/i/Acil

  1. 1.
    +3 -1
    Bu sene brezilyadayım bu başlık altındada burdakı karı kız ortamından ve başımdan geçen olaylardan bahsedicem size. Bildiğiniz üzere herkesin bildiği brezilyalı hatunların çok ateşli olduğu düşünülmektedir. Doğru dışarı cıktığınızda kocaman kalçalara büyük göğüslere rastlamanız mümkündür. Neyse muhabbete gireyim. Yaklaşık 3 ay önce brezilyaya geldim değişim öğrencisi olarak. Burda ağırlayıcı bı aile benı okula yazdırdı. Neyse efendım okula girdik. Gelmeden once mesajlaştığım bır kız vardı. Okula gırer gırmez elımden tuttu sınıfa zütürdü beni.O an brezılya ıle ılgılı tum hayallerım yıkıldı ben böyle filmlerdekı gıbı bı hatun beklerken elımden tutan karı şişman bır kezban. Neyse efendım sınıfa gırdık. Bütün kızlar toplandı etrafımda. Burada şöyle düşündüm benim okula farklı bir ülkeden öğrencı gelmıştı.(orta okulda okurken) Adam dışarda yürüdüğünde peşinden erkek kız dahıl olmak uzere 20 kışı yuruyordu.O aklıma geldı etrafımda boyle bır kalabalık görunce. Bahsedeyim ıstedım neyse uzatmadan devam edıcem. Okulda bıttı cıktım eve döndüm. Ağırlayıcı Anne dıyor. Portekızce öğretmenı bılıyorum bıtane onunla konuşcam sana ders versın ama dıkkatlı ol o kadına karşı gıbı şeyler dedı ve diğer değişim öğrencısınden bahsettı.O an anladım benım bu portekızce hocası tam bır sex makinesi. Neyse hocayla tanıştım bi parti var gelirmisin dedi. Tabi dedim. Neyse gittik party'e Ev partisi ortam super müzik şahane biralar vodkalar akıyor. Kızlar fena. Bende içimden geçiriyorum.Şu hocayı bu akşam halletsem diye. Partyde bunun arkadaşlarıda var tabı onlarla konuşuyorum.O sırada bı elaman yanımdan geçiyor. Böyle boylu poslu yakışıklı falan içimden geçiriyorum böyle bunun kesın on numara sevgılısı vardır bılmem ne derken herif gitti başka bı herifle öpüşmeye başladı. Dedim noluyo ak uzaklaştım muallaknin yanından. Hocaya yöneldım dans edıyoruz karşılıklı.Bu arada hatun 22 ben 18.Ben dahada yaklaştım hocaya sonra hatun yaklaştı başladık öpüşmeye. Kaldırdım bunu zütürdüm köşeye. Yasladım duvara öpüşmeye elleşmeye devam 30 40 dakıka bu şekilde devam etti. Sonra hatun dedı dur. Benim eve geçelim dedi.iyi dedim olur. Neyse gittik hatunun evine pompaydı falan condomsuz tabı akşamdan sabaha kadar devam. Alkolde var tabı yüksek oranda sabah oluyor ayılamıyorum o derece. Neyse sabah kendıme gelınce sordum hatuna condom kullanmadık ne tak yıcez falan merak etme dedı hapı aldım hamıle kalmam.iyi dedim çıktım döndüm eve. Ertesi gün okula gıttim. Konuşuyoruz ışte arkadaşlarla arkadaşlar başladı. Cinsel hastalıklardan konuşmaya işte burdakı kızlarda cok oluyor dıkkat et gıbısınden.Öyle deyınce zaten benım dizler saldı. Kendını başladım. Kara kara dusunmeye acaba hatunda hastalık varmıdır yokmudur. Devamı gelecek beyler okuyomusunuz takıptemısınız bı söyleyınde bileyım ona göre devam edeyim.
    ···
  1. 2.
    +3
    Devam ediyorum binler bi takip neyin edin havaya anlatmıyoruz bunları neyse efendıme soylıyım kara kara dusunuyorum hatuna sorsak ayıp olurmu bılmem ne en sonunda dedım sıkerım sordum karıya varmı hastalık falan dıye.Yok dedi o an bi rahatladım. Sonra yıne hocayla derse gıdıyoruz bı sure sonra benım canım ıstememeye başladı bunu koydum tekmeyı gotune dıbına koyım bıdaha'da gıtmedım derslerıne aradan bı sure geçtı ciks hayatım böyle akıcı değil dedim acilen bişeyler yapmam lazım o sırada arkadaş dedı benım gozluk almam lazım gelsene benle bende değişiklik olsun diye gittim bunla bıde ne goruyum esmer kısa saçlı 1.65 boylarında ela gözlü çok tatlı bı hatun dedım arkadaşa benım bunun numarasını almam lazım bi şekilde o arada bunda benle dalga geçıyor neyse gırdık dukkana falan bu benle dalga geçıyor hadı alsana numarayı falan gıbısınden bızde ıngılızce konusuyoruz orda ben şuan pek bılmıyorum portekızceyı ama anlıyorum yanı azda olsa kızda ış arkadaşıyla kıkırdeşıyo ıngılızce konusuyolar ne tatlı dımı falan fılan dedım numaranı versene olur pekı falan kızdan aldım. Benım arkadaş züt oldu tabı.:D neyse ertesı gun karıyla konuşmaya calısıyorum yok anlamıyor hatun benı tanıştıgımın 2.günü dedım bızım eve gelsene fılm ızlerız bahanesiyle kıza bı güzel çaktım arkadaşlar sonra neden bılmıyorum sexten sonra bende bı kadınlara karşı tıksıntı başlıyor.Bu konuda bı yardımınız lazım nıye böyle amk sexten sonra o karıyı bıdaha gormek ıstemıyorum ne kadar tatlı oldugunu dusunursem dusuneyım böyle öpesimde gelmıyor karının ağzına verdıkten sonra öpünce daha bi iğreniyorum amk neyse devamı sonra
    ···
  2. 3.
    +1
    okuyonuz mu lan okumuyosanız yormayın benı
    ···
  3. 4.
    0
    ilk paragrafı okudum ama sarmadı anlatma amk okumuyom
    ···
  4. 5.
    0
    okuyan net mal
    ···
  5. 6.
    0
    Niye lan o kadar mı kötü @6
    ···
  6. 7.
    0
    okuyorum panpa anlat
    ···
  7. 8.
    0
    zütümü filler gibse yine okumam
    ···
  8. 9.
    0
    @8 sana gelsın kardeşım devam edıyorum
    ···
  9. 10.
    +1
    Karıyıda benım arkadaşın evınde hallettım onuda uyandırıyım. Sonra bındık taksiye herkes evıne gidecek ayağıbı baktım benım cepte para yok. Kezbanlarada alışkınız tabı paran yoksa bı afra bı tafra karı benım ıçın odedi neyse öyle olunca benım yıne bı ıcım ısındı karıya ertesı gun mesaj attım hafta sonu buluşalım dıye neyse buluştuk falan muhabbet edıyoruz.Abi 19 yaşındakı kızın kızı varmış.Bak benım kızım dıye göstermezmı bana şok oldum o an.Hayatımda ılk kez böyle bışey yaşıyodum.ilk defa çocuğu olan bı karıyla bırlıkte olmuştum. Ustelık karının kocası varmı onuda bılmıyorum. Tabı sordum hemen evlımısın diye hayır dedı. Bende onun hıkayesını sormayı dusunmedım ne oldu ne bıttı nıye cocuk sahıbısın dıye cunku yuzunden anlayabılıyordum. Sonuçta kım ısterkı genç yaşta çocuk sahıbı olup çalışmak zorunda kalmayı...
    ···
  10. 11.
    0
    okursam gibsinler
    amk başlığını zor okudum pic
    ···
  11. 12.
    0
    Sonra öpüşme falan derken. Dedi motele gidelım ıyı dedım ama ben daha önce gıtmedım.Bi taksi çağırdık bu sefer taksiyi ödeyecek param vardı cebimde girdik içeri bi motelden o akşam hayatımdakı en tuhaf geceydı tavanda ayna yuvarlak bır yatak etrafı aynalarla cevrili. Dönmenin biri geldi parayı ıstedı.Ödemeyı hatun yaptı 50 reais 1 saat boyunca takıldık odada. Ondan oncesınde aklımda vıdeo cekmek vardı lakin ne zamanki başladım pompaya unutuyorum. Bittiğinde yine aynı şey oldu iğrenme surat asıklığı neden bılmıyorum. Sonra çağırdık taksıyı o eve döndü.Ben arkadaşların yanına arkadaşlarda evde party verıyolar ortam guzel dıyemıcem çok fazla kız yoktu.Ama alkol ve maconha bakımından fazla iyi bi partydi.3 vodka sek 2 meyve suyu ıle 1 tane bıra içtim.Üstüne bıde maconha çaktım ben ıptal o sıra aklımdan herşey geçıyor böyle sonra bana bı ınme gibi bişey geldi. Böyle bakıyorum ama göremıyorum karanlık heryer. Okuyan varsa devam edıcem beyler.
    ···
  12. 13.
    0
    konu kilit.
    ···
  13. 14.
    +1 -1
    Hayatı[değiştir | kaynağı değiştir]
    Taptuk Emre ile tanışması[değiştir | kaynağı değiştir]
    Hayatı ve şahsiyeti üzerine pek az şey bilinen Yunus Emre, Anadolu Selçuklu Devleti'nin dağılmaya ve Anadolu'nun[10] çeşitli bölgelerinde büyük-küçük Türk Beylikleri'nin kurulmaya başlandığı 13. yüzyıl ortalarından[11] Osmanlı Beyliği'nin kurulmaya başlandığı 14. yüzyılın ilk çeyreğine kadar Orta Anadolu havzasında doğup yaşamış bir şair ve erendir. Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli Dergâhında[12] bulunduysa da[13], onu "Bizim Yunus" yapan manevi yükselişini Hacı Bektaş Veli′nin kendisini yolladığı Taptuk Emre Dergâhı'nda yaşamıştır ve dergâha çok hizmetler etmiştir[14].

    Diğer düşünürlerle tanışması[değiştir | kaynağı değiştir]

    Yunus Emre'nin anısına yapılan Büyükçekmece, istanbul'daki heykeli ve temsili büstü.
    Yunus'un yaşadığı yıllar[10], Anadolu Türklüğü'nün Moğol akın ve yağmalarıyla, iç kavga ve çekişmelerle, siyasî otorite zayıflığıyla, dahası kıtlık ve kuraklıklarla perişan olduğu yıllardır. 13. YY[10] ikinci yarısı, sadece siyasi çekişmelerin değil, çeşitli mezhep ve inançların, batınî ve mutezilî görüşlerin de yoğun bir şekilde yayılmaya başladığı bir zamandır. Böyle bir ortamda, Mevlânâ Celaleddin-i Rûmî, Hacı Bektaş-ı Velî, Ahî Evrân-ı Velî gibi ilim ve irfan önderleriyle birlikte Yûnus Emre, Allah sevgisini[15], aşk ve güzel ahlâkla ilgili düşüncelerini, islam tasavvufunu işleyerek Türk-islam birliğinin oluşmasında önemli vazifeler yapmıştır. Yûnus Emre, "Risalet-ün Nushiyye" adlı mesnevîsinin sonunda verdiği;

    "Söze târîh yedi yüz yediydi, Yûnus cânı bu yolda fidîyidi."[16]
    Beytinden anlaşıldığı kadarıyla H. 707 (M. 1307-8) tarihlerinde hayattadır. Yine, Adnan Erzi tarafından Beyazıt Devlet Kütüphanesi′nde bulunan 7912 numaralı yazmada şu ifadelere rastlanmaktadır:

    "Vefât-ı Yûnus Emre
    Müddet-i 'Ömr 82
    Sene 720"[16]

    Vefatı ve sonrası[değiştir | kaynağı değiştir]
    Bu belgeden anlaşılacağı üzere, Yûnus Emre, H. 648 (M. 1240-1) yılında doğmuş, 82 yıllık bir dünya hayatından sonra H. 720 (M. 1320-?) yılında ölmüştür.

    Doğduğu yer konusundaki tartışmalar Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy ile Karaman üzerinde yoğunlaşmaktadır. Menakıpnâmelerle şiirlerinden çıkarılan bilgilere göre Babalılardan Taptuk Emre'nin dervişidir. Hacı Bektaş ile ilgisi 'Vilayetname''den kaynaklanmaktadır. Yine şiirlerinden tasavvuf yolunu seçtiği, iyi bir öğrenim gördüğü anlaşılmaktadır. Anadolu kentlerini dolaştığı, Azerbaycan ve Şam'a gittiği, Mevlana'yla görüştüğü de bu bilgiler arasındadır.

    işlediği konularla[15] Anadolu'da gelişen Türk edebiyatının en büyük adlarından sayılan Yûnus Emre, yalnız halk ve tekke şiirini değil, divan şiirini de etkiledi. Hece ve aruzla vezinleriyle[16] yazdığı şiirlerinde sevgiyi temel aldı. Tasavvufla, islam düşüncesiyle beslenen dizelerinde insanın kendisiyle, nesnelerle, Allah'la olan ilişkilerini işledi, ölüm, doğum, yaşama bağlılık, ilahi adalet, insan sevgisi[16] gibi konuları ele aldı. Çağının düşünüş biçimini ve kültürünü konuşulan dille, yalın, akıcı bir söyleyişle dile getirdi; kendinden önce yetişmiş iran şairlerinin, çağdaşlarının yapıtlarında geçen kavramlara yeni bir öz, yeni bir deyiş kattı. Bu yanıyla tasavvuf düşüncesini, Alevi-Bektaşi inançlarını zenginleştirdi. O irşadı en has yol ile, şiir ile gerçekleştiren bir Hak dostu idi.

    "Emre" sözcüğünün anlamı[değiştir | kaynağı değiştir]

    Yunus Emre'nin Türkmenistan'daki heykeli
    Anadolu’da farklı halk ozanlarının, aşığın ve dervişin isminde yer alan Emre sözcüğünün (örneğin, Yunus Emre, Taptuk Emre) Türkçede "Âşık" anldıbına geldiği dilbilim açısından kesinleşmiş durumdadır. Bu kelimenin imre kavramı ile bağlantılı olduğu kabul edilmektedir. Türk-Moğol dil bütününde ilaç, ağız, dişilik, işaret bildiren (am/em/im) kökünden türeyen Amramak/Emremek/imremek fiili âşık olmak demektir ve Emre kelimesi de âşık manası[17] taşır. Amrağ/Amra/Emre dönüşümüne uğramıştır. Anadolu da "imremek" ve "imrenmek" fiilleri bir şeyi çok sevmek, gıpta etmek, aşırı istek duymak[18] manaları taşır.

    Fikrî ve edebî şahsiyeti[değiştir | kaynağı değiştir]
    "Eğer bir müminin kalbini kırarsan Hakk’a eylediğin secde değildir."[19]

    —Yunus Emre

    Yunus-Emre-Çeşmesi Viyana´nın Türkenschanzpark parkında bulunmaktadır.
    Yunus bu duygu ve bilgiyle olgunlaşıp[20] derinleşen, bazen coşkun[15], bazen rind ve her haliyle cana yakın bir derviştir. Yunus Emre'nin şiirlerinden ve menkıbelerinden insan hayalinde canlanan simasının belli başlı çizgileri bunlardır. Yunus; duymuş, düşünmüş, inanmış[21] ve bütün bu duyuş, düşünüş ve inanışlarını büyük bir sadelik ve kolaylıkla şiirleştirmeye muvaffak olmuştur. islami taassubun, üzerinde durmaktan çekindiği birçok iman meseleleri ile "cennet, cehennem, sırat" ve benzeri gibi kavramlar, onun en zeki ve en hür düşüncelerine mevzu olmuştur. Şiirlerini, eskilerin, sehl-i mümteni dedikleri, her dilin söyleyemeyeceği bir açıklık ve kolaylıkla terennüm edilmiştir.

    Türbesi[değiştir | kaynağı değiştir]
    Ana madde: Yunus Emre Türbesi

    200 Turkish lira symbol 8x10px.png banknotu üzerinde[22] Yunus Emre portresi[23].
    Yunus Emre'nin mezarı olduğu iddia edilen[3] pek çok mezar ve türbe vardır. Bunlar; Eskişehir'in Mihalıççık ilçesine bağlı Sarıköy; Karaman'da Yunus Emre Camii avlusu; Bursa; Aksaray ili Ortaköy ilçesi'nde; Ünye; Kula'da Emre köyü; Erzurum, Tuzcu(Dutçu) köyü; Isparta'nın Gönen ilçesi; Afyon'un Sandıklı ilçesi; Sivas yakınında bir yol üstü. Ayrıca Tokat'ın Niksar ilçesinde ve Azerbaycan’da Şeki[24] şehrinde de bulunmaktadır.

    Ayrıca, mutasavvıf Niyazi Mısri de Yunus Emre'nin mezarının (veya makdıbının) Limni Adası'nda bulunduğunu ifade etmiştir. Mezarı konusundaki tartışma, Karaman ve Eskişehir'deki türbeler üzerine yoğunlaşmışsa da, Hacı Bektaş ile ilgili menkıbe düşünüldüğünde Eskişehir Sarıköydeki türbenin asıl Yunus Emre türbesi olduğu düşünülebilir.

    Gezgin Evliya Çelebi'nin seyahatnamesinde Karaman ile ilgili olarak "Kirişçi Baba Camii avlusunda Yunus Emre Hazretlerinin merkadi bulunmaktadır"[25] buyurulur. Eskişehir'de türbesi olduğu iddia edilen alanda, 1949 yılında türbe yapılması amaçlı yapılan kazılarda, 15 kişiye ait iskeletler bulunmuştur[25]. Kazı yapılan alanda iskeletlerin yüzeye çok yakın bir noktada bulunması, bölgenin eski bir mezar yeri olduğu konusunda ciddi şüpheler uyandırmıştır. Yunus Emre'nin şiirlerinde bahsi geçen 23 yerleşim birimi isminden 20 tanesinin şu anda Karaman ili sınırları içerisinde[25] bulunan köy, kasaba, ören yeri isimleri ile birebir aynı olması Yunus Emre'nin bugün Karaman olarak adlandırılan ilin sınırları içersindeki bölgede yaşadığı ve öldüğü varsayımını kuvvetlendirmektedir[25].

    Eserleri[değiştir | kaynağı değiştir]
    Divan[değiştir | kaynağı değiştir]
    Ana madde: Divan (Yunus Emre)
    Yunus Emre'nin şiirleri[10] bu Divanda[26] toplanmıştır. Şiirler aruz ölçüsüyle ve hece ölçüsüyle[11] yazılmıştır. Fatih nüshası, Nuruosmaniye nüshası, Yahya Efendi nüshası, Kahraman (Karaman?) nüshası, Balıkesir nüshası, Niyazi Mısrî nüshası, Bursa nüshası diye nüsha (kopya)ları bulunmaktadır.

    Risaletü'n - Nushiyye[değiştir | kaynağı değiştir]
    Ana madde: Risalet-ün Nushiyye
    1307'de yazıldığı sanılmaktadır. Eser, mesnevi tarzında yazılmıştır ve 573 beyitten oluşmaktadır. Eser; dinî, tasavvufî, ahlakî bir kitaptır[27] "Öğütler kitabı" anldıbına gelmektedir.

    Ayrıca bakınız[değiştir | kaynağı değiştir]
    Yunus Emre Oratoryosu
    Yunus Emre Enstitüsü
    Yunus Emre Vakfı
    Yunus Emre Kültür Merkezi
    Yunus Emre Türbesi
    Kahire Yunus Emre Türk Kültür Merkezi
    Tiran Yunus Emre Türk Kültür Merkezi
    Diyarbakır Yunus Emre Lisesi
    Konusu olduğu eserler[değiştir | kaynağı değiştir]
    "Od Bir Yunus Emre Romanı", iskender Pala
    "Yunus Emre", Cahit Öztelli
    "Aşka Ağlayan Derviş", Mahmut Ulu, biyografik roman
    "Yunus Emre Divan ve Risaletü'n-Nushiyye", Mustafa Tatcı
    Sarıköylü Yunus Emre, Eskişehir Valiliği, Bahattin Atak
    "Yunus Emre Divanı", Faruk K. Timurtaş
    Bizim Yunus, Mustafa Özçelik
    Yunus Emre Divanı, Burhan Toprak
    "Yunus Emre Seçme Şiirler", Fide Yayınları
    "Yunus Emre Külliyatı", 2008
    "Yunus Emre", TRT Belgesel
    Yunus Emre, şiirlerinden oluşan müzik albümü
    Yunus Emre: Aşkın Sesi, belgesel
    "Antologıa Shel Shırım Sufıım Me et Yunus Emre", Denis Ojalvo, Avram Mizrahi ve Selim Amado (ibranice)
    Kaynakça[değiştir | kaynağı değiştir]
    ^ Gazi Üniversitesi. "Yunus Emre (doğum ve ölüm tarihi)". Erişim tarihi: 6 Ocak 2014.
    ^ a b c d Doğan Kaya (1984). "Yunus Emre'nin Aksaray Ortaköy'deki Mezarı Üzerine Düşünceler". Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2014.
    ^ a b c Fahri Yetim (1 Haziran 2005). "Yunus Emre'nin Kabri ile ilgili Görüşler Üzerine". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi. Erişim tarihi: 11 Ocak 2014.
    ^ Timurtaş, F. K. 2009, Yunus Emre and his Divan, Babıali Yayınları. (ingilizce)
    ^ Semra Saraçoğlu. "Yunus Emre ve Dante’ni
    Tümünü Göster
    ···
  14. 15.
    0
    oha amk kim okuyacak bunu ??
    ···
  15. 16.
    -1
    birinin okuyacağını sanması güzel bi şey yaa düşünsene beyin olmadan yaşıyosun çok garip
    ···
  16. 17.
    +1
    @15 o babayin
    ···
  17. 18.
    0
    Beyler vaktim oldukça devam edicem içimden bi ses yazdıkça sizi sarmaya başlıcak dıyor
    ···
  18. 19.
    0
    anlat panpa bende seneye gidecegim erasmuslamı gittin
    ···
  19. 20.
    0
    Yok pampa rotary öğrenci değişim programıyla
    ···