-
51.
0Daha birinci cümleden sıkıldım aq az ve öz olsun .. inci gibsin
-
52.
0@1 adam entel beyler
-
53.
0mösyö haklı beyler.
-
54.
0@1 sen hiç fransız amı gibtinmi mösyö
-
55.
0@14 kendi kalemimden bir yazı bu. emeğe saygı
@17 çok belli ediyor kendini liseliler :d -
56.
0@28 adam da mösyö beyler
-
57.
0ccc bunuel ccc
-
58.
0Ama seviyenin de amina kodun bı yandan.. Godard tartışılacak yer mı burası asosyal pic.
-
59.
0Muziklqri ve dans sahnelerini özellikle seviyorum ben, bir de oyunlarını. Les chinoise diye mı yazılır. Onda 4-5 tane keyifli oyun vardı bir yazı tahtasiyla oynanabilen.
-
60.
0@26 fransız yeni film akımı hacı kısaca.
-
61.
04 5 kere özet geç hatta
-
62.
0seviyeyi yükseltme bin
-
63.
0@1 ilgi çekmmek istiyorsan ıngmar bergman i anlatırsan yazındada daha iyi olur ok kib byee
-
64.
0@20 lan beni inandır kendi kaleminden olduğuna, gel senle bu konuyu tartışalım sonra ekşici binler gibi
-
65.
0@19 fransada kızlar teklif ediyor mösyö gibsaksok
@18 sağol mösyö fırlama -
66.
0@7 safkan liseli azuhahpuhaha iyiydi pic yakala
-
67.
-1Bende aklımda kaldığı kadarıyla filmografisini yazayım bari. Arada unuttuklarım varsa kusura bakmayın.Tümünü Göster
Filmografi
ilk Dönem Filmleri
Jack Palance Le Méprisde.Opération 'Béton' (1954)
Une femme coquette (1955)
Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick (1959)
Serseri Aşıklar (A Bout de Souffle), 1960
Küçük Asker (Le Petit Soldat), 1960
Kadın Kadındır (Une femme est une femme), 1961
Hayatını Yaşamak (Vivre sa Vie), 1962
Jandarmalar (Les Carabiniers), 1963
Nefret (Le Mépris), 1963
Çete (Bande a Part), 1964
Evli Bir Kadın (Une Femme Mariée), 1964
Alphaville, 1965
Çılgın Pierrot (Pierrot le Fou),1965
Erkek Dişi (Masculin Féminin), 1966
Amerikan Malı (Made in USA), 1966
Onun Hakkında Bildiğim iki Üç Şey (Deux ou trois choses que je sais d’elle), 1967
Politik dönem filmleri [değiştir]
Çinli Kız (La Chinoise), 1967
Haftasonu (Weekend), 1967
Şen Bilgi (Le Gai Savoir), 1968
Diğerleri Gibi Bir Film (Une Film Comme les Autres), 1968
Bir Artı Bir (One Plus One), 1968
Bir Amerikan Filmi (One Amerikan Move), 1968
ingiliz Sesleri (British Sounds), 1969
Pravda, 1969
Doğu Rüzgarları (Vents d’Est), 1969
italya’daki Mücadeleler (Luttes en Italie), 1969
Zafere Kadar (Jusqu’a la Vitoire), 1970
Vladimir ve Rosa (Vladimir et Rosa), 1971
Herşey Yolunda (Tout va bien), 1972
Jane’e Mektup (Letter to Jane), 1972
Filmin içinde video
Burada ve Heryerde (Ici et Ailleurs), 1974
iki Numara (Numéro Deux), 1975
Nasıl Gidiyor? (Comment Ça Va?), 1976
Televizyonda video [değiştir]
Altı Kere iki: iletişim Üzerine ve Altına(Six Fois Deux: Sur et Sous la Communication), 1976
Dere Tepe Fransa/iki Çocuk (France Tour Détour/Deux Enfants), 1977-1978
Filmden önce video (senaryo, el yazmaları, denemeler... ) [değiştir]
Kaçan Kurtulur – Hayat (Sauve Qui Peut – La Vie), 1979
Çile (Passion), 1982
Adı Carmen (Prenom Carmen), 1982
Selam Meryem (Je Vous Salue Marie), 1983
Filmden sonra video [değiştir]
Çile Filminin Senaryosu (Scénario du Film Passion), 1982
Freddy Bauche’a Mektup (Lettre a Freddy Bauche), 1982
Film yerine video [değiştir]
Grandeur et Décadence d’un Petit Commerce de Cinéma, 1986
Meetin’ WA, 1987
King Lear, 1987
Film, sinema, imajlar,ya da genel üzerine video [değiştir]
Soft and Hard: Conversation Between Two Friends on a Hard Subject, 1986
Puissance de la parole, 1988
On s’est tous défilé, 1988
Histoire(s) du cinéma, 1988
Le Rapport Darty, 1989
L’Enfance de l’Art (How Are The Kids), 1990
Bu süreç içindeki filmleri
Détective (Dedektif), 1984
Soigne ta Droite (Sağını Kolla),1987
Nouvelle Vague (Yeni Dalga), 1990
For Ever Mozart (Daima Mozart), 1996
Eloge de l’Amour (Aşka Övgü), 2001 -
68.
+1 -3Nouvelle Vague" (Yeni Dalga), geleneksel Fransa sinema trendinden farklı bir sinema biçimini kullanan, belli bir fikir üzerinde birleşip buna göre film çeken genç bir yönetmen grubunun oluşturduğu bir akımdır. Yeni Dalga içinde sayılabilecek yönetmenler Jean-Luc Godard, François Truffaut, Jacques Rivette, Eric Rohmer ve Claude Chabrol'dür. 1959 yılında eşzamanlı olarak çektikleri filmlerde verdikleri mesaj aynıdır: "Herkes film yönetmeni olabilir."Tümünü Göster
Godard, Erich Rohmer ve Jacques Rivette ile "Cahiers du Cinéma"'yı çıkardı, aynı zamanda sinema ile ilgili makaleler de yazmaya başladı. Bir iki kısa film denemesinin ardından 1960 yılında ilk uzun metrajlı filmi Serseri Aşıklar'ın (A Bout de Souffle) çekimini tamamladı.
Serseri Aşıklar (1960), Haftasonu (1967), Bir Artı Bir (1968) bu dönemin ürünleridir.Bu dönemde Godard deneysel çalışmalar yapmış , o günlerin önde gelen felsefi görüşlerine özellikle varoluşçuluk üzerine inşa edilmiş sinema tezlerini göz önüne almıştır. Tüm bu deneyler (örneğin yeniden tanımlanan senaristlik, Bertolt Brecht teorisinin sinematik uygulanması, geleneksel montaj biçiminin reddedilmesi, kamera ve ses sisteminin deneysel olarak farklı biçimlerde kullanılması) modern sinemanın olasılıklarını genişletmiştir. Godard, bu dönemde filmlerinde iletişim kopukluğu içindeki modern insanın farklı yaşam biçimlerini, akıldışı sosyal sistemleri, politik tartışma ve olayları konu almıştır.
Godard o dönemde yükselen Maoizm'den etkilenmiş, burjuva sinema sistemi için film yapmayı reddetmiştir. Godard, dönemin Maoist öğrenci liderlerinden Jean-Pierre Gorin ile 'Dziga Vertov Grup'u kurarak, Gorin ile birlikte o dönemdeki siyasal görüşlerinin çerçevesini çizen bir dizi film çekmiştir. Bu dönem 'Dziga Vertov Stage' olarak adlandırılır ve 1969 yapımı Le Gai Savoir ile 1972 yapımı Tout Va Bien filmleri arasındaki zamanı içine alır. Grup ismini, sınıf çatışmasını analiz eden ve montajı devrimci bir biçimde kullanmaya çalışan ünlü Rus yönetmen Dziga Vertov'dan almaktadır.
onraki dönemde, Godard kendisini modern dünyadan ayırıp, Grenoble isimli küçük bir şehre yerleşti ve “Eşsiz bir politik filmin sadece kendi ailesine göstereceği bir film olacağı” inancı ile video çalışmalarına odaklandı. Bu dönem, Anne-Marie Miéville ile subjektif video çalışmaları yaptığı video prodüksiyon stüdyosu'SonImage Film Company' ismine ithafen 'SonImage Dönemi' olarak adlandırılmaktadır. Godard dikkatini video yoluyla birçok insanla yaygın iletişim kurma imkânına verdi ve politik ideolojiden çok genel olayları ve insanların tecridini işledi.
1979 yılında Godard ticari sinema dünyasına tekrar geri dönmüştür. Bu dönemde çektiği filmlerin karakteristik özellikleri arasında bir uygunluk ve ortak payda bulmak kolay değildir. Godard bu dönemde yeni bir felsefik yaklaşımla farklı sinematik deneyler yapmaya, insan varoluşunun ve bazen de dinsel duyumun en derinlerine inmeye çabalamıştır.
Fransız Yeni Dalga Akımının en etkili üyelerinden birisi olan Jean-Luc Godard'in aklımda kaldığı kadarıyla hayatı. bence fransız yeni dalga akımındaki rolü çok büyük. sizin görüşleriniz neler mösyöler ?
-
alexingotdeligi sen başlık açma ulan
-
memati her platformda
-
koca koca adamlarin
-
cefakar vikings sözlüğü savunamıyor
-
cefakar vikings sözlüğü savunuyor
-
facia anani gibeyim
-
titanik 2 çıkmış
-
ferre sekmesinde elinizi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 07 02 2025
-
recep içerik filminde şirketteki adam soruyor
-
titanige benim dedemde binmiş
-
wolfteam geliinn
-
10 lahmacun 730 lira
-
bir adam inci sözlüğü açtı
-
facia reis seni gördüğüm yerde
-
olm ben evde olduğum halde
-
cheddar runner gibi beslenin
-
umut gunduz
-
beyler japonya vize istiyor mu
-
köyümdeki iskeletler
-
bu saattew uykum geliyo sabah da
-
ucan kedi bızırınla boğ beni
-
beş bucuk saat sonra mesai biter
-
zalinazort hiç bu kadar üşüdün mü
-
6 dakika sonra sözlük çökecek
-
eksi 8 derece havada krop giyen şahısa
-
endonezyalı sevgilimin fotosunu ifşa ediyorum
- / 1