-
1.
+1 -1kuranı kerimde bir ayette yaşayan için dua okunur onun iyiliği için okursunuz ama ölen adamın arkasından dua okumanın anlamsız olduğu yazıyor.
konu hakkında düşünceleri olan var mı?
Edit: Beyler Yasin 70. Ayet. Kuranı Kerim de ölenin arkasından duayla ilgili yakın aile fertleri ve mümin yakınlar için okunur yazıyor. Bunun dışında da bir şey yazmıyor ölenin arkasından duayla ilgili.
Hadislere fazla bakmadım açık konuşayım peygamberimizin vefatından yıllar sonra bazı hadisler türediği için o kaynaklara güvenmiyorum.
-
2.
0türk kültürüyle alakalı. bizim burda mezarların kutsal olduğuna bakma araplar taş bile dikmezler utanmasdalar üstüne sıçarlar
-
-
1.
0Benim fikrimce de gök tanrıdan gelen bir inanış olarak bugüne değin sürdü
-
-
1.
0Göktanrı inancından gelir zaten. toprağın bol olsun derler ya hani anlamı biz göktanrıya inanırken ölüleri eşyalarıyla gömerdik ama hırsızlar oluyordu falan eşyaları çalıyolar o yüzden toprağın bol olsun derler bizim kültürümüzde ölüye çok değer verilir
-
1.
-
1.
-
3.
0kardeşim hangi ayet onu söyler misin
-
-
1.
0Mobildeyim pcye geçince atarım
-
2.
0Mobildeyim pcye geçince atarım
-
3.
0Başlığı editledim bak.
-
4.
0eyv pnp
diğerleri 2 -
1.
-
4.
0Hangi ayet genelde insanlar zütünden yorumlayıp din yalan len mq deyip geçiyor da
-
-
1.
0Başlığı editledim bak.
-
2.
0Emin misin Yasin 70. Ayet olduğuna
-
-
1.
0Evet panpa
-
1.
-
3.
0(Aklen ve fikren) diri olanları uyarması ve kâfirler hakkındaki o sözün (azabın) gerçekleşmesi için Kur’an’ı indirdik.
? -
-
1.
0Aklen ve fikren diri olanlar işte. Bir insana ölü diyebilmek için beyin ölümünün gerçekleşmiş gerekiyor. Ki bu da aklın ve fikrin diri olmaması anldıbına gelir. Sonuç olarak diriye indirilmiş
-
2.
0Kardeş o anlamda değil aklen ve fikren. Orda anlatılan şey aklının çalışır halde olup Allah ın sana gösterdiği delilleri anlayabilen biri olma anlamında diğer tesfirlere de bakarak anlayabilirsin ne demek istediğimi
Ayrıca her önüne gelen Kur'an yorumlayacak olursa ortada din diye bir şey kalmaz o yüzden buraya bir şey yazıp kafa karıştırmadan önce iyi araştır
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 1 -
1.
-
5.
0sanane yarram
-
6.
+1Kardeşim sen hadis kaynaklarına inanmıyosun ama kuran kitap halinde inmedi. Vahiy yoluyla indi ve peygamberimizin vefatından sonra kitap haline getirildi. Sen hadislere sıkıntılı dersen bende sana kuran peygamberimize kitap halinde inmedi. Kuran, peygamberimizin vefatından sonra sahabeler tarafından kitap haline getirildi derim. O zaman kuran da sıkıntılı mı dicez haşa? Kardeşim haccın farzları kuranda yazmıyor hadislerden bakıyorsun abdestini ne bozuyor kuranda yazmıyor hadislerden bakıyorsun.
Namazın kaç rekat olduğu vs kuranda yazmıyor.
Sen hadislere , peygambere bakmicaksan bi tek kurana bakacaksan o zaman Allah peygamberde indirmezdi kabenin üstüne indirirdi kuranı herkes kafasına göre hüküm çıkarırdı.
Kardeş kuranı en iyi Allahın izniyle peygamberimiz açıklıyor. Sen ehli sünnet hocalardan dinle bence. ihsan şenocak vb -
-
1.
0Panpa ben peygamberimizin laflarına inanmam demiyorum. Yeni yeni hadislerin çıkmasından ötürü neye inancağımı şaşırdım. Ortalıkta hadis diye gezinen kurana ters o kadar şey var ki.. Benim korkum kuranın da incil gibi sonradan değiştirilmesi. Bu yolda ilerliyoruz çünkü
-
2.
0Yok kanka Allah kuranda diyor ya koruyoruz diye. Sen ehli sünnet alimden dinle hadisleri
-
1.
-
7.
0Lan sonunda düşüncemden birini buldum be. Kuran yaşayana indirilmiştir ölüye değil. “Sen kabirde olanlara işittiremezsin” [Fatır, 35/22]
Edit: Ve hayy (diri) olanlar ve ölüler eşit olmaz. Muhakkak ki Allah, dilediğine işittirir. Ve sen, kabirlerde (mezarlarda) olanlara işittirici değilsin. -
-
1.
0Ne mutlu sana panpa *
-
1.
-
8.
0Olüye kuran okunmaz. Bunu imam olan babamın ağzından şahsen duydum. Ama tabii ki du edebilirsin (bkz: mekanı cennet olsun vs)
Kuran okumak adet olmuş artık. Bence yine hatırlatma gibi bir amaçla. Ondan geldik ona döneceğiz -
-
1.
0Bana göre toplumdaki en büyük hurafe bu farkındalık yaratmak lazım
-
1.