-
1.
+2 -2Siz isterseniz bu basligi trend yaparsiniz
-
2.
0Neden olsunki sanal alemde yaptığın hologram popülariteyle gerçek hayatta yaptığınla dağlar kadar fark var.
-
3.
0açtığın başlığı gibeyim gece gece diyeceğim ama postmodern eleştirinin temel handikaplarından biri bu ve ülkemizde benim kişisel olarak 90'larda yakaladığım siyasi islamcılar da bu hatayı kendi tahayyül evrenlerinin doğası gereği çok sık yapıyor... şöyle ki, modernitenin evrenselci, yerelin olasılıklarına karşı kör ve sağır o tepeden inmeci tahakkümcü pratiğini bir sivil iktidar eleştirisi örerek, ve ne yazık ki bu itirazın tüm sivil eleştirisinin meşruluğunu da sonuna kadar siyasileştirerek kullanıyorlar... oysa aynı iktidar olgusu bireyin kendi içindeki melekle şeytanı arasındaki mücadeleden başlayıp yatak odasında, yemek sofrasında, evin salonunda, sonra apartmanda, mahallede, cemaatte, cemiyette, camiada, kısacası yerelde de kendi iktidar ilişkisini üretiyor ve bunun tu kaka bir iktidar olarak yaftalanması için ille de bach ve mozart sosuyla gelmesine hiç gerek yok... aynı şey mehter marşı ve salavat ile de bir tahakküm olarak yağmur gibi yağıyor. ama insan aklı şablonlara ve şemalara ve görselliğe ve çağrışıma ileri derecede bağımlı ve bundan 1, 10, 50, 80 ya da 100 yıl önce gündemimize girmiş bir tahakküm ile bundan 1000 sene ya da 10 bin sene evvel gündemimize girmiş bir tahakküm arasındaki fark ncedir, şayet aradan özümüz, yerelimiz, milli manevi değerimiz gibi üst yapısal kavramları çıkarırsak? çünkü doğamız da değişken. doğamızın evrenselliğini sorgulayacaksak iktidar dediğimiz olgunun yerelde de evrenselde olduğu kadar ezici ve hatta çoğu kez yerelde icra edilir bir menem olduğunu unutmasak herkes için çok iyi olacak... bir de modernitede vücut bulan tasarımcı, tanımlayıcı, şabloncu kafayı yeriyoruz. evet, hayatın ve dünyanın olasılıklarına kör ve sağır şablonlar istemiyoruz. ancak neyin dayatmacı tasarım, neyin kendini ve dünyayı değiştirme çabası olduğunun sınırları o kadar belirsiz ki... tasarımcı, dayatmacı, şabloncu olmayalım derken kendi umutsuzluğunun kişide bir tür kaderci kabulleniş ve teslimiyete evrilip kendiyle ve dünyayla hiçbir mücadelesi kalmamış bir noktaya çekilmesini görmek ne en azından çok üzücü. bir teslimiyet uğruna ya rab, ne güneşler batıyor. kavramları hayatın ve dünyanın yerçekime maruz kalıyor, ama aynı anda buharlaşıyorlar da. bence çıkış noktamız kendine ve dünyasına müdahil insanda. bunun için de eleştiriyi ve özeleştiriyi yüceltmemizde fayda var.Tümünü Göster
-
lgbt senle gurur duyuyor
-
cezaevindeyken gözün arkada kalmasın
-
aga mapus zordur
-
niyet ettim silik yemeye aga kızma yeter
-
adam 150 euro para verip karıyı dehleyememiş
-
milli olmak sadece yaregi deliğe sokmaktan
-
yahudiler denizi ikiye ayırınca
-
allahın filistine yardım etmemesi
-
niyet ettim silik yemeye mapus ilk gece
-
motorgiblet kullanımı yasaklanmalı aq
-
umit ozdağ ı hapse attılar
-
sıkıntı yok sorun yok inciciler
-
ümitcan uygunu unutturmak için
-
aga başlıklar siliniyor
-
voleybolcu bayanların ayak masajcılığı
-
6 cm yeterlidir
-
melek goz santenzanın annesi hakkında
-
konstant ve nefret31 aynı kişililiği
-
göz kapanınca züt durmazmış
-
2 buçuk milyar insan salak olamaz
-
560 bin yurtdışında dıb üstünde dıb
-
türkiye 2100 projeksiyonunda 65 milyona düşüyor
-
sözlük 00 10 da çökmeyi ne zaman kesecek
-
kadın dediğin kadınlığını bilecek
-
arama her mcıkta bit ile pire
- / 1