/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    0
    3. Celiski dedigib maddenin ikinci paragrafinda ise söyle diyor: sizi yaratmak mı zor göğü mü? Allah onu bina etti (onudan kastı dunya dir. Kuranda bazi isimler direkt olarak verilmez, arastirman okuman ve diger ayetleri incekeyerek tasfir etmen istenir. Ama yinede bir sonraki ayette viraz daha anlasiliyor). Tavanı yukseltti, onu bir duzene koydu. Gecesini karartti, gunduzunu cikartti. Bundan sonrads yer yuzunu dosedi (tavanini cikartti diyor. Olmayan bir seyin tavanjni cikaramazsin -bu arada kuranda bazen gok yuzune tavan benzetmesi denir ve burda da tavandan kasti gök yuzu- yani allah ilk yer kureyi yaratmis sonra onun tavanknk yani gok yuzunj yaratmis ve sonrada onu (dunyayi) bir duzene sokmus. -dunyayu yarattiktan sonra duzenkemeyip gok yuzunu yaratmasinin sebebi dunyanin o alev topu oldugu sonra sogudu yasama el verisli olana kadar gecirdigi asamalari yasamasina zaman tanjmasj olabilir. Sonycta allah insanjn arastirmasini ve bilgi edinmesinj istiyor ve allah mucizeleri haric her seyi insan oglunun bilim ile aciklayabilecegi sekilde yaratmistir. Soncta ilk emir \\\"oku!\\\". Hatta biraz daha dusunecek olursak allahin yer yuzunu yaratmasi pat diye direkt tum gszegenlerj felan ortaya cikarmasi degil ilk buyuk patlamayasebeb olan kutleyi yaratmasi sonra o gok yuzunu yaratirken buyuk oatlamayi gerceklesmesjni ve fizik kurallarina uygun bir sekilde yer yuzunu yaratmasi seklinde de olabilir. Bunda islama aykjri bir sey yoktur sonucta allah 6 asamada yarattim diyor ama bu 6 asamada yarattigi sey dunya olmak zorunda degil belkide o kutkeyi 6 asamada yarstmistir ardindsn gok yuzunu yanj uzayi ve evrenin geri kalanini. Dikkat edersen gok yuzunj yaotiktan sonra duzene gibup grceyi ve gynduzu yaotigini soyliyor yanj buyuk patlama ve tum o olaylar gerceklesirken o gokyuzunu yaratmis olabilir. Bu arada tum olaylar zinciri allahin denetimi altinda devam etmistir. Dunya olusmustur ve uzay tamamlanmistir geriye dunyanin sogumasi ve yasama el verislj hala gelmesi kalmistir. Tabj bu sirada dunya bir kul topu oldugu icin gecesi gunduzu yiktur. Ardindan atmosfer temjzlenjr ve ortaya gece ve gunduz cikar. Bunu allah yaratmistir cunku gunesi yaratmasaydi grce vr gunduz olusmazdi yada o kutleyi yaratmasaydi yada henuz teorik olan ama her seyin sabit harekette kalmasini saglayan kara madde ve enerjiyi.- yanj burda da her hangi bir celiski yoktur tek yapman gereken tam manasiyla arastirmak. Muhallefet olmak icin degil gercejten dogrusunu bulmak icin arastirmak. Bir seyker igrenmek icin.
    Henuz kurandakj her sey tam manasıyla cozulememjstir ama zamabla daha cok sey ogrenuyoruz. Belkide kuran bu yuzden evrenseldjr. Cunku sadece her topluma degil her cağa hitap ediyor vr her zamab ogrenecek daha bir suru sey kaliyor. Ve boylece kuranin en buyuk mucize olduğunu da kanitlamis olduk. Hadi bu sozleri kurandan degil bir bilim adami olan einstein ile kapatalim: bir sorun o sorunu ureten bilinc duzeyi ile cozulemez. Her zaman daha fazla arastirmasi daha fazla ogrenmesi ve gormesi gerekir.
    Not: kafasina gore konusan bir insan değilim çok iyi bir arastirmaciyimdir
    Not 2: bir çok yazım hatası yapmış olabilirim özür dilerim telefonumla sıkıntı yasıyorum.

    Size bir şeyler katabildiysem ne mutlu bana.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      Peki o zaman o zaman sana farklı bir bakış açısı sunacam ve beynimi yakacam ( en azından ben bu bakış açısını uretirken kendi beynimi yaktim). Diyorsun ki resim cizeceksin ama kağıdın yok. Sen burda kağıdın evren oldugunu nerden cikarttin ki. Sonucta allah evreni de yoktan var etti. Yani hiçlikten. Ha ilk önce büyük kütleyi yarattı ha ilk önce evreni yarattı, bence biri diğerinden daha ilginc degil. Sonucta bak iyi dusun ve hayal et. Sonucta allahın yoktan var etme gibi bir yetenegi var sen elindeki kağıda bir evren cizecegin zaman ilk dunyadan mi yada uzaydan mi basladiginin bir onemi yok ki. Sonucta tamamlandiginda o kagitta her şey olacak. ister çizmeye simsiyah boşluktan başla ve ardından gezegenleri ve üzerindekileri; istersen de dünyadaki bir kum tanesinden başlayıp genişleye genişleye ilerle. Her iki resimde aynı olacak tır. Her iki resimi de uzerinde hic bir şey olmayan bom boş bir sayfaya bir şeyler çizerek başlayacaksın
      ···
  2. 27.
    0
    Panpa 1. Olay için aynen sana diyanetteki yazıyı atıyorum.

     Tefsirlerde bu âyetin iniş sebebi olarak şu olay anlatılmaktadır: Sahâbeden Selmân-ı Fârisî daha önce hıristiyan olmuş ve bir süre hıristiyanlarla birlikte yaşamıştı.

    Hz. Peygamber’in hicretini takiben o da Medine’ye gelip islâm dinine girmiş ve arkadaşlık etmiş olduğu hıristiyanları ve onların amellerinden gördüklerini Hz. Peygamber’e anlatmış, Hz. Peygamber de “Onlar islâm dini üzere ölmediler” buyurmuşlardır. Selmân diyor ki: (Hz. Peygamber böyle buyurunca) dünyam karardı. Sonra Selmân hıristiyanların (dinî hayatlarındaki) gayretlerini de anlatmış, bunun üzerine “Şüphesiz, iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve Sâbiîler’den de Allah’a ve âhiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur; onlar üzüntü de çekmeyecekler” meâlindeki âyet inmiştir. Ardından Hz. Peygamber Selmân’ı çağırıp şöyle buyurdu: 

    “Bu âyet senin arkadaşların hakkında indi. Kim benim peygamber olarak geldiğimi işitmeden önce Îsâ’nın dini ve islâm üzere ölürse o hayırdadır. Ama bugün kim beni işitir de bana iman etmezse o da helâk olmuştur” 

    https://kuran . diyanet.gov.tr/tefsir/Bakara-suresi/69/62-ayet-tefsiri
    ···
    1. 1.
      0
      Panpam burada diyaneti dinliyor musunuz deme. Sonuçta Kur'an bellidir. Tefsir bellidir.
      ···
    2. 2.
      0
      Panpam ayet belli tefsir belli.
      ···
  3. 28.
    0
    Bu adam hayatında 1 kere kuranı açıp mealini falan okuşmamıştır, uydurujtsn kişilerden duyup moruk bunu da açıklayın tipi vat
    ···
  4. 29.
    0
    Aptal turnusolü başlık
    ···
  5. 30.
    0
    Bak güzel kardeşim. Birinci çelişki dediğin madde de şüphe yok ki iman edenler diye başlıyor. iman etmek allaha inanmak ile bitmiyor, imanın 6 tane şartı vardır; Allaha inanmak, peygamberlere inanmak, kitaplara (hepsine inanmak, kuran i rehber edinmek) inanmak, meleklere inanmak, kader ve ecelin Allahtan geldigine inanmak, ahiret gunune inanmak.
    Deistler bu şartlardan 5 ine inanmiyor yani iman etmis olmuyorlar.
    Tabi ayni şekilde salih amel islemek de diyor yani bu da şu manaya geliyor ki nasil imanin sarlarina tamamen inanmayan iman etmis sayilmiyorsa salih amel islemeyen ama imanin sartlarina uyan kötü bir insanda iman etmis sayilmaya bilir. Tabi bunlari tam manasiyla ancak Allah bilir sonucta Allah affedicidir ama Allah affedel diyip sallamak da doğru degildir sonucta peygamber efendimiz önce tedbir sonra tevekkül der.
    ···
    1. 1.
      0
      Zaten bundan önceki dinlerde olan ekgiblikler yüzünden islam dini son ve ekgibsiz olan din olarak gönderildi
      ···
  6. 31.
    0
    Ateisltlerin bunlardan haberi bile yoktur amk. Sen zannediyormusun ki ateisler kuranı okuduktan veya arastirdiktan sonra ateist oluyor? Ateistlerin %30 u gerçek ateisttir anca...
    ···
  7. 32.
    0
    çüğünüzü verin geçin

    çüğü rekoru kırııyoruz

    bu arada ananızı gibeyim
    ···
  8. 33.
    0
    Hoaydaa
    ···
  9. 34.
    0
    Ikinci çelişki dediğin madde ise senin bu konuyu yeterince araştırıldığını gösteriyor çünkü kuranda sonsuz kelimesini betimlemek ve benzetme olarak ifade etmek için çoğunlukla gök ve yer arası kadar veya bunun farklı çekimleri kullanılır ama bu fark etmez çünkü gök ve yer arası sonsuza benzetiliyorsa gökler ve yerler arasıda sonsuzlara benzetilir. E sonsuz ve sonsuzların ikisi de aynı sonsuzlukta olduğuna gore aslında aynı şeyi iki farklı şekilde anlatmış. Bunu doğal sayıların tam sayılardan daha az sonsuz olmamasına benzetebilirsin
    ···
  10. 35.
    0
    ulan huur çocuğu sırf laf olsun diye farklılık olsun diye ayetleri çarpıtıp arapçadaki kelimelerin anlamlarını tam bilmeden ve ayeti özümsemeden yazıyorsun ey annesine roketledigim huur çocuğu Allah ı öznelleştirme ! beynini gibtiğim kullan o mercimek tanesi kadar olan organını
    ···
    1. 1.
      0
      canım istedi diye dıb çocuğu
      ···
    2. 2.
      0
      yanlış bilgi
      ···
  11. 36.
    0
    Deistim şuku
    ···
  12. 37.
    0
    Kardeşim islam ahiret ve dünyadaki mutluluğu benimser sence dünyadaki mutluluk gökten yer dediği şey olabilir mi
    ···
    1. 1.
      0
      Eğer herkes iyi olursa dünyanın da cennet gibi olabileceği
      ···
    2. 2.
      0
      Allah kaldıramayacağı taşı yaratabilirmi mq diyip avel avel ateist olmayın kafirun binler
      ···
  13. 38.
    0
    4. Olay için;

    Meryem 87 meal:
     
    (O gün) rahmânın katında söz ve izin alandan başkasının şefaat hakkı olmayacaktır.

    Tefsiri:

    “Rahmândan söz alanlar” ifadesi iki türlü anlaşılabilir: a) Bunlar âhirette lâyık olanlara şefaat etmek için kendilerine izin verilenlerdir. Nitekim bir âyette, Allah izin vermedikçe hiçbir kimsenin şefaat edemeyeceği haber verilmektedir (bu konuda bilgi için bk. Bakara 2/255). b)

    Dünyada iken şefaati hak ettiren iman ve amel sahibi olanlar. Bunlar Allah’ın birliği, peygamberlik, âhiret vb. iman esaslarına inandıkları için kendilerine şefaat edilmeye liyakat kazanmışlardır.

    Allah’ın izin verdiği kimseler bunların günahlarının affı için şefaat edeceklerdir (bk. Râzî, XXI, 252-253).

    Kaynak;
    https://kuran . diyanet.gov.tr/tefsir/Meryem-suresi/2337/87-ayet-tefsiri
    ···
  14. 39.
    0
    iyi çalmış
    ···
  15. 40.
    0
    Çok şükür türkiye laiktir ,inşallah laik kalacaktır
    ···
  16. 41.
    0
    TEKBiR
    ···
  17. 42.
    0
    Vay aq harbi doğru la
    ···
  18. 43.
    0
    Anlamaz bu comarlar gibtir et Arapça'da o kelime baska anlama geliyor olabilir tarzi her zaman bi kulp bulurlar her hataya
    ···
  19. 44.
    0
    Hahahadldkdk fkrkr kfkfk
    ···
  20. 45.
    0
    Rezervatullaaah
    ···