-
51.
+1Kaç kere öldün huur çocuğu
-
52.
+1intihar etsene ozaman amk madem ölünce hiçlik neden yasiyon
-
-
1.
0Daha yapmak istediğim şeyler var.
Daha sevişmedim bile.
-
1.
-
53.
0Mantıklı şuku
-
54.
0Tanrı eger yoksa insanlar niye hep birseye tapsin
-
55.
-1Adam haklı beyler dağılın
-
56.
0Tanrı yok diyerek Tanrının varlığını kanitliyon zaten
-
57.
+1Hiçlik ne dıbına kodumunun kassadini.
-
58.
0Anne karnında bir hayat yaşadık hareket ettik tekme attık biliyosun ama hatırlamıyoruz ahiret hayatıda bir şekilde böyle olacak Allah yolundan saptırmasin insallah
-
59.
0amk malı burda biri silik yiyince hiçliğe mi dönüyor amk manyağı adam yeni hesap açıyor tekrar geliyor buraya çügü
-
60.
0adddddddamsın
-
61.
+1Okumayın buga giriyorsunuz...
Şaka lan şaka
Eşhedü enla ile illallah ve Eşhedü enla muhafaziden abduhu ve resulühü
ALLAHU AKBARRRRRRRRRRRRR -
62.
0biraz pratik yapalım.
1- tanrıyı tanrı yaratamaz çünkü o zaman iki tane tanrı olurdu. varsa bir tane, yoksa yok. ikiden fazla sayıda da olamaz, bu maddenin başına dönüyoruz.
2- evrenin bir sonu var diyelim. o bitince ne oluyor? big bang veya ne olursa olsun başka bişey oluyor. yada birşey olmuyor sadece bu enerji veya hal değişikliğinin farkında olan canlılar olmadığından önemi kalmadı ok? ama evren birsekilde sonsuz hayatına devam ediyor.
sonu olmayabiliyorsa bir başlangıç da olmak zorunda değil.
3- tanrı (her inançta adı farklı genel adı tanrı olduğu için uygun kelime budur) varsa ve evreni yarattıysa o da sonsuz olmak zorunda. Çünkü evren sonsuz ve tanrı sonlu olursa evren tanrıdan bağımsız olarak varolabilyor anldıbına geliyor bu da çelişki yaratacağından tanrı varsa sonu veya varolmaya başladığı bir an yok. bu net.
4- tanrı yoksa elde sadece bilim kalıyor. bilimin ürettiği tek teori de big bang. evrenin sonsuzluğu hakkında bilim ve din aynı görüşte. Bilime göre sonsuz defa gerçeklesen big bang sonsuz ihtimaller içinden birinde bu yaşadığımız hayatı dünyayi ve evreni tesadüfen varetti. işte burada iş biraz gariplesiyor. kanununu kurallarını bilmediğimiz rastgele bir varoluş içinde olsak bile bunun bir matematik ve fiziği var. yani bi kader var ortada ama sen bu kaderi gerçekleştirecek olan bilimsel kanunları tam çözemeyen bir konumdasın. hatta işin çok baştayız bilimde ama biz neticeyi bilmesek de hatice var mı var.
5- sonuçta ölümü tadan anlatamıyor çünkü artık yok. hayatta olanlar da gitmeden görmeden emin olamıyor.
ama evrenin sonsuzluğu ve kader bilimde de dinde de aynı yola çıkıyor. inanç insani bir ihtiyaç, bu yüzden de inananların sayısı daha fazla. ateizm biraz sigara içmeye benziyor, öksürtüyor ve manevi anlamda zarar veriyor ama tadını alan da bırakamıyor (tespit zıçtım.)
zorlama hicbir yorum katmadım. başka sebepleri sonuçları da yorumlamak insanın elinde de sıkıldım.
özet : herkes iyi insan olmaya gayret ederse, farklı inançlarımız olması veya tamamen inançsız olmamız birbirimizi sevmemize saymamıza engel değil. -
63.
0Sağlıklı düşünebilen insan; aklı, kendisinde bulunan adalet, sorumluluk, ebedîlik ve sonsuzluk duygusu ile, insanın başı boş ve amaçsız yaratılmadığı fikrinden hareketle, âhiret hayatının varlığını tabii bir şekilde kabul eder.
1. insandaki adalet duygusu, âhirete inanmayı zorunlu kılar. Biz yüce Allah'ın mutlak ve sonsuz adaletine, inanırız. Bilindiği gibi bu dünyada herkes işlediği suçun cezasını tam anlamıyla çekmemekte, birtakım haksızlıklar meydana gelmektedir. Âhirette ise durum böyle olmayacak, hiçbir şey gizli kalmayacak, hak yerini bulacaktır.
2- insandaki sonsuzluk ve ebedîlik duygusu, âhirete inanmayı gerekli kılar. insanlık tarihi ile ilgili olarak, değişik alanlarda yapılan incelemeler, insanda bir ebedîlik ve sonsuzluk duygusunun varlığını göstermiştir.
3- insandaki sorumluluk duygusu da âhirette inanmayı zorunlu kılar. Yüce Allah insanı, iyi ile kötüyü, doğru ile yanlışı, hayır ile şerri ayırt eden ve seçen bir varlık olarak yaratmış, bu seçiminden dolayı da sorumlu tutmuştur. insanın belli davranışlarından sorumlu olması bu sorumluluğunun karşılığını göreceği bir hayatı ve yurdu gerekli kılmaktadır. -
64.
0Bu koskoca evrenin tesadüf (evet sadece tesadüf) eseri olusacagina inaniyirsunuz. Ama ayın bu koskoca evrende sadece bir nokta belki nokta bile değil onun ikiye bölündüğüne inanmiyorsunuz ayin ikiye yarilma hadisesi bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Evet biliyorum siz bizden daha zekisiniz peki sağolun eyvallah.
-
65.
0Allah sormazmı reis niye böyle oçsun diye ?
-
-
1.
0Bak sorsun zaten oda senin gibi düşünüyorsa sizden olmamak en iyisi.
-
2.
0Eee senin düşüncendeki insanlar inançlı olan insanlara YOBAZ yakıştırması yapıp ana bacı söverken bana gelmiş burda sizden diyosun bizden olmayın siz zaten ..Kafa yapınız zihniyetiniz bozuk sizin
-
1.
-
66.
0Aklını gorebiliyon mu panpa once onu soyle
-
67.
0Bmm asim omer sen senin soyunu gibeeim topik amk savari ateis
-
68.
0Cehennemde yanarken ben seni uzaktan uzaktan izlicem kanki
-
-
1.
0Seninle cennete gitmekten iyidir.
-
2.
0Cehenneme gitte gor ebeyin amindaki kizgin sicakligi aq kafiri
-
1.
-
69.
0Rez birzdan züt ederim su yemeği yiyim
-
70.
02.sorudan basliyorum.
2.tanri bize tapinmamizi gercek anlamiyla ibadet etmemizin sebebi ona layık bir kul olmak ve ahirette karsiligini almak icin.
3.Allah muslumanlikta var. diger dinler kurandan onceki kitaplarin inanclari.son kitap kurani kerimdede tek inanc kitabimizin bu oldugu belirtiliyor. digerlerini insanlar uydurdu. tanri onlar uydurdu diye gozler onunde insanlara guc gosterisi yapmaz.
4.Allah sadece kendine ibadet edip ona layikiyla ibadet edenleri cennete alir.sen Allaha inanmiyosan cehenneme gidiceksin elbet. muslumanlarda cennete gidicek diye birsey yok. muslanlarda cehenneme gidip cezasini cekip cennete gidicek.
5.ilahi adalet dunyada vardi. kuranda kadinlar ve erkekler esittir vb. Bunu bozan insanlar.
6.dunyada paran pulun olsada oldukten sonra elin bos gidiceksin
7.Sen hic dua etmedin belli ki Allah sana ona ibadet etmedigin icin istedigini vermez. ibadetini yerine getirirsen senin dua etmene gerek kalmaz. Allah sana fazlasıyla verir. -
-
1.
0Klagib bir koyunsun okumaya değmez.
-
2.
0Sende klagib bir huursun.
-
1.