1. 1.
    0
    system33 olsun panpa ccc miy ccc
    ···
  2. 2.
    0
    system 32 te küçük süprizler yap
    ···
  3. 3.
    0
    system31 e virüs girmiş panpa senin ondan.
    ···
  4. 4.
    0
    system 32 yi 33 e geçir
    ···
  5. 5.
    0
    hepimiz telefondan girioruz pampa
    ···
  6. 6.
    0
    system 32 ye küçük süprizler yap
    ···
  7. 7.
    0
    system 32 yi sote yap öyle ye
    ···
  8. 8.
    0
    system 32 ye küçük süprizler yap
    ···
  9. 9.
    0
    system 32 yi yoğurtla ye
    ···
  10. 10.
    0
    system32 i silerken am günü yağ de kafası karışır çöker sende format atar bitirirsin işi.

    hadi kolay gelsin.
    ···
  11. 11.
    0
    system 32 ye el salla
    ···
  12. 12.
    0
    system32 yi zeytin yagına yatır
    ···
  13. 13.
    0
    anneni ara
    ···
  14. 14.
    0
    system32 ye abdest aldir
    ···
  15. 15.
    0
    system 32ye combofix kur hocam.
    ···
  16. 16.
    0
    bazen okuyucularımızın yorumlarında da karşılaştığımız bir karışıklık, ekran kartının bellek arabirim performansı konusunda. bu konuya bir açıklık getirip yine piyasadan ipuçları verme gereksinimi hissettik.

    ekran kartlarının bellek arabirim performansı temel olarak iki parametreden etkilenir: bit sayısı olarak belirtilen veriyolu genişliği ve efektif bellek hızı. i̇lki zaten özellik listelerinde hemen göze çarpanlardan biri; radeon hd 4800 serisinde 256 bit, geforce gtx 260'larda 448 bit gibi. diğeri ise bellek tipi ve çalışma frekansıyla ilgili.

    veriyolu genişliği, her aktarımda (transferde) kaç bitlik verinin geçtiğini gösterir. 256 bit bellek veriyoluna sahip bir ekran kartı için, bellekle grafik işlemcisi arasında her aktarımda 256 bit, bir başka deyişle 32 bayt (byte) veri iletilir (bit ve byte gibi terimlerin ilişkilerini burada açıklamıştık). efektif frekans ise bu aktarımlardan saniyede kaç tanesinin gerçekleştiğidir. mhz ya da ghz ile belirtilir(*)

    bellek arabirim bantgenişliği, ekran kartının işlemcisi ile belleği arasında saniyede aktarılabilen toplam veri miktarı olup, bellek veriyolu genişliğinin byte cinsinden değerinin efektif frekansla çarpılmış hali olarak ifade edilir. bellekle grafik işlemcisinin haberleşmesinin hızlı olması da ekran kartının performansını artıran bir etkendir. birkaç ekran kartı için birlikte hesaplayalım:

    örneklere baktığımızda, 256 bit bellek veriyolu genişliğine sahip radeon hd 4870'in, 448 bit bellek veriyolu genişliğine sahip geforce gtx 260'tan biraz daha yüksek bellek bantgenişliği olduğunu görüyoruz. radeon hd 4870, daha dar olan veriyolu genişliğini, 3.6 ghz efektif frekansında çalışan gddr5 bellekleri sayesinde kapatıyor. onunla aynı veriyolu genişliğine sahip radeon hd 4850'ninse gddr3 bellekleri, bantgenişliğinin neredeyse yarısı kadar kalmasına neden oluyor.

    demek ki bellek bir ekran kartının bellek performansı tek başına bellek veriyolu genişliğiyle tam olarak belirlenemiyor. bu hesaplamaların giriş seviyesi kartlara uygulanması ise daha ilginç sonuçlara gebe. giriş seviyesi kartların biraz pahalı olanlarında gddr3 daha yaygınken, firmalar ucuz kartlarda ddr2 bellek kullanabiliyorlar. bu durum, kart isimlendirmelerindeki yetersiz ayrımlarla birleştiğinde kullanıcının aslında düşük performanslı kartı almasıyla sonuçlanabiliyor. hemen gözümüze çarpan örnek, geforce 9500 gt. piyasada 128 bit bellek veriyolu genişliğine sahip bu kartın ddr2 bellekli sürümleri 60 dolar seviyesinden satılırken, gddr3 bellekli modeller 100 doların birazcık üzerinde fiyatlara bulunabiliyor.
    Tümünü Göster
    ···
  17. 17.
    0
    *system 32* ye üfle, kapat aç , vur , bağır sırayla hepsini yap birinden biri olur panpa
    ···
  18. 18.
    0
    seri eksiledim amk binleri
    ···
  19. 19.
    0
    system32'yi açıp ekrana domal panpa
    ···
  20. 20.
    0
    sistem 32yi D ye taşı
    ···