1. 1.
    0
    birkaç soru sormak istiyorum , dalga geçmek amacında falan değilim. sadece Kur'an ı iyi bilen birinden duymak isterim.Kur'an a göre - Kur'an da ;
    1-Lucifer insan yaratılmadan önce Allah ' a , ondan başka kimseye secde etmeyeceğine karşı yemin etmişmidir ?
    2-insanlığa aşırı zararı olan insanları öldürmek serbest midir ?
    3-Erkeklerin kadınlara şiddet uygulamaya hakkı var mıdır ?
    4-Başörtüsü takmanın amacı nedir , zorunlu mudur ?
    5-Kur'an da havas ilminden bahsedilmiş midir ?
    6-Kurban kesmenin amacı adak sunmak mıdır , yardımlaşma mı ?
    birçok yerde baktım ancak herkesin kişisel yorumları var birde buradaki sizlerden duymak isterim.
    ···
  1. 2.
    0
    ateistim
    ···
  2. 3.
    0
    @2 3;eşit yaratıldığını biliyorum ancak bazı yerlerde mümkün olduğu söyleniyordu , sadece sormak istiyorum. tabi ki başka insanlar tarafından da çamur atılmaya çalışılıyor her dinde olduğu gibi.
    ···
  3. 4.
    -1
    1- etti galba
    2- serbest
    3- vardır,(bknz: mazoşizm.)
    4- zütü başı kapamak, zorunludur. yanarsın mazallah.
    5- o ne amk bilmiyom ama kesin bahsedilmiştir.
    6- şindi mahşer gününde sırat köprüsünden geçerken yaşarken kestiğin kurbanların üstünde gidecen. 6 kişiyi bi dana taşır mı ? taşımaaz.. o zaman ne yapmiycaz ? 6 kişi bi danaya girmiycez amk.
    ···
  4. 5.
    0
    @3 ateistlere saygı duyarım ancak önyargım vardır hafifte olsa , din-dinsizlik insanın kendi içinde yaşadığı birşeyde , ateist olduğunu belirtmendeki amaç nedir ?
    ···
  5. 6.
    +1
    Bildiklerimi cevaplayayim.

    2-insanliga asiri zararli olan bir insan sana gore oyleyken baskasina gore insanliga hizmet ediyor olabilir. Bu konuda ozellikle belirten bir ayet yok, ancak insanlarin sadece kendilerine verilen zarar oraninda karsilik verebilecegi, hatta affetmesi gerektigi yaziyor.

    3- yoktur. Olduguna dair kanit olarak nisa 34 u gosteriyorlar ancak orada dovun mu yoksa yataklarinizi ayirin mi dendigi mealden meale degigiblik gosteriyor. Ve orada dovun diye ceviren meallerde artniyet oldugunu dusunuyorum. Cunku arapca kuranda sozkonusu fiili karsilamak icin kullanilan kelime arapcada dovmek anlamina gelmiyor. Dovmekten bahsedilen baska yerlerde o fiil kullanilmiyor. Ancak o fiilin anlamlari arasinda dovmek anlami da var. Fakat kuranin indigi cagda o kelimenin dovmeye karsilik gelmedigini biliyorum. Sonradan olusmus bir anlam

    4- hayir degildir. Kuranda basortusu olup olmadigi yine mealden meale degismekle birlikte arapca kuranda sozkonusu ayette basortusu diye cevrilen kelime cilbab kelimesidir. Ancak cilbab kelimesi arapca insanin uzerine giydigi her turlu elbiseye karsilik gelir. Orada soylenen kadinlarin basini kapamasi degil edepli ve duzgun giyinmesi, zinaya acik kapi birakmamasidir. Fakat kuran zinaya acik kapi birakmama konusunda sorumlulugu kadina oldugu kadar erkege de yukler.
    Ayrica kuranda o ayette basortulerinizi gogsunuzun uzerine alin der. Anlam konusundaki celiski buradan bile anlasilabilir.

    Telefondan yaziyorum imla hatasi olabilir, ayrica telefondan girdigim icin sadece aklimda olan ayetleri yazabildim isim veremedigim ayetleri netten bulabilirsin.
    ···
  6. 7.
    0
    kuranda kadını dövebilirsiniz yazıyor amk kendim okudum

    kadınlarınız size itaat etmezse

    uyarın
    yatakta yalnız bırakın

    yine akıllamazsa dövün diyor
    ···
  7. 8.
    0
    @5 inanmayabilirsin , ancak başkalarının görüş ve inanışlarına saygı duyman gerekir.
    ···
  8. 9.
    0
    Din için bi (bkz: allahınız yokmu lan sizin hıı)
    ···
  9. 10.
    +1
    ayrıca yukarıda yazan arkadaşlar ne kuran okumuşlar ne hadis biliyorlar.

    Ehli-sünnet Akidesine göre

    hayır
    evet ( şartlar yerine gelmeli ) -
    evet ( şartlar yerine gelmeli )
    başörtüsü yoktur. peygamber zamanı çarşaf ve burka kullanılırdı
    evet var. gazalinin kitabı var , incele
    kurban sadece peygambere farzdır. ümmete hanefilere göre vacip , şafilere göre sünnettir. hem yardım hem adaktır. çünkü adakta ibadet sunulur bu gün bzim kestiğimiz kurban diil herkes kendi kurbanını kendi kesip ibadet halinde yerine getirmeli.
    ···
  10. 11.
    0
    @6 saol usta , gene cevapları bekliyorum
    ···
  11. 12.
    0
    sorularlaislamiyet.com bak.
    ···
  12. 13.
    0
    @10 ne olursa olsun insan öldürmek ve şiddet uygulamak kabul edilebilir mi ? hoşgörü ve anlayış dininde ?
    ···
  13. 14.
    0
    @12 3; eşitlik olduğu söylenmez mi ?
    ···
  14. 15.
    -1
    1. etmiştir
    2. evet
    3. evet
    4. zorunludur söyle ki bir tel saçı görünmesi 1 milyar yıl cehennemde yanmaya eş
    5. hayır
    6. adaktır geçen komşu kesti bana vermedi öğrenci adamız amk
    ···
  15. 16.
    0
    ehli sünnet için konuşuyorum kadın dövme yok diyenler . müslim ve tirmizdeki hadisleri inkar etmektedir.

    . Irzınızı başkalarına çiğnetirlerse onları incitmeden dövün (Mûslim, hac 147; Tirmizî, radâ` 11; Ebû Dâvûd, menâgib 56 -Ibn Kesîr N/258)

    daha 50 tane böyle izin bulabilirsiniz.
    ···
  16. 17.
    0
    @16 saldırı halinde karşılık verilebilir buna birşey demiyorum , ancak insanlığa zarar derken insanları islamdan soğutan , çıkaran insanlar da dahil midir bu "öldürülebilir" adamlara?
    ···
  17. 18.
    0
    @18 dövmek ; kızmak , uyarmak anldıbına gelmiş olabilir mi ? çevrilmiş sonuçta ?
    ···
  18. 19.
    0
    @14 islam bir hoş görü dini değildir. bunlar safsatadan ibarettir. allah senin zina etmeni hoş görmez. allahın hoş görmediğini kul nası hoş görsün ? bunun adı tahammüldür. islam topluma dayatılmayan ve açıktan işlenmeyen hiç bir suçu incelemez. senin evini basıp içki mi içiyorsun diye bakmazlar/bakamazlar. ama dışarda içersen cezalandırılırsın. şaartlar yerine gelmelidir. islamda ölüm hükümleri bellidir.

    savaş
    tecavüz
    cinayet ( aile kan hakkından vazgeçebilir )
    zalimlik ( halka eziyet etme )
    nefsi müdafa
    mürted
    sapıklık ( islamda yozlaşmaya neden olma )
    ···
  19. 20.
    0
    @20 gelemez çünkü diğer hadislerde yüze vurmak yasaklanmıştır. islam içerisinde kimse kimsenn yüzüne vuramaz. iz bırakacak şekilde yaralamayın kadınları hadiside vardır. ama bu hayır bir işte değildir.

    "Birçok kadın muhafazid ailesine gelerek kocalarını şikâyet ediyorlar. Kadınlarını döven o kimseler, sizin hayırlınız değildir." (Ebû Dâvûd, Nikâh 42. Ayrıca bk. ibni Mâce, Nikâh 51)
    ···