1. 1.
    -2
    Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

    not:ya varisi yok ise diyen dingiller olur kesin,

    öldürdüğünüz kişinin varisi yoksa zaten günah olmaz olm
    ···
  2. 2.
    -1
    sizin aydınlatanın dıbına koyim,ben gidiyorum.
    ···
  3. 3.
    0
    @3 enrty nick ne dıbına kodum cahili
    ···
  4. 4.
    0
    @4 o zaman sende öldürülüyosun
    ···
  5. 5.
    0
    lan entry nick deyip laf sokmaya çalışağana ayetin açılamasını yapta bizde aydınlanalım beyninin loblarını gibtiğim liselisi
    ···
  6. 6.
    0
    @9 abi sanki ayeti ben yazdım utanmasa bana sövücekler hayır biz yanlış biliyosak söylesinler de bilelim ama hata bizde çoluk çocukla polemiğe giriyoruz gibtiğimin yerinde
    ···
  7. 7.
    0
    evet beyler bunu bana açıklaya bilecek birisi var mı?
    ···
  8. 8.
    0
    @12 ya arkadaşım cinayet dediğin zaten bilerek ve isteyerek yapılmış değil mi?,nasıl yani kafana göre istediğini öldüremezsin,
    kazara denilse dediğin doğru ama öldürülen kişi olunca dediğin yanlış güzel kardeşim
    ···
  9. 9.
    0
    @15 bakara suresi 178. ayet
    ···
  10. 10.
    0
    @14 ya panpa sen şimdi kendi düşüncene göre yorumlamışsın sonuçta açıklama da geniş kavramlı olduğu için ordan pay biçmişsin, halbuki bunu senin dediğin gibi sadece kazara cinayetlere genelleme yapman yanlış olur çünkü açıkça yazıldığı gibi öldürülen kişinin varisi seni affederse sende karşılığında diyet ödeyerek suçunu ortadan kaldıra biliyosun.
    ···
  11. 11.
    0
    @21 o ayet o zaman geçerli ise bugün de geçerli olması gerekir zaman kavramı ile ayetleri sınırlandırırsanız çelişkiler oluşur.

    ve allahın yarattığı canı almak sadece allaha mahsus kaidesi burada bozulmaktadır, gayet bir insan öldürüp affı da olabiliyormuş demek.
    ···
  12. 12.
    0
    @24 ya moruk şeriate göre suç unsurunu kim belirliyor, şeriat zaten kuran'ın ta kendisi değil mi?,ee kur'an da ne yazıyor öldürülen kişinin varisi affederse belli bir diyet karşılığında affediliyor, eğer kim ki bundan sonra düşmanlık yaparsa allah'ın gazabına uğrayacağı belirtiliyor yani yazılan çok açık ve net üstüne yorum katmana gerek yok.

    benim mantığıma yatmayan şey allah kişinin kendisini savunma haricin de bir insanın bir insanı öldürme(intikam) veya affetme yetkisini vermesidir
    ···
  13. 13.
    +1
    saol kardeşim açıklayıcı oldu tartışmayı sürdürmeye gerek yok, kafama takılan husularda açacağım başka başlıklarda görüşmek üzere
    ···