-
76.
0Mantıklı şuku
-
77.
0ulan sadece din algısı yüzünden yaratıcı yok diyorsunuz ya en çok buna tutuluyorum ya.
-
78.
0Dine ve Allaha inanmıyorsun ama sürekli bir şeylere inanıyorsun mesela arabanın benzinin biteceğine eline bir şarap şişesi aldığında aynı mantıkla inanıyorsun peki ya sana bu inanma ve sorgulama özelliğini kim verdi elbette bunu açıklamalısın
-
79.
0Hayirdir panpa maymun ailesinden kiz mi alamadin
-
80.
0Rezerved
-
81.
05 konusunda katılıyorum
-
82.
0Kuran hakkında ne düşünüyorsun
-
-
1.
+5 -2Öncelikle Kuran'a inanan herkese saygı duyuyorum.
Ama arapların dünyada dini kullanarak süper zengin olması ne gariptir?
Ve gördüğüm kadarıyla kitapta sürekli inanmayanlara neler olacağı anlatılıyor bu çok saçma. Sürekli bir tehtit var ve bu insan işine benziyor. Tanrı olsaydı böyle söylemezdi. -
-
1.
0Kuran'la bilim ilişkisini biliyorsundur,o vakitte bir insan onları nasıl bilecek
-
2.
+4 -4insan aklı her şey yapabilicek güce sahiptir.
Kendini kandırmaya bile.
-
1.
-
1.
-
83.
0Tanrı yok diyerek Tanrının varlığını kanitliyon zaten
-
84.
0Anne karnında bir hayat yaşadık hareket ettik tekme attık biliyosun ama hatırlamıyoruz ahiret hayatıda bir şekilde böyle olacak Allah yolundan saptırmasin insallah
-
85.
0Bu koskoca evrenin tesadüf (evet sadece tesadüf) eseri olusacagina inaniyirsunuz. Ama ayın bu koskoca evrende sadece bir nokta belki nokta bile değil onun ikiye bölündüğüne inanmiyorsunuz ayin ikiye yarilma hadisesi bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Evet biliyorum siz bizden daha zekisiniz peki sağolun eyvallah.
-
86.
0Aklını gorebiliyon mu panpa once onu soyle
-
87.
0Sağlıklı düşünebilen insan; aklı, kendisinde bulunan adalet, sorumluluk, ebedîlik ve sonsuzluk duygusu ile, insanın başı boş ve amaçsız yaratılmadığı fikrinden hareketle, âhiret hayatının varlığını tabii bir şekilde kabul eder.
1. insandaki adalet duygusu, âhirete inanmayı zorunlu kılar. Biz yüce Allah'ın mutlak ve sonsuz adaletine, inanırız. Bilindiği gibi bu dünyada herkes işlediği suçun cezasını tam anlamıyla çekmemekte, birtakım haksızlıklar meydana gelmektedir. Âhirette ise durum böyle olmayacak, hiçbir şey gizli kalmayacak, hak yerini bulacaktır.
2- insandaki sonsuzluk ve ebedîlik duygusu, âhirete inanmayı gerekli kılar. insanlık tarihi ile ilgili olarak, değişik alanlarda yapılan incelemeler, insanda bir ebedîlik ve sonsuzluk duygusunun varlığını göstermiştir.
3- insandaki sorumluluk duygusu da âhirette inanmayı zorunlu kılar. Yüce Allah insanı, iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayır ile şerri ayırt eden ve seçen bir varlık olarak yaratmış, bu seçiminden dolayı da sorumlu tutmuştur. insanın belli davranışlarından sorumlu olması bu sorumluluğunun karşılığını göreceği bir hayatı ve yurdu gerekli kılmaktadır. -
88.
0biraz pratik yapalım.
1- tanrıyı tanrı yaratamaz çünkü o zaman iki tane tanrı olurdu. varsa bir tane, yoksa yok. ikiden fazla sayıda da olamaz, bu maddenin başına dönüyoruz.
2- evrenin bir sonu var diyelim. o bitince ne oluyor? big bang veya ne olursa olsun başka bişey oluyor. yada birşey olmuyor sadece bu enerji veya hal değişikliğinin farkında olan canlılar olmadığından önemi kalmadı ok? ama evren birsekilde sonsuz hayatına devam ediyor.
sonu olmayabiliyorsa bir başlangıç da olmak zorunda değil.
3- tanrı (her inançta adı farklı genel adı tanrı olduğu için uygun kelime budur) varsa ve evreni yarattıysa o da sonsuz olmak zorunda. Çünkü evren sonsuz ve tanrı sonlu olursa evren tanrıdan bağımsız olarak varolabilyor anldıbına geliyor bu da çelişki yaratacağından tanrı varsa sonu veya varolmaya başladığı bir an yok. bu net.
4- tanrı yoksa elde sadece bilim kalıyor. bilimin ürettiği tek teori de big bang. evrenin sonsuzluğu hakkında bilim ve din aynı görüşte. Bilime göre sonsuz defa gerçeklesen big bang sonsuz ihtimaller içinden birinde bu yaşadığımız hayatı dünyayi ve evreni tesadüfen varetti. işte burada iş biraz gariplesiyor. kanununu kurallarını bilmediğimiz rastgele bir varoluş içinde olsak bile bunun bir matematik ve fiziği var. yani bi kader var ortada ama sen bu kaderi gerçekleştirecek olan bilimsel kanunları tam çözemeyen bir konumdasın. hatta işin çok baştayız bilimde ama biz neticeyi bilmesek de hatice var mı var.
5- sonuçta ölümü tadan anlatamıyor çünkü artık yok. hayatta olanlar da gitmeden görmeden emin olamıyor.
ama evrenin sonsuzluğu ve kader bilimde de dinde de aynı yola çıkıyor. inanç insani bir ihtiyaç, bu yüzden de inananların sayısı daha fazla. ateizm biraz sigara içmeye benziyor, öksürtüyor ve manevi anlamda zarar veriyor ama tadını alan da bırakamıyor (tespit zıçtım.)
zorlama hicbir yorum katmadım. başka sebepleri sonuçları da yorumlamak insanın elinde de sıkıldım.
özet : herkes iyi insan olmaya gayret ederse, farklı inançlarımız olması veya tamamen inançsız olmamız birbirimizi sevmemize saymamıza engel değil. -
89.
0adddddddamsın
-
90.
0amk malı burda biri silik yiyince hiçliğe mi dönüyor amk manyağı adam yeni hesap açıyor tekrar geliyor buraya çügü
-
91.
0Bmm asim omer sen senin soyunu gibeeim topik amk savari ateis
-
92.
0Allah sormazmı reis niye böyle oçsun diye ?
-
-
1.
0Bak sorsun zaten oda senin gibi düşünüyorsa sizden olmamak en iyisi.
-
2.
0Eee senin düşüncendeki insanlar inançlı olan insanlara YOBAZ yakıştırması yapıp ana bacı söverken bana gelmiş burda sizden diyosun bizden olmayın siz zaten ..Kafa yapınız zihniyetiniz bozuk sizin
-
1.
-
93.
-1Okumayın başarı doğurdum
-
-
1.
0Ne diyon yarram
-
2.
0Sanane lan bin
-
1.
-
94.
-1Doğru amk ne var niye çuguluyosunuz gibtirin gidin uyanın artık amk
-
95.
-1Bir köy muhtarsız olmaz. Bir iğne ustasız olmaz, sahipsiz olamaz. Bir harf kâtipsiz olamaz, biliyorsun. Nasıl oluyor ki, nihayet derecede muntazam şu Kainat hâkimsiz olur? zındık diye sormazlar mı adama?
-
-
1.
0bu mantıkla yaratıcının da sahibi olması gerekir cugu.
-
1.