/i/Tarih

''Tarih bir meslektir, bir hobi, gevezelik, anekdot ya da asparagas değildir.'' (Pierre Goubert)
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +4
    Boyarina Morozava adlı tablo. Vasily Surikov adlı Rus ressamın 19. asırda resmettiği bir eseridir. Tabloya konu olan olay, Rus Ortodoks Kilisesi'nin, Büyük Ortodoks Hristiyan Kilisesi'nden ayrılması sonrasında, Rus Orotodoks Hristiyanlık'ının kendi içerisinde yaşadığı ayrılmayı takip eden süreçtendir.

    Feodosia Morozava adlı 17. asırda yaşamış (Lord - Boyar / Leydi - Boyarina) boyarinanın azlini konu almaktadır.

    Feodosia Morozava önemli ve enteresan bir karakterdir çünkü hem soyludur, hem halk arasında cadılığı ve büyücülüğü ile ünlüdür ve tüm bunlara ek olarak da inancı inanılmaz derecede kuvvetli, dindar bir karakterdir. Rus Kilisesi'ne karşı çıkan eski ortodoks inancının sürdürücülerinden biridir. inançları ve başkaldırısı yüzünden cadılıkla suçlanıp zindana atılmış, açlığa mahkum edilerek bu şekilde idam edilmiştir. Brovsk'taki Aziz Pafnutyus Manastırı'nın zindanında can vermiştir.

    Rus Ortodoksluk'una bağlılığını bildirmesi ve nedamet getirmesi için Çar Aleksey tarafından yakalanıp uzunca bir süre işkence görmesine rağmen, yeni din akımının, şeytan işi olduğunu savunup inancından vaz geçmediği için, ölümü sonrasında kimi çevrelerce şehid ilan edilmiştir.

    Morozava'nın tevkifini resmeden tablodaki detaylar ise oldukça çarpıcıdır. Boyarina Morozava, yeni ortodoksçuların aksine, eski inançta olduğu şekliyle takdis işareti yaparak hristiyanlık haçına gönderme yapmakta, "Benim ibadetim ve imanım böyledir!" demektedir.

    Anaç yönü ve şefkatine sempati duyan bir kısım halk onun için ağlamakta, O'nu hakir ve sapkın gören bir kısım insan O'nun bu müşkül durumuna gülerek alay etmektedir.

    Fakat resimde Morozava ile aynı inancı taşıyan tek bir kimse vardır ki, işte bu detay, tablonun vurucu kısmıdır; sağ alt köşedeki dilenci.

    Tanrı'dan başka hiç bir kimsesi olmayan, dünya malından geçmiş, yeryüzünde para edecek hiç bir niteliği bulunmayan, düşkün ve meczup fakat boynuna yara yapan ağır zincirlere bağlı demir bir haçı -yani imanın ağırlığının sembolünü- taşıyan bir dilenci, Morozava'nın elini taklit ederek aynı takdis işaretini yapmaktadır.

    Dilenci, bu tabloda, saflığı sembolize etmekte, ve derdest edilen Morozava'nın aslında Tanrı'nın desteğini ve onayını alan mazlum taraf olduğu bu detayla dile getirilmektedir.
    ···
  2. 2.
    +1
    Kimsenin umrunda olacağından değil ya, yine de yazayım dedim.
    ···