1. 1.
    +4
    @54 hiçbir şey kaybetmezsin demişsin, kıldığın namaz, tuttuğun oruç, gittiğin hac, verdiğin zekat fitre... bence çok şey kaybedebilirsin anlamamkta haklısın aslında, hep susturulduk çünkü, ben inanmıyorum çok iyi yaşıycam sen inanıyorsun diye önüne geleni gib, adam öldür cennete ben cehenneme ne yani tek bir laf mı bu iş?
    ···
  2. 2.
    +3
    papirus mu yazıyorsun bin , hızlı ol biraz
    ···
  3. 3.
    +4
    10 ayette kuran
    kadının yeri, pid0fili, içest, kölelik, nefret, şiddet, el kesme, savaş emri... 10 ayette kuran'ın evrensel mesajlarından bazıları.
    kuran'daki çelişkiler 10 ayetle sınırlı olmamakla birlikte, kaynak olmak üzere temel konulara değinilen bir derleme hazırladık. kafalarını kuma gömmekte ısrarcı devekuşları hariç herkesin ilgisini çekeceğini düşünüyoruz.

    nisa (4) / 34

    erkekler, kadınlar üzerinde hâkim dururlar, çünkü bir kere allah birini diğerinden üstün yaratmış ve bir de erkekler mallarından harcamaktadırlar. bunun için iyi kadınlar, itaatkârdırlar. allah'ın korumasını emrettiği şeyleri, kocalarının yokluğunda da korurlar. serkeşlik etmelerinden endişe ettiğiniz kadınlara gelince; önce kendilerine nasihat edin, sonra yataklarında yalnız bırakın, yine dinlemezlerse dövün.

    cinsiyet ayrımcılığının daha açık bir tarifi herhalde olamaz. ‘hâkimlik’, ‘üstünlük’, ‘itaat’ ve ‘dayak’... açıklama gerektirmeyecek kadar niyeti aşikâr bir ayet.

    maide (5) / 38

    yaptıklarına bir karşılık ve allah'tan caydırıcı bir müeyyide olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    ceza sisteminin bozukluğunu anlatan, şiddeti körükleyen bir diğer ayet. hırsızın elini kesmek gibi korkunç ve geri döndürülemez bir cezayı öngörüyor. insana verilen değeri göz önüne seren, suçluyu ıslah edip topluma kazandırmak yerine onu tamamen işe yaramaz hale getirmeyi amaçlayan, tam ortaçağa yakışır bir ceza.

    nisa (4) / 3

    eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikahlayın. eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur.

    dört kadına kadar çokeşliliği uygun gören, günümüzde hala bu ilkelliğin sürdürülmesine sebep olan ayet. elbette çokeşlilik derken, bu hakkın sadece erkeklere verildiğini de belirtelim. bir diğer dikkat çeken nokta da ‘veya cariyeler ile yetinin’ kısmı. buradan anlaşılacağı üzere, nikâhlı dört kadından öte sınırsız sayıda cariye (alınıp satılabilen kadın köle) sahibi olmak ve onlarla ‘yetinmek’ de dinen meşru.

    talak (65) / 4

    kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. kim allah'a karşı gelmekten sakınırsa, allah ona işinde bir kolaylık verir.

    boşanmanın esaslarının anlatıldığı bu ayet hayli ilginç bir detay içeriyor. ‘henüz adet görmeyen’ kadınlardan ‘nasıl boşanılacağı’ anlatılıyor. doğal olarak buradan şu sonuç çıkarılıyor; daha ergenliğe girmemiş kızlarla evlenilebilir ve hatta boşanılabilir! esasen pid0fili diye tabir edilen bu durumda pek şaşılacak bir şey yok, zaten yüzyıllardır i̇slam'ın egemen olduğu ülkelerde yaşanan bir uygulama. kurandaki karşılığı da bu ayette kendini göstermiş.

    ahzab (33) / 50

    ey peygamber! biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. ayrıca, diğer mü'minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini peygamber'e bağışlayan, peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü'min kadını da (sana helal kıldık.) mü'minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir.

    muhafazid'in cinsel hayatı hakkında inen bu özel ayetin türkçeye tercümesi esnasında anlamından sapan bir detay daha görüyoruz. ‘allah’ın sana ganimet olarak verdikleri’ denilirken burada savaş esirlerinden bahsediliyor. ailelerini savaşta kaybeden, müslümanların eline düşen, muhtemelen müslüman bile olmayan kadınlar ‘helal’ kılınıyor. buradaki helal kılınmaktan kastedilenin ‘tecavüz’ olduğunu anlamak için herhalde hafız olmak gerekmiyor. hala kızı, dayı kızı, teyze kızı gibi içest olgulara ise hiç girmek istemiyoruz.

    bakara (2) / 65

    şüphesiz siz, içinizden cumartesi yasağını çiğneyenleri bilirsiniz. biz onlara, "aşağılık maymunlar olun" demiştik.

    açıkcası, bilmiyoruz, görmedik ya da duymadık... cumartesi yasağını çiğnedi diye maymuna dönüşen kavimlerin olduğu bir dünya oldukça eksantrik olsa gerek. tabi burada iki ihtimal var. birincisi gerçekten tanrı’nın 1500 yıl evvel böyle işlerle (!) uğraşıyor olduğu, kavimleri maymuna dönüştürdüğü, ancak günümüzde artık bu huyundan vazgeçtiği. i̇kincisi ve akla yatkın olanı ise, bu saçma hikâyelerin, tıpkı diğer benzer masallar gibi insanlar tarafından uydurulduğu ve insanların bunlara inandırılıp korkutuldukları.

    ahzab (33) / 37-38

    zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. zaten allah'ın emri yerine getirilmiştir. allah'ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. daha önce gelip geçmişlerde de allah'ın yolu-yöntemi buydu.

    burada da zeynep’in hüzünlü hikâyesini görüyoruz. zeyd; muhafazid’in evlatlığıdır. zeynep ise zeyd’in nikâhlı karısıdır ve muhafazid’den 20 yaş küçüktür. o dönemin geleneklerinde (şu anda olduğu gibi) evlatlık ile gerçek evlat arasında bir ayrım yoktu. dolayısıyla evlatlığın karısı ile evlenmek de hoş görülmüyordu. ne var ki, tam da muhafazid zeynep’e göz koyduğu sırada, i̇slamiyet’in 15. yılında bu töre aniden değişti. hatta sadece törenin değiştiğini göstermek için (!) zeynep muhafazid’e nikâhlandı. yoksa muhafazid’in hiçbir art niyeti yoktu. hem zaten allah’ın farz kıldığı şeyde peygambere vebal yoktur. (!)

    bakara (2) / 282

    üzerinde hak olan (borçlu) da yazdırsın ve rabbi olan allah'tan korkup sakınsın da borçtan hiçbir şeyi ekgib etmesin (hepsini tam yazdırsın). eğer borçlu, aklı ermeyen veya zayıf bir kimse ise, ya da yazdıramıyorsa, velisi adaletle yazdırsın. (bu işleme) şahitliklerine güvendiğiniz iki erkeği; eğer iki erkek olmazsa, bir erkek ve iki kadını şahit tutun.

    açıklamaya gerek görmüyoruz.

    nisa (4) / 11

    allah size, çocuklarınız (ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. eğer kardeşleri varsa anasının hissesi altıda birdir.

    şahitlik konusundaki ayrımcılığın miras konusunda da karşımıza çıkmasına ek olarak, burada tarif edilen bölüşüm matematiksel olarak da imkânsızdır. bunu düzeltmek için sonradan hesaplamalar uydurulmuştur.

    tevbe (9) / 28-29

    ey iman edenler! allah'a ortak koşanlar ancak bir pislikten ibarettir. artık bu yıllarından sonra, mescid-i haram'a yaklaşmasınlar. eğer yoksulluktan korkarsanız, allah dilerse lütfuyla sizi zengin kılar. şüphesiz allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    kendilerine kitap verilenlerden allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, allah'ın ve resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak din islam'ı din edinmeyen kimselerle, küçülerek (boyun eğerek) kendi elleriyle cizyeyi verinceye kadar savaşın.

    şimdi bu ardışık iki ayet, önemli iki noktaya güzel biçimde parmak basıyor. birincisi diğer dinlere saygı konusu. sanıyoruz ilk cümle yeterince açıklayıcı. aynı cümleyi tersinden söylersek acaba müslümanların hoşuna gider mi? ‘allah'a inananlar ancak bir pislikten ibarettir’ dense mesela.

    ikinci konu ise ‘islam’ı din edinmeyenlerle cizye (haraç/vergi) verinceye kadar savaşın’ emri. açık bir şiddet çağrısı, üstelik kendini savunma amacıyla da değil, sadece cizye için, yani sadece para için. karşınızda barış dini
    Tümünü Göster
    ···
  4. 4.
    +4 -1
    kitaptaki matematiksel hatalar barizdi ve bunu ben keşfetmiştim ama şimdi her şey kütüphanemde o da eski evimde ben şu an yeni bir yere yerleştim ve bilim evi gibi bir yer ali nesin'in matematik köyü gibi yani, amacımız tarafsız tüm teorileri ele almıktı ve matematikteki teoremleri sınamaktı, buraya gelelim 7 ay oldu hem çalışıyordum hemde böyle bir yerlerde ayrıca bilime hizmet etmek için yerler arıyordum bulmuştuk ve arkadaşlar haftanın 4 günü gelirlerdi 3 günü ben ıssız bir yerde oturup düşünürdüm, evet korkunun olduğu yerde, annem ilk duyduğunda bana tokat attı sanki başka bir görüş yokmuş gibi, dışlandım ve kendimi unutup birazda başkaları için bir şeyler yapmalıydım...
    ···
  5. 5.
    +4 -2
    beyler bence burada duralım şakirtler iş başında yüzlerce eksi aldım bi şu yazılardan...
    ···
  6. 6.
    +3 -1
    tanrının olamayacağını düşünmeye başlamıştım bunun sebebi ise, teistlerin bariz kanıt olarak sunduğu bir şey; şu koca kainat sahipsiz olabilir mi? yani onlara göre her şeyin bir yaratanı vardı, ben bu soruya bir soru daha sordum.
    -peki bu kadar koca bir kainatı yaratacak güçte olan bir tanrı nasıl sahipsiz olabilir ki?

    bunun cevabını aradım haftalarca ve ulaştığım şey aslında einstein'ında görelelik kuramında dediği şeydi, evren durmadan genişliyor ve bir süre sonra çöküyor ve bir süre sonra tekrar genmişliyor...

    bu kısır bir döngü ve bunu bir tanrıda yapmış olsa, o kısır döngünün bir başlangıcı da yoksa bu bir tanrı değildi, çünkü tanrının da bir yaratıcısı olmak zorudnaydı, koca kainattan bile koca bir varlık sahipsiz olarak düşünülemezdi...

    Bunu arkadaşlarımla paylaştım ve onlarla bu konu üzerinde düşündük, 4 kişiyiz, betül ben murat mehmet, bilim ışığında ve izinde ilerledik ve gün geçtikçe bu gerçeğe ulaşmaya başladık...
    ···
  7. 7.
    +3 -1
    bu şakirt yuvası ülkede yaşamak zor kardeşim dinliyorum
    not: agnostiğim
    ···
  8. 8.
    +1
    http://suphecimelek.wordp...ak-icin-50-neden-1-bolum/
    ···
  9. 9.
    +1
    god is dead, güzel kardeşlerim
    ···
  10. 10.
    +2 -1
    ilk sayfada yazdıklarını okudum sadece, sen huur çocuğu değilsin belli ama mal olduğunda su zütürmez zaten kur-an dan dünyanın düz olduğunu çıkarıyorsan gözümde bitmişsindir
    (bkz: amın feryadı)
    ···
  11. 11.
    +1
    @34 EGER BI KITAP HERKES ICIN GELDIYSE VE EVRENSELSE HERKES OKDUGUNDAN FARKLI SEYLER CIKARAMAZ. EGER O KITAP GERCEKTEN DIN KITABIYSA ICINDE YAZANLAR NET VE TEK OLMALIDIR HERKES AYNI SEYI ANLAMALIDIR. ROMAN OKUMUON AMK
    ···
  12. 12.
    +1
    eksiyi versinler a.q nolucak sen anlatmana bak anlatmıyorsan gidiyorum aq
    ···
  13. 13.
    +2 -1
    @89 INAN MA AMINA KOYUM COKTA gibIMDE BEN ALLAHA INANIYORUM AMA ONUN DINININ YANI ISLAMIN COK AZ SARTINI YERINE GETIRIYORUM

    YANI BENDE BIR SURE KAZIGA OTURTULABILIRIM AMA SENIN AGZINDAN CIKACAK HACI O KAZIK:)
    ···
  14. 14.
    +1
    @54 panpa senin düşüncen islama ters
    allaha içten değilde sırf kendi çıkarların için inanırsan inanmış sayılmıyorsun canım kardeşim allah senin beynindeki düşünceleri okuyabiliyor (müslüman ağzı ile konuşuyorum ne ateist ne müslümanım kafam karışık)
    ···
  15. 15.
    +2 -1
    @214 saçma soruna cevap veriyorum vaktim var, yoksa gülüp geçerdim. islam alimleri zamanında uçak teorisine de karşı çıkımışlardı kardeşim bir demir parçası havada nasıl uçabilir saçmalamayın al sana demir, uçurda görelim, yani mantığınız aynı sadece çok saçma sorular devam ediyor, yarram sen hiç bilimi takip etmiyorsun sanırım, canlı bir organizma var zaten, robotlar, yani hani 50 yıldır ötüyosunuz ya insan gibi bir akıllısı yok diye al sana o, onu yaptılar sonra ruh istediniz amk, sizin istekleriniz bitmez, hadi ölümsüzlüğü bulun dediniz, aynı bedeni sonsuza kadar yaşatma diye bir şey var, insan klonlama, adamlar yaptılar, yasakladınız, dinci zihniyet bu güzel kardeşim, al sana kanlı canlı organizma insan klonlama, geçenlerde bir biyoloji deneyinde ilk canlı hücre oluşturuldu ve dinciler şunu savundu, hadi yoktan var edin, yani siz ötmeye devam edin ve sadece bilimin neler yapabileceğini izleyin.
    ···
  16. 16.
    +1
    @1 okumadım ama ateistsen farklısın demektir zaten. düşünerek ve kavrayarak ateist olan birinin yalnızlığı pek gibleyeceğini sanmam.ama artistlik olsun diye olduysan yarraa gelirsin en sonunda da manik-depresif kişilik bozukluğu, obsesif-kompülsif bozukluk ve paranoya gibi sorunlarla ayrılmaz bir bütün olursun
    ···
  17. 17.
    +1
    @13 dünyanın düz olduğunu söyleyen ayetler varmı amk söylesene banada
    ayrıca madem bu dünyayı yaratanın sahibi var onun da sahibi vardır sonra onun da vardır sonra onun da(haşa).sahiplenmeye alışmış beynin o yüzden bu düz mantığı kuruyorsun.
    sonra tanrı neden herkese aynı şeyi düşündürmedi diyosun(bunu sen dememiş de olabilirsin söyleyenin nickine bakmadım).eğer herkese aynı düşünceyi verseydi saçma olurdu asıl.o zaman cehenneme ne gerek var. şeytanın görevi ne vs. vs.Allah seni beyninle yaratmadı mı neden hepimiz aynı şeyleri düşünelim ki o zaman beynin görevi ne?
    ayrıca o kadar cahil geldin ki gözüme adem ile havva olayından bahsederken -krossing over- olayını bile bilmediğini düşündüm

    sana göre şakirt olduğum için kurdum bu cümleleri hatta aranızdan eksileyenler de çıkıcak ama söylediklerin gerçekten saçma geldi ateist bile olsaydım saçma gelirdi

    özet : özet yok işine gelmeyen okumasın
    ···
  18. 18.
    0
    sen anlat panpa ben müslümanım farklı görüşlere saygı duymak lazım ama karsıdakinin inandıgı şeylere küfür etmeden
    ···
  19. 19.
    0
    @164 al sana dünyanın en ünlü fizikçisi stephen hawkingin görüşleri http://www.agnostik.org/2...nnet-bir-peri-masali.html
    yine anlamıyorsan albert einstein,nicola tesla,paul erdös...
    ···
  20. 20.
    0
    ateist giben yok mu?
    ···