1. 401.
    0
    @309 aynısını/daha beterini de söyleriz yüzüne, façanı almasını da biliriz, ama problem şu ki, sonra devlet baba "memurumu gibtin" diye içeri atıyor; yani sizi gibleyen yok, ama kanundan kaçılmıyor
    ···
  2. 402.
    0
    @331 kaç gayme alıyon la aylık.
    ···
  3. 403.
    +1
    polis, sen delikanlı birine benziyorsun hayret.. biraz saydırdım sana ama maaşallahın var herkese düzgün yanıtlar vermişsin bu saatten sonra benim de panpamsın.. çankaya'da bi konu olursa kısa kanaldan "delidede" diye anons et dakkasında yanındayım
    ···
  4. 404.
    0
    @334 1.800
    ···
  5. 405.
    0
    aga ezrar en az 2000 yıldır bu memlekette içiliyor son 100 senedir yasak aklım almıyor
    ···
  6. 406.
    0
    @335 sağol
    ···
  7. 407.
    0
    şimdi ben sana burda ana avrat sövsem suçlu olur muyum panpa ?
    ···
  8. 408.
    0
    @336 lan millet sizin yüzünüzden rahat vuramıyo dumana
    ···
  9. 409.
    0
    @337 çünkü yasakken içildiğinde karı oluyor devlete.
    ···
  10. 410.
    0
    @334 yuh amnı gibem , panpa eleman açığı varmı , motor kullanabiliyorm
    ···
  11. 411.
    0
    @339 kanunlara göre evet.ama benim gibimde değil. çünkü kardeşim gibi görüyorum hepinizi.ama başka bi memur olsa bilişim şubeden bulurdu.
    ···
  12. 412.
    0
    @1 (acab) all cops all bastards gibtir git sözlükten amk polisi hiç birinizi sevmiyorum lan ..adam bir caps koymuş üniformasıyla yazan yazana gibeyim sizin gibi anarşist sözlüğü bu kadar olur zaten anarşistliğiniz
    ···
  13. 413.
    0
    çorbacı geldi hanııııım
    ···
  14. 414.
    0
    @1 klagib zütü kalkık detected

    bide demin bi entry de küfür eden bi adama buradan yazma yüzüne söyle demiş. sanki polislerin üniforma olmadan milletin karşısına geçip horozlanmaya zütü varmıki sen küfür eden adamı sorguluyorsun.

    ha şunuda söylim acayip düzenbazlar çoğu, ilk başta vatandaşın içinde çok kibar davranıyor. sonra iş karakola giderse göz önünde olmamanın etkisiyle züt yine tavanlarda asıp kesiyor, sonra bi telefon açtırıyorsun yine normal özür dileme mod a dönüyor.. klagib gibimsonik bi yetkiyi bile taşıyamayacak kadar basit olma sorunsalı..

    not : sen kendini bu bakımdan yetiştirmişe benziyorsun ama sendede biraz var.. kodamanların güvenliğini sağlamak için diil onların züt zaten sağlamda, vatandaşın güvenini yine vatandaştan alınan paralarla sağlamak için oradasınız ah bide hatırlasınız..
    ···
  15. 415.
    0
    kocaelıde yunus telsızını dınleyıp hepsı kürt aq kesın turkıyenın her yerındekı yunuslar kürttür aq
    ···
  16. 416.
    0
    @342 eleman alıncak 20 bin. ama motor kullanabilenler seçilmiyor .baştan öğrenilcek.
    ···
  17. 417.
    0
    Mihail Aleksandroviç Bakunin (Михаил Александрович Бакунин) (30 Mayıs 1814 – 13 Haziran 1876) tanınmış bir Rus anarşisttir. Anarşist düşünürlerin ilk kuşağının temsilcilerindendir ve “anarşizmin babaları” olarak anılan düşünürlerden biridir. Bakunin Moskova’nın Kuzeybatısı'nda, Torzok ve Kuvşinovo arasındaki Piramukhino köyündeki aristokrat bir ailenin çocuğudur. 14 yaşındayken Topçuluk Üniversitesinde askerî eğitim aldığı St. Petersburg’a gitti. Eğitimi 1832 yılında tamamlandı ve Rusya imparatorluk Muhafız Alayı’na düşük rütbeli bir subay olarak atandı ve Minsk’e, Gardinas’a, Litvanya’ya (artık Belarus) gönderildi. Babası Bakunin’in askerî veya sivil göreve devam etmesini istiyorduysa da, o 1835 yılında ikisini de terk ederek, felsefe okumayı umut ettiği Moskova’ya geçti.

    Bakunin Moskova’da eski üniversitelilerden oluşan bir grupla arkadaşlık kurdu ve ardından sistematik bir idealist felsefe çalışmasına başladı. Özellikle de Schelling, Fichte ve Hegel’e yoğunlaştı. Başından beri o ve arkadaşları çalışmalarını, o dönem modern bilimin başkenti sayılan Berlin’e bir seyahat yaparak tamamlamak istiyorlardı. Bakunin’in âilesi bu yolculuğun masraflarını karşılamayı reddetti; ama sonunda yumuşadılar ve 1840 yılında yolculuğa çıktı.

    O sıralar Bakunin’in plânı üniversitede profesör olmaktı (arkadaşlarının deyimiyle “doğruluğun râhibi”). Fakat daha sonra “Sol Hegelciler” adı verilen radikal öğrencilerle karşılaştı ve onlara katıldı. Berlin’deki sosyalist harekete dâhil oldu. Buradan Proudhon ve George Sand’le karşılaşacağı, Polonyalı sürgünlerin lideriyle tanıştırılacağı Paris’e geçti. Paris’ten isviçre’ye seyahat etti. Burada bir süre kalarak sosyalist hareketlerde faâl olarak bulundu.

    isviçre’deyken, Bakunin Rusya hükûmeti tarafından Rusya’ya çağrıldı ve çağrıyı reddetmesi üzerine mallarına el konuldu. 1848 yılında Paris’e döndüğünde, Rusya’ya karşı ateşli bir saldırı başlattı ve bu Bakunin’in Fransa’dan sürülmesine neden oldu. 1848’in devrimci hareketleri kendisine demokratik ajitasyon yapan köktenci bir kampanyaya katılma fırsatını verdi ve 1849 Mayısındaki Dresden ayaklanmasına katılması nedeniyle tutuklandı ve ölüm cezasına çarptırıldı. Bununla birlikte idam hükmü ömür boyu hapse çevrildi ve Rus yetkililere teslim edildi. Hapsedildi ve 1855 yılında doğu Sibirya’ya gönderildi.

    Bakunin Amur bölgesine gitmek için izin talep etti ve buradan kaçmayı başararak Japonya’ya, ardından da 1861 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nden ingiltere’ye geçti. Geri kalan yaşdıbını batı Avrupa’da, özellikle de isviçre’de sürgünde geçirdi. 1869 yılında Sosyal Demokratik Birliği kurdu. Bununla birlikte Birinci Enternasyonal’in uluslar arası bir organizasyon olduğu ve yalnızca ulusal organizasyonların üyeliğe kabûl edildiği bahanesiyle Bakunin’in kurduğu birlik Birinci Enternasyonal’e alınmadı. Oluşturulduğu yıl dağılan bu birliği oluşturan çeşitli gruplar daha sonra Enternasyonal’e ayrı ayrı katıldılar.

    1870 yılında Bakunin Lyons’taki başarısız bir ayaklanmaya önderlik etti. Ayaklanma daha sonra Paris Komünü için örnek teşkil etti. Karl Marx ve Friedrich Engels daha sonra bu komünü onayladılar ve onu proletarya diktatörlüğünün bir örneği olarak tanımladılar; bununla birlikte Marx Lyons’taki ayaklanmanın erken ve maceracı bir ayaklanma olduğu görüşündeydi. Çünkü başarısızlıkla sonuçlanmıştı. Aynı zamanda da Bakunin'in önderliğinde olması böyle bir değerlendirmeyi getirebilirdi.

    Bakunin’in 1872’deki Lahey Kongresi’nde Marx’ın üstün gelmesiyle Enternasyonal’den tasfiye edilmesi, Marksist düşüncenin devletin nihâî çözülmesinden önce kurulmasını öngördüğü işçi devleti görüşü ile Bakunin’in böyle bir ara basamağa gerek olmadığına dâir görüşü arasındaki uyuşmazlığın açık bir temsili oldu. Marx’ın (dehâsını kabûl ederek) yaptığı sınıf çözümlemesini ve kapitalizme ilişkin öne sürdüğü ekonomik teorilerini kabûl etmekle birlikte, Devlet ve Otorite hakkındaki görüşlerini de son derece âciz, yetersiz buluyordu. Marx’ın küstah ve kibirli olduğunu ve yöntemlerinin komünist devrimi tehlikeye atacağını düşünüyordu. "Bakunin Yahudi kökenli olduğu için Marx’a saldırarak anti-semitist olduğunu da açığa vurdu" diyenler de vardır. Fakat ilginç olan Marx'ın redaktörlüğünü yaptığı Neue Rheinische Zeitung'da Bakunin'in Rus ajanı olduğunu iddia eden bir haberin ciddi imiş gibi yayınlanması ve Avrupa'da tüm burjuva basınının ve bunlara hâkim Yahudi kökenlilerin bu sözde haberi sık sık tekrarlamaları karşısında Bakunin anti-semitist sayılabilecek ifâdeler de kullanmıştır. Bu haber özellikle Marx'a çok yakın Utin (daha sonra Çar'dan özür dilemiş ve Rusya'da yaşamasına izin verilmiştir) tarafından sürekli gündemde tutulmuştur.

    Bakunin 1873 yılında Lugano’da bir köşeye çekildi ve 13 Haziran 1876’da Bern’de öldü.

    Bakunin hangi isim ya da biçim altında olursa olsun, Tanrı da dahil olmak üzere tüm dış otorite sistemlerini reddediyordu. Ölümünden sonra 1882 yılında basılan Tanrı ve Devlet adlı eserinde şöyle yazıyordu:
    “ insanın özgürleşmesi yalnızca buna bağlıdır, çünkü o doğanın yasalarına itaât eder; onlar insana dışarıdan insanî veya ilâhî, kollektif veya bireysel her ne olursa olsun, herhangi bir yabancı irade tarafından empoze edildiği için değil, kendisi onları böyle kavradığı için. ”

    Böylece doğa kanunlarının farkına her insan kendisi varır. Bakunin'in akıl yürütmesi sonunda bu kanunların kendi doğasının kanunları olduğu için, bireyin bunlara uymaktan başka çaresinin olmadığı ve bu nedenle politik organizasyonların, yönetimlerin ve yasaların derhâl yok olacağı düşüncesine varır.

    Bakunin aynı şekilde herhangi bir imtiyazlı konumu veya sınıfı reddetmiştir. Çünkü "bu ayrıcalığın acayipliğidir ve her ayrıcalıklı konum insanın kalbini ve zihnini öldürür. Ayrıcalıklı insan, politik yâhut ekonomik fark etmez, zihnen ve kalben bozulmuş insandır".

    Bakunin'in devrimci progrdıbını gerçekleştirme yöntemleri de onun prensiplerinden daha az anlamlı değildir. Bakunin’in tanımladığı gibi, bir devrimci özel bir ilgi veya duyguya izin vermeyen, din, vatanseverlik yâhut ahlâk konusunda, onu kelimenin her anlamıyla varolan toplumu altüst etme görevinden saptıracak hiçbir şüphe taşımayan, sâdık bir insan olmalıdır.

    Mikhail Bakunin ve Karl Marx arasındaki anlaşmazlık, anarşizm ve Marksizm arasındaki farklılığa ışık tutar: Anarşistler ve Marksistler aynı ortak hedefi (sosyal sınıfların ve devletin olmadığı özgür, eşit bir toplumun yaratılması) paylaşmakla birlikte, bu hedefe nasıl ulaşılacağı konusunda büyük anlaşmazlıklar yaşarlar. Anarşistler sınıfsız, devletsiz topluma devlet aygıtı yoluyla değil emekçilerin özyönetim organları aracılığıyla ve proletarya diktatörlüğü gibi bir geçişi aşaması olmadan geçilmesi gerekliliğine inanırlar. Anarşistlere göre iktidar yozlaştırır. Marksistler böyle bir şeyin imkânsız olduğuna ve anarşistlerin çok idealist olduğuna inanırlar. Devlet aygıtını yok etmeyi değil ele geçirmeyi amaçlarlar. Marksistler sınıfsız ve devletsiz topluma, bir siyasal geçiş dönemi olan proletaryanın devrimci iktidarı (proletarya diktatörlüğü) ile geçileceğini öngörürler.
    Tümünü Göster
    ···
  18. 418.
    0
    @348 yaş sınırı varmı panpaaa?
    ···
  19. 419.
    0
    o zaman küfür etmek suç değilse sana değil de genelinize küfretmek istiyorum. o üniformayı giyince çoğunuz kendini bi tak sanıyo. ayrıca 2 sene önce beşiktaş kayseri maçı öncesinde ağaçlı yola biber gazı atanların da anasını avradını gibeyim. bazen sorun yokken sorun çıkarıyosunuz panpa kabul et.
    ···
  20. 420.
    0
    @346 bu bende yok kardeşim. ben hiç unutmadım. ama genelde bi unutkanlık var bu konuda.
    ···