-
1.
+11 -1çok uzun ya gerçekten değer miydi amk
-
-
1.
-35 dakikan çok değerliyse okuma müdür. okudukça okuyasın geliyor inan.
-
-
1.
0okumicam üzgünüm ama şuku veririm bozuşmayalım dimi *
-
2.
05 dakka oku bana dua edeceksin iyi ki okumuşum diceksin.
-
1.
-
1.
-
2.
+7Kopyala yapıştır amk
-
-
1.
0çok değerli bir yazı bulman zor.
-
2.
0Aynen aq
-
3.
0Al da ananın kıllı dıbına sok senin giderken biz geliyoduk
https://www.google.com.tr...mlik3-huseyin-mumtaz/amp/
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+12 -6Alfabeyle dili birbirine karıştıran bi dingil liseli daha kalk gibtir git hortumu çetin eniştene zütür
-
-
1.
+1 -1yav bıktım sizden cahiller okumaya okumaya mal olmuşsunuz bi oku da öyle konuş.
-
2.
0Lan gibik osmanlı arapça yazıyo diyon okumayan ben mi oluyorm
-
3.
+1Osmanlı Türkçeyi arap alfabesi ile yazmış gibik oğlu gibik sen bugün nasıl latin alfabesi ile yazıyosan o kadar normal. Senin mantıkla atatürk de suçlu o da bizi Avrupalı yaptı mantığının ırzına geçtiğim
-
-
1.
0Osmanlı Devletindeki günlük konuşma dilinde bak bakalım kaç tane Türkçe kökenli kelime var.
-
2.
0Bn adamın kopyalayıp yapıştırdığı şeydeki mantık hatasını diyorum gerizekalı mısın
-
3.
0Senin konuştuğun dilde kaç tane yabancı kelime var aslanım gören Türkçü sanar ama Türkü acımadan kesen komünist moskofa tapan şerefsizlersiniz
diğerleri 1 -
1.
diğerleri 1 -
1.
-
4.
+5“Görülüyor ki, Türk devlet geleneğinde islamiyet’in kabulü ile kimlik değişimi gündeme gelmektedir. Bu oluşumu, Karahanlılar, iran Selçukluları, Memluklar, Anadolu Selçukluları ve nihayet Osmanlılarda kesin çizgileriyle gözleyebilmekteyiz. Öyle ki, Türkçe bir kenara itilerek, yerini Farsça ve Arapça’ya terk etmiş; yönetim de iranlılara veya başka unsurlara bırakılmıştır. Osmanlı, atalarından intikal eden ve dini yaşantıyı belirleyen bu kültürel mirası, islam dininin taşıyıcı unsuru olarak kabul ettikleri Arapça’nın etkisiyle birleştirerek, Osmanlıca denilen yapay bir dilin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Böylece, Türk toplumunda, bir yanda saray veya aydın dilini temsil eden divan edebiyatı, öte yanda halk edebiyatı olmak üzere, ikili bir kültür biçimlenmesiyle karşılaşıyoruz. Artık, Farsça saray ve edebiyat dili, Arapça ise ya hukuk ya da din ve millet dili durumuna geliyordu. Bütün eserler bu iki dilden çevriliyor, Türkçe asla kaale alınmıyordu.Tümünü Göster
Bunların da ötesinde, Osmanlıda, yönetici ve askeri tabakanın -Türk olmayan güçlerin eline geçmesiyle- artık Türk’ten dışlanmış bir toplumsal piramit, kültür yaşantısının bir parçası haline geliyordu. Bu nasıl oluyordu? Bu hususa kısaca değinmek istiyorum. Bilindiği üzere, Osmanlı toplum yapısında erkek kölelerin sadece askeri bir rolden fazlasını oynamaya başladıkları sıralarda, büyük ölçüde aynı nedenlerle, dişi kölelerin de hükümdarların hanesinde önemli bir varlık göstermeye başladıklarına tanık olmaktayız. Bu zihniyetin sonucu olarak, I. Mehmed’in annesi Devlet Hatun aslında bir köle idi. Devlet Hatun’un ilk adı ‘Binti Abdullah’ (islamiyet’i sonradan kabul edenlere verilen lakap) idi. Ancak, Fatih’in babası II. Murad’ın annesi Dulkadir oğullarından Süli Bey’in kızı Emine Hatun’dur. Kısacası, Kanuni öncesi dönemin cariye valide sultanları şöyle sıralanabilir: I. Mehmed’in annesi Devlet Hatun, II. Mehmed’in annesi Hüma, II. Beyazıd’ın annesi Gülbahar, I. Selim’in annesi bir başka Gülbahar, Süleyman’ın ise Hafsa’dır. Peirce’ye göre: ‘Cariyelik sistemi Osmanlı siyasasının temel bir özelliğidir. Yönetici elit içinde (kadın-erkek) kölelerin artan önemi, aynı zamanda yönetimin güçlenmesine destek sağlamıştır. Osmanlı geleneğinde, yasal eşler varken bile sadece ve sadece cariyeler kanalıyla çocuk yapılması ve her bir cariyenin sadece tek bir çocuk yapması ve her bir cariyenin sadece tek oğul sahibi olmasına izin verilmesi bir devlet siyaseti olarak kabul edilmiştir. Böylece, hanedana kimin geçeceği denetim altına alınmıştır.’ Osmanlı’da, soylu hanedanla evliliğe ilk örnek Orhan Gazi’nin bir Rum Tekfuru’nun kızıyla evlendirilmiş olmasıdır. Orhan Gazi, ikinci kez, sonradan Bizans imparatoru olan, Kantakuzen’in kızı Theodora ile evlenmiş, ancak Theodora, din değiştirmeyi reddetmiş ve Bizans imparatorluk töreni diye bilinen (prokypsis) de, kutlamalara katılan Rum ve Türk davetliler önünde ihtişamlı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Harry Luke ve Paul Wittek, Osmanlı Devleti’nin sadece islami değil bir dereceye kadar da Hıristiyan olan, hatta I. Beyazıt’ın oğulları arasında Mehmet ve Mustafa’nın yanı sıra, bir Süleyman, bir Musa ve bir isa’nın bulunmasının sadece bir rastlantı olabileceği görüşünü de reddetmişlerdir. Daha sonraki padişahların da, harem vasıtası ile Hıristiyanlarla yakın ilişkilerde oldukları Speros Vryonis gibi araştırmacılar tarafından ileri sürülmüştür. Elbette ki, bu görüşlerin tamamı ile tutarlı olduğu tezi savunulamaz. Ancak, Osmanlı modeli, bu tür komplo teorilerinin üretilmesine kapıyı açık tutar görünmektedir. -
-
1.
0Kardeşim bak biz senin saçmalıklarını görmek zorunda değiliz. Word e yaz bunları sonra oku kendi kendine
-
1.
-
5.
+6 -1kopyalamak isteyenler burdan kopyalayabilir arkadaşlar yada tarih bölümü fotokopi den alabilir finalde burdan çıkıcakk
https://www.google.com.tr...mlik3-huseyin-mumtaz/amp/ -
6.
+4 -1Çok uzun olduğu için okumadım uğaşam belki başlıkla içerik ters köşe olmuştur bilemem, ama öyle bir şey yoksa anlatmak istediğin çok saçma
-
-
1.
0ters köşe değil osmanlı devletinden bir türk olarak soğuyorsun. zaten tüm tarihçiler osmanlı devletinin niye çöktüğünü biliyor burada bu anlatılmış.
-
2.
0Osmanlı Devleti hoşgörü ve adalet polikilarıyla dünyanın süper gücü olmuştur. Ama her devlet gibi yanlış politikaları vardı bide bunun yanında çok zevk düşkünülerdi.
Bu kafayla gidersen bütün devletlerden soğursun. Sonuç olarak onlar bizim atamızsa sahip çıkacağız ama elbetteki hataları tartışılır.
-
1.
-
7.
+3Ya allah ya osmanlı
-
8.
+3Cahillik akıyor yeminle bide adına cahil savar demiş
-
9.
+3Gerçekte, cariyelik sistemi, saraya devşirme akışını hızlandırmış, ordu ve yönetici sınıf giderek, Osmanlı toplum yapısında Türk olmayan unsurların eline geçmiştir. Böylece, yönetici tabaka -ki bir toplumun kültür yaratıcı kuşağını oluşturur- tümü ile Osmanlının ‘avdeti’ dediği dönme grubunun eline geçmiş oluyor, reaya veya halk tabakası ise, gelenekli Türk kültürünü yaşatan kaynağın odak noktasını belirliyordu. Kuruluşundan kısa bir süre içinde, bu tür ikili bir örgütlenme biçimi, toplum düzenine yansıyacak olan birliktelik şuurunda derin yarılmalara yol açacaktır. Daha ziyade mistik, kaderci ve içe dönük bir bakış açısını temsil eden halk edebiyatı ve kültürü karşısında, sürekli hayattan zevk almaya çalışan, hedonist ve dışa dönük Epikürien bir ‘Ben’ imajının temsil ettiği saray edebiyatı, Osmanlı kimliğindeki ikili (dikotamik) yapıyı ortaya koyar. Dil ve edebi üsluptan, sanat ve estetik anlayışına varıncaya kadar, hayat felsefesini temsil eden değer ve inanç sistemlerinde beliren bu farklılaşma, aynı zamanda iki kültürlü bir toplum modelinin de yaratıcısıdır. Osmanlı kültürünü derinden etkileyen bu ikili oluşumda, Enderuni aydın ile reaya diye belirlenen halk tabakasının ayrışımı, Türk toplumunun kader çizgisini belirleyecektir. Bu farklılaşmanın temel felsefesi de, yukarıda belirtildiği üzere tarihsel kökenlerden gelen Oğuz-Türkmen ikiliğinden kaynaklanmaktadır. Oğuz, merkezi temsil ederken ve yerleşik düzenin bilincini taşırken, Türkmen çevreye itilen, dışlanan karşıt bir unsur olarak algılanmıştır. Osmanlı da, Oğuz-Türkmen ikiliğinin süreklilik kazanmasına gayret göstermiş, yapısal yarılmalarda bütünleştirici ve uyumcu hiçbir fonksiyonel rol oynamamıştır. Tersine, kanalların daha da genişlemesi için her çeşit komplo teorilerini gündeme getirmekten çekinmemiştir. Özellikle, 16. yüzyılda Türkmenlerin Şialaşmasına, Karamanların ise Hıristiyanlaşmasına adeta seyirci kalmıştır. Toplum yapısında, ‘Ben ve öteki’ türü bilinçaltı yarılmaların içine itilmiş olması, Osmanlı’nın sonraları zuhur edecek olan birçok kültürel gerginliklerin de teşvikçisi olmuştur. Babai ve Şah Kulu ayaklanmaları, Şeyh Bedrettin ve Şah ismail türü sosyal hareketler, hatta Celali olarak bilinen reaya eylem biçimleri de aslında çevrenin veya Türkmen’in, merkeze -Oğuz’a- yönelik önemli tepkileridir. Çevreyi temsil eden grupların bu baş kaldırıları, temel felsefe olarak, merkezin devşirme zihniyetine yönelik kimlik savaşından kaynaklanmaktadır. Hatta, Şah ismail’in Güneydoğu ve Orta Doğu Türkmenlerinden yüz binlerce göçebe insanı iran’a kaydırmak suretiyle Safevi Devleti’ni kurması, merkez-çevre gerginliği sonucu ortaya çıkan çatışmaların ürünüdür”. (S.16)Tümünü Göster
“Stanford Shaw’a göre: ‘Genç Osman belki de annesi ve lalası Ömer Efendi’nin yerleştirdiği düşüncelerle imparatorluğu çöküşe zütüren adem-i merkeziye, akraba kayırma ve rüşvet gibi olayları etkileyen gücün devşirmeler olduğunu düşünüyordu. Bu durumu düzeltmenin tek çaresi hem sarayı, hem de yeniçeri ocaklarını ‘Türkleştirmek’ olduğuna inanmaktaydı’. Zaten, Kısakürek bu gerçeği yukarıdaki şiirinde dile getiriyordu. Orhan Gazi’den itibaren yabancı soylu kadınlarla evlenme geleneği, bazı Batılı araştırmacıları ‘Osmanlı hanedanının safkan Türk olmaktan uzak bulunduğu’ sonucuna zütürmüştür. Özellikle, A.D. Alderson, ‘hanedanlığın 1/16 oranında Türk kimliklerini korudukları’ kanısındadır. inalcık’a göre, ‘bu sürecin devamlılığı 16. yüzyıldan itibaren Osmanlı’da artık Türklük kimliğinin silindiği’ anldıbını taşır. Çünkü, kuruluşundan kısa bir süre sonra, Osmanlı dışı (devşirme) unsurlar, yönetimin üst kademelerinde kilit noktaları ellerine geçirmişlerdir. Tayyib Gökbilgin’in isabetli teşhisiyle ‘devletin en yüksek mevkileri artık devşirmelerin elinde idi’. Böylece, inalcık’ın ‘patrimonyal Osmanlı’ devleti, Kindley’in ‘patrimonyal devşirme’ diye belirlediği bir yönetim biçimine dönüşmüştür. Fatih döneminde, kabile ve Oğuz geleneği yerine saray kullarına, Yeniçeri devşirme ordusuna yönelik bir devlet-i âliyye bilinci üstün gelmiştir”. (S.17) -
10.
+2Cahilsavar mısın nesin bni savamadığına göre formülünü değiştirip adam olmayı denemelisin zira Türk düşmanını sevip Türk olamazsın
Sen bir Türk osmanlıyı sevemez diye copy paste yaptın bn bunu okuyarak bir Türk atatürkü sevemez diyorum hem de senin kopyaladığın nedenlerin eş değerleri ile .
Göster bakalım ispatla de ki bana Atatürk bizi Türklükten uzaklaştırıp batılıya benzetmedi de lenin sevici! Sen bunu ispatlayamazsan bu başlığı kaldıracaksın -
-
1.
0ha şöyle deli. adam gibi küfürsüz konuş. benim seni savmama gerek yok senin zaten beynin dağılmış.
benim atalarım türktür osmanlı devletinde de türk olan atalarım vardır fakat ben osmanlı devletinin başarılarını türklere bağlıyorum 1 tane padişah benim atam olamaz onun atası benim atamdır benim atam yanlış yaptı diye ben de mi yanlış yapayım ? ben atamın yanlışlarından nefret edebilirim siz osmanlıyla islamı birbirine karıştıran türk tarihini de osmanlıdan başlıyor sanan cahillersiniz. senin atam dediğin osmanlının son padişahı ingiliz gemisiyle ülkeyi terk edecek kadar küçülmüştü osmanlıya yakışır ne güzel bir son ? ben osmanlı da bir tek fatih sultan mehmeti severim bizim bu hallere düşmemizin avrupadan geri kalmamızın sebebi de osmanlıdır ve onun yanlışlarına bidat eden şeytanın kulu olmuş cahillerdir. biz yok olmanın eşiğine geldik ki son anda atatürkün önderliğindeki milli mücadeleyle kurtulduk hani sizin yunanlılarla savaşmak günahtır diyen fikir babalarınızın olduğu mücadele.
atatürk batının bilimini örnek alın dedi ve kör zihniyetleri aydınlattı belgeler ortada şu an burada onun kurduğu ülkede yaşayıp nankörlük ediyorsun ona hakaret etmen şehitlerimize de hakaret etmen demek çünkü her işin başında atatürk vardı ve onun emirleriyle türkler savaşıyordu lanet olsun sizin gibi nankör emperyalistlerin tuzağına düşmüş onların ağzıyla konuşan ermenileşmiş kör cahil dincilere. -
2.
0Şapka bilim değil mi çok güzel vahdettin zorla ingiliz gemisine bindirilince hainlik oluyor ama Atatürk zorla şapka taktırınca takmayan rizeyi gemiyle bombalatınca hem de savaştan yeni çıkmışken bu medeniyet bilim mi oluyor! Kaldır ulan başlığı sokuk herif
-
3.
0Bna resmi (sizin uydurduğunuz gibimsonik) tarihle cevap verme abisinin Tamm mı. Adam gibi doğruları konuş atatürk diye taptığın lenine taptığın yalan mı erkeksen onların bu yüce Türk milletine çektirdiklrrini de yazsana hangisi ağır basar kendisi ebucehil olan cahilsavar pekekenti
-
4.
0Sen de atam osmanlının mirası üzerinde havlıyorsun kuduz köpek gibi dikkat et
diğerleri 2 -
1.
-
11.
+4 -2Osmanlı Türkçeyi arap alfabesi ile yazmış gibik oğlu gibik sen bugün nasıl latin alfabesi ile yazıyosan o kadar normal. Senin mantıkla atatürk de suçlu o da bizi Avrupalı yaptı mantığının ırzına geçtiğim
-
12.
+2entry nick
-
13.
+4 -2yavuz sultan selim olmasa bugün pkk sadece iran bölgesinde olacaktı , adam kürtleri ithal etti
-
-
1.
0pkk iranda bitti hiç olmuycaktı demen lazımdı önceden eksiledim ama neyse :D
-
1.
-
14.
+2Adam manas destanını yazmış amk
-
15.
+2Bir an korktum amk bitmeyecek diye.
-
16.
+1vay amk kızılbaş çıktım :D
çepniyim şah ismailin cengiz hanın ordularında korku salan askerleriyle aynı soydanım amk
bu arada balıkesirli mezhepçilerin amk -
17.
+1Kopyala yapıştır makaleyi direk buraya atma oku anladığın kadarını uygun bi dille yaz tartışalım abicim
-
-
1.
0aslında haklısın ama bunun kadar güzel ifade edemezdim özünü bozmak istemedim.
-
1.
-
18.
+1Naparsin amk Osmanlı kac yuzyil boyunca dedelerini gibip atti soysuz muallak seni
-
-
1.
+1 -1osmanlı türk milleti olmasa bir hiçtir siz 2 adamın bi taraflarını yalayacağınıza türk milletine kurban olun.
-
-
1.
+1Atatürk Çanakkalede tek attı Türk milletini hiç kullanmadı aynn
-
2.
0atatürk türk milletinden her zaman övgüyle söz eder başarılarını da onlara borçlu olduğunu dile getirirdi vatan millet aşığıydı sizin gibi ermeni ağzıyla konuşmazdı kendi milletine düşman değildi.
sizin osmanlıcılar hiristiyan devşirmeleri yönetime aldı türkleri yönetimden kovdu sonunda da çöktü.
-
1.
-
1.
-
19.
+1Bir liselinin dramı
Osmanlı özellikle klagib dönemde Türk islam potasında erimiş özgün bir ruha sahipti -
-
1.
0kaynaklar öyle söylemiyor ama ? islamla arap milliyetçiliğini birbirine karıştıran bir yanı da inkar edilemez.
-
1.
-
20.
+1Lan çoooooooooooooooooooook uzuuuuuuuuuuuun
başlık yok! burası bom boş!