-
51.
0Rezervedd
-
52.
0Rezimi aldım
-
53.
0Anlamaz bu comarlar gibtir et Arapça'da o kelime baska anlama geliyor olabilir tarzi her zaman bi kulp bulurlar her hataya
-
54.
0TEKBiR
-
55.
01. Olay ;
http://www.incisozluk.com.tr/e/197939777/
2. Olay ;
http://www.incisozluk.com.tr/e/197940431/
4. Olay ;
http://www.incisozluk.com.tr/e/197939990/
Araştırmalarım sonucu bahsettiğin şeylere cevap verdim. Bu arada Big bang ile ilgili entry numarani alta atar misin ? bulamadım da. -
-
1.
0Konu hakkında tartışmak istersen buradayım.
-
1.
-
56.
02. Olay için;
Eni gök ve yer kadar olan diyor. Baslikta belirttiğin şekilde kesin bir ibare geçmiyor. -
57.
0Anan beni ateis yapı öç bin töbe töbe
-
58.
0Çok şükür türkiye laiktir ,inşallah laik kalacaktır
-
59.
03. Olay için Big Bang teorisini detaylı araştırabilirsin.
-
60.
0iyi çalmış
-
61.
04. Olay için;
Meryem 87 meal:
(O gün) rahmânın katında söz ve izin alandan başkasının şefaat hakkı olmayacaktır.
Tefsiri:
“Rahmândan söz alanlar” ifadesi iki türlü anlaşılabilir: a) Bunlar âhirette lâyık olanlara şefaat etmek için kendilerine izin verilenlerdir. Nitekim bir âyette, Allah izin vermedikçe hiçbir kimsenin şefaat edemeyeceği haber verilmektedir (bu konuda bilgi için bk. Bakara 2/255). b)
Dünyada iken şefaati hak ettiren iman ve amel sahibi olanlar. Bunlar Allah’ın birliği, peygamberlik, âhiret vb. iman esaslarına inandıkları için kendilerine şefaat edilmeye liyakat kazanmışlardır.
Allah’ın izin verdiği kimseler bunların günahlarının affı için şefaat edeceklerdir (bk. Râzî, XXI, 252-253).
Kaynak;
https://kuran . diyanet.gov.tr/tefsir/Meryem-suresi/2337/87-ayet-tefsiri -
62.
0Kardeşim islam ahiret ve dünyadaki mutluluğu benimser sence dünyadaki mutluluk gökten yer dediği şey olabilir mi
-
-
1.
0Eğer herkes iyi olursa dünyanın da cennet gibi olabileceği
-
2.
0Allah kaldıramayacağı taşı yaratabilirmi mq diyip avel avel ateist olmayın kafirun binler
-
1.
-
63.
0Aptal turnusolü başlık
-
64.
0Sırf çelişki bulmak için kasıntı şekilde ayetleri cımbızlıyosun.
-
65.
0iyi de bakara 62 de diyo ki eğer o hristiyan yada yahudilerden biri Allah a iman edip müslüman olursa Allah katında bilmem ne cart curt :D (yazmaya üşendim) yani o dine mensup olanlar gitmiyo cennete onlardan bir kimse Allaha iman ederse yani müslüman olursa cennete gider. bu 1. çelişkinin açıklamasıydı. 2. çelişkiyi birazdan okuyup açıklicam :D
-
66.
021. Yy dayız tartışılması bile saçma
-
67.
0Kur'an-ı Kerim'de çelişkili ayetler varmış hmm ben mükemmel zeki ve mantıklı bi insanım hemen günümüzde bir pilot kalemle dahi çürütülebilen bir görüşü savunmalıyım
-
-
1.
0Ahahahahahahaahahahahahahahgagagzhshzhzhahzhahagagdhdjsjjagahahxgxgaggagagagagagagagjdhagahahahaah bu pilot kalem mevzusunu ciddiye alan şakirtler hala varlığını sürdürüyor mu?
-
1.
-
68.
0Deistim kurtuldum oh
-
69.
01.de deistler cennete falan gider yazmıyor.
2.de çelişki falan yok öylesine yazmışsın. Buna göre Selamun aleyke-Selamun aleyküm desem dersin çelişki var dersin gerisini okumadım harbi boşa yazmışsın diye düşünüyorum -
-
1.
0Kardeşim eğer takip ediyorsan çoğu yerde bu açıklandı. Adam-Kadın gayrimüslim ama müslüman gibi iyilik yapıyor, herkese yardım ediyor,bir kötülüğü yok görsen müslüman dersin ama müslüman değil diye aman Allah öldü bitti cayır cayır yandı değil.Örnek verdiğin ayet bunun içindir. Allah katında onun da bir ücreti-karşılığı vardır. Ettiğin iyilikde kötülük de karşılıksız kalmıyor.
-
2.
02 de çelişki nasıl yok. Birisinde önce göğü yarattığından sonra yeryüzünü yaratığından diğerinde ise önce yeryüzünü sonra göğü yarattığında bahsediyor. Açık olarak bi çelişkili ifade var.
-
3.
0@neandartel2 kardeş 3 den bahsetmiyoruz
-göklerle-yer gök-yer den nasıl çelişki buluyorsun anlamadım hala. islamiyette 7 gök dediğini hatta bu katlarda kimlerin olduğunu dahi belirtmiştir.
Gök diyince ucu açık sınırı belirtilmemiş oluyor. Gökler dediği ise sınırını belirtiyor. Fiziğe dökersek yer sabit ,yerden göğe sınırsız. Gökler ise sınırdır. Göğe doğru bir çizgi hayal et ve sonuna gidene kadar ilerliyor taki gökler diye belirttiği sınıra kadar. Mantıken çizdiğimiz çizgi aynı sınırda duruyor. -
4.
03 de Bakara 29 da Yeryüzündeki şeylerin bizim yararlanmamız için yaratıldığını anlatıyor. Göğün katmanlara "ayrılışını" ve Hz.Adem'e isinlerin, eşya isimlerinin melekler tarafından öğretilişini anlatıyor sonrasında.
En-Naziat 27-33 de göğün ve dünyanın yaratılışını ve dünyada suyun, dağların v.b. nasıl yaratıldığını açıklıyor. Bunun öncesi yani 1-26 de okursan 27 de dediği "Sizi tekrar diriltmek mi daha çetin yoksa gökyüzünü mü?" cümlesini daha rahat anlarsın.
Özet olarak ben burda desem ki
" okuyarak anlarsın" sen burda yaptığın gibi öncesini sonrasını göstermezsen kesip alırsan "-yarak anlarsın" düşüncesine varırsın.
diğerleri 2 -
1.
-
70.
0Baya salaksın ya