-
1.
+24 -17beni korkutuyor lan nasıl olur ki böyle birşey
Rasululah ile Beni Mustalik savaşına çıkmıştık. Kadın esireler ele geçirdik. Eşlerimizden uzak kalmak bize ağır geldi, kadınlara karşı arzu duyduk, azil yapmayı istedik ve Ona sorduk : O, bunu yapmanızda birsakınca yoktur. Allah\'ın takdir ettigi şeyler elbet olacaktır. dedi.” (Buhari Nikah 49) (Azil, cinsi münabeset esnasında erkeğin meniyi kadının cinsel organının dışına dökmesine denir)
Medinede hanım sahabiden Ümmü Enes, peygambere ihtiyacı için bir hurma bahçesi veriyor, o da karşılığında cariyesi Ümmü Eymen\'i ona bedel olarak veriyor. (Müslim Sahih 3/1391
evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır), elinizin altında bulunan (harp esirleri) cariyeler müstesna. (işte bunlar) Allah\'ın size yazdıklarıdır (farz kıldığı hükümlerdir). Ve bunların dışında olanlar, iffetli olmak ve zina yapmamak şartıyla mallarınızla istemeniz (mehirlerini verip almanız) size helâl kılındı. Artık onlardan faydalanmak isterseniz o taktirde farz olan mehirlerini onlara verin. Ve bu farzdan sonra, razı olduğunuz konuda onunla anlaşmanızda sizin üzerinize bir günah yoktur. Muhakkak ki Allah Alîm\'dir, Hakîm\'dir. Nisa 24
ALLAM KUSURA BAKMA BEN YOKUM
-
2.
+8 -1aramiza hoşgeldin
-
-
1.
+4panpa bunlardan habersizdim zaten inançlı değilim daha çok kahroldum bugün savaşta kadınlara tecavüz etmek iğrençliktir tabi bu en hafif tabirle öyle ama tatlı su müslümanları için onları fuhuştan koruyorlar
-
-
1.
+4 -1
-
1.
-
1.
-
3.
+2Kardeşim resim için geldim okumadan şukulayıp çıkıyorum.
-
-
1.
0verdim şukunu zanza
-
1.
-
4.
+5 -5azil hadisleri çok iyi ya ilk okuduğumda baya gülmüştüm bunlara :D
-
-
1.
+1açık ve net söylüyorum midem bulandı
-
-
1.
+4 -1daha neler neler var ya okusan şaşarsın (:
bu hadisleri türkçe olarak bulmak çok zor o yüzden ingilizce ya da arapça bilmek lazım.
mesela müslümanların paylaşmaya bayıldığı cennet annelerin ayakları altındadır hadisi var ya,o hadis aslında daif(zayıf) hadislerden yani uydurma olma ihtimali var.
-
1.
-
2.
+2Rezzers
-
1.
-
5.
0Hayırlı olsun pnp doğru yolu bulmuşsun
-
6.
0Aslinda erkek icin dusununce gibinti yok surekli kari kiz gibmekle alakali her sey ama iste ters geliyor pnpm ben de o yuzden bir turlu inanamiyorum
-
-
1.
+3 -1Tanri neden sürekli ciks ile ilgili olan bi kitap göndersin bu tanrı insan mı amk saçmalık işte insan uydurması
-
2.
+2Kitap sürekli sex ile ilgili şeylerden bahsetmiyor siz sadece oraya bakiyorsunuz
-
1.
-
7.
+7 -15681 - Ebu Said radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'la birlikte Beni'I-Mustalik gazvesine ciktik. Arap esirlerinden cokca esir ele gecirdik. Kadinlara karsi arzu duyduk. Cunku uzerimizde bekarlik siddet kesbetmisti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramizda Resullullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.
"Hayir! buyurdular. Bunu yapmamaniz gerekir. Kiyamete kadar gelecegi takdir edilen her canli mutIaka yaratilacaktir (siz tedbirinizle onune gecemezsiniz)."
Buhari, Nikah 96, Buyu' 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Muslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107). -
-
1.
+6ayetin de tersini bul zanza sadece hadis değil ayette koy oraya bir tane
- Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini,Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri
amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir -
2.
0Şu yapalakın yanıtı kuranda var. Benim de kafamı karıştırmıştı. Tefsirine bakmak lazım yine panpa
-
3.
+2 -1Yapalak sen kendini zaten tamamen koparmışsın bu saatten sonra sana ne söylesek kem kum edip en ufak bir gölgeden gece çıkaracaksın. Son olarak buraya attığın ayetin mealini atıyorum sen inanmıyorsun bare inanan kardeşlerimin aklını bulandırma
-
4.
+2 -1Hz. Peygamber’in hiç olmazsa aile hayatında rahat olabilmesi, birden fazla eşiyle yaşarken sıkıntıya düşmemesi için kendisine özgü olmak üzere bahşedilen ruhsatlar, kolaylıklar bu âyetten itibaren bazı açıklamalarla birlikte şöyle sıralanmıştır: Dörtten fazla olan eşlerle evlenmesinin helâl olması, isteyen kadınlarla mehirsiz evlenmesinin câiz olması, kadınlarının yanlarında kalma sürelerini eşit tutma (buna fıkıh kitaplarında, paylaştırma mânasında kasm denilmektedir) mecburiyetinin bulunmaması, bu âyetler geldiğinde evli bulunduğu kadınlardan başka kadınla evlenmesinin ve bunlardan birini boşayarak yerine bir başka kadını almasının câiz olmaması, vefat ettiğinde veya boşadığında eşleriyle başkalarının evlenmesinin câiz olmaması ve eşlerinin bundan sonra yabancılara karşı daima perde arkasında bulunmaları.Tümünü Göster
Birçok kadın, peygamber eşi olabilmek için mehirsiz olarak onunla evlenmek istemiştir (âyetin ifadesiyle kadınlar kendilerini ona bağışlamışlardır). Bu şartla evlenmesi âyete göre câiz olduğu halde kendisinin bu ruhsatı kullandığına dair örnek yoktur (Ebû Bekir ibnü’lArabî, III, 1559). Ayrıca kendisi, yirmi beş yaşında iken kırk yaşında dul bir hanımla evlenmiş, onunla yirmi beş yıl mutlu bir hayat yaşamış, çocuk sahibi olmuş, Hz. Hatice vefat edinceye kadar da başka bir hanımla evlenmemiştir. Şu halde daha sonra, on yıl gibi kısa bir zaman içinde birçok eşle evlenmesinin cinsel arzuyla izah edilemeyecek sebepleri ve hikmetleri olmalıdır. Fedakârlık eden bazı hanımların ödüllendirilmesi, evlilik yoluyla akrabalık (sıhriyet) bağı kurarak bazı fertleri ve grupları kazanmak, onlarla yakınlık ve dostluk oluşturmak ve bu suretle islâm’a karşı olan cepheyi zayıflatmak, özel hayatı ve aile ilişkileri başta olmak üzere ümmetin bilmesini istediği hususların ekgibsiz zaptedilip başkalarına anlatılmasını, bu amaçla toplumun peygamber hanımlarının bilgilerinden yararlanmalarını sağlamak bunlardan bazılarıdır. Hanımların da onunla evlenmek istemelerinde birinci saik, peygamber hanımı olarak yaşama ve ölme şerefine nâil olmaktır. Bu sebepledir ki, kendilerini, dünya nimetleri ile peygamberden birini seçmede serbest bıraktığında eşlerinin tamamı onu ve Allah rızâsını seçmişlerdir (Resûlullah’ın çok evliliğinin başlıca sebepleri konusunda daha fazla bilgi ve değerlendirme için bk. muhafazid Hamidullah, islâm Peygamberi, II, 10-17).
Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 395-396 -
-
1.
+2 -1bu ayetlerde köle alınmasını yasaklayan birşey yok kıvırma
bu şekilde kendinizce dini masumlaştırmaya çalışıyorsunuz ama kuranda zinanın, alkolün, domuz etinin sınırları belli ve net bir şekilde haram ama kölelik için böyle birşey yok sadece günah işlerseniz şöyle yapın köle falan azad edin diyor bence bu ilahi bir adalet değil benim köle olmamı engelleyecek hiçbir ayet yok -
2.
+1 -1Köleliği islam getirmedi kölelik islam'dan önce ortaya cikmiştır. Ayrıca veda hutbesinde Hz. muhafazid beyazın siyaha siyahın beyaza üstünlüğü yoktur. Der. Sende bir karar ver hangi konudan bahsettiğini kölelik mı? Evlilik mi? Savaş kuralları mı? Hangisine cevap versek öbür tarafa kaçıyorsun
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 2 -
1.
-
8.
+1 -2
-
-
1.
+4bu adam kıvırıp çeviriyor amk hiç gerek
işine nasıl gelirse öyle cavap veriyor -
-
1.
-3kur'an da savaş esiri seni öldürmeye gelen adam bile köleleştirilmiyor fidye karşılığı veya direk olarak serbest bırakılıyor savaş esirinin bile köle olarak tutulmasını engelleyen kur'an mı başlıkta attığın hadisleri doğrulayacak ? Kur'ana uymayan hiçbir hadis sahih değildir, benim gözümde değeri yoktur. izlemem araştırmam bu adamı sevmiyorum yeağ yaparsan benim umrumda olmaz ama araştırmaya kapalıysan da başlık açmayacaksın sen zaten kararını vermişsin çünkü cevap istemiyorsun.
ilgili ayet:
4﴿ Kâfirlerle savaşa girdiğinizde hemen öldürücü darbeyi vurun, nihayet onları çökertince esirleri sağlam bağlayın (kaçmamaları için tedbir alın). Sonra ya karşılıksız bırakırsınız yahut bedel alarak; ta ki savaş ağır yüklerini indirsin (sona ersin). işte böyle; Allah dileseydi onları bizzat cezalandırırdı, fakat sizleri birbirinizle denemek istiyor. Allah, yolunda öldürülenlerin amellerini asla boşa çıkarmayacaktır. (muhafazid suresi 4.ayet)
-
1.
-
2.
+4 -1bana bir tane köleliği, cariyeliği(sex kölesini) yasaklayan bir allah lütufu göster, caner taslaman nereye kadar kıvırırsa kıvırsın, bunlar kuranda yazıyor mu yazıyor
Aranızdaki bekarları, kölelerinizden ve cariyelerinizden iyi davranışta olanları evlendirin. Eğer bunlar fakir iseler, Allah kendi lütfu ile onları zenginleştirir. Allah, (lütfu) geniş olan ve (her şeyi) bilendir.
hiçbir ayette köleleri serbest bırakacaksınız benim kullarımı kendinize köle yapamazsınız olmaz diye bir ayet yok allah hiçbir ayetinde kesin ve net bir şekilde ben size köle almanızı yasaklıyorum tüm kölelerinizi karşılıksız serbes bırakacaksınız dememiş
öyle oradan bir parça burdan bir parça
istediğin şekilde kıvırırsın -
-
1.
-1“Müminin mümini öldürmesi olacak iş değildir, ancak yanlışlıkla olursa başka. Kim yanlışlıkla bir mümini öldürürse, mümin bir esir (köle) âzad etmesi ve öldürülenin ailesine teslim edilecek bir diyet vermesi gerekir... Bunları yapmaya gücü yetmeyenin, Allah tarafından tövbesinin kabulü için art arda iki ay oruç tutması gerekir. Allah alîm ve hakîmdir / her şeyi hakkıyla bilir, tam hüküm ve hikmet sahibidir.” (Nisa, 4/92)
“Allah sizi kasıtsız olarak yaptığınız yeminlerden dolayı sorumlu tutmaz, ama bilerek yaptığınız yeminlerden ötürü sorumlu tutar. Böyle bir yemini bozarsanız onun kefâreti, çoluk çocuğunuza yedirdiğiniz orta halli yemek çeşidinden on fakir doyurmak, yahut on fakiri giydirmek veya bir köleyi hürriyetine kavuşturmaktır. Bunlara gücü yetmeyen kimse, üç gün oruç tutsun. işte yemin ettiğinizde, yemin bozmanın kefareti budur. Yeminlerinize sahip çıkın. Allah işte size âyetlerini böyle açıklıyor, ta ki şükredesiniz.” (Maide, 5/89)
“Eşlerine zıhar yaparak onlardan ayrılmaya kalkıp da sonra söylediklerinden dönenlerin, eşleriyle temastan önce bir köleyi hürriyetine kavuşturmaları gerekir. işte size emredilen budur. Allah yaptığınız her şeyden haberdardır. Buna imkân bulamayan kimse, temaslarından önce, iki ay ara vermeksizin oruç tutmalıdır. Buna da gücü yetmeyen altmış fakiri doyurmalıdır. Bu hükümler Allah’ı ve Resulünü tasdik ve onlarla amel edip Cahiliye uygulamalarını reddetmeniz için konulmuştur. işte bunlar Allah’ın hudutlarıdır. Kâfirler için gayet acı bir azap vardır.” (Mücadele, 58/3-4)
-
1.
-
1.
-
9.
+3 -10inşirah suresi birinci ayet:
"biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?" (inşirah/1)
bu ayette silikonla göğüs büyütme ameliyatından bahsediliyor. bu da mı tefadüs? -
-
1.
+4Ayetlerle dalga gecme lan oruspu cocugu
-
1.
-
10.
+1 -4kuranda cariye kelimesi bile geçmez, ma meleket eymanüm sözünü insanlar tahrif etmişlerdir
hadisler ise zaten peygamberden 200 ila 400 arasında yazılmış uydurmalardır
https://www.youtube.com/watch?v=rXVvUlNXH3w -
-
1.
+1ahahahahha bu harbiden komikti tatlı sular
-
-
1.
+1 -2tam olarak hangi argümanıma karşı çıkıyorsun? sence kuran gerçekten Allahtan geldi ise, ve gerçekten de kuranı değiştirilmesini bizzat Allah engelliyorsa, bu durumda kurandaki kelimeleri tahrif etmeleri oldukça normal değil mi? düşünsene, savaşta cariye almak her milletin yaptığı bir şey ve bu kitap bunu reddediyor, ne yapıcaklar? kelimeleri oynatıcaklar
muhafazid suresi 4. ayete bakmanı öneririm
hatta daha iyisi, şu attığım videoyu hızını 2x yaparak önyargısız bii şekilde dinle ve katılmadığın noktaları bana belirt -
2.
0müslümanlar da modernleştiği için sana cevap verenler az olacaktır.. diyanet de bu konuda ılımlı tefsirler yapıyor. sen zaten tamamen hadisleri tefsirleri falan reddediyorsun. kurana dilediğin gibi mana verirsin kuran senin elinde oyuncak. bu kuran toplu halde mi indi parça parça mı indi? parça parça indiğini kurana bakarak anladın diyelim hangi ayet hangi olay üzerine indi hangi dönemde indi dönemin muhatapları bunu nasıl anladı nasıl uyguladı bunu nereden bileceğiz? tüm hadisleri falan reddediyorsun o halde ortada kocaman bir karanlık var. kuran apaçık bir kitap değil indiği dönemle alakalı elimizde kaynak kıtlığı var demektir. kuran doğru söylüyor evet apaçık ama o dönemde muhafazidin ağzından dinleyenler için apaçık bizim için değil. hadissiz sünnetsiz tefsirsiz açık değil. sağ elinin sahip olduğu ne demek olduğunu geleneksel islamdan öğreniyoruz benim kanıtım bu. senin elindeki delil sadece google translate gibi çeviri yapan insanların yorumları. yorumları geleneğe bağlı değil. hadislere yalan diyorsan sağ ellerinizin sahip olduğu gibi ifadeler boşlukta kalır kuranda böyle çok mesele var sizin elinizde oyuncak olmaya müsait tarihsel bağlamından koparırsan her türlü oynarsın. videoda daha ilk verdiği ayet bile adamı çileden çıkarır. muhafazid 4teki boyunlarına darb edin diye meal verilmesi gereken yeri kontrol merkezlerini vurun diye meallendirmiş ohaa demeyelim de ne diyelim kuran işte böyle oyuncak bir metin hamur gibi
-
1.
-
2.
0kardeşim kur'anı hadisler ve siyerler olmadan anlayamazsın bak internette bir sürü ilahiyat profesörü şeyh,hadislerin neden gerekli olduğunu anlatıyor gidip elin arapça bile bilmeyen ayet bükücülerine inanmayın:
https://yaqeeninstitute.o...deh/are-hadith-necessary/
https://archive.islamonline.net/?p=5322
https://www.whyislam.org/prophet-muhammad/hadith/
https://www.youtube.com/watch?v=bB4cARWalY4 -
-
1.
0oooo ingilizce kaynaklar felan atmışsın fennnaaaaaasııınnn ahahha
ben de sana buna karşılık ayet atam olur mu?
Artık bundan sonra hangi hadise inanırlar? (mürselat/50)
Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH\'ın ayetleridir. ALLAH\'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?(casiye/6)
Andolsun ki Kur\'ân\'ı, düşünenler için kolaylaştırdık. Düşünen var mı?(kamer/32) (bu cümle kamer suuresinde 4 kere geçer, kuranı Allah kolaylaştırmıştır, anlamak için başka hiçbir şeye ihtiyacımız yoktur)
hadis savunucularının tüm argümanlarından haberim var güzel kardeşim, ne yazık ki müslümanlar şirk batağında debeleniyorlar ve farkında değiller
Onların çoğu, ortak koşmadan Allah\'a inanmazlar.(Yusuf suresi 106)
-
1.
-
3.
0iyi bak ayetli falan konuşuyorsun.
bir de diyanet'in mealine bakalım:
Onlar artık ondan (Kur’an’dan) sonra hangi söze inanacaklar?
-mürselat 50.
işte bunlar, Allah’ın âyetleridir. Onları sana gerçek olarak okuyoruz. Artık Allah’tan ve O’nun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?
-casiye 6.
Andolsun biz, Kur’an’ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan?
-Kamer 32.
bir de muhafazid bey veda hutbesinde ne demiş ona bakalım:
Size, sımsıkı sarıldığınız sürece asla hak yoldan uzaklaşmayacağınız apaçık dinî, ilmî, idari, siyasi kuralları içeren Allah'ın kitabı Kur'ân'ı ve Rasûlü'nün sünnetini bıraktım. Bunlarla amel ediniz, davranışlarınıza Kur'ân ve sünneti yansıtınız. Bir de soyumdan yakınlarımı, Ehl-i beytimi bıraktım.
http://www.sonpeygamber.info/veda-hutbesi-tam-metin
zeyd bin sabit'in kur'anı nasıl topladığını biliyor musun?
https://islamangiblopedisi.org.tr/zeyd-b-sabit
kur'an da bir hadistir ve belli bir hadis zinciriyle günümüze gelmiştir dolayısıyla hadisler uydurmaysa kur'an da uydurmadır.
günümüzde yaygınca kullanılan hafs kur'anının sahibinin hadisleri de vardır ancak kabul edilmez peki neden biliyor musun?
çünkü yalancıdır. -
-
1.
01= \"bir de diyanetin mealine bakalım\" demişsin de benim pek güzel saygıdeğer arkadaşım, kuranın arapçasında \"hadis\" kelimesi geçer, hadis de zaten söz demektir, Allah geleceği bildiğinden ortaya çıkacak uydurma hadislere(\"sözlere\") uymamamız gerektiğini, kuranın ekgibsiz olduğunu, kitabın detaylandırılmış olduğunu, kendisinin kelime sıkıntısı çekmediğini, unutkan olmadığını, sorumlu olduğumuz kitabın kuran olduğunu, buna rağmen ahirette peygamberin \"ümmetim kuranı terk etti\" diyeceğini, yüzlerce ayette söylemiştir. Az bişi kuran okuyan insan bile bunların birçoğunu hatırlar. Bana diyanet meali deme, diyanet nasıl çevirirse çevirsin, ayette geçen kelime \"hadis\"tir
2= veda hutbesinde \"kuranı ve sünneti bıraktım\" dememiştir. En güvenilir saydığınız kutubi sittenin veda hutbesi konusundaki hadislerini önem sırasına göre yazayım:
buhari: veda hutbesi hadisi yok
müslim: sadece \"Allahın kitabını bıraktım\" diyor, sünnet yok
ebu davud: müslim gibi, sadece kuranı bıraktım diyor
tirmizi: kuranı ve ehli beytimi bıraktım diyor
nesai: buhari gibi, bu konuda hadisi yok
ibni mace: sadece kuranı bıraktım diyor, müslim gibi
kutubi sitte dışında, imam malikin muvatta eserinde bu hadis var ama bu hadisin ravileri de bizzat kutubi sitte hadiscilerine göre yalancı, bu ravilerin aktardıkları hadisler de mevzu(uydurma) hadistir denilmiştir
şiiler ehli beyt versiyonunu sünniler ise, sağlam gördükleri hadis kaynaklarında aksi yer alsa da sünnetli versiyonunu kabul etmişlerdir
kurana göre ise resul kurana uyar ve Allah bize kuran ipine sımsıkı sarılmamızı ister, sadece kurana..
3= kuran, bizzat kuranın deyimine göre en güzel hadistir, ne yazık ki insanlar kuranı terk etmiştir, kuranın Allah tarafından korunma vaadi vardır, hadislerin korunmadığı ise çok açıktır.
-
1.
-
4.
0buhari'den önce bizzat günümüz kur'anını toplayan zeyd bin sabit'in ve sahabelerin hadisleri var hatta sahabelerin kendi hadis kitapları bile varmış o yüzden seni kim kandırdıysa onlara inanmamanı ve araştırmanı öneriyorum.Tümünü Göster
Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer gibi bazı idarecilerin çok hadis rivayet edilmesine karşı tavır almalarına bakarak onların hadislere veya hadis râvilerine güvenmedikleri sonucunu çıkarmak doğru değildir. Hulefâ-yi Râşidîn’in çözümünü Kur’an’da bulamadığı birçok meselede hadise başvurduğu, hatta ortaya çıkan problemlere çözüm getirecek hadislerin mevcut olup olmadığını tesbit etmek için sahâbîlerle istişare ettiği bilinmektedir (Buhârî, “Ṭıb”, 30; Müslim, “Selâm”, 98; Ebû Dâvûd, “Ferâʾiż”, 5; Tirmizî, “Ṭalâḳ”, 23; Dârimî, “Muḳaddime”, 20).
Hz. Peygamber zamanında müslümanlar, hadis rivayetinde yanılma veya unutma sebebiyle hata edilebileceğini dikkate almakla beraber sahâbîlerin yalan söyleyebileceğini düşünmemişlerdir. “Kalplerinde olanı kendilerine haber verecek bir sûrenin indirilmesinden” (et-Tevbe 9/64) korkan münafıklar da Resûl-i Ekrem’in söylemediği bir sözü ona isnat etmekten çekinmişlerdir. Hz. Peygamber’in vefatından sonra hadislerin kabulünde daha titiz davranma gereğini duyan Hulefâ-yi Râşidîn ve önde gelen sahâbîler, Resûlullah’tan bizzat duymadıkları bir hadisi rivayet edenlerden ya Hz. Ömer’in yaptığı gibi o hadisi Allah’ın resulünden duyan bir şâhid getirmelerini istemiş (Buhârî, “istiʾẕân”, 13, “iʿtiṣâm”, 13) veya Hz. Ali’nin yaptığı gibi hadisi Hz. Peygamber’den duyduğuna dair yemin ettirmiş (Müsned, I, 2, 10), yahut da Hz. Âişe’nin yaptığı gibi râvisinin iyi öğrenip öğrenmediğini anlamak için aradan uzun zaman geçtikten sonra tekrar sorarak hadisi kontrol etmiştir (Müslim, “ʿilim”, 14).
"Hz. Ebû Bekir’in Resûlullah’tan duyan sahâbîlerden derleyip yazdığı 500 hadisi yakması, rivayet sırasında bir hata yapılmış olabileceği endişesinden kaynaklanmıştır (Zehebî, Teẕkiretü’l-ḥuffâẓ, s. 5). Hadislerin yazılmasını düşünen Hz. Ömer’in, ileri gelen sahâbe ile bir ay boyunca istişare ettikten sonra bu düşüncesinden vazgeçmesi de bu işin Kur’an’ın ihmaline yol açabileceği kaygısına dayanmaktadır (Hatîb, Taḳyîdü’l-ʿilm, s. 50-51). Zira ilk iki halife ile önde gelen diğer sahâbîlerin Resûlullah tarafından yasaklanmış bir işi yapmaya teşebbüs etmesi söz konusu olamazdı."
burada senin bir suçun yok seni kandıran kur'ancılarda suç.
https://islamangiblopedisi.org.tr/hadis -
-
1.
-2suç beni kandıran kurancılarda he? kardeşim kimse beni kandırmadı, Allah hidayet nasip etti ve gerçeği gösterdi
Allahın indirdiğine uymamız gerekiyor, atalarımıza değil...
-
1.
diğerleri 2 -
1.
-
11.
0Hadislere inanmadan Önce Kuranı Rehber Edinmelisin. Kuranı Rehber Edinmek için De iyi Bir Arapçaya Sahip Olman Gerekir. Yoksa Tefsirlere Baş Vurabilirsin. Baktın Hala Hadisler Seni Zorluyor Mantığın Da Elvermiyor, Ele Gitsin.
-
-
1.
+3 -1iyi bir Arapçaya sahip olmam gerekiyorsa bu da islamın evrensel olmadığı anldıbına gelir
-
-
1.
-2Sana arapça öğrenme diyen mi var ? Yerimden kalkmayın ehh kuran benim yerime iş yapsın evrensel sonuçta. Yürü lan git arapça öğren.
-
2.
+3Lan bu dinin arapçayla bu kadar sıkı bağlıysa hiç kusura bakma ama evrensel bir din değildir .
-
3.
-1Lan Kur'an elime kadar gelmiş istesen arapça öğrenip daha iyi okuyabilirsin ne problem var bunda aa
-
4.
0Öğrenemeyiz sayın şakirt bizim ne 7. Yüzyıl arapcasini öğreten bir kursa verecek paramız ne ayıracak vaktimiz yok üstelik civarlarda öyle bir kurs bile yok.
diğerleri 2 -
1.
-
2.
+1kardeş arapça bilen hristiyanlar da bu dine inanmıyor demek ki olay arapçada değil.
hadi diyelim ki olay arapçada, arapça öğrendikten sonra da inanmazsam ne olacak ve günümüze kadar yapılan tefsirler ve meallerin hepsi mi hatalı? -
-
1.
0Ağa 1500 Yıl Önceki Arapçayı Öğrenmen için Heleki Kuranı Anlaman için Geleneksel Çinceden Daha Fazla Çalışmalısın Arapçaya. Arapların Bu Kadar Hakim Olmamasından Dolayı Dinciler istediği Gibi Çarpıtabiliyor.
-
1.
-
3.
0Eğer kuran allahin kitabi ise ve ben bu kitaptan sorumlu tutulup o kitaba gore yasayip yasamadigima gore cennete veya cehheneme gideceksem benim o kitabi anlamak için 1500 sene oncesinin arapcasini ogrenmeye ihtiyacım olmamalı bu sinavin mantığına ve dinin evrensellige ters çünkü sevgili şakirt bizim gidipte 7. Yüzyıl Arapçası öğrenecek ne imkanımız ne zamanımız var ha ama 7. Yüzyıl Arapçası bilen ve eski bir müftü olan Turan Dursun diye bir adam vardı ülkenin en meşhur ateistlerindendir insanların sorgulamaya başlamasına sebep olduğu için hoşgörü dininin inananları tarafından öldürülmüştür
diğerleri 1 -
1.
-
12.
+1 -1bende böyle sebeblerden ötürü dinden çıktım hz aişenin 9 yaşında olması gibi. kabe etrafında tavaf eden ebebil kuşlarını vs gördükçe inanasım gelmiyo degil
-
-
1.
+3al panpa bence bu dine de inan galiba hindu yada budist tapınağı tam bilmiyorum kuşlar tavaf ediyor
https://m.youtube.com/wat...2Aiw&feature=youtu.be
-
1.
-
13.
+1Bu niye trendde amk
-
14.
0daha sonra gelicem
-
15.
+1olsun bende cariye istiyorum
-
16.
+1 -1ilginç bir şey mi amk?
Buna yazılı olmayan savaş hukuku deniyor. En azından peygamber dürüst davranıp barışsever geçinmiyor, cihad edip (düşmanın karısını giberiz" mesajı veriyor. -
-
1.
0ahahahahah senin kadar dürüst müslüman az bulunur şukuyu hakettin xd
-
-
1.
+1Agnostiğim pampa.
-
1.
-
2.
0aferim panpacım.
-
1.
-
17.
+1
Ahzab 50-51 i gör sen bir de
-
-
1.
-1﴾50﴿ Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.Tümünü Göster
Hz. Peygamber’in hiç olmazsa aile hayatında rahat olabilmesi, birden fazla eşiyle yaşarken sıkıntıya düşmemesi için kendisine özgü olmak üzere bahşedilen ruhsatlar, kolaylıklar bu âyetten itibaren bazı açıklamalarla birlikte şöyle sıralanmıştır: Dörtten fazla olan eşlerle evlenmesinin helâl olması, isteyen kadınlarla mehirsiz evlenmesinin câiz olması, kadınlarının yanlarında kalma sürelerini eşit tutma (buna fıkıh kitaplarında, paylaştırma mânasında kasm denilmektedir) mecburiyetinin bulunmaması, bu âyetler geldiğinde evli bulunduğu kadınlardan başka kadınla evlenmesinin ve bunlardan birini boşayarak yerine bir başka kadını almasının câiz olmaması, vefat ettiğinde veya boşadığında eşleriyle başkalarının evlenmesinin câiz olmaması ve eşlerinin bundan sonra yabancılara karşı daima perde arkasında bulunmaları.
Birçok kadın, peygamber eşi olabilmek için mehirsiz olarak onunla evlenmek istemiştir (âyetin ifadesiyle kadınlar kendilerini ona bağışlamışlardır). Bu şartla evlenmesi âyete göre câiz olduğu halde kendisinin bu ruhsatı kullandığına dair örnek yoktur (Ebû Bekir ibnü’lArabî, III, 1559). Ayrıca kendisi, yirmi beş yaşında iken kırk yaşında dul bir hanımla evlenmiş, onunla yirmi beş yıl mutlu bir hayat yaşamış, çocuk sahibi olmuş, Hz. Hatice vefat edinceye kadar da başka bir hanımla evlenmemiştir. Şu halde daha sonra, on yıl gibi kısa bir zaman içinde birçok eşle evlenmesinin cinsel arzuyla izah edilemeyecek sebepleri ve hikmetleri olmalıdır. Fedakârlık eden bazı hanımların ödüllendirilmesi, evlilik yoluyla akrabalık (sıhriyet) bağı kurarak bazı fertleri ve grupları kazanmak, onlarla yakınlık ve dostluk oluşturmak ve bu suretle islâm’a karşı olan cepheyi zayıflatmak, özel hayatı ve aile ilişkileri başta olmak üzere ümmetin bilmesini istediği hususların ekgibsiz zaptedilip başkalarına anlatılmasını, bu amaçla toplumun peygamber hanımlarının bilgilerinden yararlanmalarını sağlamak bunlardan bazılarıdır. Hanımların da onunla evlenmek istemelerinde birinci saik, peygamber hanımı olarak yaşama ve ölme şerefine nâil olmaktır. Bu sebepledir ki, kendilerini, dünya nimetleri ile peygamberden birini seçmede serbest bıraktığında eşlerinin tamamı onu ve Allah rızâsını seçmişlerdir (Resûlullah’ın çok evliliğinin başlıca sebepleri konusunda daha fazla bilgi ve değerlendirme için bk. muhafazid Hamidullah, islâm Peygamberi, II, 10-17).
Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 395-396
Direkt olarak kopyaladım ve yapıştırdım. Nedir aksi argümanın ? -
-
1.
+1ben aksi argümanımı yazardım da silik yiyeceğim için yazmam.
sizin peygamber çok güzel bir adam... -
2.
0At pmden
-
3.
0Diyanetin tefsirini kopyalayıp gelmişsin ama diyanet bile bunun tefsirini yaparken sıçıp batırmış. Azıcık aklı olan kusursuz bir varlığın bir faninin kiminle evleneceği ile uğraşmayacağını kavrar
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
18.
0reservuar
-
19.
+2Vaziyet alayım buralar karışabilir
-
20.
+3LAN NAZiLER BiLE KOMUNiST, YAHUDi ESiRi gibMiYORDU. HOŞGÖRÜ SEVGi DiNiNE BAK AMK.
-
-
1.
+1Yalan yok panpa tecavüz ediyorlardı ama dini olarak meşru değildi. Bunlar dini icazet de almışlar ama sözde peygamberlerinden.
-
1.