-
1.
+2@6 öyle bir becerim varsa veya kollarım koptuysa suyu ayaklarımla içerim.
gerekiyorsa (mesela performans sanatçısı falan isem) ellerimle yürürüm.
tam bir şakirt örneği vermişsin kardeşim tebrik ederim. -
2.
-1bunu anana sorsana delikanlı
-
3.
-1sen kollarınla yürüyo musun amk.
ayaklarınla su içiyo musun amk.
işte bu yüzden.. -
4.
0@13 herhangi bir yanlış gösterme çabasında değilim. herhangi bir davette hiç bulunmuyorum.
aynı şekilde bana da doğruyu yanlışı mantığımla değil de yazılmış olanla ayırt etmemi söylenmesini sevmiyorum, yazılmış olanı uygularsam bana onlarca kadın verileceği vaadinden hoşlanmıyorum, tek eşlilik taraftarıyım, karşımdaki kadının sevaplarımdan ötürü bana verilmiş bir "mal" değil, yanımda olmak istediği için yanımda olan bir birey olması daha çok hoşuma gider.
yanlış gösterdiğim kanısına nerden vardın bilmiyorum. gerçekten kolları olmadığı için tüm işlerini ayaklarıyla idame ettiren insanlar var, gerçekten elleri üstünde yürüyen performans sanatçıları da var, gerçekten cinsel hazzını erkeklerden alan erkekler de var. bir şeyin varlığı tam zıttını yok saymaz ya da yanlış göstermez.
sen çok soru sordun şimdi ben sana sorayım:
1. yanlış gösterdiğim kanısına nereden vardın?
2. neye/ne şekilde davet ettiğimi düşündün, bu kanıya ne şekilde vardın?
3. yaradılışa inanmayan birine "yaradılışından memnun değilsen öldür kendini" demek cümlesindeki saçmalığını hala açıklamadın, sorunun içindeki paradoksa falan girmene gerek yok, sadece yaradılışı inkar eden birine, "yaradılış var ve sen bundan memnun değilsin, öldür kendini, yoksa yüreksizsin" demendeki mantığı anlatman kafi.
ben senin her soruna gayet mantıklı ve makul cevaplar verdim. sen de mantıklı ve makul olacak seviyede şu yukarıdaki 3 soruma aynı hassasiyetle cevap verebilirsen sevinirim. -
5.
0updullah
-
6.
0bende sana yazılanı uygula demiyorum zaten.. tarihte bir çok zaat vardır. kitap okumayan.. en bilindiğide şemstir.. ben kuran-ı dağlara taşlara bakarak okurum demiştir..Tümünü Göster
sana senin cariyeyle ödüllendireleceğin içinde şu yola gitmen gerektiğini söylemedim.. sana tek tavsiye ettiğim inandığın yolda gitmen.. hatta tek eşliliğinide desteklerim.. ki neden bu konuyu açtın.. onuda bilmiyorum..
o ayaklı elli örneğede neden takılısın hala.. onları yapanlar var bende biliyorum.. kimisi mecburiyetten.. kimisi de danstan sanattan.. benim orda bahsettiğim sana verilen el ayağı neden yerinde kullanmıyosun... senin yaptığın ise ben sana elma deyince elmayı yargılıyorsun.. ağacı hiç düşünmüyorsun bile..
sorularına gelince..
1. yanlış gösterdiğim kanısına nereden vardın?
ben sana ilk açıklamamdan sonraki cevabının sonunda "tam bir şakirt örneği vermişsin kardeşim tebrik ederim." demişsin.. burda direk gardını almışsın.. bir şeyi savunduğun açık.. bir şeyi savunmakta benim açıma göre o şeyi yanlış gösterdiğin anldıbına gelir...
2. neye/ne şekilde davet ettiğimi düşündün, bu kanıya ne şekilde vardın?
ilk entri deki sorun ne kadar bir şeyi yanlış göstermek değilse.. benim "herkesi ateist olmaya mı davet ediyosun?" sorumda bi kanıya varmak değil.. soru sadece.. genede açıklayım...
o anda ateist olduğunu varsayıyorduk.. neden hiç bir şeye inanmayan birisi gelirde inanmadığı şeyleri yargılar? bunun iki nedeni vardır.. ya birilerini kendi yoluna çekmek.. ya da tartışıp kendince doğru yolu bulmak.. senin "tam bir şakirt örneği vermişsin kardeşim tebrik ederim." sözün seçenekleri bire indiriyor...
3. yaradılışa inanmayan birine "yaradılışından memnun değilsen öldür kendini" demek cümlesindeki saçmalığını hala açıklamadın, sorunun içindeki paradoksa falan girmene gerek yok, sadece yaradılışı inkar eden birine, "yaradılış var ve sen bundan memnun değilsin, öldür kendini, yoksa yüreksizsin" demendeki mantığı anlatman kafi.
o cümlede anlayamadığın olay.. madem yaradılışından memnun değilsin.. madem isyan içerisindesin.. isyanın gerçekleri değiştirmeyeceğine göre boşuna savaş içerisindesin.. ve isyanını gerçekten göstermek için neden kendini öldürmüyorsun? cevabını gerçekten arıyorsan neden kendini öldürmüyorsun.. çünkü öldüğünde bulacaksın.. aynı entri içerisindeki "inş. bi gün şükrettiğinde geç olmaz.." sözüyle bağdaştırabilseydin benim açıklamama gerek kalmazdı -
7.
0ben okuyan zaatlardanmışım demek ki.Tümünü Göster
o konuyu neden açtım, benim davetkar bir tutumda olduğumu söyledin. ben de bilinen dinlerin vaadler karşılığında davette bulunduğunu, fakat benim herhangi bir vaadde bulunmadığımı üstüne bir de verilen vaadlerin bana hitap etmediğini aklıma gelen ilk örnekle açıkladım.
elli ayaklı örnekte takılıyım. çünkü el su içmek için ayak yürümek için en uygun organlar olabilir, ama bunları farklı amaçlar için kullanan insanlar diğer insanlar tarafından yargılanamaz. becerebiliyorsam suyu sırf keyfimden ayağımla içebilirim ve bu konuda hiç kimseye söz hakkı vermem. ağaç metaforunu anlamadım, köke doğru inerek yine yaradılış/yaratıcı kavramlarına varacaksak döngüye gireriz, gerek yok.
sorularıma verdiğin cevaplar için teşekkür ederim öncelikle. cevaplarına cevaplarıma gelince:
1. "bir şeyi savunmakta benim açıma göre o şeyi yanlış gösterdiğin anldıbına gelir" cümlesi anlam açısından kaymış olsa da demek istediğini anladım, ama katılmıyorum. orada savunduğum şey suyun ayakla gerek keyfi gerek zorunluluktan içilebilir olmasıydı ki bunu zaten yukarıda açıkladım, tekrara düşmeyeyim. gardımı aldım çünkü suyun ayakla içilmesinin yanlış olduğuna dair bir yargıda bulunmuştun, ben de gerek o sıradaki su/ayak metaforu gerek asıl konu olan eşcinsel ilişki açısından olsun insanların seçimlerinde özgür olduğuna değindim. ve bunun karşısındaki tutumuna karşı da gardımı aldım. herhangi bir şeyi yanlış göstermedim. yanlış gösterilen bir şeyi yanlış göstermenin yanlış olduğundan bahsettim.
2. şakirtliği orada dogmatik olarak kullandım, her şakirt inancı gereği dogmatik olmak zorundadır. dolayısıyla bahsettiğin şeyin (metaforik olarak su içmek için elin kullanılması gerekliliği) dogmatik bir kanı olduğu, yani sırf "öyle olduğu" için öyle kabul edildiğini düşünerek sana tam bir şakirt örneği vermişsin dedim. ki evet, verdiğin örnek son derece dogmatikti, tıpkı bir şakirt gibiydi, dolayısıyla tam bir şakirt örneği vermişsin kardeşim. yine benim inanmadığımı varsayarsak; inanmayan birisi olarak ben orada inanmadığım şeyi yargılamıyorum, sadece inanan birinin kendi inancına göre diğer insanları yargılama yetisini kendinde bulmasını yargılıyorum. yani kısacası sen orada duruyordun da ben sana gelip öyle değil demedim, sen bir yargıya varmıştın, su için en mantıklı organ eldir, diğerleri yanlıştır şeklinde, ben de bunu yargılamak sana düşmez demiştim. inanmadığım şeyi yargılamaktan fersah fersah uzaktaydım yani.
3. senin o cümlede anlamadığın olay şu güzel kardeşim, "yaradılıştan memnun olmamak" gibi yaratılış üzerine bi memnunluk/memnuniyetsizlik fikrine kapılmadan önce yaradılışı kabul etmek gerekiyor, eğer ki yaradılış kavrdıbını reddersen dolayısıyla bundan memnun olmak ya da olmamak gibi bir şansın olmuyor. yani bir insanın yaradılışı reddetmesi yaradılışından memnun olmadığı şeklinde yorumlanamaz, çünkü zaten yaradılış yok onun için. tekrara düştüm farkındayım, vurgulamak istedim. herhangi bir isyan içinde olmadığımı da en baştan belirtmeme rağmen yine "madem isyan içindesin... " şeklinde isyan içinde olduğumdan emin şekilde konuşman tuhaf açıkçası. tekrar belirtiyorum; herhangi bir isyan sözkonusu değil, hayatımdan gayet memnunum. aynı şekilde kendimi öldürdüğümde cevabı bulacağıma inanıyor olsam zaten yaradılışa da inanıyor olurdum. yaradılışa inanmayan bir insan öldükten sonra başka bir hayata/dünyaya/ahirete inanıyor olabilir mi? bu da bu paragrafın başıyla aynı sorun aslında, tekrar yazmayayım. -
8.
0üremek için kız gibersin zevk için kız gibersin değişik fanteziler için kız gibersin bunlar duruken gidipte kıllı erkek zütü gibmezsin
-
9.
0günah degilde erkek gibmek neden günah
-
10.
0allah yok din yalan
-
11.
0@19a katılıyorum, gibmem.
@20ye katılmıyorum.
@21 zaten benim, nasılsınız? -
12.
01. suyun ayakla içilmesinin yanlış olduğuna dair hiç bir yargıda bulunmadım.. kendinde söylediğin gibi su içmek için en uygun organ el.. yürümek için ayaktır.. eğer bir insanın elleri yoksa mecburen ayaklarıyla su içecektir.. bunun en büyük örneğide hem eli hem ayağı olmayan nick vujicic dir.. senin algılamana göre ben şu anda nick vujicic in tamamen yanlış yolda olduğunu söylemekteyim.. ama o adam öyle inanmış ki elsiz kolsuz bacaksız haliyle bir çok eli yüzü düzgün insandan daha yetenekli.. ağaç örneğinide bu el kol örneğine takılma diye vermiştim.. ama sen onada ayrıca değinmişsin.. daha açıkça söyleyim o zaman.. senin @1 de ki yazdığın yorum 200 metre yarışıysa benim verdiğim el kol örneği 100 metre yarışı.. ikiside mentalite olarak farklıdır ama.. uygulama esnasında ikiside aynıdır..
2. maddende tamamen benim hakkımda ki düşüncelerin var.. olabilir.. her şeyi düşünebilirsin.. açıkladığın taktirde.. açıklamışsında zaten.. tek takıldığım nokta "su için en mantıklı organ eldir" sözümün üzerinde diğerleri yanlıştır ı eklemen.. ben nerede diğerleri yanlıştır diye bi ibare kullandım...
3. isyan içerisindesin sözünü kendininde vurguladığın gibi "ama ateist olduğumu varsayarak konuşuyorum" cümlenin üzerine söyledim.. ve ateist birisi burada neden inanmadığı bir şeyi yargılar diye düşündüm.. sonra ya kendi düşüncesine çekmektir amacı ya da gerçekten tartışıp bilgi sahibi olmaktır.. ben de kendimi tekrarlamış oldum..
o konu dışında hayatından memnunsun.. bu çok güzel.. hatta bir şeyleri düşünmende çok güzel.. eğer düşünmeden sadece korktuğun için allahın emirlerini yerine getirirsen sokakta yaşayan hayvandan hiç bir farkın kalmaz.. işte senin dediğin şakirtlik öyle olur.. ben senin düşündüklerini önceden düşünmüştüm ve bi kanıya vardım.. şu anda ki en büyük korkumda vardığım kanıyı sana düzgün ve anlayabileceğin bir şekilde anlatamam.. bunun da senin benim hakkımda ne düşüneceğinle alakası yok.. benim korkum sana yanlış bilgi verip seni yanıltmak..
senin hakkında ise.. ben sendende bir şeyler öğrendim.. daha doğrusu hakim olduğum bi konuyu ellerime aldım.. inş. ileride sımsıkı tutabilirim.. -
13.
0Ya gerizekalı bu çocuk
-
14.
0hayır benim anlamadığım.. madem ateist olduğunu varsayıyoruz.. o zaman neden inanmadığın bişeyi yanlış gibi gösterme çabası içerisindesin.. herkesi ateist olmaya mı davet ediyosun?
saçma geliyorsa doğru bildiğini yapacaksın.. neden inanmadığın bişeyi yargılıyosun ki? -
15.
0gece gece adamı günaha sokma
-
16.
0yıllardır düşünüyorum mantıklı bir acıklamaa bulamadım
-
17.
0
-
18.
0kızları gibmeyin, onlarla sevişin
-
19.
0@7 az biraz düşün dıbına koduğumun beyinsizi..
senin anlayacağın dilden konuşayım amk.
sen programcılığa merak sarıp özene bezene bi flash oyun yaptın diyelim..
oyunda iki karakterin var.. biri uzun boylu kaslı falan bişey.. diğeride kısa boylu zayıf...
sen birisini basketbolcu olarak programladığını.. diğerinide jokey olarak programladığını düşün..
hangisini basketbolcu hangisini jokey olarak programlarsın.. -
20.
0@9 hah işte tam olarak bu noktada ayrılıyor kardeşim. ben birinin programladığı boy pos verip basketbolcu olacaksın diye adına "kader" diye bi yol çizdiği bir olguyu kabul etmiyorum.
dıbına koduğumun beyinsizi olarak saygılarımı sunarım.
-
inci sözlük güvenlikçi
-
batuhan artik israil gibi inciyi
-
beyler fake mail açalım batuhanin mekana gidelim
-
kurtlar vadisi çomarlara hitap eden
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 09 12 2024
-
sözlüğün özürlüsü
-
kimi yiyolar ben starbucks gitim
-
meyhaneci dimitri gülme krizleri
-
sozluk ddos yemeden once kayra ve memeati
-
ördekiye yenge ile cinsel ilişkiye girrmek
-
suriyeye yasamaya gidilirmi ciddi
-
topal odlek ordek hayırlı geceler diler 09 12 2024
-
ben bu fincan ile içiyorum kahvemi
-
dedem koyde yasadi koyde oldu
-
tom kaulitzzzz keşke o dubai çikolatasını
-
benim ailemde sirali olum yok
-
suriyeye gidersem bizim ulkeyi kotilcem
-
topal ozurlu ordek aksam menusu
-
batuhan yuzunde siritmayla buraya bakiyor
-
sana söz yine baharlar gelecek tom kaulitzzzz
-
esadlı mı esatsz mı soğanlı mı soğansız mı
-
ya peki bu adam hakkında ne düşünüyonuz
-
halepte türk lirası kullanılmaya başlamış
-
esad ilk geliginde suriye ekonomisini
-
topal odlek ordek hayırlı geceler diler 10 12 2024
-
batuhan ddos at buraya aktiflik yok zaten
- / 1