/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 7.
    +4
    Guc Kaynagi: Sanilanin aksine, cok olmasi degil, gereginden %20-30 fazla olmasi gerekir. benim sistemime 650W yetmekteydi ancak 750 aldim. overclock etmem gerektiginde ulasacagi max deger zaten 700 civari. verim oranini da dusununce gerek yok fazlasina. fazla alirsaniz kullanmadiginiz guce para vermis olursunuz. tercihen kablolama sistemi moduler olsun. zira ortalik fena karisiyor standart kablolamada.

    CPU Sogutucu: islemcinizi cok zorlar oyun gelistirmek. cunku bazen yanlis seyler yaparsiniz, bir anda fazla islem yuklersiniz haliyle islemci asiri yukten isinmaya baslar. iyi sogutamazsaniz islemcinin yapisindaki silikon islevsiz hale gelmeye baslar ve islemciniz cop olur. ben sivi sogutma sevmiyorum. ekstra kablo yuku getiriyor. bu sogutucu fazlasiyla yetiyor. 80 derece ustunu gormedim. ortalama 50-55 civari.

    SSD: isletim sistemi SSD'de kurulu olmali. ayni zamanda guncel projeleriniz SSDde yuklu olmali. size zaman kazandirir. SSD asiri pahali bir donanim oldugundan ben bu kadar aldim. parasi olan acimasin terabaytlarca ssd alabilirsiniz.

    HDD: diger butun isler icin lazim. yedeklemek icin birebir. ayrica isiniz disindaki programlari buraya kurmanizi tavsiye ederim. SSDyi yuklemeye gerek yok.
    ···
    1. 1.
      +1
      Haklısın ama ufak bir konuya değineyim; eğer sisteminiz 650W harcıyorsa ve 700W güç kaynağı alırsanız bunun çok verimli olduğunu varsayıyorum ki bazen 650W bile veremeyebiliyor, çok fazla ısı üretip ses çıkaracaktır. Eğer 650W sisteme 800W güç kaynağı alırsanız güç kaynağına daha az yük biner ve sessiz çalışır. Ufak testlerim sonucu olayın sadece verimlilik değil bir de ortalama harcanan gücün bir tık üstünde güç kaynağı almak olduğunu fark ettim.
      ···
    2. 2.
      0
      Cok haklisin panpa. 750W aldim zaten ben. Butun sistemlei tum performans calistirirsam 650 anca cekiyor. Ne olur ne olmaz 750 aldim o sebeple
      ···
  2. 6.
    +10 -1
    bu yazıları okuyunca sizin de içiniz kabarıp karı görmüş gibi kendinizden geçiyorsanız, evet siz de bir bilişimcisiniz.
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      panpa bilgisayarim cok iyi ama hala en yeni parcalara bakim "ulan alsam mi super olur" derim. bu arada baska hicbir konuda doyumsuz degilimdir. bilgisayara takintim var
      ···
    2. 2.
      +4 -1
      hayır kardesim. bir kişi sistemini yazdıgında sistem dengeli mi, hangi parçalarına gereksiz yatırım yapılmış diye düşünüyorsan bilişimcisindir. kucuk cocuklar gibi keske bende de olsa mkk cok iyi felan diye dusunmek seni ozel yapmaz
      ···
  3. 5.
    +1
    Gaç bara onude hele
    ···
    1. 1.
      0
      coh bara
      ···
  4. 4.
    +1
    Wowowowow
    ···
  5. 3.
    +8
    Ramin mhz sini de yaz hocam ayıp olmasın kimseye
    ···
    1. 1.
      +2
      2800 mhz panpa
      ···
    2. 2.
      0
      Sağolasın qumqi
      ···
  6. 2.
    +7 -7
    Yarramın başı
    ···
    1. 1.
      +1
      kaç gb
      ···
  7. 1.
    +32 -1
    Merhaba panpalar, seriye cok merak edilen bir konuyla devam etmek istedim. Bir oyun gelistiricisinin bilgisayari nasildir ve neden boyledir bunu anlatacagim.

    Onceki konular icin:

    konu 1: (bkz: bir oyun geliştiricisinin masası)
    konu 2: (bkz: bir oyun geliştiricisinin ekran görüntüsü)

    Ana Kart: Asus Rampage 5 extreme
    Islemcı: Intel i7 5930k
    Ekran Karti: Gigabye G1 Gaming GTX980.
    RAM: Gskill 32 GB DDR4
    Kasa: Cooler Master Silencio Mid Tower
    Guc Kaynagi: Cooler Master 750W
    CPU Sogutucu: Zalman CNPS11X
    SSD: Samsung Pro 256 GB
    HDD: Kingston 2TB

    Anakart: Sistemin en onemli parcasidir. diger bilesenlerden maksimum verimi almak icin cok iyi olmalidir. yoksa diger parcalar iyi olsa da verimleri iyi olmaz.

    Islemci: Oyun gelistirirken yuksek islem gucu gereken islemler yaparsiniz. mesela yazdiginiz kodu build etmek gibi. bu islemler uzun surer. yuksek islem gucu olan ve cekirdek sayisi haliyle thread sayisi yuksek olan islemciler, bu sureyi kisaltir boylece zaman kaybetmezsiniz. ayni zamanda render alirken islem gucu cok onemlidir. ancak kod yazdigim icin render yapmiyorum. grafikerler yapiyor.

    Ekran karti: oyun gelistirirken editor kullanirsiniz. unity'yi ele alalim. scene ve game ekranlari vardir. yaptiginiz oyun bu iki ekranda da gosterilir. ayni oyunu iki kez acip farkli ekranlara vermek gibi dusunun panpalar. ekran kartiniz iyi olmali ki, oyun gelistirirken fps dusuklugu nedeniyle sinir krizleri gecirmeyin. ayni zamanda cok detayli bir modeli ekraninizda dondurmek istediginizde gpu gucunuz devreye girer.

    RAM: ram demek hayat demek. sonucta ati yem kosturur, bilgisayari ram costurur. saka bir yana ram, oyun gelistirirken cok kullanilan bir bilesendir. ekran kartiyla ayni sebepten aslinda. ayni zamanda, birden fazla programi ayni anda kullandigimiz icin yuksek ram isimizi kolaylastirir. "bellek yetersiz" hatasi yememek icin yuksek miktarda ram elzemdir.

    Kasa: butun bilesenleri birlestirdigimiz icin onemlidir. ayrica usb portlari ulasilabilir olursa iyi olur cunku gun icinde onlarca kez "abi su modeli bi deneyelim" , "abi su plugini harddiske koydum ordan cek" gibi istekler geliyor. ayni zamanda buyuk olmasi avantajdir. cok HDD yuvasi olmasi gerekir. cok fan slotu olmasi gerekir ki iyi sogusun.
    ···