1. 1.
    +1 -3
    Nouvelle Vague" (Yeni Dalga), geleneksel Fransa sinema trendinden farklı bir sinema biçimini kullanan, belli bir fikir üzerinde birleşip buna göre film çeken genç bir yönetmen grubunun oluşturduğu bir akımdır. Yeni Dalga içinde sayılabilecek yönetmenler Jean-Luc Godard, François Truffaut, Jacques Rivette, Eric Rohmer ve Claude Chabrol'dür. 1959 yılında eşzamanlı olarak çektikleri filmlerde verdikleri mesaj aynıdır: "Herkes film yönetmeni olabilir."

    Godard, Erich Rohmer ve Jacques Rivette ile "Cahiers du Cinéma"'yı çıkardı, aynı zamanda sinema ile ilgili makaleler de yazmaya başladı. Bir iki kısa film denemesinin ardından 1960 yılında ilk uzun metrajlı filmi Serseri Aşıklar'ın (A Bout de Souffle) çekimini tamamladı.

    Serseri Aşıklar (1960), Haftasonu (1967), Bir Artı Bir (1968) bu dönemin ürünleridir.Bu dönemde Godard deneysel çalışmalar yapmış , o günlerin önde gelen felsefi görüşlerine özellikle varoluşçuluk üzerine inşa edilmiş sinema tezlerini göz önüne almıştır. Tüm bu deneyler (örneğin yeniden tanımlanan senaristlik, Bertolt Brecht teorisinin sinematik uygulanması, geleneksel montaj biçiminin reddedilmesi, kamera ve ses sisteminin deneysel olarak farklı biçimlerde kullanılması) modern sinemanın olasılıklarını genişletmiştir. Godard, bu dönemde filmlerinde iletişim kopukluğu içindeki modern insanın farklı yaşam biçimlerini, akıldışı sosyal sistemleri, politik tartışma ve olayları konu almıştır.

    Godard o dönemde yükselen Maoizm'den etkilenmiş, burjuva sinema sistemi için film yapmayı reddetmiştir. Godard, dönemin Maoist öğrenci liderlerinden Jean-Pierre Gorin ile 'Dziga Vertov Grup'u kurarak, Gorin ile birlikte o dönemdeki siyasal görüşlerinin çerçevesini çizen bir dizi film çekmiştir. Bu dönem 'Dziga Vertov Stage' olarak adlandırılır ve 1969 yapımı Le Gai Savoir ile 1972 yapımı Tout Va Bien filmleri arasındaki zamanı içine alır. Grup ismini, sınıf çatışmasını analiz eden ve montajı devrimci bir biçimde kullanmaya çalışan ünlü Rus yönetmen Dziga Vertov'dan almaktadır.

    onraki dönemde, Godard kendisini modern dünyadan ayırıp, Grenoble isimli küçük bir şehre yerleşti ve “Eşsiz bir politik filmin sadece kendi ailesine göstereceği bir film olacağı” inancı ile video çalışmalarına odaklandı. Bu dönem, Anne-Marie Miéville ile subjektif video çalışmaları yaptığı video prodüksiyon stüdyosu'SonImage Film Company' ismine ithafen 'SonImage Dönemi' olarak adlandırılmaktadır. Godard dikkatini video yoluyla birçok insanla yaygın iletişim kurma imkânına verdi ve politik ideolojiden çok genel olayları ve insanların tecridini işledi.

    1979 yılında Godard ticari sinema dünyasına tekrar geri dönmüştür. Bu dönemde çektiği filmlerin karakteristik özellikleri arasında bir uygunluk ve ortak payda bulmak kolay değildir. Godard bu dönemde yeni bir felsefik yaklaşımla farklı sinematik deneyler yapmaya, insan varoluşunun ve bazen de dinsel duyumun en derinlerine inmeye çabalamıştır.

    Fransız Yeni Dalga Akımının en etkili üyelerinden birisi olan Jean-Luc Godard'in aklımda kaldığı kadarıyla hayatı. bence fransız yeni dalga akımındaki rolü çok büyük. sizin görüşleriniz neler mösyöler ?
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +1
    'yeni dalga içinde' çok özlü bir fransız sözü.
    ···
  3. 3.
    +1
    @4 adam hem kültürsüz hem de safkan liseli.
    ···
  4. 4.
    -1
    Bende aklımda kaldığı kadarıyla filmografisini yazayım bari. Arada unuttuklarım varsa kusura bakmayın.

    Filmografi
    ilk Dönem Filmleri

    Jack Palance Le Méprisde.Opération 'Béton' (1954)
    Une femme coquette (1955)
    Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick (1959)
    Serseri Aşıklar (A Bout de Souffle), 1960
    Küçük Asker (Le Petit Soldat), 1960
    Kadın Kadındır (Une femme est une femme), 1961
    Hayatını Yaşamak (Vivre sa Vie), 1962
    Jandarmalar (Les Carabiniers), 1963
    Nefret (Le Mépris), 1963
    Çete (Bande a Part), 1964
    Evli Bir Kadın (Une Femme Mariée), 1964
    Alphaville, 1965
    Çılgın Pierrot (Pierrot le Fou),1965
    Erkek Dişi (Masculin Féminin), 1966
    Amerikan Malı (Made in USA), 1966
    Onun Hakkında Bildiğim iki Üç Şey (Deux ou trois choses que je sais d’elle), 1967

    Politik dönem filmleri [değiştir]
    Çinli Kız (La Chinoise), 1967
    Haftasonu (Weekend), 1967
    Şen Bilgi (Le Gai Savoir), 1968
    Diğerleri Gibi Bir Film (Une Film Comme les Autres), 1968
    Bir Artı Bir (One Plus One), 1968
    Bir Amerikan Filmi (One Amerikan Move), 1968
    ingiliz Sesleri (British Sounds), 1969
    Pravda, 1969
    Doğu Rüzgarları (Vents d’Est), 1969
    italya’daki Mücadeleler (Luttes en Italie), 1969
    Zafere Kadar (Jusqu’a la Vitoire), 1970
    Vladimir ve Rosa (Vladimir et Rosa), 1971
    Herşey Yolunda (Tout va bien), 1972
    Jane’e Mektup (Letter to Jane), 1972

    Filmin içinde video
    Burada ve Heryerde (Ici et Ailleurs), 1974
    iki Numara (Numéro Deux), 1975
    Nasıl Gidiyor? (Comment Ça Va?), 1976

    Televizyonda video [değiştir]
    Altı Kere iki: iletişim Üzerine ve Altına(Six Fois Deux: Sur et Sous la Communication), 1976
    Dere Tepe Fransa/iki Çocuk (France Tour Détour/Deux Enfants), 1977-1978

    Filmden önce video (senaryo, el yazmaları, denemeler... ) [değiştir]
    Kaçan Kurtulur – Hayat (Sauve Qui Peut – La Vie), 1979
    Çile (Passion), 1982
    Adı Carmen (Prenom Carmen), 1982
    Selam Meryem (Je Vous Salue Marie), 1983

    Filmden sonra video [değiştir]
    Çile Filminin Senaryosu (Scénario du Film Passion), 1982
    Freddy Bauche’a Mektup (Lettre a Freddy Bauche), 1982

    Film yerine video [değiştir]
    Grandeur et Décadence d’un Petit Commerce de Cinéma, 1986
    Meetin’ WA, 1987
    King Lear, 1987

    Film, sinema, imajlar,ya da genel üzerine video [değiştir]
    Soft and Hard: Conversation Between Two Friends on a Hard Subject, 1986
    Puissance de la parole, 1988
    On s’est tous défilé, 1988
    Histoire(s) du cinéma, 1988
    Le Rapport Darty, 1989
    L’Enfance de l’Art (How Are The Kids), 1990
    Bu süreç içindeki filmleri
    Détective (Dedektif), 1984
    Soigne ta Droite (Sağını Kolla),1987
    Nouvelle Vague (Yeni Dalga), 1990
    For Ever Mozart (Daima Mozart), 1996
    Eloge de l’Amour (Aşka Övgü), 2001
    Tümünü Göster
    ···
  5. 5.
    +1
    Özet geç muallak ben geldim gibmeye geldim
    ···
  6. 6.
    +1
    adam intihalci beyler. dUYGULARINIZLA OYNAMIŞ PiÇ.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Jean-Luc_Godard
    ···
  7. 7.
    0
    @43 oğlum asıl o bin viki'deki değiştir seçeneklerinden benim makalemi yazmış oraya. bu telif haklarını çiğnemek.
    ···
  8. 8.
    0
    holywood u tek geçerim a.q.
    film dediğini holywood yapıcak öyle vurdulu kırdılı saçma slak filmlerden bahsetmiyorum lan amcık ağızlıları nerenizle dinliyonnuza.q.
    bir brewaheart titanic esaretin bedeli yeşil yol bunlar film değil a.q. artık başka bir şey
    gibeyim fransız yeni dönemini a.çq. film diye bize saçmaklık izletiyorlar a.q.
    ···
  9. 9.
    0
    gibtir git ekşiye a.q
    ···
  10. 10.
    0
    @39 sukunu verdim kanka kendimi gibilip atılmış hissediyorum. huur 3yuz5yuz
    ···
  11. 11.
    0
    @40 filmlerdeki bakış açıcı inanılmaz cidden.
    ···
  12. 12.
    0
    Ama claude chabrolun polisiyerini tercih ederim. Bi if te ustada saygı kuşağında 4-5 tane izlemiştim. Adam harbi sayko
    ···
  13. 13.
    0
    @22 ne zaman istersen tartışırız. hayatta birgün ekşici bin gibi takılalım.
    @23 30 Temmuz 2007'de kaybettiğimiz büyük film üstadı. saygıyla anıyoruz.
    ···
  14. 14.
    0
    Ne var ulan madem godard konuşacağız, frarkofon arkadaslarimin yanında söyleyemediklerimi soyliyim dedim.
    ···
  15. 15.
    0
    @36 ne kopi peysti lan bin. iftira atma.
    ···
  16. 16.
    0
    copy paste yapıcaksan ekşiye git huur çocuğu
    ···
  17. 17.
    0
    @44 bu adam da özet geçmeli bence
    ···
  18. 18.
    0
    aga ben sinema tarihi sınavında godardın a bout de souffle filmini çözümledim ve yüz çaktım. anlıyan biri var seni raat ol geniş takıl mayko
    ···
  19. 19.
    0
    @1 verdim şukunu
    ···
  20. 20.
    0
    les quatre cents coups giberrr
    ···