-
1.
+12 -1Beyler şimdi dikkatlice okuyun.
Bugün camimizin imamı değişmiş ve cumayı hayatımda hiç kılmadığım şekilde hızlı kıldırdı. Benim de olağanüstü über zekamda sorular oluşmaya başladı. Şimdi bu hızla kılınan namazla, başka camiide yavaş kılınan namazın sevabı aynı mıdır ?
Cevabınız evet aynıdır ise yavaş kılana haksızlıktır bu.
Cevabınız hayır yavaş kılan daha fazla, hızlı kılan ise daha az sevap kazanır ise hızlı kılanın ne suçu var ? Yavaş kılanın ne üstünlüğü var?
Demek istediğim hayatı boyunca diğerine nazaran hızlı kıldıran camide namaz kılan biri, hayatı boyunca yavaş namaz kıldıran imama sahip bir camide kılan ile aldığı sevap eşit midir ?
-
2.
+6Amina kodumun issizi
-
3.
0Hem evet hem hayır
-
4.
+3Yaw gibtir git kılmışsın işte bide sevabıni arıyon
-
5.
-1kılma kılıp napcan
-
6.
0Yavaş kılan daha fazla sevap
-
-
1.
0Hızlı kılanın ne suçu var o zaman ?
-
-
1.
+1Hızlı kılan günah kazanmıyor aq malı ikiside sevap alıyor ama yavas kilan daha fazla
-
2.
0Ulan sayın beyinsiz ben de diyorum ki hızlı kılan neden yavaş kılanla aynı sevabı almıyor ? Sonuçta onun elinde değil ki camisindeki imam hızlı kıldırıyor
-
1.
-
1.
-
7.
0Aynıdır bence
-
8.
0Eşittir heralde ama eşitte olmayabilir
-
-
1.
0mükemmel bir yanıt
-
-
1.
0Evet ama mükemmelde olmayabilir galiba
-
1.
-
1.
-
9.
0ne bileyim yani ne diyeceğsın ne diyeceğina diyip demiyeceğine hiç bişeyine diye ne div di kims kimse kimseyi dinler ne bişey anlata bilirsin ne dinleyen ne oğğlur...
-
10.
+1Acelesi olmadığı halde hızlı kılan huur çocuğudur
-
11.
0fark yoktur ama hızlı kıldıran hoca sureleri ufak da olsa yanlış okuyorsa veya hızlı kıldıracam diye beklenmesi gereken yerde tam tersini yapıyorsa sorun orada oluşur bence.
-
-
1.
0Hiç hatasız daha hızlı kıldırdı diyelim. Madem sevabı aynı. Daha yavaş kılanlar neden daha fazla sevap almıyor ? Ne de olsa daha fazla zamanını ayırıyor
-
-
1.
0bir rivayete göre de şöyledir;
"Cenab-ı Hakk'ın Ümmet-i muhafazid’e elli vakit namazı farz kılmış olduğu Levh-i Mahfuz’da mevcuttu. Bunu Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bilfiil elli vakit kılınacak şeklinde te’vil etti. Daha sonra Rabbine müracaatı esnasında Cenab-ı Hak kendisine bu elli vaktin amel bakımından değil de, sevap cihetinden olduğunu bildirdi. Beş vakitte elli vaktin sevabı elde etmenin şartı da, namazı tadil-i erkânına uyarak, huşû içinde kılınması hâlindedir."
Buradan da çıkarılacağı üzere; önemli olan sadece namazın doğru kılınması.. hızlı veya yavaş kılmışsın önemi yok. ha, namaz demek Allah'ın huzuruna çıkmak demektir. Ne kadar çok ibadet için vakit geçirirsen o kadar iyidir. Bu daha çok sevap anldıbına gelir mi? belki de.. onu Allah bilir. ama asıl önemli olan ne kadar çok Allah'a bağlı olduğun ve onu ne kadar çok andığındır. dikkat edilmesi gereken bir husus daha var mesela Namazı gereğinden fazla yavaş kılmak diğer salih amellerine de engel olabilir..
-
1.
-
1.
-
12.
0Yapacağın paradoxun, bugun amk
-
13.
0Önemli olan ihlas ve samimiyettir panpa ama tabiki jet hızıyla kılmak pek iyi değil diye biliyorum.
-
14.
0(bkz: cuma namazı için taktikler)
-
15.
0Kardeş olay hızlı yavaş değil hangisi daha doğru kıldıysa (gerçekten isteyerek veya zorla yaptığı gibi)
-
16.
0Ameller niyetlere goredir sen falan hoca hizli kildiriyor oraya gideyim dersen ona gore sevap alirsin yok su hoca yavas kildiriyor ama saglam kildiriyor onun arkasina duralim kardes sevabin ona gore
-
17.
0Sen namaza gitte sevabi bosver
-
18.
0Tadil-i Erkan'a uyarsan bilader
Biiznillah
Sıkıntı yok -
19.
0Sen namazı kıl sevabını alırsın. Gerisini boşver
Edit: Cumayı hızlı veya yavaş kılmak sizin isteminiz dışı olduğu için sevap farklılığı yaşanmaz. -
20.
0Yavas kilan dunyevi islerden daha fazla uzak durmus olur ve o uzun sure icerisinde ibadete ve Allaha uzun sure harcamis olur sireleri yavas okudugu icin hic bir harfi hatali olmaz ve tam dogru cikar agizdan ama hizli olanda aklina dunyevi isleri getirddigin icin acele edersin sureleri karistirirsin sanki kiliyim da kurtuluyim gibi bisey olur sence yavas kilan daha iyi deilmi