-
1.
+2Tutarsa okurum
-
-
1.
0gibSELER OKUMAM MÜMKÜN DEĞiL
-
1.
-
2.
+1ilk defa mantıklı soru soran biri çıkmış vay amk bi an error verdi
-
3.
+1Bakış açın güzelmiş.
-
4.
+1Sistem eror verdi mk dur yeter
-
5.
+1Adam haklı biraz düşünün aga
-
6.
+1Rezturbasyon
-
7.
+2 -1Budist oldum
-
8.
0Rezervetullah bismillah
-
9.
0kanka bunlar yalan nerden okudu. bilmiomda aşşalık maymun ne mk kanma bunlar yalan ayet ciddiyim bak kuranda böyle ayet yok kardeş
-
-
1.
0ayetin numaralarını boşuna vermedim dingil aç kendin oku
-
2.
-1assalik maymun
-
1.
-
10.
0Hangi birine cevap ariyon
-
11.
0Kardeş şu yakaladığınız yerde öldürün ayetini açıklayayım.
Kuran da bu şekilde bir sürü ayet vardır onları öldürün hristiyanlarla dostluk kurmayın gibisinden. Fakat bir şeyi atlamışsın. Belli bir islam hukuku ve kuralları vardır.Bu ayetlerin söylediklerini sadece düşman olduğun kişilere yapabilirsin.Ve düşman açabilmen için 3 şart vardır;
1-Birileri seni yerinden etmek için sana savaş açarsa
2-Sırf müslümansın diye sana savaş açarlarsa
3-Müslümanları yurdundan çıkarmak isteyenlere yardım eden birileri olursa
Mantıklı düşündüğünde bunlar insana doğru gelir. Atıyorum şu an Amerika Türkiye müslüman diye savaş açarsa Türkiyede ona savaş açar dimi?
2.olan konuda Hristiyanları dost edinmeyin ayeti.
Bunuda bir ayetle açıklayayım;
(Mumtehine 60/9)
Allah, sizi din hakkında sizinle savaşmamış, sizi yurtlarınızdan da çıkarmamış kimselere iyilik etmekten, onlara adil davranmaktan men etmez.Şüphesiz Allah adil davrananları sever. -
-
1.
0eyvallah hacım teşekkürler
-
1.
-
12.
0Fotoda 3 taşaklı yannan var beyler
-
13.
0Rezerve
-
14.
08 - Lut olayında neye takıldın anlamadım ? Bu sapkınlıklarından vazgeçsinler diye kızlarıyla evlendirmeyi talep ediyor. Problem nerede onu göremedim. Etik,vicdani veya çelişkisel bir olay da yok. 10 yaşındaki kızlarını mı teklif ediyor onu anlamadım.Tümünü Göster
9 - Ahzab suresinin 52. ayeti Bunların ötesinde kadınlar sana helal değildir, ve eşlerinden her hangi birisini de onlarla değişemezsin. Güzellikleri senin ilgini çekse bile. Ancak elinin altındakiler ile yetin. ALLAH her şeyi gözetleyendir.
Peygamber peki neden kendi yazdığı bir kitaba bir sınır koysun ki. Mesela ben yazsam kendimi neden sınırlandırayım ? Güzelliği ilgimi çekecek bir kadınla beraber olma şansını neden kapatayım.
Size aynı surenin 28 ve 29. ayetlerini göndermek istiyorum.
Peygamber, hanımlarına de ki, 'Siz dünya hayatının süsünü istiyorsanız, gelin size bağışta bulunayım ve sizi güzellikle bırakayım. Yok, siz ALLAH'ı, elçisini ve ahiret yurdunu istiyorsanız, ALLAH sizden güzel davrananlara büyük bir ödül hazırlamıştır.'
Peygamberin eşlerinin boşanma hakkı vardır. Tüm kadınların olduğu gibi. Ayrıca peygamberin istediği kadını alamadığı peygamberi isteyen kadınlarla ancak evlenebildiğini görebiliyoruz.
10 - Ayette nelerden bahsedildiği nerelerde bahsedilmediğine bakalım. Öncelikle zeyd'in kaç yaşında olduğuyla ilgili bir bilgi yok. Aynı şekilde zeyd'in eşi hakkında da böyle birşey belirtilmiyor. Yani kafanızdaki evlatlığın ufak olduğu algısını bir temizleyelim.
30'lu yaşlarında olabilir bu yaş konusunda bir problem olduğunu iddia edemezsiniz. Veya zeyd 30 yaşında karısının kendisinden çok büyük olabilir. Mesela zeyd 25 yaşında olsun kadın 40 yaşında olabilir. Dediğim gibi bilmiyoruz. Evlatlık diyince ufak bir çocuk geldiği için insanlara bu yüzden etik dışı geliyor. Diğer bir konu biyolojik açıdan bir sorun olmadığı. Sonuçta evlatlığıyla bile bir kan bağı yok. Evlatlığının eşiyle hiç olamaz böyle bir durum. Yani kendi öz çocuğunuzun karısıyla evlenmekle çok farklı olay bu bahsedilen ki kendi öz evladının eski karısıyla evlenmek bile ahlak dışı sayılamaz. Hala etik değil diyorsanız etik kavrdıbınızın dayanağını da sormak zorundayım kusura bakmayın. Etiklik konusunu geçelim.
Ayeti inceleyelim ayette zeyd'in elinden alma gibi bir durumdan da bahsedemeyiz. Zeyd kendi isteğiyle ayrılmış. Ayetin başında muhafazid peygamberin ALLAH'ın açıklayacağı birşeyi gizlediğini ve halktan çekindiğini görüyoruz. Kendi arzularını gerçekleştirmek için halka böyle birşey söylemiştir denilebilir. Bu bir ihtimal. Fakat bu arzularını gerçekleştirmek istediği söylenilen ayetlere baktığımızda hiçbir zaman böyle bir açıklama göremiyoruz. Şunu kavramamız gerekiyor bence peygamber de bir insan ve o da imtihana tabi. Onun da bizim verdiğimiz gibi bir sınav vermesi gerekli. Burada verdiği sınavda ALLAH'tan mı çekindiği yoksa halkın tepkisinden mi çekindiğiydi. muhafazid peygamberin sınavı bizimkiler gibi bir sınavdan farklı olmalıydı çünkü peygamberin imanıyla bizim imanımız bir değildir. Vahiy alıyor sonuçta cebrail vasıtasıyla. Bu yüzden iyilik yapmaktan adaletli olmanın insanlara mesaj iletmenin yanında daha değişik sınavlarla imtihan edilmesi bana oldukça mantıklı geliyor. Sürekli misafir gelen ve yalnız kalamayan bir adam yalnız kalmak istediğini bile söyleyemediğini görüyoruz. insanların ne düşündüğünü fazla önemsediğinden. ALLAH'ın bu zayıflığından imtihan etmesi oldukça mantıklıdır. Bu ayetten sonra da evlatlığının eşiyle evlenmek isteyenler için bir serbestlik gelmiştir.
Bu arada ayette evladının eşiyle diyor. Şuan hepiniz evlatlığın erkek olduğunu ve onun karısıyla evlenebileceğini düşünüyorsunuzdur muhtemelen. Bir kadın kız evlatlığının kocasıyla evlenebilir demek bu. Bir kadın erkek çocuğu dudağından öpünce sorun duymayan ama bir erkek kız çocuğunu dudağından öpünce garipseyen insanlarsınız sonuç olarak hatırlatmak istedim.
Etik olarak bir sıkıntı yok dediğim gibi. Bu sorun tamamen kültürel bir sorun. Etik olarak neden bir problem olduğunu da biri bana söylesin mümkünse.
11 - El kesme meselesi yanlış çevirilen ayetlerden biridir. Elleri kelimesi gücünü anldıbına da gelir. Gücünü kesin demek daha doğru bir çeviri olacaktır. https://www.youtube.com/watch?v=2Pg_BCCgmBs Buradan ayrıntılara bakabilirsiniz.
Sorulan sorular araştırılmamış kuranda yeterince incelenmemiş. Umarım birkaç kişiye faydalı olur.
Selam. -
-
1.
02 - tamamen kıvırma yapmışsın
3-bir çok tercümede bu şekilde verilmiş erkekli dişili olarak diğerlerinde de çift olarak ki ikincisini bile alsak yanlış her şey çift değil
4- gökyüzünün tutulmaya ihtiyacı yok
5- hiyerarşi her yerde var doğru ama patron işçilerine aşşağılık işçiler dese rencide etmiş olur
6-dışardan ve içerden iyi olan bir insan sırf ateist diye o işkencelere maruz kalacak
8- Lut olayında yaştan bahsetmedim bile orda evlenin falan demiyor.
9- karşı tarafın rızasıyla olmak şartıyla zaten ayette yazıyor.
10-burda da yaştan bahsetmedim sen aklını küçük kızlarla bozmuşsun heralde. etik olarak ne kadar doğru sence ? ve ayrıca bunun helal kılındığını göstermek için evlenmesi şart mıdır ? -
-
1.
02- Kıvırmayla alakası yok olay ve ayetin gidişatı budur. Hamilelik sürecinde insan bel ve kaburga arasında da bulunmayabilirdi. Elimizde bir doğru ihtimal bir de yanlış ihtimal var. Hayır ya bence yanlış ihtimal kast ediliyor diyorsan senin niyetindir.
3- Diğer çevirilerde öyle yazılması kurana bir ilave yapmıyor. kuranda erkekli dişili yok. Evren çiftli bir düzene dayalıdır. Atomlarda bile antiproton-proton vesaire. Tabi buradaki verilen asıl mesajı es geçip masanın çifti yok hübele hübele diyebilirsin. Ayrıca buradaki çiftlik illa zıt olmak zorunda değil birbirini tamamlayan çiftte olabilir. Benim aklıma örnek gelmiyor bir örnek söylersen sevinirim.
4 - Yazdığımı hiç anlamamışsın bir daha oku. Yağmur nasıl yağıyor diyince yarabbi yağdırıyor demiyoruz. Suların buharlaşıp gökyüzüne yükselmesi vs. diyoruz fakat bunun tanrının kudreti sayesinde olduğunu söylüyoruz. Bende diyorum ki gökyüzünün tutulması meselesi de aynı böyle. Eğer tanrının gücü ve istemesi olmasaydı yerle göğün birbirine gireceğini belirtiyor ayet.
5 - Zaten teşbih olduğunu belirtmişim. Şöyle diyeyim ben bir topluma aşağılık bir köpeksiniz desem burada belirtmek istediğim köpek değil o toplum olduğu çok açık. Apaçık bir teşbih. Sıfat cisme değil seslendiği kişiye gider mantıken.
6 - Bunu da anlamamışsın bir daha oku.
8- Yaştan bahsetmediğini görüyorum. Evlenin demediğini görüyorum fakat ALLAH'ın yasaları sabittir. Ve zina her dönem yasaktır. Bu yüzden direk alın gibin demek yerine evlilik olduğunu düşünmek daha mantıklıdır.
9 - Ayette bile yazıyor so what is problem ?
10 - Evlilik konusunda ahlaksal açıdan en önemli etmenlerden biri yaştır. Bu yüzden bu örneği veriyorum. Adam öldürmek örneğini vermem saçma olur. Ve üşenip bunu da okumamışsın sanırım. Helal kıldığını göstermekten ziyade peygamberin de imtihana tutulduğunu yazmışım orada.
-
1.
-
1.
-
15.
0bunu allaha sorsana bize ne amk
-
16.
0Lan ayetlerin bazilarini degistirmissin git duzgun meal oku adamin sinirini azdirma
-
-
1.
0ayetleri diyanet işlerinden aldım . daha düzgün olduğunu düşündüğün varsa söyle değiştireyim
-
1.
-
17.
0Hobaaa okudum
-
18.
0Bunu kim okuyacak amk.
-
19.
+1 -1Tutarsa zütüme mobilya sokup caps yapcam.
-
-
1.
+1Tuttu. Ahahhaahah
-
1.
-
20.
0Reserved
başlık yok! burası bom boş!