1. 1.
    -2
    Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.

    not:ya varisi yok ise diyen dingiller olur kesin,

    öldürdüğünüz kişinin varisi yoksa zaten günah olmaz olm
    ···
  1. 2.
    -1
    sizin aydınlatanın dıbına koyim,ben gidiyorum.
    ···
  2. 3.
    0
    entry nick
    ···
  3. 4.
    0
    ya afetmezse
    ···
  4. 5.
    0
    @3 enrty nick ne dıbına kodum cahili
    ···
  5. 6.
    0
    @4 o zaman sende öldürülüyosun
    ···
  6. 7.
    0
    entry nick
    ···
  7. 8.
    0
    lan entry nick deyip laf sokmaya çalışağana ayetin açılamasını yapta bizde aydınlanalım beyninin loblarını gibtiğim liselisi
    ···
  8. 9.
    0
    entry nickle ne alakası var aq adam mantıklı konuşuyo işte
    ···
  9. 10.
    0
    @9 abi sanki ayeti ben yazdım utanmasa bana sövücekler hayır biz yanlış biliyosak söylesinler de bilelim ama hata bizde çoluk çocukla polemiğe giriyoruz gibtiğimin yerinde
    ···
  10. 11.
    0
    evet beyler bunu bana açıklaya bilecek birisi var mı?
    ···
  11. 12.
    0
    kafana göre gidip birini seçip öldüremezsin eğer biri cinayet işlediyse o ölen kişinin 1.dereceden akrabaları yani ailesi bağışlamadığı sürece onu katili öldürmek gerekir kısas bunu gerektirir. dişe diş göze göz hesabı
    ···
  12. 13.
    0
    @12 ya arkadaşım cinayet dediğin zaten bilerek ve isteyerek yapılmış değil mi?,nasıl yani kafana göre istediğini öldüremezsin,
    kazara denilse dediğin doğru ama öldürülen kişi olunca dediğin yanlış güzel kardeşim
    ···
  13. 14.
    0
    @13 panpacım zaten dikkat ettiysen ayette öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı diyo . yani bu uygulamanın olması için önce birinin birini öldürmesi lazım ki kısasa dayanarak onu öldürmek günah sayılmasın. cinayet kasıtlı veya kasıtsız olsa da cinayettir. bilerek birini öldürürsen bu durumda varisler zaten affetmyeceğinden öldürülürsün ama kazara işlediysen varislerin bağışlaması büyük ihtimaldir.
    ···
  14. 15.
    0
    ayet mi lan bu
    ayetse hangi ayet
    ···
  15. 16.
    0
    @15 bakara suresi 178. ayet
    ···
  16. 17.
    0
    @14 ya panpa sen şimdi kendi düşüncene göre yorumlamışsın sonuçta açıklama da geniş kavramlı olduğu için ordan pay biçmişsin, halbuki bunu senin dediğin gibi sadece kazara cinayetlere genelleme yapman yanlış olur çünkü açıkça yazıldığı gibi öldürülen kişinin varisi seni affederse sende karşılığında diyet ödeyerek suçunu ortadan kaldıra biliyosun.
    ···
  17. 18.
    0
    ya amk malları kazayla istemeden öldürürsen birini o zaman varisi seni affederse günah olmaz. gidip şurdan birini öldürüp af isteyemessin
    ···
  18. 19.
    0
    evet amk bu ne
    ···
  19. 20.
    0
    hizbullah detected.
    ···