1. 51.
    0
    @1 sorduğun sorularla gerçeğe bir miktarda olsa yaklaşmışsın.

    fakat bizler Allahın parçaları değiliz. çünkü allah parçalardan meydana gelen bir varlık değildir. o tektir. sen onun bir parçası değil, bizzat osun. bu her varlık için geçerlidir.
    ···
  2. 52.
    0
    @129 la olum yazmayacam diyorum zorla yazdırıyosun *

    yoktan var olamaz kuralı bizim içinde yaşadığımız evrenin bir gerçeği allah katında öyle bir gerçek yokki neyse daha okumadım bi okuyalım bakalım.
    ···
  3. 53.
    0
    var ve yok bir ve aynı şeydir. varlık yokluğun ortaya çıkışı görünümüdür. varoluş tektir.
    ···
  4. 54.
    0
    @9 haklı panpa

    ben de böyle düşünerek başladım aha bak şimdi deist biri oldum çıktım.

    inanıyomuş gibi görünüyoum ama inanmıyorum çünkü bu şakirtlerle tartışmaya girersen kan çıkıo amk
    ···
  5. 55.
    0
    @132 panpa onu gec de "ahmet dursun, seba gitsin" bence.

    ne bicim arguman bu guzel kardesim, yok yasasaydi. iyi de bu mantikla kimi cezalandirabilir, kimi odullendirebilirsin. ben simdi olmeyip 10 yil daha yasasaydim belki de "dogru" yolu bulurdum.

    bu sorunun cevabi cok net panpa. biliyorum icin yaniyor john'un sonsuz ateslerde yanmasina. ama tanri'nin "adaleti" bu.
    ···
  6. 56.
    0
    @130 revizyonist musluman seni. sor bakalim musluman kardeslerine katiliyorlar miymis sana? deistik musluman seni. cekinme deistim de panpa. bir adim otende.
    ···
  7. 57.
    0
    beyler bakın şöyle düşünün hanginiz uzaya gitti.
    uzayın varlığını nasıl anlayabilirsiniz.
    veya hanginiz avustralyaya gitti?
    avustralya diye bir yerin olduğunu nereden biliyorsunuz.
    aslında annenizin ve babanızın sizin ebeveynleriniz olduğunu nereden biliyorsunuz
    aslında dünyada yaşadığınızı nereden biliyorsunuz
    size söylenenleri algılamak bilmek demek değildir yaşam ve ölüm de böyle işte binler ancak öldüğünüz zaman gerçeğe ulaşabilirsiniz.
    benim yaptığım en basiti ve en mantıklısı.
    tanrı var fakat din denen şey saçmalıktan öte bir şey değil
    ulan dıbına kodumun çocukları bakın teknoloji gelişiyor değil mi
    aslında muhafazidin gelecekten gelip tüm insanlığın kaderiyle oynayan sıradan bir insan olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?
    veya gerçekten peygamber olduğunu nasıl bilebilirsiniz.
    siz hiçsiniz dıbına koduklarım hepinizin egosunu giberim.
    ulan siz bu hayatta neyden eminsiniz ki gelmiş "yorotoco yok ogo bonco çok soçmo yeooo" diyebiliyorsunuz. aynı şekilde "tonro bozo kotsoson" diyebiliyorsunuz?
    özet geçmek gerekirse hiç bir şeyi bilemeyiz.
    belki şuan bilgisayarda oyun oynayan bir çocuğun sadece alt+f4 çekmesine bakar yaşamımız belki de elleri her yere ulaşan tanımlanamaz ve bizim parçamız olan bir varlığın elinde yaşamımız.
    ···
  8. 58.
    0
    debugging diye birsey var panpa. ondan.
    ···
  9. 59.
    0
    @135 yahu islam inancına göre diyorum sana. kimin cennete gideceğini kimin cehenneme gideceğini ancak allah bilir. bu dininin peygamberi bile, ben bile kendimden emin değilim siz de olmayın diyor. eğer john kesin cehennemliktir diyen bir hacı-hoca varsa bil ki cehaletinden ya da şarlatanlığından dolayı diyordur.
    ···
  10. 60.
    0
    @137 haklısın bir çok şeyi bilemeyebiliriz...
    fakat en yüksek hakikat her insana açıktır.
    her insan kendi özünden evrenin merkezine, varoluşun kaynağına erişebilir.
    ···
  11. 61.
    0
    @120 biz nerden bilelim dıbına koyim. harbi biz nerden bilelim. böyle cevabı bilinmeyen sorular sorarsan ancak kendini çıkmaza sokarsın başka bi tak değil. john adam olup o yaşta biraz düşünebilseydi 11 eylül saldırılarını yapanların müslümanlar olmadığını bilirdi. çünkü saldırının yapılış tarzı, saldırı zamanı, aynı zamanda yapılan diğer saldırılar ve saldırıdan sonra genişleyen amerikan impatorluğunu da göze alarak john bu saldırıları yapanın müslümanlar olmadığını anlardı zaten. john kafasız malın tekiymiş ki 14 yıllık ömründe, dini babasından miras gelen bir değer gibi görerek bir kere bile sorgulamamış. e şimdi sende kalk bu adamın nereye gideceğini bize sor amk. iş mi bu.
    ···
  12. 62.
    0
    @1 Panpa Dinden Çıktın Hayırlı Olmasın..
    ···
  13. 63.
    0
    ben de son satirlarimi yazayim.

    evet butun "semavi" dinlerin kokeni ortadogu ve hint mitolojisidir. aslinda hepsi insan aklinin binlerce yil suren birikiminin ortaya cikardigi harmanlardir.

    gercek ise sudur;

    bu inanilmaz buyuklukteki evrende yanliz ve amacsiz olarak dunyaya geldik. hayatin hicbir amaci yok. senden bir beklentisi olan tanrilar da yok. bu isten bilerek ya da bilmeyerek nemalanan insanlar var. hepimizi yildiz tozlariyiz. varligimize yuce anlamlar yuklemek eger sizi rahatlatiyorsa devam edin secilmis varliklar oldugunuza inanmaya. binlerce yil sonra bu inandiginiz seylerin hepsi tipki zeus gibi, sumer tanrilari gibi, battlestar galactica'nin kobol tanrilari gibi mitolojinin bir parcasi olacak.

    fizigi, evrim fenomenini, kimyasal elementlerin yasam icin onemini anlamaya calisin. sorulariniz cogunun cevaplari orada.
    ···
  14. 64.
    0
    @106 benim ipimde degil mucizeler de @48'deki arkadas soyle demisti:

    "ben kurandaki mucizelerin bir insan ürünü olduğuna inanmıyorum açıkçası."

    onun uzerine yazdim, yok oyle bir sey diye.
    ···
  15. 65.
    0
    @97 panpa elbette, isin ozu de bu zaten. sen de boyutlararasi olsan, gercegi bilsen nasil test edilebilirdin ki? sonucta senden beklenen tam emin olmadigin ve asla olamayacagin -zira kurallar kisitliyor seni- bir seye, tanrinin varligina inanman. hayatin asil testi bu degil mi? yani kime sarkintilik yaptin vs. var ama asil soru bu degil mi? asla bilemeyeceginden dolayi bu bir test, bilseydin -bu evrenin disina cikip da gorebilseydin- test olmazdi.

    ikinci mesele (suc ve ceza) bayagi karigib panpa, katiliyorum, fakat cezayi kendi katina gore kestiginden emin miyiz? ve eger o kata gore kesiyorsa, baska hangi kata gore verebilirdi? ilk soru icin mesele su: kim cenneti veya cehennemi gorup haber verdi islerin nasil oldugundan?

    ikinci soru icin de bu: mesela mirac kandilinde (miracti galiba) hz. muhafazid'in cehennemi bir delikten gordugu soylenir . oradaki cezalari tarif etmistir de zaten, ateste kosan insanlar, ic organlari desilenler ve tekrar yerine koyulanlar vs. hatirladiklarim. yani ilk sorunun cevabi olabilir aslinda bu yazdigim ama bir peygamber etrafindakilere farkli bir boyuttaki cezayi nasil tarif edebilir ki bizim korelasyon yapabilecegimiz seylere benzetmeden?

    kaldi ki, benzetmeyi dahi yapmak bir sorun zira sonsuz cezayi bizim 'katimiza' ve kurallarimiza uygulayabilir misin? yani bizim kurallarimizda en basitinden ic organlarin desiliyorsa olursun; eh, ne oldu sonsuza kadar iskence? 10 saniyede olduk gittik. yani ceza bir baglanti kurup da tirsmamiz icin bizim anlayacagimiz sekilde tarif edilmis olabilir ama ancak bizim kurallarimizin islemedigi bir kural setinde uygulanabilir. onemli olan cezanin varligi zaten, hangi kurallarda verildigi degil ki. caydirici olan, olmasi gereken, cezanin mahiyetinden cok mevcudiyeti.

    guzel bir alisveristi, ama yatmam gerek. belki sonra devam edebiliriz. selamlar panpa.
    ···
  16. 66.
    0
    kusursuzduk zaten, dünya için değil cennet için yaratılmıştık... sonra olan oldu işte
    ···
  17. 67.
    0
    @109 adam mucizede mantık arıyo ben bişey demiyorum artık.
    ···
  18. 68.
    0
    @1 yav gibtir git. din burda mı aranır dıbına koyim. yarım hekim candan, yarım hoca da dinden eder
    ···
  19. 69.
    0
    @1 yav gibtir git. din burda mı aranır dıbına koyim. yarım hekim candan, yarım hoca da dinden eder
    ···
  20. 70.
    0
    @1 yav gibtir git. din burda mı aranır dıbına koyim. yarım hekim candan, yarım hoca da dinden eder
    ···