1. 1.
    -2
    Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

    not:ya varisi yok ise diyen dingiller olur kesin,

    öldürdüğünüz kişinin varisi yoksa zaten günah olmaz olm
    ···
  2. 2.
    +1
    saol kardeşim açıklayıcı oldu tartışmayı sürdürmeye gerek yok, kafama takılan husularda açacağım başka başlıklarda görüşmek üzere
    ···
  3. 3.
    -1
    sizin aydınlatanın dıbına koyim,ben gidiyorum.
    ···
  4. 4.
    0
    entry nick
    ···
  5. 5.
    0
    @14 ya panpa sen şimdi kendi düşüncene göre yorumlamışsın sonuçta açıklama da geniş kavramlı olduğu için ordan pay biçmişsin, halbuki bunu senin dediğin gibi sadece kazara cinayetlere genelleme yapman yanlış olur çünkü açıkça yazıldığı gibi öldürülen kişinin varisi seni affederse sende karşılığında diyet ödeyerek suçunu ortadan kaldıra biliyosun.
    ···
  6. 6.
    0
    ya amk malları kazayla istemeden öldürürsen birini o zaman varisi seni affederse günah olmaz. gidip şurdan birini öldürüp af isteyemessin
    ···
  7. 7.
    0
    evet amk bu ne
    ···
  8. 8.
    0
    hizbullah detected.
    ···
  9. 9.
    0
    bu ayet niçin inmiştir bilir misiniz?

    eskiden araplarda köle hürü öldürdüğünde köle ölmez o kölenin sahibi olan ölürdü. işte Allah Teala diyor ki hür öldürdüyse hür ölecek. köle öldürdüysede köle ölecek. lakin bu köle diğerinin kölesi değil öldüren köledir.

    yani oradaki mantığı anlamanız lazım bu açıklamadan sonra. özet olarak diyor ki ayet: kim öldürdüyse o ölür. öyle kölesi öldürmüş o zaman sahibi ölecek mantığı artık yok diyor Allah Teala.

    inşAllah anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur. hüküm sahibi olan yalnızca Allah Teala'dır.
    ···
  10. 10.
    0
    @21 o ayet o zaman geçerli ise bugün de geçerli olması gerekir zaman kavramı ile ayetleri sınırlandırırsanız çelişkiler oluşur.

    ve allahın yarattığı canı almak sadece allaha mahsus kaidesi burada bozulmaktadır, gayet bir insan öldürüp affı da olabiliyormuş demek.
    ···
  11. 11.
    0
    ey iman edenlerden sonrasını okumadım
    ···
  12. 12.
    0
    @22 tabikide bugün içinde geçerli. bugünde sen öldürürsen sen öldürülürsün. örneğin herif kardeşini öldürüyor sonra töre diye onunda kardeşi öldürülüyor. cezalar gerektiğinde verilir. cezaya sebep olacak unsur olmadığında hüküm kalkmamakla beraber ceza uygulanmaz.

    bu tür töre adı altında birde müslümanım diyenler tarafından yapılması kesilmedikçede şeriate göre bu hüküm uygulanır.ne zamanki suç unsuru kalkar o zaman ceza da uygulanmaz. lakin ne zaman uygulanırsa anında bu ayet ile yine hüküm verilir. yani kim öldürdüyse o ölür.

    sadece ayetlerin iniş amaçlarının ne olduğunu bilmektede fayda var demek istedim biiznillah.

    inşAllah anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur. Kıyamete kadar Hak Din yalnızca islamiyet'tir ve hüküm sahibi olan yalnızca ALLAH TEALA'dır.her işinde hikmetler saklı olan yalnızca Allah Teala'dır.
    ···
  13. 13.
    0
    @24 ya moruk şeriate göre suç unsurunu kim belirliyor, şeriat zaten kuran'ın ta kendisi değil mi?,ee kur'an da ne yazıyor öldürülen kişinin varisi affederse belli bir diyet karşılığında affediliyor, eğer kim ki bundan sonra düşmanlık yaparsa allah'ın gazabına uğrayacağı belirtiliyor yani yazılan çok açık ve net üstüne yorum katmana gerek yok.

    benim mantığıma yatmayan şey allah kişinin kendisini savunma haricin de bir insanın bir insanı öldürme(intikam) veya affetme yetkisini vermesidir
    ···
  14. 14.
    0
    @25

    bir insana bir insanı öldürme yetkisi vermiyor. olan birşeyin hükmünü vermek ayrıdır o olaya izin vermek ayrı. Allah Teala diyor ki kişiyi öldürürsen ölürsün. burada bir izin yok sadece yapıldığında sonucu söylüyor. bununla birlikte katiller hakkındaki dini hükümleri araştırırsan cinayetin haram olduğunuda bilirsin. lakin yapana karışılmıyor. şimdi o kişi belki yaşayacaktı muhabbetine girersin lakin o zaman bende o kişi zaten ölecekti derim falan filan. yani olasılıklar tartışılmaya değmez.

    gel gelelim kişi öldürmüş. haram işlemiş. şeriate göre onun cezası idamdır. lakin adam pişman olmuş. diyor ki diyeti vereyim benim bu dünyada ceza almama engel olun. eğer varislerde kabul ederse kişinin cezası kalkar bu dünyada. lakin öteki tarafa gidince o öldürdüğüne hakkını vermek zorunda.

    yani ailesinin affetmesi sadece bu dünyada geçerli olup katili sadece bu dünyada kurtarır. öteki tarafa dair affetme yetkisi kişidedir. bunuda ben değil şeriatın kendisi söylüyor. yani bu ayeti okuyan bir alim topluluğu yazılan sonucu çıkarmış. yani kişinin affedilmesi ancak bu dünyadadır.

    çünkü bazı ayetlerde de ahiret ve dünya hayatı birlikte alınır. onlar hem bu dünyada hem ahirette ... diye. işte bu tür ayetlerde bu ayetin sadece dünya hayatıyla alakalı olduğu sonucuna zütürüyor.

    özet: islam Uleması yukarıda yazılan sonucu çıkarmıştır. öldüren kişi öldürülür. ölen kişinin varisleri affederse bu dünyada cezası diyet olur öteki tarafta hesabını Allah Teala alır.

    inşallah anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur. kıyamete kadar hak din yalnızca islamiyet'tir ve hüküm sahibi olan yalnızca allah teala'dır.her işinde hikmetler saklı olan yalnızca allah teala'dır.
    ···
  15. 15.
    0
    @15 bakara suresi 178. ayet
    ···
  16. 16.
    0
    ayet mi lan bu
    ayetse hangi ayet
    ···
  17. 17.
    0
    ya afetmezse
    ···
  18. 18.
    0
    @3 enrty nick ne dıbına kodum cahili
    ···
  19. 19.
    0
    @4 o zaman sende öldürülüyosun
    ···
  20. 20.
    0
    entry nick
    ···