1. 1.
    -3
    yok çelişkiymiş yok şöyleymiş... sorun:) en zorlarından.
    özellikle kurandan falan olabilir sorular uplayanlara şukületta vericem, onları sevicem, öpücem
    ···
  2. 2.
    -1
    şakirt detektid falan demeyin baştan ... tanım yapıyorsam kusuruma bakmayn beyler alışkanlık olmş
    ···
  3. 3.
    -1
    imamlıkla alakası yok. dinin ticarete alet edilmesine karşıym kuran diyor ki kendinizden ücret istemeyen o kimselere uyun.
    ···
  4. 4.
    0
    allah yaratılmadığı için ona tanrı diyoruz zaten@7
    senin zihnin bir şeylere sürekli neden aramaya programlanmş. ama bir yerde durmak gerekiyor. herşeyi yaratan ve yaratılmaya muhtaç olmayan zorunlu bir varlık olması gerekiyor. ibni sina böyle tanımlıyor bunu
    ···
  5. 5.
    0
    @6 dünyanın 6 bin yıllık olduğu nerede yazıyor ya la? kuranda böyle bişi yok. en çok da karşı olduğum şeylerden bir şey kurandan başka kaynağı referans alan din anlayışı:)
    ···
  6. 6.
    0
    ayrıca tanrı nasıl var oldu sorusu sürekli zamanla düşünmekten kaynaklanan bir şey. zaman izafidir arkadaşlar hatta kuranda da zamanın izafiliğiyle alakalı şeyler vardır. yani zaman bizim bildiğimiz gibi değil... idrak etmek zor farkındaym
    ···
  7. 7.
    0
    herkese şukuları teslim edilmiştir.
    inanıyorum çünkü her şeyin bir programcısı olması lazım. rastgeleliğin bile bir şeyler meydana getirmesi için bir tanım yapılması lazım.

    ateistler şöyle bir şeye inanır mı? bilgisayar icat edilmeden kodlama dilic sharp bulundu?
    ···
  8. 8.
    0
    13. entryi giren eleman, tanrı'nın nasıl oluştuğunu açıklamaktan söz eden bir adam tanrının varlığına baştan inanmamayı seçmiştir zaten canım benim. oluştuğunu açıklayamayıoruz çünkü hep vardı.
    bunu gözlemlemek için yeryüzündeki bilinçliliğe bakabilirsn... en basitidndn düşünsene tanrı'yı aramamız bile tanrı varlığına bir işaret. tanrıyı aramayan türler de olabilirdik
    ···
  9. 9.
    -1
    kader konusunda da malca konuşanlar oluyor.
    tanrı senin davranışının sonucunu biliyor diye bunu etkiliyor değil. eğer kötü bir davranşı yapıyorsan sonuçta bir şekilde karşılığını alacaksın
    asıl ateist mantıkta cezalandırma diye bir şey yok. adalet yok vs..
    ···
  10. 10.
    0
    domella başka dinden arkadaşım var incile aşinayım ama kuran bu dinlerin varlığını inkar etmiyor, bozulmuşluklarını düzeltiyor.
    hristiyanlık ve yahudilikten söz ediyorum.
    üçlemenin sonradan hristiyanlığa konduğu bir gerçek ve tanrı tektir vs:)
    ···
  11. 11.
    0
    kader varsa öz irade yokmuş neden? Allah sonucunu biliyor diye yaptıklarından hesaba çekilmeyecek misin? allah öz iradesi olan bir şey yaratamaz mı.
    neticede yaptıklarının sonucunda cezalanıyorsn. kısasa kısas işte..
    ···
  12. 12.
    0
    şimdi diyelim ki ben altıma entry girileceğini biliyorum tamam mı ? bu altıma entry girecek insanı etkiler mi etkilemez...
    ···
  13. 13.
    0
    @24 buna bir ayet eşliğinde cevap vericem canım.
    "inkar edenlerin amelleri ise dümdüz arazideki serap gibidir. Susayan kimse onu su zanneder. Ancak yanına geldiğinde hiçbir şey bulamaz ve yanında Allah'ı bulur. O da, kendisinin hesabını tam görür. Allah hesabı çabuk görendir."

    bu ayetle birlikte senin kafanda olmayan şey kafirlerin sanki iyilikleri kendi gücüyle yaptığı, neticede ona güzel şeyler yapabilme yeteneğini veren de allah. ayrıca allah kuranda günahkarların(kötülük yapanların) daha çok inanmamaya meyilli olduklarını söylüyor sanrsm..
    ···
  14. 14.
    -2
    @26 kuranın öğretisinde zorlama yoktur. senin dinin sana benimki bana. zorlama yapmak allahlık taslamak ve hiç bir müslümana yakışmaz.
    ayrıca hadisleri reddediyorum ve yalnızca kuran anlayışına sahibim çok şükür.
    ···
  15. 15.
    +1
    @27 canım benim test amaçlı yolladı. sonuçları biliyor ama sonuçları sana nasıl açıklayacak? sen en azından yaşadığını hissetmen gerek. şuan burada bunları yapıyor olmamız allah'ı sabırsızca beklemeye iten bir durum mu teşkil ediyor hayır! zaten allah biliyor. senin bunları aynı şekilde yaşıyor olman da normal. allah'ı kişileştirmeyelim lütfn.
    sonucunu bildiğin testi yapmaz mısın? testi nasıl tanımlarsın ki?
    ···
  16. 16.
    0
    @30 ben başörtüsünün saçı örtmenin dini bir kural olduğuna inanmıyorum. kuranda denilen örtüyü göğüsleri örten bir şey olarak çevirenler de var.

    ayrıca şöyle de bir şey var ki çekici şeyleri göstermenin kuranda yasak olduğu yazmakta ancak sınır belirtilmiyor...
    ···
  17. 17.
    0
    @33 değişik bir bakış açısı ama ben katılmıyorum. allah her şeyi bilir ve bütün zamanlara ve mekanlara hakimdir ama bu bizim pozisyonumuzu etkilemez. ancak bu inançta bir ayrıntı bence. enn doğrusunu allah bilir
    ···
  18. 18.
    0
    @38 bir şeyi yaratman ihtiyacın olduğu anldıbına mı gelir. yapabiliyordur tanrı yapar. bir de allah olmadan allah gibi konuşman ayrıca mantıksızlık teşkil ediyor zira hiçbir şeye muhtaç olmaz bir durumda hiç olmadın.
    tanrı biraz canlı yaratayım takılsınlar değil, (oyun ve eğlence için yaratmadım diyen tanrıdan söz ediyoruz) ibadet etmek için yarattım diyor. önceleri melekler iman ediyordu belki ancak mükemmelliği için yeterli görmedi ve düşünen ve eleştirebilen insanları yarattı. daha mükemmel bir düşünme sistemine sahip olan varlık şüphesiz ki bir mükemmelliği daha iyi kavrayacaktı.
    ···
  19. 19.
    0
    @40 tanrı'nın en mükemmel olabileceği durum olarak zamandan münezzeh olmaktan söz ettim. yoksa zamanda takılı kalan bir tanrı olacaktır, ben böyle düşünüyorum. allah katında günlerden falan söz edilir ancak bu allah'ın bileceği iş benim değil ben dünyama bakarım:) allah kuranda detay vermiyorsa tutup da uydurmam...
    ···
  20. 20.
    -1
    @41 evrensel çekicilik şeyleri var canım:) neden ferre sitelerde ortak kategoriler var sanıyorsn?
    bunu pgibolojide az ççok ölçebiliyorlar. ama çoğu erkeğe bacak görmek çekici gelir arkadaş:)
    ···