-
1.
+132 -3Merhaba panpalar. onceki basligima olan ilginizden dolayi (bkz: bir oyun geliştiricisinin masası) bu sefer de ekran goruntumu paylasiyorum. yaptigim is hakkinda sizleri bilgilendirecegim.
Iki ekranim var. Solda Unity editoru, sagda ise visual studio bulunmakta. Su aralar dusmanlar icin yapay zeka gelistiriyorum.
Merak ettiginiz seyler varsa cevaplarim.
edit: cok soru geldi ve bilgisayar sistemimi ve neden boyle bir sisteme sahip oldugumu acikladim. merak eden panpalar okuyabilirler: (bkz: bir oyun geliştiricisinin bilgisayar sistemi)
edit: trende girmisiz herkese tesekkurler. yazilarima devam edecegim. bir sonraki yazimda oyunlarda yapay zeka ile ilgili bir seyler yazmayi dusunuyorum. istek varsa baska seyler de yazabilirim.
-
127.
0Kardes diyelimki tek basina cs go yapmaya calissan ne kadar surede yaparsin sesler modellemeler falan hepsi hazir sekilde
-
-
1.
+1yaklagib 20 yil surer panpa. saka yapmiyorum.
-
2.
0sağlam ekiple cs go 1 yılda bile kodlanır ama cs nin altyapısı sağlam, görüntüde aynı oyunu yaparsın da valve'ın online algoritması vs. olmaz kaç yıllık birikim var adamlarda onun haricinde cs de öyle aşırı fizik yok elinde silahla merdivene çıkıyorsun her silahın animasyonu modelin içerisinde ama sağlam ekip lazım eğer fizik bilgisi olmayan ekiple çalışırsan hazır motorun ilerisine gidemez.
-
1.
-
128.
0panpa sen yaz ben okuyorum *
-
129.
0Rezerved
-
130.
0Kardeşim şimdi ben bilgisayar mühendisliği okumak istiyorum bunun için önerilerin varsa çok iyi olur 1 sene daha hazırlanacağım önereceğin her türlü şeye (kitap, yapmam gereken şeyler, bilgisayar ile alakalı şeyler) ihtiyacım var nereden nasıl başlamam lazım 0 dan başlamak istiyorum
-
-
1.
0Panpa sen once cok saglam hazirlan ve bilgisayari kazan, sonra her turlu yardim ederim. Odagini dagitma, test kitaplarini birer birer harca. Sinavlar hic zor degil, cok soru cozmen gerekiyor. Ezberci sistem iste klagib. Dedgim gibi kazan, kazandigin gun bana yerlesme sonucunu at. Sana sifirdan 1 yil icinde nasil orta seviye bir oyun gelistiricisi olursun adim adim anlaticam. Sen yeter ki kazan panpa
-
2.
0Bak aklımda bana özelden numaranı at
-
1.
-
131.
0Bende cpp akarım ama unity hiç güzel değil bana sorarsan ayrıca o saydığın unity ile yapılmış oyunlar fizik bakımından çöp benim gözümde. Gerçekçi gelmiyor yani. Lithtech jupiter favorim kaç yıllık motor olmasına rağmen en komplike animasyonları çok poligonlu modelleri kaldırabiliyor ve c++ dilini kullanıyor. Geliştirdiğin oyunun ne kadar cheatproof olduğunu test etmen gerekirse yazabilirsin, ce ve reverse engineering ile de uğraşıyorum az çok açıkları kapatmana yardım ederim istersen.
-
-
1.
0Saydigim oyunlar birkac adet, fizik bilesenlerine cok da ihtiyac duymayan oyunlar panpa. Ben kisisel olarak unity motorunu cok iyi buluyorum. Render pipeline disinda hicbir gibintisi yok. Istedigin her oyunu yaparsin. Tek gibintisi oyunlari guzel gostermek. Bu yuzden post process yapman gerekiyor. Yani ekipte grafik muhendisi olursa saglam gorselli oyunlar yaparsin. Pamela bir ornek. Daha yolda cok guzel oyunlar var. Unity hep dusuk butceli yapimlarda kullanildigi icin kotu izlenimi yaratiyor. Kullanmayi bilenin elinde ise agizlari acik birakan yapimlar cikabiliyor. Eger diger oyun motorlari buyuk bir atak yapmazsa unity 3 yil sonra tum buyuk firmalarin kullandigi oyun motoru olacak.
-
2.
0Hacı kullanmayı bilen diye birşey yok, gaza gelen adam unreal engine'i düzenlemeye başlar tanıyamazsın. Olay az uğraş ile iyi birşey çıkması. Ayrıca C#'a karşı ayrı bir garezim var. Ben eğer düzgün ekip kurabilirsem sıfırdan oyun motoru yapacağım. Fizik bilgim yeterince var yani yerçekimi hareket olayları hesaplamaları vs. ama tek kişi ile olacak iş değil. Hazır engine kullanmak bir süre sonra bana koyuyor her şey kendi istediğim gibi olsun kafasında birisiyim başlangıçta az fizikle başlasak da ileride gelişir diye umuyorum.
-
3.
0Panpa oyun motoru sadece fizik motorundan ibaret degildir. Fizige neden taktin panpa anlayamadim. Unity fizik motorunu sevmiyorsan tum fizigi hawok ile degistirebilirsin. Unity motoru eklenti yapmaya son derece elverisli zaten. Bunun disinda c# a neden ayar oldugunu da anlayamadim panpa. Dil sadece bir arac. Ayrica oyun motoru yazmak demek acayip bir sey. Turkiyede o ekibi biraz zor toplarsin zira grafik muhendisi yok koca ulkede. Render pipeline apayri bir mevzu. Post process islemleri motorun icinde gelecekse grafik mimarisini neredeyse ezbere bilen ayni zamanda goruntu isleme tekniklerine hakim bir ekip kurman gerekir. Ayrica sana unreal enginede yapilmis oyle oyunlar gosteririm ki tiksinirsin. Olay ekipte bitiyor. Ama suna katiliyorum, unrealda bir oyunu grafiksel anlamda guzel yapmak cok daha kolay. Unity render pipeline anlaminda standartin otesine gecemiyor. Zaten bu sebeple tum pipelinea mudahale etme izni veriyor ki isini bilen adam saglam gorsel kaliteye ulasabilsin. Kisacasi, unity gayet yeterlidir, unreal da gayet yeterlidir. Bundan 2 sene once sorsan hangi motor diye, dusunmeden unreal derdim ancak unity 5 ile birlikte sadece tercih meselesi.
diğerleri 1 -
1.
-
132.
0Rezervasyon
-
133.
0Helal olsun kardeşim
-
-
1.
0Tesekkurler panpa
-
1.
-
134.
0panpalar yogun istek uzerine sistemimi yazacagim
-
135.
0Panpa bir oyunu optime etmek uzun bi zaman mi alir
-
-
1.
0optimize etme isini en sonra birakirsan cok uzun surer. optimizasyonu her asamada goz onunde bulundurman lazim. optimizasyon cok zordur. acilidir. tum projeyi bastan bile yazdirabilir ciddi hatalar.
-
1.
-
136.
0Bitir de alalım kardeş
-
137.
0herkese merhaba bu arada inci de yeniyim şey sorcaktım bende bilgisayara meraklıyım bende python programlama dili biliyorum fakat visual studio da kod yazamıyorum ne yapmam lazım sevgiler saygılar..
-
-
1.
0c# egitim videolari izleyebilirsin. bir sure sonra unity indirip oyun gelistirmeye adim atabilirsin
-
1.
-
138.
0Benim küçüklükten beri hayalim olan mesleğin ta kendisi. Normalde ziyaretçi takılırdım ama sırf senden bilgi almak için kaydoldum. Buradan senden bu konu hakkında bilgi edinmek istiyorum
ilk olarak neredeyse sıfırdan başlayacağım hayatımda sadece birkaç kod gördüm moveForward(); turnLeft(); gibisinden basit şeyler hangi programla kodlamaya başlamalıyım
Oyunun adını ne koymayı düşünüyorsun bu arada panpa -
-
1.
0oncelikle hosgeldin panpa. nick altini ben actim, kole degilsin rahat ol. baslangic olarak C ya da C++ ile baslayabilirsin. cok egitim materyali var. kendi basina cok rahat halledersin.
-
-
1.
0Yarın C++ öğrenmeye başlayacağım mesaj kullanma özelliği açılınca sana da danışabilir miyim panpa
-
2.
0danisabilirsin panpa. zaman buldukca ve bilgim yettigince yardim etmeye calisirm
-
1.
-
1.
-
139.
+1Bu işe nasıl başladın bi okula felanmi gittin
-
-
1.
+1bu soru da cok soruluyor. panpa rica etsem takipte kalir misin? anlatacagim kisa gecmisimi.
-
2.
0Takipteyiz
-
1.
-
140.
+2Panpa oyun geliştiriciside olsan 32 gb ramin abartı olduğunu düşünüyorum. Umarım işinde başarılı olursun sistemin muhteşem. Ama yakın zamanda bir işlemci yükseltmesi yapmak istediğine eminim. Umarım i7 7770K ya sahip olursun.
-
-
1.
0Panpa ram kullanimim zaman zaman 24 gb gibi rakamlara cikiyor. 32 gerekli ne yazik ki. Bir de i7 5930k i7 7770k dan daha iyi bir islemci panpa. Benchmark testlerinden kontrol edebilirsin. Islemcimden cok memnunum
-
1.
-
141.
+1Bilgisayarlar insanlardan daha zeki olabilirmi?
-
142.
0liseliavcisi hocam "Crash Wheels" gibi bir oyunu tek kişi ne kadar sürede yapar acaba unity oyun motoru kullanıyorsa ve motoru iyi biliyorsa (oyunu steamde bulabilirsin)
-
143.
0Rezerve