1. 26.
    0
    @52 aynen zamqqi faceboooqum yoq ama oquyom xd
    ···
  2. 27.
    0
    -içerik gizlenmiştir.-
    Tümünü Göster
    ···
  3. 28.
    0
    Değerli kardeşimiz;
    - Söz konusu ayetlerden 50. ayette; Hz. Peygamber (asm)'in evlenebileceği bazı kadınların -amca kızı, dayı kızı gibi- özellikleri sayılmıştır. Ayrıca, o gün bütün dünyaca bir sistem olarak kabul edilen, islam’dan çok öncesinden devam edip gelen (ve islam’ın her fırsatta bunun kaldırılması için Müslümanlara telkinde bulunduğu, ancak evrensel bir mahiyet arz ettiği için o gün kaldıramadığı) bir teamül çerçevesinde savaş esirlerinden olan cariyelerle de evlenebileceği vurgulanmıştır.

    Bırakın diğer kadınların köle gibi muamele görmesi, köle / cariye kadınlar dahi islam nizamında ve Hz. Peygamber (asm)’in yuvasında birer hanım efendi statüsüne girmiş ve bütün müminlerin annesi sayılmıştır. Efendimizin ibrahim adındaki oğlu, Müslüman olan ve Peygamber Efendimiz (asm) tarafından azat edilen Hz. Mariye’dendir. Bundan daha büyük şeref mi vardır?

    - 51. ayette vurgulanan şey şudur: islam’da birden fazla eşli olanların vaktini onlara eşit olarak paylaşması farzdır. Hz. Peygamber (asm) ise böyle bir zorunluluktan muaf tutulmuştur. Hem maddî hem manevî bir devlet reisi olarak ailesine karşı olduğu gibi topluma karşı da çok büyük görevleri vardı. Böyle yoğun bir çalışma temposu içerinde bulunan elçisine -imkân bulamadığı takdirde, ailesine ayırdığı vaktini eşit bir şekilde taksim etmek zorunda olmadığına dair tolerans tanımasının garipsenecek hangi tarafı vardır? Bu toleransı Hz. Peygamber (asm) kendi kendine tanımıyor, Allah ona tanıyor. Üstelik, tanınan bu ruhsata rağmen, Hz. Peygamber (asm) kendi tercihini yine de “vaktini eşleri arasında eşit ayırma” yönünde kullanmış ve bu tavrı eşlerini daha da sevindirmiştir. Nitekim Hz. Aişe (r.anha) şöyle demiştir: Hz. Peygamber (asm), eşleri arasında vakit taksimatını eşit bir şekilde uygular ve şöyle dua ederdi:

    “Ya Rabbî! Ben elimden geleni yapıyorum. Öyleyse elimde olmayıp yalnız Senin kudretinde bulunan bir şeyi yapamadığımdan dolayı beni sorumlu tutma.”

    Allah’a ve Resulullah (asm)’a iman eden kimsenin bundan rahatsızlık duyulacak bir şey algılaması söz konusu olmaz. Bu konuya itiraz edenler Hz. Peygamber (asm)’e iman etmemiş kimselerdir.
    ···
  4. 29.
    0
    sen yeğenini başı açık görsen falan günah olmaz demek istiyor anladığım kadarıyla
    ···
  5. 30.
    0
    değerli kardeşim,

    peygamberimiz hz. muhafazid (s.a.v.) şu hadîs-i şerîfinde bahsettiğin konuyu çok güzel açıklıyor:

    peygamberimiz (s.a.v.), devesi kasvâ üzerine binmiş ve kâbe'ye gidiyormuş. yolda, mekke'nin önde gelen müşriklerinden hz. ebû zübeyr ibn-i sûfyan (r.a) sormuş:
    - hayrola ya rasûlallah (s.a.v), nereye böyle?

    peygamberimiz (s.a.v) cevap vermiş:
    - cuma namazına gidiyorum.

    bunun üzerine ebû zübeyr,
    - nasıl olur, bu gün salı ya rasûlallah (s.a.v), diye şaşırmış

    peygamberimiz (s.a.v) ise altındaki deveyi göstererek:
    - böyle bir deven olursa, ancak salıdan yola çıkıp, cuma namazına yetişebilirsin. beni seven müslüman cuma'ya geç kalmaz, diye cevap vermiş
    ···
  6. 31.
    0
    @62 yakubun soyuna israiloğulları deniyor. kuranda bunu onaylıyor. bu bilgiler eski-yeni ahitte de mevcut. bu bize o kitapların tamamen değişmediğine bir delildir.

    israil tanrıyla güreşen uğraşan vs amldıbına gelir. ancak bu tanım islama uymadığı için, din alimleri allahın kulu manasını getirmiş falan filan. weber hegel falan bunları da söyledi mi bilmiyorum.

    yani demek istediğim, işimizr gelrn ahit bilgilerini alalım işimizr gelmeyenleri almayalım mı?
    benim weber zırt pırt gibi yazmış olmam neyi değiştirir? sen somut argümanlar sunmak yerine, bana direk cevaplar vermek yerine tarih dersi veriyosun sebepsizce :/ tarih dersi de değil, alıntılar..

    iiii gclr
    ···
  7. 32.
    0
    @61 abicim aralara kaynama yapma ya. uzun uzun anlattırcan illa. hz.ibrahim paganizm yazmamızın bir sebebi olsa gerek dimi?

    teyze kızı hala kızı alamamanın nasıl bir zorluğu olur beynindeki oksijeni gibtiğim?

    ya bi gibtir git yazma şuraya amk.

    prekazi savunuyo seni onu oku
    ···
  8. 33.
    0
    @59 yaptığın sınıflama hegelden sonra patlayan ilerlemeci ve bir o kadar ırkçı tarih anlayışıdır.

    tarih her zaman ileriye(sadece teknik olarak gelişmişliği kastetmiyorum) doğru bir seyir izlemez. aksine döngüseldir.

    aslı bile ortada olmayan çok sayıdaki tevrat ve incil hikayelerini islam ile karıştırmadan bakman gerekir. senin bu yaptığını hollandalı dozy de yaptı ama sahada çalışan hatta numaradan müslüman olan başka bir hollandalı oryantalist hurgronje bile onun görüşlerini çürüttü.

    paganizm tabirin ise weber kadar yüzeysel kaldı.

    kur'an'da tam aksine hikaye süsleme yoktur. özet istiyorsan "şuara" suresini baştan sona oku. islam da hikayeciliğin aksine, bilinen hikayeleri aslolan tevhid mesajını anlaşılır kılacak biçimde ayrıntısız, kegib bir örnekleme sunar.
    ···
  9. 34.
    0
    @59 paganlık ve hz ibrahim? ahahahahah

    ulan paganlık atlantis-lemuryalılardan gelen tamamen iblis öğretisi olan spritüal bir new age dini. paganlıktaki tanrı-tanrıçalar bizzat iblis'e hizmet eden şeytanlardır, yapılan ritüeller ve büyülerde bu tanrılardan (şeytanlardan) yardım alınır daha neyle neyi kıyasladığını bilmiyorsun.

    @60 bunun tek sebebi peygambere bir zorluk çıkmaması için.
    ···
  10. 35.
    0
    @58 yani teyze kızı hala kızı falan alabiliyoz mu alamıyoz mu onu söyle?
    ···
  11. 36.
    0
    @57 paganizm ve hz.ibrahim... sonra torunu hz.yakubun meşhur güreşi falan derken, hep adım adım rayına girmiş dinler. her gelen bir öncekinin eksiğini modernleştiriyor süslüyor ve sunuyor. ta ki somut ve ulaşılabilir çağlara gelene kadar..

    eğer olayın kökenine inersek, bir olsanız işin içinden çıkamazsınız. son din olan islamdan itibarrn temizleyerek gidin..
    ···
  12. 37.
    0
    ahzab 52 yi de oku amk.. şu kurandan ayet cımbızlayıp gelmeyin lan yavşaklar 1400 yıldır çürütülememiş bir benzeri getirilememiş kitaba bir ayet gösterip yavşak yavşak triplere girmeyin.
    ···
  13. 38.
    0
    @56 ha şöyle. şimdi mevzuya gel. sana verdiğim isimler senin fikirlerinin aslını oluşturan kişilerdir. öyle boş keseden anakronik ifadeler kullanmak yok. her insan zamanın ruhundan etkilenir bu doğaldır. ama kendini kaptırırsa basit bir mukallit olmaktan öteye geçemez.

    nasıl ateist oldun hiç umrumda değil. ama meseleleri kökünden tartışamıyorsan; başkalarının ağzından konuşan, gözünden gören, kulaklarından duyan, dilsiz, kör ve sağır birisin demektir.

    önce dünyanın ve işlerinin nasıl döndüğünü anlamak lazım.
    ···
  14. 39.
    0
    @53 bilakis topraktan geldim yine toprağa gidicem
    ···
  15. 40.
    0
    adam açıklama istemiş bisürü bin adama sövmüş.lan siz kendinize müslüman mı diyonuz deyyuslar he adamı iyicene dinden soğuttunuz

    sizi gibiyim ananızı da gibiyim

    not: atayist de delim deyist de delim müslüm de delim
    ···
  16. 41.
    0
    dıbına kodumun çocuğu ne yanlışı gördün gibicem belanı şimdi cahillikle ne alakası var bu konun gibtiğim malı yat anan kızıcak şimdi gibtir git gözüm görmesin
    ···
  17. 42.
    0
    @34 üstad konuştu helal be!

    adam geldi teşhisi koydu gitti. olay bu
    ···
  18. 43.
    0
    http://inciswf.com/21424.swf
    ···
  19. 44.
    0
    @15 bunlar okumayı sökememişler daha amk. nasıl açıklıcaklar
    ···
  20. 45.
    0
    müslüman dediğin kuranı kerimi okumaz panpa
    ···