-
86.
0@86 ehehehe
-
85.
0beşiktaşlı olunmaz beşiktaşlı doğulur
beşiktaşlı olmayanlar huur çocuğudur.(nokta) -
84.
0Her ne kadar en büyük huur çocuğu takım feenrbahçe de olsa maalesef @1 haklı beyleaar
-
83.
0@83 felsefe yapma. sadece küfür et bin
-
82.
0bizim ligde gs olmasın ya da fener olmasın diye bi iddiamız yok ama siz fb-gs lilerin iddiası var. bizim için şampiyonluk sayısı ya da avrupa başarısımız fazla diye bir iddiamız yok. seviyoruz karşılıksız başka bi şey bu. hem size bir örnek daha vereyim;
realin la liga'da 31 şampiyonluğu var barçanın 20. realin şampiyonlar ligi şampiyonluğu sayısı 9, barçanın ise 3. siz şimdi real barçadan büyük diyebiliyor musunuz? -
81.
0@1 ananın dıbına greyder girsin.
-
80.
0
-
79.
0adam haklı beyler. mesela ben fenerbahçeliyim, cimbom her ne kadar düşmanımız gibi olsa da bi ağırlığı vardır, cimbom olmasa bu ligin tadı olmaz. misal cimbom maç satmaz, satın alır ama satmaz. fenerbahçe de öyle işte. ama jimnastik kulübünde ise her yol akara amk. jimnastik olmasa daha iyi bence.
-
78.
0beşiktaşın taraftarı yeter lan gibik @1. fener gibi huur cocugu takım mı var amk?
-
77.
0@1 ananda benim altımda ama hiç senin gibi mız mızlanmıyo
-
76.
0@1 ezikliğin dışa vurumu..
-
75.
0o yüzden mi böyle bağırdınız fbliler?
http://www.dailymotion.co...ye-baran-fenerliler_sport -
74.
0gutii gibsin ananızıı
-
73.
0@4 gibms acıtms ama
-
72.
0o yuzden dunyanın en buyuk topcuları beşiktas ta kıskanc köpeklerrrrrrrrrrr
- 71.
-
70.
0roman’ın yapısı [değiştir]Tümünü Göster
goethe titizlikle, şüphesiz ikinci kısmının sonlarında bir sahne üslubuna dönüşen, belgelere dayalı mektup tarzındaki bir roman yapısını tercih etmiştir. jean-jacques rousseau’nun julie ou la nouvella héloise (julia ya da yeni heloise) adlı eseri, on üç yıl önce, gerçeğe dayanan aşk mektuplarının yayımlanmasının, nasıl muazzam bir etki yarattığının kanıtı olmuştur. goethe’nin, sadece bu kitabı tanımakla kalmayıp, aynı zamanda kendisini kitabın kahramanı saint-preux ile özdeşleştirmesi, wetzlar dönemine uzanarak şunları yazmasıyla kendini göstermiştir: böylelikle ortak bir gün, diğer günleri kapsamıştır ve hepsi bayram günü gibi görünmüştür; bütün takvim kırmızıya dönüşmüş olmalı. yeni heloise’nin mutlu-mutsuz dostlarının daha önceden bahsetmiş olduğu şeyi hatırlayan kişi beni anlayacaktır: ve sevgilisinin dizinin dibinde oturarak ip eğirecek ve ip eğirmeye arzu duyacaktır, bugün, yarın ve öbür gün, tabii ki tüm hayatı boyunca. “bugün, yarın ve ertesi gün, yani bütün bir hayat” sembolleri, sayesinde başkahramanı intihar etmekten vazgeçirdiği yeni heloise’deki kât-i mektuba yansımıştır. romanın ilk baskısı, goethe’nin adını taşımayıp, yani anonim olup, bir editörün kısa önsözü ile başlamıştır. bu baskıda, yazarın kurgusunun diğer mektuplarda olduğu gibi olması, okurun baskıyı tanıyamamasına neden olmuştur. mektuplar (3 istisna dışında), werther’in en yakın arkadaşına hitap etmektedir. bu durum ise, otomatik olarak okuru ele geçirmektedir: okur, bir yazar tarafından yaratılan romanın alışılmış rolü içerisinde kalmamakta, aksine mektubu yazan kişinin en yakınında bulunan kişi olan okura hissettirdiği samimi duygularının sırdaşı olmaktadır. sürekli olarak, birisinin konuşmakta olduğu hissi uyandığından dolayı, gerçeğe dayanan mektupların ele alındığı düşüncesi birçok kez kuvvetlenmektedir. bunun gerçekliği, estetik olarak da sağlam temellere dayandırılmaktadır: werther’in duyguları harekete geçiren sözlerinin aksine, editör’ün üslubu teşvik edici, fakat tamamen nesneldir. gerçek (sözde) kişileri belirtmek için, editörün yer ve kişi isimlerini şifrelediği dipnotlar ise, bir romandaki alışılagelmemiş, son sırada yer alan önemli özelliktir. goethe, bir mektup romanında bu uygulamayı ilk defa kullanmıştır.
goethe'ye etkileri [değiştir]
werther, goethe'nin "sturm und drang" hareketi içinde verdiği az işlerden biriydi. ondan önce, friedrich von schiller ile birlikte weimer klasisism akımını başlatmıştı. goethe, sonraki yıllarında kendini "genç werther'in acıları"ndan uzaklaştırdı. şöhretinden ve charlotte buff'a duyduğu gençlik aşkını halka duyurmasından pişmanlık duydu. werther'i 27 yaşında yazmış olmasına rağmen, yaşlılığında da çoğu misafiri onun sadece bu kitabını okuyup, onu bir çok eserinin arasından bu kitaptan tanıyordu. bu yüzden ilişkilendirildiği romantik hareketten ayrılıp, onu "hastalıklı her şey" olarak tanımlıyordu.
goethe kitaba duyduğu nefretini, werther, goethe'nin kardeşi olmuş olsaydı da goethe, werther'i öldürseydi, onun kinci hayaletinin bu kadar rahatsız etmeyeceğini yazarak belirtti. yine de, goethe genç werther'in acıları'nın, onu okuyan ümitsiz genç aşıklar üzerindeki kişisel ve duygusal etkisini kabul ediyordu. 1821'de, sekreterine "herkesin hayatında, werther'in kendisine özel yazılmış olduğunu düşünüğü bir zaman olmaması kötü olurdu." demişti. -
69.
0hikaye, werther’in mektuplaştığı hayali arkadaşı willhelm’in eliyle, mektuplar biçiminde anlatılır, zaman zaman, willhelm sonradan öğrendiklerini de ekler (bu kısımlar bir sahne canlandırması tarzındadır); büyük kentin yarattığı ruhsal çöküntüden doğaya kaçarak wahlheim’e yerleşen aydın bir gençtir werther. orada tanıştığı soylu bir ailenin güzel kızı lotte’ye aşık olur. lotte de kayıtsız değildir bu aşka ama albert’le nişanlıdır ve verilen sözler, ahlaki değerler önemlidir. lotte albert ile evlenir. werther ise bir aile dostu olarak yer alır yanlarında. ne var ki aşk ve dostluk arasındaki sınır çizgisi zayıftır. sınırı geçmekten korkan lotte, bir daha görüşmemeleri gerektiğini bildirir genç adama. werther’in bu acıya dayanması ise imkânsızdır. lotte’ye bir mektup yazar; “bak lotte! bana ölümün sarhoşluğunu tarttıracak olan o soğuk ve korkunç kadehi elime alıyorum. onu bana sen uzatıyorsun, ben de alırken hiç duraksamıyorum. hayatımın bütün istekleri ve ümitleri yerine geldi. ölümün çelikten kapısını vurmak öylesine titretici ve çetin ki” diyen werther, “silahlar dolu. saat on ikiyi vuruyor. alınyazısı bu, önüne geçilmez. lotte! elveda lotte! elveda” sözleriyle mektubuna ve yaşdıbına son verir.Tümünü Göster
tıpkı şiirleri gibi, werther’de de kendi yaşamından bir parça vardır goethe’nin.9 haziran 1772 yılında wetzlar'da hukuk stajını yaparken, bir arkadaşının nişanlısına (charlotte buff) aşık olduğu için yaşadığı duygu ve ahlak çatışmasından esinlenmiştir bu romanını yazarken. sondaki intihar vakası ise, o sıralarda goethe'nin arkadaşı jerusalem'in evli bir kadına olan aşkı sonucunda kendini öldürmesi de ilham olmuştur. onun başardığı, tekil yaşanmışlıkları, genel toplumsal bir bunalımın eşliğinde anlatabilmesindedir. ve elbette, goethe’nin şiirsel, tasvirlerle dolu zengin dili/üslubu, hikâyenin büyüsünü benzersiz biçimde derinleştirir.
werther, “sturm und drang” (coşumculuk) akımının bütün izlerini taşıyan bir metin. güçlü duygularla hareket etme, doğaya, çocuklara, pastoral bir hayata duyulan özlem, toplumsal kurumlara yönelik eleştiri hemen fark ediliyor. ancak bütün bunlar yalnızca estetik bir tercihten kaynaklanmıyor; o yıllar almanya’sının -avrupa olarak genelleyebiliriz de- bireyi köşeye sıkıştıran koşullarını yansıtıyor! dikkat edilirse, “doğa tercihi” romantizmin ve i̇ngiliz gotiğinin de çok önemli bir motifi olmuştur. i̇nsanda derin izler bırakan şey, bir edebi metinde yazarın hayal ürünü olarak anlattıkları değil, o metinde -somut gerçekliği- yansıtan duygu ve düşüncelerdir. werther’in yarattığı coşkunluk da, özellikle almanya’da, anlatılanların alman ulusal kimliği ile çakışmasından kaynaklanmıştır. onu yaratan değil, varolanı tasvir edendir goethe! goethe, kişisel olanla toplumsal olan arasındaki kopmanın kaçınılmazlığını ve bunun toplumsal nedenlerini, insanın manevi yaşamı ile coşku dünyasını benzersiz bir lirizm ve çözümsel bir sezgiyle ortaya koymuştur bu romanında. goethe’nin werther’i, bireysel tutku, toplumsal zorunluluk ve bu tür bireysel tutkuların genel temsili anlamı arasındaki doğrudan ilişkiyi çok açık biçimde gösteri -
68.
0@1 sen kıskanç bi huur cocugusun bu kadar. 7 senedir samiyende yenemiyolarmış lan huur cocugu sen 10 senedır kadıkoyde feneri yenemiosun
-
67.
0genç werther’in acıları (almanca: die leiden des jungen werthers), johann wolfgang von goethe (1749-1832) tarafından 1774 yılında yazılmış roman.
goethe, bu romanı yazdığında 25 yaşındaydı. “bir kitap okudum, hayatım değişti” lafı gibi, “bir kitap yazmış ve hayatı değişmiştir” goethe'nin; üstelik okuyucularının hayatlarını da değiştirerek. gerçekten de, romanın piyasaya çıkmasının ardından hem pek çok intihar vakası ile karşılaşılmış, hem de almanya sokakları bir “werther salgınına” uğrayarak, ortalığı mavi ceket, sarı pantolon giyen duygulu gençler istila etmiştir.
genç werther’in acıları (die leiden des jungen werthers), werther adındaki genç bir hukuk stajyerinin, diğer taraftan nişanlı bir bayan olan lotte ile intiharına kadar kurmuş olduğu ızdırap dolu münasebetini konu alan, goethe’nin mektup tarzındaki romanının ismidir. roman goethe’nin ikinci büyük başarısı olan zütz von berlichingen (1774) isimli dramasının ardından, fırtına ve coşku dönemi sonrasında ortaya çıkmış, aynı zamanda da fırtına ve coşku dönemine tekabül etmektedir. goethe, 1772 yılında mayıs ayından eylül’e kadar wetzlar alman yüksek mahkemesinde asistan olarak görev yaptığı sırada âşık olduğu charlotte buff adındaki nişanlı bayana duymuş olduğu karşılıksız ilgisini, edebi-bağımsız bir forma dönüştürerek, bu romanla tasvir etmektedir. wetzlar’de bir elçilik sekreteri olan arkadaşı karl wilhelm jerusalem’in intiharı, bu trajik aşkın doğuşu ve werther’in elleriyle hayatına son vermesi için goethe’ye esin kaynağı olmuştur. jerusalem, kendisi için erişilmez olan evli bir bayana gönlünü kaptırmıştır. romanın kahramanı lotte, kitabın oluşum safhasında, genç goethe’nin tanışmış olduğu maximiliane von la roche’den de izler taşımaktadır.
romanın ilk basımları, 1774 ilkbaharında leipzig kitap fuarlarında yerini almış ve aynı zamanda en iyi satan kitap haline gelmiştir. 1787 yılında bunu, yeni bir sürümü de takip etmiştir. roman goethe’yi, 1774 yılında almanya’da birdenbire şöhretinin doruğuna ulaştırmıştır.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 11 12 2024
-
aldığıım nefes yetmiyor
-
online oyundan konustugum kiz vardi
-
amg bi kebab durum yedim 1 saat oldu
-
sozlugu kapatsanize bir iki dakika
-
ed stıvvırd nasıl şeytan ve cinlerden kormadan
-
hani bunlar kafa kesen cihatçılardı
-
aslinda daha iyi amg
-
memati ne boş yapıyon la
-
sokakta kadın görünce keyfimiz kaçıyor
-
qutu mamlı mısın
-
suriyeliler ülkelerine dönnüyor
-
sameti niye yuhalıyolar lan
-
vatan şaşmaza neden vatan şaşmaz demişler
-
bana büyü yapmalarının nedeni emperyalistler
-
guzel bi sarimsakli mayonez icin
-
haraplar köyünde 1 milyon dolar karşılığında
-
covanni şabanın kiracı filminde ki hacının
-
beyler balili eski sevgilimi ifşa ediyorum
-
bir tane admin var ya
- / 1