/i/İnanç

İnanç
  1. 27.
    0
    21. Yy dayız tartışılması bile saçma
    ···
  2. 26.
    0
    Kur'an-ı Kerim'de çelişkili ayetler varmış hmm ben mükemmel zeki ve mantıklı bi insanım hemen günümüzde bir pilot kalemle dahi çürütülebilen bir görüşü savunmalıyım
    ···
    1. 1.
      0
      Ahahahahahahaahahahahahahahgagagzhshzhzhahzhahagagdhdjsjjagahahxgxgaggagagagagagagagjdhagahahahaah bu pilot kalem mevzusunu ciddiye alan şakirtler hala varlığını sürdürüyor mu?
      ···
  3. 25.
    0
    Deistim kurtuldum oh
    ···
  4. 24.
    0
    1.de deistler cennete falan gider yazmıyor.
    2.de çelişki falan yok öylesine yazmışsın. Buna göre Selamun aleyke-Selamun aleyküm desem dersin çelişki var dersin gerisini okumadım harbi boşa yazmışsın diye düşünüyorum
    ···
    1. 1.
      0
      Kardeşim eğer takip ediyorsan çoğu yerde bu açıklandı. Adam-Kadın gayrimüslim ama müslüman gibi iyilik yapıyor, herkese yardım ediyor,bir kötülüğü yok görsen müslüman dersin ama müslüman değil diye aman Allah öldü bitti cayır cayır yandı değil.Örnek verdiğin ayet bunun içindir. Allah katında onun da bir ücreti-karşılığı vardır. Ettiğin iyilikde kötülük de karşılıksız kalmıyor.
      ···
    2. 2.
      0
      2 de çelişki nasıl yok. Birisinde önce göğü yarattığından sonra yeryüzünü yaratığından diğerinde ise önce yeryüzünü sonra göğü yarattığında bahsediyor. Açık olarak bi çelişkili ifade var.
      ···
    3. 3.
      0
      @neandartel2 kardeş 3 den bahsetmiyoruz
      -göklerle-yer gök-yer den nasıl çelişki buluyorsun anlamadım hala. islamiyette 7 gök dediğini hatta bu katlarda kimlerin olduğunu dahi belirtmiştir.
      Gök diyince ucu açık sınırı belirtilmemiş oluyor. Gökler dediği ise sınırını belirtiyor. Fiziğe dökersek yer sabit ,yerden göğe sınırsız. Gökler ise sınırdır. Göğe doğru bir çizgi hayal et ve sonuna gidene kadar ilerliyor taki gökler diye belirttiği sınıra kadar. Mantıken çizdiğimiz çizgi aynı sınırda duruyor.
      ···
    4. 4.
      0
      3 de Bakara 29 da Yeryüzündeki şeylerin bizim yararlanmamız için yaratıldığını anlatıyor. Göğün katmanlara "ayrılışını" ve Hz.Adem'e isinlerin, eşya isimlerinin melekler tarafından öğretilişini anlatıyor sonrasında.
      En-Naziat 27-33 de göğün ve dünyanın yaratılışını ve dünyada suyun, dağların v.b. nasıl yaratıldığını açıklıyor. Bunun öncesi yani 1-26 de okursan 27 de dediği "Sizi tekrar diriltmek mi daha çetin yoksa gökyüzünü mü?" cümlesini daha rahat anlarsın.
      Özet olarak ben burda desem ki
      " okuyarak anlarsın" sen burda yaptığın gibi öncesini sonrasını göstermezsen kesip alırsan "-yarak anlarsın" düşüncesine varırsın.
      ···
    5. diğerleri 2
  5. 23.
    +1
    Adam haklıymış
    ···
  6. 22.
    0
    Baya salaksın ya
    ···
  7. 21.
    0
    Rez alsammi bilemedim
    ···
  8. 20.
    0
    Rezerved
    ···
  9. 19.
    0
    Ananı ateistler gibsin
    ···
  10. 18.
    +2
    Al muz ye
    ···
  11. 17.
    +5 -8
    Mal iman eden yahudiler islamdan öncesi için yani hak dinken onlar. Ama anlayamazsın anlamaya çalışmadın ki. Matematikten anlamayınca onu da reddediyor musun .

    Göğün sonunu ölçebildin mi samanyolundan çıkabildin mi acaba taptığın bilim adamları uzay sonsuz diyor ama

    Allah ol derse olur bunu yanarken iyi anlayacaksın

    Sen aklı bile karışan bi dangalakken nasıl olurda ateist olabiliosun. Anlamadığını reddediyorsun sen ateist değilsin acizsin
    ···
    1. 1.
      -1
      islam gelmeden önceki yahudiler ve hristiyanlar diye bir şey yazıyormuda değiştirilemez ayeti eyip büküyorsun kafana göre.
      ···
    2. 2.
      0
      Git amanda cernynin dıbına tap amk deyyusu
      ···
    3. 3.
      0
      Zaten evrenin sonu var sonsuz değil tapındıklarınız diyor
      ···
    4. diğerleri 1
  12. 16.
    +2
    tefsir okursan anlarsın ne demek istediğini altında yatan anlamları
    ···
  13. 15.
    0
    yala beni phanpa
    ···
  14. 14.
    +10 -8
    abi bbide şukulamişlar yüzýıllardır adamlar çelişki bulmaya çalişiyo bulamiyor.sen gelip
    ateist sitelerinden bulduğun ayrik ayrik ayetleri
    tefsirsiz bi şekilde millete MoRuq Çelişki var diyip koyuyosun
    ···
  15. 13.
    +1
    Birader o kadar kuran biliyorsan o zaman şunuda bilirsin sizin inancınız size bizim inancımız bize. Ne biz senin inancına karışalım küfür edelim saçma bulalım ne de sen bizim inancımızı
    ···
  16. 12.
    0
    1 öyle yazsın yazmasın sen hristiyanları niye cehenneme atıton kardesim onlar sa snn getirdiğin dine inaniyo ibadet ediyor. Adamlar değiştirmeyebilir dinini sonucta arap taa uzaktaki bi adam yeni din diye cıkıyor. Adamlar dinini yasıyor tanrıya inanıyor. Bi de ii bi insanı yakmak tanrının yapacagı bir iş midir???
    ···
  17. 11.
    0
    okumadım cahilim
    ···
  18. 10.
    +76 -19
    1- bakaradaki sözler islamdan önceki gerçek anlamda yahudiliği hristiyanlığı yaşayan yahudi ve hristiyanları temsil eder.Ali imrandaki cümlelerse islam geldikten sonra artık diğerlerinin geçersiz olduğunu betimler. Gerçek yahudi ve Hristiyanların Cennete gideceği fakat islam geldikten sonra islama inanmanın gerekliliğinden bahsedilir

    2- hiçbir çelişki yoktur bunu yazmak için yazmışsın ikiside aynı anlama çıkıyor 2 cümledede belirtilenler aynı anlama çıkıyor. önemli olan anlamdır. ayrıca arapçada 1 kelimenin 1 den fazla anlamı olabilir. türkçedeki bazı kelimelerde bile bu böyledir

    3- arapçada 1 kelimenin birçok anlamı olabilir demiştik bu 1.
    2.büyük patlama teorisini en azından duyduğunu varsayıyorum ama sadece duymuşsun bu Evren'in 7 katmandan oluştuğunu bilmiyorsan iyi bir araştırma yap cevabını alırsın.bu ayetide daha iyi anlayıp umulurki ibret alırsın

    4- Ayetleri kesip kesip koymanın her zaman anlamları dışında saptırılacağından söz etmişimdir. buda onlardan birisi. ayetlerin öncesini ve sonrasını paylaşmadan kesit kesit koymanın yanlışa sürükleme olasılığı çok fazladır.
    Enam 51 deki şefaatçilik putperestler muhattab alınarak kullanılmıştır. yani putlardan şefaat bekledikleri için kullanılmıştır
    Meryem 87 deki şefaatçilik Müslümanlar muhattap alınarak kullanılmıştır. Müslümanlardan seçkin kişilerin şefaatçi olabileceğine ve Yaratıcının bunu sevdiği kullarına bahşedeceğine değinilmişir.
    ibret alanlar için ayetler böyle açıklanıyor
    ···
    1. 1.
      +6 -3
      1- öyle birşey Kuranda belirtiyor. Ayetin öncesini ve sonrasını okumak gerektiğini yazmıştım. öncesi ve sonrası okunursa bunun belirtildiği açıkça ortaya çıkacak

      2- 7 katmandan oluşuyor dedim doğru senin anladığın gök ve yeryüzü bu dünyayla alakalı muhtemelen yanlış anlıyorsun

      3- Evren ve dünya bütün olarak yaratılmıştır.bu ayettende o çıkıyor. yine Ayetleri kesip kesip koyduğun için yanlış anlıyor ve saptırıyorsun öncesi ve sonrası vardır, bütün olarak okumak gerekli. kesit kesit koymuşsun ona rağmen dünya ve Evren'in bütün olarak yaratıldığı belirtilir. günü olduğu belirtilir ama bu anlam dışına çıkmaz

      4- bunu biliyorum zaten diyorumki ben o ilk ayet putperestleri muhattap alıyor. anlamlarını tartışmıyoruz kimleri muhattap aldığını tartışıyoruz sen ikisininde Müslümanları muhattap aldığını varsayarak yazmışsın. ortalama zekaya sahip olan herkes anlar.2. Ayette Müslümanlar muhattap alınıyor... yani Ayetlerin öncesini ve sonrasını oku göreceksin. söyleyecek fazla birşeyin kalmadığı için yazmak için yazıyorsun sanırım. Hz muhafazid'e tapmıyorum. Rabbe inanıyorum ve ona ibadet ediyorum ben
      ···
      1. 1.
        +2
        1- ayeti zaten sen kendin paylaşmışsın açık ve net görmüyormuşun açıkladım sana ayeti. kendi kafandan açıklıyorsun sen.o Ayetlerin ikiside farklı ayetler olmakla birlikte anlamlarıda farklı. öncesi ve sonrasını oku diyorum. gerçekten Yahudiliği ve hristiyanlığı yaşayan yahudi ve hristiyanların Cennete gideceğini söylüyor.ama islamın gelmesiyle birlikte Kuran'ın geldiği dönemde yaşayanların artık Kuran'a göre yaşaması gerektiğin belirtiliyor. hala anlamamazlıktan gelip cevap vermek için yazıyorsun yine açıklıyorum ama

        2- sende Evren'in en başındaki bölgeyle en sonundaki bölgeden bahsediyorsun 7 katmandan kasıt budur zaten

        3- sen bir resim yaparken bir adam çizerken resmin kafasından başlamayı tercih edersin başka birisi en altından başlamayı tercih eder. burdan ayrıca dünya kavramı çıkarıyorsun ama bunun Evren için söylenmiş olabileceğini niye hiç düşünmüyorsun? Evren'de içinde söylese dünya içinde söylese hiçbir çelişki yok. eğer Evren için söylenmişse en alt katmandan başlandığını sonra üst katmanların yaratıldığını anlayabilirsin. dünya içinde aynı şekilde böyle anlayabilirsin. böyle bir anlam çıkar

        4- cevap vermek için cevap veriyorsun.bu konuyla ilgili birşey bilmiyorsun veya bilerek yapıyorsun. puttan şefaat isterlerdi. puta secde ederlerdi doğru putu aracı olarak görürlerdi ama sadece aracı olarak görmezlerdi birisi o putlara zarar verse, kırsa,yaksa o kişiyi öldürürlerdi buda onu ilahlaştırma manasına gelirdi.hem ayette sadece putlardan değil genel olarak Kuran'ın Rabbi dışında diğer dinlerdeki başka inanışlardaki kutsal kabul edilen, Yaratıcı yerine koyulan kişilerden şefaat istenilmesinden bahsediliyor, genel olarak. putu örnek vermek adına söyledim.put veya inek veya başka şeylerin Yaratıcı yerine koyulması, Kuran'da geçen Rab dışında başkalarına dua edilmesi demek onlardan şefaat istemek demektir. işte ayet diyorki benden başka ilahlaştırdıklarına dua ederseniz, onlara taparsanız şirke düşersiniz diyor gayet açık bir şekilde. hala anlamamazlıktan geliyorsan veya anlamadıysan en başında oku
        ···
      2. 2.
        +1
        1- saçma değil. Kuranda açık yok çünkü görüldüğü gibi açıklanabiliyor ayetler. Asıl değiştirilen hristiyanlık ve yahudilikte açıklar vardır. dolayısıyla kişi sırf egosunu tatmin etmek ve alışkanlıklarından vazgeçmemek için Kuranı kabul etmiyorsa Yaratıcıya isyan etmiş olur. kişi diğer canlılara iyilik yapıyor peki ya onu Yaratan Rabbine neden iyilik yapmıyor? haksızlık olmuş oluyor. diğer canlılara iyilik yapıyor ama Yaratıcının hakkını göz ardı ediyor görmezden geliyorsa sıkıntı vardır. ayrıca islamdan önceki Hristiyan ve yahudilerin dinlerini doğru bir şekilde yaşadılarsa cennet gideceği söylenmişti..

        2- senin yorumun öyle yanlış anlamışsın demek Kuran'ın yorumu farklı. olguluk yapıp yanlışını kabul et çünkü orda Evren'in en üst tabakasından bahseder

        3- sana basit birşey söyledim olmayan birşeyin içinde birşey yaratmak yoktur diyorsun nerden bunu kim söyledi sana Yaratıcının varlığını tartışıyorsun benle arkadaşını değil. Yaratıcı bu Yaratma sıfatı var adı üstünde. sana örnek verdim anlayasın diye zaten Yaratma sıfatı olmasa neden Yaratıcı diyelim ona.

        4- puta secde ederlerdi evet bütün kaynaklarda bulabilirsin. kırana,zarar verene ölüme kadar giden cezalar verirlerdi
        ···
    2. 2.
      -1
      Yedi katman diye bir şey yok. Eski pagan dinlerinden çarpmışlar bunu.
      ···
    3. 3.
      +2
      7 katman diye birşeyin varlığı bugün bilinen bir gerçek. bilimciler söyler bunu. evren genişliyor ve genişlediği Kurandada yazar
      ···
      1. 1.
        0
        samanus hocam salla anlamıyorlar :D
        ···
    4. 4.
      0
      Hepsini okumak isterdim de tel kaydirmiyor
      ···
    5. diğerleri 2
  19. 9.
    +3 -1
    ilk çelişki dediğin şeyden sonrasını okumadım.
    yok yani tartışmaya da değmez.
    ···
  20. 8.
    +1
    Bot mu açtınız lan
    ···