by the sea,
That a maiden there lived whom you may know
By the name of ANNABEL LEE;
And this maiden she lived with no other thought
Than to love and be loved by me.
I was a child and she was a child,
In this kingdom by the sea;
But we loved with a love that was more than love-
I and my Annabel Lee;
With a love that the winged seraphs of heaven
Coveted her and me.
And this was the reason that, long ago,
In this kingdom by the sea,
A wind blew out of a cloud, chilling
My beautiful Annabel Lee;
So that her highborn kinsman came
And bore her away from me,
To shut her up in a sepulchre
In this kingdom by the sea.
The angels, not half so happy in heaven,
Went envying her and me-
Yes!- that was the reason (as all men know,
In this kingdom by the sea)
That the wind came out of the cloud by night,
Chilling and killing my Annabel Lee.
But our love it was stronger by far than the love
Of those who were older than we-
Of many far wiser than we-
And neither the angels in heaven above,
Nor the demons down under the sea,
Can ever dissever my soul from the soul
Of the beautiful Annabel Lee.
For the moon never beams without bringing me dreams
Of the beautiful Annabel Lee;
And the stars never rise but I feel the bright eyes
Of the beautiful Annabel Lee;
And so, all the night-tide, I lie down by the side
Of my darling- my darling- my life and my bride,
In the sepulchre there by the sea,
In her tomb by the sounding sea -
33.
0am züt meme ile güne başlarım her sabah ,
inci de yapılır en güzel dal daşşak ,
bu konuyu açana girmiş yannan ,
uzatma salak şiiri yazan bir manyak . -
32.
+1hayatın bi anlamı omasaydı,ve ben de anlamsızı seçmek zorunda olsaydım, bence de seçilesi en anlamsızca şey ananın amı olurdu (bkz: nietzsche)
-
31.
0pozitif ayrımcılık, yalnızca “dezavantajlı” gruplara mensup bireylere verilen ekstra haklardır. pozitif ayrımcılık, dezavantajlı gruplar herkesin rahatça kullanabildiği bazı hakları çeşitli sebeplerden dolayı kullanamayabileceği için; onlar ancak bazı özel birtakım haklara sahip olurlarsa çoğunlukla gerçekten eşit olma şansını yakalayabilecekleri düşüncesiyle yapılır.
örneğin ülkemizde herkesin kamuya açık tuvaletlerden yararlanması bir (negatif) haktır. ne var ki tekerlekli sandalye kullanan veya başka engeli olan kişiler çoğu zaman bu tuvaletlerden (merdivenler, dar alanlar vb. sebeplerden dolayı) yararlanamazlar. bu durumda devlet bu tuvaletlerin açılması ve kullanılması ile ilgili düzenlemelere bir madde ekleyerek bu dezavantajlı grup için ekstra pozitif düzenleme yapar ve der ki: "tuvaletlerin girişinde şu-şu ölçülerde rampa, tuvalet kabinleri, kapıları, lavabolar şu-şu özelliklerde olmak zorundadır". i̇şte bu durumda devlet dezavantajlı kişiler için bir pozitif hak öngörmüş, bu kişilerin herkesle gerçekten eşit olabilmesini ve negatif haklardan yararlanabilmesini sağlamış oluyor.
pozitif ayrımcılık fazladan bir hak değildir. sadece herkesle gerçekten eşit olunabilmesinin garanti altına alınmasıdı -
30.
0uludağ limonatamı yudumlarken bir yandan da nutella kaşıklıyordum. browni intense ise masamda yığılı idi. birden ne olduğunu anlamadan sandalyeden düştüm
-
29.
0ani seviye yükselmesinden vurgun yedim beyler
-
28.
0Eskiden yeterdim kendime
Artardım bile
Şimdi ne yapsam nafile! ...
Ve
... Kim demiş 'can eskimez' diye
Bu can tedirgin tende
Can da eskimiş
Ben de...
'BEDRi RAHMi EYÜBOĞLU' -
27.
0vajina anüs göğüs
-
26.
0UtilitarianismTümünü Göster
Utilitarianism (also: utilism) is the idea that the moral worth of an action is determined solely by its utility in providing happiness or pleasure as summed among all sentient beings. It is thus a form of consequentialism, meaning that the moral worth of an action is determined by its outcome. The most influential contributors to this ideology were Jeremy Bentham and John Stuart Mill.
Utilitarianism is often described by the phrase "the greatest good for the greatest number of people", and is also known as "the greatest happiness principle". Utility, the good to be maximized, has been defined by various thinkers as happiness or pleasure (versus suffering or pain), although preference utilitarians define it as the satisfaction of preferences. It may be described as a life stance, with happiness or pleasure being of ultimate importance.
Utilitarianism can be characterised as a quantitative and reductionist approach to ethics. It can be contrasted with deontological ethics (which do not regard the consequences of an act as being a determinant of its moral worth) and virtue ethics (which focuses on character), as well as with other varieties of consequentialism.
In general usage, the term utilitarian refers to a somewhat narrow economic or pragmatic viewpoint. Philosophical utilitarianism, however, is a much broader view that encompasses all aspects of people's lives.
History
The origins of utilitarianism are often traced as far back as the Greek philosopher Epicurus, but, as a specific school of thought, it is generally credited to Jeremy Bentham. Bentham found pain and pleasure to be the only intrinsic values in the world: "nature has placed mankind under the governance of two sovereign masters, pain and pleasure." From this, he derived the rule of utility: the good is whatever brings the greatest happiness to the greatest number of people.
Bentham's foremost proponent was James Mill, a significant philosopher in his day and the father of John Stuart Mill. The younger Mill was educated according to Bentham's principles, including transcribing and summarizing much of his father's work while still in his teens.
In his famous work, Utilitarianism, the younger Mill argues that cultural, intellectual and spiritual pleasures are of greater value than mere physical pleasure because the former would be valued higher than the latter by competent judges. A competent judge, according to Mill, is anyone who has experienced both the lower pleasures and the higher. His famous quote found in Utilitarianism (book) was, "it is better to be a human dissatisfied than a pig satisfied; better to be Socrates dissatisfied than a fool satisfied" demonstrating Mill's distinction between higher and lower pleasures. He justified this distinction by the thought that "few human creatures would consent to be changed into any of the lower animals, for a promise of the fullest allowance of a beast's pleasures." In distinguishing between types of pleasure, Mill distanced himself from Bentham, who famously said that the child's game of push-pin is as good as poetry (assuming that the two bring equal quantities of pleasure).
Like Bentham's formulation, Mill's utilitarianism deals with pleasure and happiness. However John Stuart Mill made a clear distinction between happiness and pleasure; and made it evident that Weak Rule Utilitarianism was focused on maximising happiness rather than pleasure; for the naturalistic fallacy made it clear that what one desires and what is good are not always the same thing. For example a pleasure/desire may be to bully a lonely child, which may produce pleasure, however happiness comes from following virtues rather than desires.
The classic utilitarianism of Bentham and Mill influenced many other philosophers as well as the development of the broader concept of consequentialism. As a result, there now exist many different accounts of the good, and, therefore, many different types of consequentialism besides utilitarianism. Some philosophers[who?] Edward Westermarck The Origin and Development of the Moral Ideas 2 Vol. - reject the sole importance of well-being, arguing that there are intrinsic values other than happiness or pleasure, such as knowledge and autonomy.
Other past advocates of utilitarianism include the Chinese philosopher Mozi, William Godwin, and Henry Sidgwick. Modern-day advocates include R. M. Hare, Peter Singer and Torbjörn Tännsjö.
Up to and including John Stuart Mill, utilitarianism was mainly the province of practical reformers. The publication of Henry Sidgwick's The Methods of Ethics in 1874 can be viewed as the date utilitarianism began to be more commonly associated with academic philosophy.
Utilitarianism has been used as an argument for many different political views. In his essay On Liberty, as well as in other works, John Stuart Mill argues that utilitarianism requires that political arrangements satisfy the "liberty principle" (or harm principle), according to which "the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilised community, against his will, is to prevent harm to others." Prevention of self-harm by other persons was considered expressly forbidden. Instead, Mill states that only persuasion can be rightfully used to prevent self-harm.
Ludwig von Mises advocated libertarianism using utilitarian arguments. Likewise, some Marxist philosophers have used utilitarianism as arguments for communism and socialism. -
25.
0Sarı sıcak yazılar uzak
Dost uzanan eller uzak
Karanlıklar kurmuş tuzak
Benim sonum dünden belli
Haramiler sarmış yolumu
Güvercinler muhbir uçar
Telden tele fermanım gider
Benim sonum dünden belli
Gözlerim dolar kan sanırım
Betonlar boğar nefessiz kalırım
Şahidim yoktur, perdeler örtük
inanamazsın, ağlarsın
Geceler mi sen, ben mi yorgunum
Mermiler mi sen, ben mi yangınım
Düşlerim tutsak, yüreğim sürgün
içimde bir çocuk tedirgin
Suskunum, vurgunum, tedirginim ben
Haylanmaz, uslanmaz, tedirgin
Dağlarda kar yollar uzak
Yar belinden kollar uzak
Hasımlarım kurmuş tuzak
Benim sonum dünden belli
Müfrezeler sarmış yolumu
Menekşeler solgun açar oy
Dilden dile fermanım gider
Benim sonum dünden belli
Gözlerim dolar kan sanırım
Betonlar boğar nefessiz ağlarım
Şahidim yoktur, perdeler örtük
inanamazsın, ağlarsın -
24.
0vajina
vajina
vajina -
23.
0bana bir porsiyon aşk, bir porsiyon gül, bir bardak da sevinç gözyaşları, hesabı sevgilim ödeyecek!
(Underground Otopark*gece sözlüğü) -
22.
0EiNSTEiN VE ŞÖFÖRÜ
Einstein konferanslarına hep özel şoförü ile
gidermiş. Yine bir... konferansa
gitmek üzere yola çıktıkları bir gün şoförü
Einstein'a;
"Efendim, uzun zamandır siz konuşmanızı yaparken
ben de arka sıralarda
oturup sizi dinliyorum ve neredeyse söyleyeceğiniz her
şeyi kelimesi
kelimesine biliyorum" demiş. Einstein gülümseyerek ona bir teklifte
bulunmuş:
"Peki, şimdi gideceğimiz yerde beni hiç
tanımıyorlar... O halde
bugün palto ve şapkalarımızı değiştirelim, benim
yerime sen konuş,ben de
arka sırada seni dinlerim." Şoför, gerçekten
çok şahane ve başarılı bir
konuşma yapmış ve sorulan bütün soruları doğru
cevaplamış. Tam yerine
oturacağı sırada bir kişi,
o güne kadar konferansta sorulmamış ağır bir
fizik sorusu sormuş.
Şoför, hiç duraksamadan soruyu soran kişiye dönüp:
"Böylesine basit bir soruyu sormanız gerçekten çok
garip" demiş.
Sonra da salonun arkasında oturan Einstein'ı
işaret ederek şöyle devam
etmiş:
"Şimdi size arka sırada oturan şoförümü
çağıracağım ve sorduğunuz soruyu,
göreceksiniz, o bile cevaplayacak."
Netice:
1-AKILLI iNSANLAR, AKILLI iNSANLARLA
ÇALIŞIR
ve
2-iNSANIN ZEKiLiĞiNiN YANINDA UYANIKLIĞIDA iNSANA ÇOK ŞEYLER KAZANDIRIR... -
21.
0yalnızlık...
-
20.
0Gökyüzü sonsuzdur, yeryüzü ölümsüzdür.
... Bu neden böyledir? Çünkü,
Kendileri için... yaşamazlar;
Bu yüzden sonsuza dek yaşarlar.
Böylece bilgeler kendilerini sona sakladılar,
Ve birinci geldiler;
Kendilerini yok saydılar,
Hayatta kaldılar.
Bu özden geçiş değil midir,
Onları başarılı kılan? -
19.
0Gökyüzü sonsuzdur, yeryüzü ölümsüzdür.
... Bu neden böyledir? Çünkü,
Kendileri için... yaşamazlar;
Bu yüzden sonsuza dek yaşarlar.
Böylece bilgeler kendilerini sona sakladılar,
Ve birinci geldiler;
Kendilerini yok saydılar,
Hayatta kaldılar.
Bu özden geçiş değil midir,
Onları başarılı kılan? -
18.
0istanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
çok şey konuşup hiçbir şey anlatmayan insanlar gibi. lafı ne zaman bitse, ki henüz hiç bitmedi, aklımda kalmış tek bir sözü yok...
istanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
bu şehirde gözlerini kapatman ne büyük bir cüret, bu nasıl bir cesaret diyor içimdeki ses. korkuyorum...
istanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
söylediklerini anlamıyorum. hiçbir yer cıvıl cıvıl değil. sonsuz bir uğultu şimdi istanbul ve kadınların değmiyor artık suya ayakları.
istanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
yosmaların gül düşürdüğü kaldırımlar biliyorum. ışıltılı caddelerinde, ıssız sokaklarında dolaşıyorum duymaya çalışarak, o kaldırımda unutulmuş gülleri arayarak... küfürler arasında kayboluyorum...
istanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
ay yüzünü dönmüş artık istanbul'a kimse bilmiyor. sakladığı yüzüne kalkıyor hala kadehler. bir çatıda hayatının envanterini yaparken birileri, ay gökyüzünde ağlıyor...
istanbul..
hükümdarlar gözdesi... kimine sevgili olmuş, kiminin metresi... sırlarını anlatma bana, boğuluyorum... -
17.
0gibimin quarklarını tek tek zütünüze sokam emi entellik deyince şiir anlıyo mallar
-
16.
0Git ve: kullan, araTümünü Göster
Dr.Devlet Bahçeli
Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı
Görevde
Makama geliş
6 Temmuz 1997
Yerine geldiği Alparslan Türkeş
Doğum 1 Ocak 1948
Osmaniye, Türkiye
Partisi Milliyetçi Hareket Partisi
Devlet Bahçeli (d. 1 Ocak 1948, Osmaniye) Türk ekonomist ve siyasetçi. Ülkü Ocakları'nın kurucularındandır ve MHP genel başkanıdır.
Konu başlıkları
[gizle]
* 1 Biyografi
o 1.1 ilk zamanlar (1948-1967)
o 1.2 Üniversite hayatı (1967-1971)
o 1.3 Asistanlık zamanı (1971-)
o 1.4 Özel hayatı
* 2 Dış bağlantılar
Biyografi [değiştir]
ilk zamanlar (1948-1967) [değiştir]
8 Kasım 2009 tarihindeki 9. Olağan Kurultaya ait bir afiş
1948 yılında Osmaniye'de doğdu.Fettahoğulları olarak bilinen geniş ve köklü bir Türkmen aileye üye olan Bahçeli, ailenin 4 çocuğundan biriydi. Babasının ilk evliğinden olan 2 üvey kardeşi vardır.
ilk öğrenimini memleketi Osmaniye'de 7 Ocak ilkokulunda pekiyi dereceyle tamamladı. Ailesi varlıklı olduğu için üniversiteye kadar tahsilini özel okullarda sürdürdü. Ortaokulu Servet Bahçeli adında, kendisinden üç yaş büyük, abisiyle Adana'da Özel Çukurova Koleji'nde yatılı okudu. Lise eğitimi için istanbul'a akrabalarının yanına gitti. Emirgan Akgün Koleji’ne yazıldı. Lise ikinci sınıfta Etiler'deki Özel Ata Koleji’ne geçti ve lise diplomasını da yine bu okuldan aldı. Kendisine ilk milliyetçi düşünceleri aşılayan lisedeki edebiyat öğretmeni Suna Tural oldu.
Üniversite hayatı (1967-1971) [değiştir]
Devlet Bahçeli, 1967 yılında Ankara iktisadi ve Ticari ilimler Akademisi'ni kazandı ve dış ticareti okumaya başladı. Üniversite'lerde boykot ve işgallerin başladığı fırtınalı yıllardı ; Bahçeli akademi'de o zamanınki Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi'nin ülkücü gençleriyle tanıştı. Parti'nin genel başkanı Alparslan Türkeş'in seminerlerine gitmeye başladı. Ardından akademi'de Ülkü Ocakları'nı kurdu. Akademi sol grupların kontrolündeydi ; 1969 yılında Bahçeli, bir grup ülkücü arkadaşlarıyla birlikte okulu solcuların elinden kurtarmak için işgal etti ve işgalcilerin başındaydı. 1970-71 yıllarında Türkiye Milli Talebe Federasyonu Genel Sekreterliği görevlerinde bulundu. Bahçeli, bir yandan aktif olarak siyasi faaliyetleri yürütürken, diğer yandan da akademik çalışmalarını devam ettirdi.
Asistanlık zamanı (1971-) [değiştir]
1971'de mezun oldu ve aynı yıl Ankara iktisadi ve Ticari ilimler akademisi ve bağlı Yüksek Okullarda iktisat Bölümü asistanı olarak görev aldı. Abdullah Çatlı öğrencileri arasındaydı. Devlet Abi ve Devlet Ağa tabirleri o dönemde ortaya çıktı. Öğrencilerle yakından ilgilenen bir akademisyendi. Aynı zamanda Ülkücü Maliyeciler ve iktisatçılar Derneği'nin kurucularından, Üniversite Akademi ve Yüksekokullar Asistanları Derneğinin (ÜMiD-BiR) kurucularından ve genel başkanlarındandır. Ayrıca kısaca ÜNAY denilen Üniversite Akademi ve Yüksekokuları asistanlığı kurdu ve başkanlığını yaptı.
Devlet Bahçeli, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde iktisat doktorası yaptı ve aynı üniversitenin iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi iktisat Politikasında Ana Bilim Dalı'nda 1987 yılına kadar öğretim üyeliği görevini sürdürdü. Dr. Bahçeli yine bu süre içerisinde Türkiye ve Dünya Ekonomisi, Türk Tarihi ve Dış Politika konularıyla ilgilendi ve bu alanlarda çalışmalar yaptı.
17 Nisan 1987 tarihinde üniversitesindeki öğretim üyeliği görevinden istifa eden Bahçeli, 19 Nisan 1987 tarihinde yapılan MÇP Büyük Kurultayında parti yönetimine seçildi ve Genel Sekreterlik görevine getirildi.
MÇP ve MHP'nin yönetim kadrolarındaki görevi uzun yıllardır sürdüren Bahçeli, çeşitli zamanlarda Genel Sekreterlik, Genel Başkan Yardımcılığı, Merkez Yürütme Kurulu Üyeliği, Merkez Karar Kurulu Üyeliği, Genel Başkan Baş-Danışmanlığı görevlerinde bulundu ve 6 Temmuz 1997 tarihinde yapılan MHP 5. Olağanüstü Kongre sonrasında Genel Başkanı görevini üstlendi. 1999'da yapılan genel seçimlerde MHP'nin ikinci parti çıkması üzerine DSP ve ANAP ile koalisyon hükümetinde devlet bakanı ve başbakan yardımcılığına geldi. 2002 seçimlerinde partisi barajı geçemediğinden ilk olağan genel kurulda genel başkanlığı bırakacağını ilan etti, ancak daha sonra, parti tabanından gelen yoğun talep ve çabalar üzerine, 12 Ekim 2003 tarihindeki MHP Olağan Kongre'sinde tekrar Genel Başkan seçilmiştir.
2007 Türkiye Cumhuriyeti Milletvekili Genel Seçimleri'ne, Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı olarak katıldı. Partisinin barajı geçmesiyle birlikte, yeniden milletvekili olarak meclise girdi.
Özel hayatı [değiştir]
Fanatik bir Beşiktaş'lı olan Devlet Bahçeli, ekranda olmayı sevmiyor ve özel hayatıyla ilgili soruları "Benim özel hayatım toplumu ilgilendirmez, toplumu düşüncelerimin ilgilendirmesi lazım. Benim hayatım dümdüz bir ülkücü cizgidir, zigzag yokturki renkli olsun" diye cevap veriyor.
Bekardır, Ankara'da ablası Serpil Bahçeli'yle aynı apartmanda kalıyor.
Önce gelen:
Alparslan Türkeş Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı
6 Temmuz 1997 - Sonra gelen:
-
Önce gelen:
Hüsamettin Özkan
Hikmet Uluğbay Türkiye Cumhuriyeti Başbakan Yardımcısı
28 Mayıs 1999 - 18 Kasım 2002 Sonra gelen:
Abdüllatif Şener
Mehmet Ali Şahin
Ertuğrul Yalçınbayır
[gizle]
g • t • d
Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanları
Alparslan Türkeş • Devlet Bahçeli
Dış bağlantılar [değiştir]
* Devlet Bahçeli belgeseli, Can Dündar - NTV
" http://tr.wikipedia.org/w.../Devlet_Bah%C3%A7eli" ; adresinden alındı.
Sayfa kategorileri: 1948 doğumlular | Gazi Üniversitesi mezunları | Osmaniyeliler | Milliyetçi Hareket Partisi genel başkanları | Özel Ata Lisesi mezunları | TBMM 21. dönem Osmaniye milletvekilleri | TBMM 23. dönem Osmaniye milletvekilleri | TBMM Akademisyen milletvekilleri | Türk siyasetçiler | Ülkücüler | Türk milliyetçileri
Kişisel araçlar
* Yeni özellikler
* Oturum aç ya da yeni hesap edin
Ad alanları
* Sayfa
* Tartışma
Varyantlar
Görünüm
* Oku
* Değiştir
* Geçmişi görüntüle
Eylemler
Ara
Ara
gezinti
* Ana sayfa
* Hakkımızda
* içindekiler
* Rastgele madde
* Seçkin içerik
katılım
* Bağış yapın
* Deneme tahtası
* iş birliği projesi
* Köy çeşmesi
* Son değişiklikler
* Topluluk portalı
* Yardım
Yazdır/dışa aktar
* Bir kitap oluştur
* PDF olarak indir
* Basılmaya uygun görünüm
Araçlar
* Sayfaya bağlantılar
* ilgili değişiklikler
* Özel sayfalar
* Son hâline bağlantı
* Sayfayı kaynak göster
* Dosya yükle
Diğer diller
* Deutsch
* English
* Français
* Svenska
* Bu sayfa son olarak 00:00, 7 Ağustos 2010 tarihinde güncellenmiştir.
* Metin Creative Commons Attribution/Shar -
15.
0değişmeyen tek şey değişimin kendisidir
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 03 01 2025
-
sozlukte gorevli yazar olunca
-
beyler kırgız bir kadin bana numarasını
-
hornet gibi kız bulma uygulaması önerin la
-
şu mecraya gelip niye
-
bdsm seven insan neden yok lan
-
kumpir ayrı bir lezzettir atatürk
-
bugün online sayısı çok az
-
gassal denilen djziyi izleyen en fhafif tabirle
-
bunu güreşte yeneceksiniz
-
nerdesiniz lan yazar müsveddeleri
-
boyle yasayacagima geberirim
-
bu sozlugu dondurecek adamlar lazim
-
sözlükte benimle uğraşmaya çalışanlar var
-
inci sözlük üyeleri nekadar salak olduğunu
-
beyler zütümüzdeki kıllar nasıl oluyorda
-
rahibe de değil lakin ortalık malı da olmamış
-
beyler neden benden nefret ediyorsunuz
-
kediyi aç bırakarak terbiye etmek
-
eğer bırakmayı denersen intihar edersin
-
bilkentli kızlar dehşet bişey panpalar
-
keşke tarkan kadar güzel bir sesim olsaydı
-
sozluge gelen yeni cocugun ppsine bakın
-
bu ibrahim tatlıses neden asenayı
-
herkes bıçaklamak istediği kişiyi yazıyor
-
faşist devlet ve faşist vatandaşları
- / 1