1. 1.
    0
    beyler? :(
    ···
  1. 2.
    0
    bizim köyde gibmek günah ama öldürmek sevapmı bilmiyorum
    ···
  2. 3.
    0
    niye sevap olsun amk. hani allahın verdiği canı başkası alınca günahtı?
    ···
  3. 4.
    0
    bizimkisi can da kertenkeleninkisi cafercan mı amk
    ···
  4. 5.
    0
    kertmek sevap hahahahahhahahhahah
    ···
  5. 6.
    0
    bak sana ne dicem
    ‎1.çok büyük bir sır bilmek istıyorsan 5 e bak
    2.sır numara 11 de
    3.lütfen deli ... olma 15 e bak
    4.havalı ol 13 e bak
    5.ama önce 2 ye bak
    6.kızma ama şimdi 12 ye bak
    7.açıcağın başlığı gibeyim ben gidiyorum
    8.söylemek istediğim şey 14 de yazıyor
    9.lütfen 4 e bakar mısın??
    10.bu son 7 ye bakarmısın?
    11.insan deli olmasın 6 ya bak
    12.ay pardon 8'e bak
    13.hiç kızma 10 a bak
    14.nasıl söyliyeceğimi bilmıyorum 3e bak
    15.deli olmaya baslıyorsun ama 9 a bak
    ···
  6. 7.
    0
    kertenkele mi buldun panpa
    ···
  7. 8.
    0
    kurbağa basmak sevap
    ···
  8. 9.
    0
    Değerli kardeşimiz;

    Esasen zarar vermeyen hiç bir canlı öldürülemez. Öldürülmesi caiz olanlar ise, zararlı olan ve bu zararından başka türlü kurtulma imkanı olmayan hayvanlardır. Kelerin bir vuruşta öldürülmesinin sevap olması, eziyet vermeden ölmesini sağlamak içindir. Yoksa her görülen kertenkeleyi öldürmek caiz olmadığı gibi, öldürmenin kendisi de sevap olmaz. Eziyet vermeden zararından kurtulmanın yollarını aramak gerekir. Ancak öldürmekten başka çare yoksa, bir vuruşta öldürmek gerekir ki, hayvan eziyet çekmesin.

    Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

    "Kim keleri ilk darbede öldürürse ona yüz sevap yazılır. ikinci vuruşta öldürürse daha az kazanır. Üçüncü vuruşta ise bundan da az sevap kazanır." (Müslim, Selam 147 (2240); Metin Müslim'den alınmadır. Ebu davud, Edeb 175, (5263, 5264); Tirmizî, Ahkâm 1, (1482). Bazı Tirmizî tertibinde Sayd bölümünde 13. babta.)

    AÇIKLAMA:

    Vezeğa, Ahterî'de keler olarak açıklanır. Keler, bir nevi kertenkeledir. Resulullah fuveygiba diye tavsif ederek, insanlara eziyet veren haşerata dahil etmiştir. Fuveygiba, fasıkcık demektir. Resulullah haşeratın ekserisinden ayrı olarak, zarar verenlere fasık demiştir. Alimler, kelerin bu grupta olduğunda görüş birliğndedir. Bir vuruşta öldürülmesinden maksad eziyet verilmemesi içindir. Zîra hayvan ikinci darbeyi almadan yaralı olarak kaçabilir. Bu da bir canlının eziyet görmesine neden olur. Buna göre insanlara zarar vermeyen hayvanları öldürmek caiz olmaz. (bkz. Kütüb-i Sitte - Prof. Dr. ibrahim Canan)

    Selam ve dua ile...
    Sorularla islamiyet
    ···
  9. 10.
    0
    kertenkele oldurmek yuz sevap da asil soru kertenkele yaralayip kacirirsak o kac sevap?
    ···
  10. 11.
    0
    başlık açıyosa evet
    ···
  11. 12.
    0
    @12 ne kadar hitpoint gittiyse
    ···
  12. 13.
    0
    @8 güldüm lan bin kap şukunu :D :D
    ···
  13. 14.
    0
    “kim zehirli iri keleri ilk vuruşta öldürürse ona yüz iyilik sevabı yazılır. ikinci vuruşta öldürene bundan daha az sevap verilir. üçüncü vuruşta öldürene de daha az sevap verilir.”

    müslim, selâm 147

    keler, kertenkeleye benzeyen bir sürüngen olup faydalı, zararlı, eti yenen ve yenmeyen çeşitleri vardır. araplar iri kelere “sâmmü abras” adını verirler. hadislerde öldürülmesi istenen kelerin işte bu iri, siyah benekli zehirli türleri olduğu anlaşılmaktadır. arap dili âlimleri bunların çok pis ve zararlı olduğunu, kanı bir insanın bedenine sıçradığı takdirde orada alaca hastalığının meydana geleceğini ifade ederler.

    birinci hadiste resûlullah efendimiz’in zehirli kelerin öldürülmesine gerekçe olarak “o, ibrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurduğu belirtilmektedir. bir başka rivayette, hz. ibrâhim ateşe atıldığı zaman bütün hayvanların o ateşi söndürmeye gayret ettikleri, yalnız zehirli iri kelerin ateşe üfleyerek onu yakmaya çalıştığı (ibni mâce, sayd 12), yani şeytanın oyununa geldiği belirtilmektedir. zehirli keleri ilk vuruşta öldürene yüz sevap, bazı rivayetlerde yetmiş sevap (müslim, selâm 147), ikinci ve üçüncü vuruşta öldürene daha az sevap verilmesi onu öldürmeye, elden kaçırmamaya teşvik etmek için söylenmiş, bu zararlıyı ortadan kaldırmak suretiyle insanlara hizmet eden kimsenin daha çok sevap kazanacağı belirtilmiştir. hz. âişe’nin odasında keler öldürmek için bir mızrak bulundurduğu da bilinmektedir (ibni mâce, sayd 12). bu zararlı hayvanın arabistan gibi sıcak bölgelerde çok bulunduğu, evlere girip yiyeceklere zarar verdiği ve tuza çok meraklı olduğu anlaşılmaktadır.

    hadislerden öğrendiklerimiz

    1. “her zararlı öldürülür” kaidesi gereğince zehirli iri kelerin öldürülmesi uygun görülmüştür.

    2. peygamber efendimiz’in bu zararlı hayvanı ilk vuruşta öldürmenin daha sevap olduğunu belirtmesi, onu elden kaçırmayıp görüldüğü yerde öldürmeye teşvik etmek içindir.

    3. kelerin ibrâhim aleyhisselâm’ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[riyaz-us salihin şerhi]

    görüldügü üzere bu emir umumi olmayıp, zararlı kertenkele türleri içindir.
    ···
  14. 15.
    0
    (bkz: efsane-mustafa-ceceli-gibertmesi-beyler-koşunnn)
    ···
  15. 16.
    0
    @9 @14 bunları yaparsam kaç sevap point kazanıyorum ?
    ···
  16. 17.
    0
    etinden uzak dur sana yeter
    ···