/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +383 -55
    Buralarda bayadır yazılımı ogrenin diye bi eleman var. En son başlığını da trend yapmıssınız. Sizin de dıbınıza koyim. Yazılımı ogrenin gel buraya kardeş.

    1- verdiğin cevaplarda diyosun ki biçok örgütle savaşıyoruz bu kadar şehit eskiye göre normal. Bre dıbını yurdunu gibtiğim bu kadar örgüt kimin taktan dış politikası yüzünden bize bu kadar bela oldu? Fatih'te IŞiD militanları fetih namazı kılarken kim ses cıkarmadı?

    2- Fetö aşşağı Fetö yukarı. Bu adamlar ordunun içine girerken bunlarla beraber olup ne kadar adam gibi milliyetçi Fetö düşmanı asker varsa Ergenekon adı altında içeri attıran kimdi? Hoca efendi diye televizyonlarda ağlayanlar kimdi?

    3- Sen nasıl olur da bu süreci 1919 ile benzetirsin ulan pekekent. Batmış yıkılmış bir imparatorluğu küllerinden doğan bir cumhuriyet haline getirmekle kendi ağzına sıçtığın ülkeyi toparlamaya calısırken daha çok sıçmak ne zamandır bir oldu?

    4- Biz çok iyi gidiyoruz ondan oluyomuş. Büyük resmi görmüşmüş! Arap baharı adı altında sömürge yapılan ülkelerin hangisi muhteşem gittiği için bu hale geldi muallak? O zaman da onlar böyle diye diye yok oldu gitti.

    5- Üretim çok iyiymiş ama dışa bağımlılık çokmuş. Hiç bişey demiyorum gibtir git TÜiK'ten bak yeter.

    Bu vatan haini huur çocuklarının manipülasyonlarına gelmeyin. Balık hafızalı olmayın. Devletin yanında olun derken arada başkanlık desteği alıyor tek amacı bu. Tabiki devletin yanında olun ama ilk fırsatta başımızdaki kansızları gönderelim. Yerine öz be öz Türk çocukları Ömer Halis Demir'ler Fethi Sekin'ler gelsin. Diyeceklerim bu kadar

    Edit: Aslında bu yazdıklarım o aktroll muallakye değil. Bu sözlük 15-16 yaşında cocuklarla kaynıyor. Ne görse alabilir o çocuklar. Doğrular neymiş düşünsün kafasında tartsın diye.
    ···
  2. 2.
    +16 -79
    Ben cevap vereyim. Buradaki açılan Erdogan başlıkları halkı provokasyona getirmek degil bizzat devletinin yanında olmasını sağlamaktır.Bu örgütler ülkemizin politikalarından dolayı oldu kabul ediyorum. Dogru adımlar attığımızdan dolayı Amerika düğmeye bastı. Isidin PKK nin destekcisi finansörü Amerika ve Almanyadir.
    Fetö ile yazdıklarına ilgili yazdıklarına hak veriyorum.Ak Partinin en buyuk hatalarından biridir bu.Lakin emin ol Erdoğan gibi çelik iradeli bir adam olmasa bu Fetö kolay kolay bitmezdi
    ···
    1. 1.
      +14 -2
      dalga mı geçiyon amk erdoganin celik iradesiymis ahahahahah yuvana don uhuhuhuhu diye agliyorlardi
      ···
      1. 1.
        +7
        "Dogru adımlar attığımızdan dolayı Amerika düğmeye bastı." vay beynini gibeyim ben senin amk mali. dugmeye basti ne yavsak, senin ulken b dugmeyle mi idare ediliyor. gibtirsin o zaman bu amk comarlari o dugmeye basanlar ulkenin gercek yoneticileri kimse onlar gelsin. dugmene basacaklarsa senin hukumete ne ihtiyacin var gibko. ya boylelerini gordukce bazen gitmesin diyorum akp boyle sigirlari napicaksin baska, akp gibi domaltip gibeceksin.
        ···
      2. 2.
        0
        Sende geldiysen kimse siyaset yapmasin bisen biliyosun sayin amina kodugum
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      eyer erdogan olmasa feto de olmazdi emin ol
      ···
    3. 3.
      +3
      Sayın belli bi ücret karışıklığı erkekleri mutlu eden kadının evladı. O savunduğun adı lazım olmayan şahsiyet olmasa fetö olcakmiydi? Be anasını TBMM binasının önünde gibtigmin evladı ?
      ···
      1. 1.
        0
        Kufure şuku ama gecmişi bilmiyosunki işte bende senelerce sızıntı ve aksiyon okumuşluğum var ama etkilenmedim
        ···
    4. 4.
      -2
      Iste siyaset bilmeyen veletler toplanmış.Bi araştırın erdogandan onceki 4 hukumet bunlara nasil destek vermis nasil guclendirmis bunları.Dua edin erdogan bastı dugmeye cekti fislerini
      ···
    5. 5.
      0
      Kardeşim erdoğan basıp bitirmedi darbe yapıp kendilerini bitirdiler tayip bir zikim yapmadı
      ···
    6. 6.
      0
      Zaten fotoyu bu getirdi buralara bin oğlu bin sen neyin kafasindasin
      ···
    7. 7.
      +2
      Tebrikler kardeşim bu entrinle güzel yerlere diplomasız gelebileceksin
      ···
    8. 8.
      0
      beynini nerde biraktin lan annene bol selam soyle
      ···
    9. 9.
      0
      Hakliwin sen kardeş bakma bu ilk okululura bunlar sözde solcular milleti gelayena getiriyorlar
      ···
    10. 10.
      0
      He amk he çelik irade rte iron man ya amk bi sg
      ···
    11. 11.
      0
      Bu salağın beyni yıkanmış cugu
      ···
    12. 12.
      0
      Entry nick huur çocuğu. kardeş sen koş odana kuran falan oku dua ette şu ülke kurtulsun. Ben artık bıraktım dua ettikçe daha çok taka sardı. Belki sizin gibi "ŞAKiRT"lerin duası kabul oluyordur. Ben artık anlayamıyorum.
      ···
    13. diğerleri 10
  3. 3.
    +68 -4
    haklısın kardeşim birde ülkeyi soyup soğana çeviren insanları savunanlar var neymiş yol yapmış giberim yolunu yollamı ısınacağız asfalt mı kemirelim.
    ···
  4. 4.
    +3 -57
    Özet geç bin okumaya üşendim.
    ···
    1. 1.
      +2
      Eğer o yazılımı öğrenin nickli bin 17 yaşından büyükse sözlüğü bırakır giderim.

      Helal et panpa
      ···
    2. 2.
      +1
      Helal olsun
      ···
    3. 3.
      +1
      Noldu kardeşim
      ···
      1. 1.
        0
        Ahahahaha
        ···
    4. diğerleri 1
  5. 5.
    +5 -14
    sana cevap yazmaya geldim sayın veled

    Selamün aleyküm beyler…..

    veled diyorum çünkü belli ki Ecevit zamanında gübreye,tuza ve kağıda yapılan %750 zamdan haberi yok..

    Evet şimdi gelelim bu veledin konuştuklarına cevap vermeye…..

    1)bu kadar örgütü başımıza kim bela etti
    Ben sana söylim kardeşim sen eskiden amrikan başkanının yanında kukla gibi elleri birbirine bağlı başı önüne eğik bir devlettin adamlardan 1 milyon dolar almak için onları hizmetkarı oldun güzel kardeşim şimdi bu adam geldide türkiye yi kukla olmaktan kurtardı diye sen hainlerin sesiz duracağını mı sanıyorsun dengesiz… tabiki bize saldıracaklar sen zamanında sirf abd istedi diye 50 tane eğitim uçağını toprağın altına gömen devlette yaşıyordun bunlardan haberin var mı bi düşünsene dış ülkenin hainleri zaten bizden istediklerini zorlamadan alıyorlar adam niye ülkeye saldırsın ki sen zaten ona istediklerini veriyorsun şimdi bu adam vermiyor diye artık 1 milyon dolar almak yerine artık 1 mlyon dolar borç veriyor diye hainler saldırıyor senin gibi geşmişini bilmeyen dengesizlerde mal mal konuşur anca….(abd istedi diye uçak gömme iddiasının linki: https://www.google.com.tr...8S7Dme9tt8xspgrRTVpha0qIw )

    2)evet çok eski zamanlarda fetoya hoca söylemleri söylediğimiz oldu fakat sen yıllar önce yapılan bir hatayı düzelten hükümete laf atacağına daha gecen hafta fetönün dershanelerini niye kapatıyorsunuz diyen niye fetöcüleri kılıçdaroğluna niye bu kadar havlamıyorsun kardeşim önemli olan yaptığın hatayı anlayıp düzeltmektir bunu o nohut aklına sok istersen

    3)küllerinden doğan cumhuriyet diyorsun demi peki söyle bakalım bu cumhuriyet neden ondan bundan alınma inkılaplarla kanunlarla kuruldu gelipte buraya bana ordan burdan okuduğun koruma kanunuyla yazılmış kitapları anlatma da biraz gerçek tarih oku ayrıca ağzına sıçılmış ülke derken ? istersen bi akp öncesi ve sonrası dönemleri karşılaştır tabi karşılaştıracak beynin varmı orasını Allah bilir….

    4)arap baharı adı altında sömürge yapan ülke derken sen sömürgeci insan katledip milletin kaynağını çalan hainlerle türkiye yi aynı çizgiye mi koyuyorsun bak güzel kardeşim biz Müslümanız eger sömürgeci devlet olsaydık sömürge altında olan devletin mahsum insanlara yardım etmezdik

    5)üretim çok iyi dışa bağımlıyız diyorsun bak güzel kardeşim siz bu hükümetten önce “artık bayrak ipini biz üretiyoruz diye sevinen siz değilmiydiniz”
    Gel birde ben sana ak parti öneci zamları anlatayım hani senin sesiz kaldığın hükümet varya işte o….
    --Ecevit ve demirel zamanı yapılan zamlar
    • Kömüre,Gaza,mazota,Fuel oil’e %100 zam
    • Demir-Çelik Ürünlerine %100 zam
    • ecevitin açıklaması: Çimentoya büyük zam ardından bir büyük zam daha (o kadar fazla zam yapılmış ki hükümet açıklamıyor)
    • Kağıda,Tuza,Gübreye %750 zam
    • Ecevitten açıklama: Ete,Süte,Ekmeğe zam
    • Ecevitten açıklama:Sigaraya,Bezeye,Şekere zam
    • Ecevitten açıklama:PTT’ye,demiryoluna,Uçaga,Otobüse ve daha nicelerine zam
    • Ecevitin bu açıklamanın sonunda yaptığı konuşma : Bunlar daha Başlangıç bu zamların arkası ne zaman kesilecek diye soran olursa acı gerçek şu ki bu zamların arkası kesilmeyecek….

    Zam açıklaması yapan ecevitin vide linki : https://www.youtube.com/watch?v=WhMP61JPpNA

    • bu zam açıklaması yapılırken demirelin açıklaması : vatandaş tedbir alsın,başka tedbirler alsaydınız diyen biri varsa gelsin

    Evet sayın veled sana yapılan zamların bir kısmını yazdım hadi bunlarada sesini çıkar bakalım ulan Erdoğan ulke borç içindeyken perişan başka millete köle olmuş bir devlet iken geldi ülkenin başına bu adam devleti vatandaştan vergi almadan nasıl kaldıracak bana bir söyle bakalım….
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +4 -2
      Akpnin yıllardır feto, pkkyı desteklediği biliniyor.
      Ayrıca zamlar bölümüne baktım da
      2002 yılında et fiyatı >> 8,9TL [kaynak]
      2015 yılında et fiyatı >> dana 22,57TL, kuzu 21,68 TL [kaynak] (Migros Sanal Markette kıyma 33TL [kaynak])
      Artış : 2,53 kat

      2002 yılında 1lt benzin >> 1,64TL [kaynak]
      2015 yılında 1lt benzin >> 4,42TL [kaynak]
      Artış : 2,69 kat

      2002 çiğ süt fiyatı >> 38 kuruş [kaynak]
      2015 çiğ süt fiyatı >> 1,15TL [kaynak]
      Artış : 3 kat

      2002 ekmek fiyatı (200gr) >> 25 kuruş [kaynak]
      2015 ekmek fiyatı (250gr) >> 1TL [kaynak](200gr, 80 kuruş eder)
      Artış : 3,2

      -1 dolar alış, 3 Nisan 2002 ve 2015’i seçtim, bir nedeni yok-
      2002 yılı dolar paritesi >> 1,328,659 (6 sıfır at:  1,3286 TL) [kaynak]
      2015 yılı dolar paritesi >> 2.5905 TL [kaynak]
      Artış: 1.95 kat

      2002 yılı çeyrek altın >> 24 TL (6 sıfır atılmış hali) [kaynak]
      2015 yılı çeyrek altın >> 176.9100 [kaynak]
      • ilginçtir, üstteki kaynak bağlantısında, sene sonu fiyatının bir anda 38 liraya fırladığını görürsünüz ki AKP’nin geldiği zamandır.
      Artış : yaklaşık 7.3 kat !

      ihracat/ithalat oranına bakalım;

      2002 >> 0,699 [kaynak]
      2014 >> 0,651 [kaynak]
      Aradaki fark : 0.93 kat azalmış !!! NEDEN?
      Andıç : bilmeyenler için, yukarıdaki bölme diyor ki : sattığımızdan daha fazla alıyoruz, bu da borçlanmaya gider!

      Dış Borca bakalım o zaman
      2002 >> 130 Milyar dolar [kaynak]
      2014 >> 233,4 milyar dolar  [kaynak]
      Artış : 1.79 kat !

      EKONOMi Mi DEDiK?

      Öncelikle 2016 yılından gelen düzenleme:

      SON 13 YILDA TÜKETiCi KREDiSi BORCU 134 KAT ARTTI! 
      edit: dolar 3.73 Euro 4 TL şuanda, benzin 5.30 olmuş
      ···
      1. 1.
        -1
        güzel kardeşim sen o zamanın ekonomi ve faiz lobileri bu zamana uyarlamayacak kadar akılsızsın galiba ayrıca gecelik faizin %6400 olduğu dönemden bahsediyorum 3,5 milyar dolar borç almak için kopek gibi dilendiğin zamanlardan abhsediyorum sen gelmiş et 8 tl iken 22 tl olmuş diyorsun demirel döneminde sekere bir gecede %750 zam yapıldı okumadın mı ? ayrıca güzel kardeşim türkiyenin yıllık geliri 670 milyar dolar sen gelmiş burda 233 milyar dolardan bahsediyorsun ayrıca 2002 yılında kişi başına yıllık düşen mili gelir 3.492 dolardı şimdi 2016 da kişi başına düşen yıllık gelir ne biliyormusun 11.277 dolar oldu şimdi sus istersen
        ···
      2. 2.
        +1
        Uzun zamandır sözlüğe bakmiyorum. @biradamfarzet gibilere denk geldiğimde sinirden gözüm kanıyor. Neyse

        Yine demiş faiz lobisi cart curt. Bak kardeşim bilale anlatir gibi anlatacağım

        -Faiz lobisi denen olay yoktu evet , çünkü amerika piyasaya daha dolarini sürmemişti ; alın tepe tepe kullanın dememişti.
        -Amerika piyasaya dolarini sürüp "alin kullanin" diye ülkelere dağıtırken , Hindistan gibi ülkeler gelen bütün parayi anlık değil uzun vadeli yatirim yaparak Ar-Ge'ye ve uzay bilimciliğine yatırdı.
        Biz ise ilkokul mezunlari tarafından yonetildigimiz için bütün parayi kuru toprağa gömdük. Ruhumuzda amelelik olduğu için inşaata yola köprüye gömdük (aslinda köprülerden gelen gelir bize gelse yine eyvallah derim çoğu yabancıların yapimi yıllarca onlara gidecek paralari. Hatta ben ordan geçmiyeyim param yabanciya gitmesin de diyemiyorsun çünkü devletimiz sağolsun adamlarla fiyat üzerine anlaştığı için geçmesekte vergi olarak kesiliyor)
        -Hindistan gibi ülkeler şuan bir uyduyu 70-100 Milyon dolara gönderecek duruma geldiler.
        -Bizim halk kısa vadede sandiki bir şey oluyor. 2008 e kadar zaten akp'nin ekonomik adimlari kötü sayılmazdı , parayi betona gömmeseydi.
        - Sonra işte gün geldi Abd dedi ki beyler benim kumarim biter ; yatirimcilarini geri çağırdı , parayi geri ülkesine toplamaya başladı.
        -iste abd bunu yapmaya başlayınca ve biz tökezlemeye başlayınca ortaya bir şey atıldı "dış mihraklar."
        -Dis mihraklar var , yok değil. Fakat bunlar hep vardi ve şöyle bir şey dönmüyor;
        Abd , Fransa , ing , Japonya , Çin vs. toplanıp "lan Türkiye'de büyüyor ha bi oyun yapalım şunlara" demiyor.
        -Dişa bağımlı olduğumuz için adamların kendileri için yaptıkları hamle bile bizi pozitif ya da negatif etkiliyor.
        -Eger ki diş mihraklar yüzünden bize oluyorsa her şey Ecevit döneminde kriz olduğunda neden bu dillendirilmedi.Bu adama yazar kasa fırlatıldı?
        -Eger suç hep dış güçlerse 70 de millet tüp kuyruğunda iktidara söverken iktidar "yaw Kardeşim bizim bi suçumuz yok! Hep ustumuze oynuyorlar!!" demedi?

        Ayrıca belki şu sıralar duymuşsundur ismini Özgür Demirtaş'in katıldığı programlardan üç tane kesit var onlarinda linkini koyuyorum umarim az birazda olsa sorgularsin.

        https://youtu.be/BsASg0Nv49o

        https://youtu.be/Fh2p41rgnWs

        https://youtu.be/Ml54uRXqlJ0

        Fikrinizden dönmekten korkmayin. Kimse yanilmaz değildir. Fikrinizden dönünce kimse sizle alay etmez. Takim tutma fanatikligini siyasette yapmayin çok tahlikeli bir şeydir. Kendinizle beraber diğer insanlari da yakarsiniz.
        Tümünü Göster
        ···
    2. 2.
      0
      Kardesim yorma kendini bu aq evlatlari senin dedigin gibi'nohut beyinlerine" sokamazlar bi yazdiklarini
      ···
      1. 1.
        0
        Kime dedin aga entryi ortaya atmişsin da *
        ···
  6. 6.
    +18
    Otu taku trend yapcanıza bunu trend yapın
    ···
  7. 7.
    +15 -2
    Anlamaz bu amina kodumun comarlari huur çocuklarılnı ayakta gibiyorlar haberleri yok
    ···
  8. 8.
    +7 -6
    2023 te tüm sıkıntılar son bulacak
    ···
  9. 9.
    +13
    Yazılımı öğrenin şu sözlüğün en ciddiye alınmayacak insanı bence. O bundan anlamaz. Cahile cidden laf anlatılmıyo ama çok haklısın çocukları yanlış yönlendirdiği konusunda ama biraz aklı olan da doğru şeyleri görür
    ···
    1. 1.
      -2
      en ciddiye alınmıyacak elemanı olarak adıma bir başlık açılıp 350 şuku alıyorsa senin cümlen yalanlanmış olmuyor mu acaba?sen de bu şekilde bir gerizekalı oluyorsun?
      ···
      1. 1.
        0
        Editi de okuyamadın dıbına kodumun cocu. Sen kimsin de senin üzerinden başlık açılsın. Senin gibilere karşı benim gibi düşünenlerle insanlara bunları da göstermek istedim. Sen ancak bahanesi olursun ammmıcık
        ···
  10. 10.
    +10
    Panpa, gerizekalı aktroll'ün teki için bu kadar sinirlenme; değmez. Bırak diğer çomar kardeşleriyle ıslak rüyalarına devam etsin.

    Tabi bugün-yarın akp iktidardan düşecek olursa 180 derece döner bu gavat. Hatta bugüne kadar "anti akp'ci" olduğunu dahi iddia edebilir. O midesizlik bunlarda var çünkü.
    ···
    1. 1.
      +3
      ak parti düşse biter zaten hiç muhalefet bilmiyorki tecrübesi yok
      ···
    2. 2.
      +1 -1
      Bak guzel kardesim ak parti giderse merak etme biz gelen partiyide basimiza tac ederiz siz aglamaya alismis muptezellersiniz ama paraya alismissiniz kaynaginiz oule bir kesildiki nerenizden aglayacaginizi bilemiyorsunuz
      ···
      1. 1.
        +1
        Ne para kaynağından bahsediyorsun? Saçma sapan argümanlara tam gaz devam he? Hiç mi değişmeyeceksiniz lan? Tüm samimiyetimle söylüyorum bak.

        Hayır yani yabancı ülkelerinde çomarı var. Örnek alın biraz. Yok para kaynağımız varmışmış da, hatta bu kaynak kesilivermişmiş de. (heralde akp'nin über (!) politikaları sonucu oldu bu) Neyse, ağlamıyoruz lakin üzüntülü olduğumuz doğrudur. Ulan hangi derde üzülmeyelim ki? Ülkenin gününün ve geleceğinin berbat durumda olduğuna mı yoksa bundan bi haber olan "insanlarla" aynı topraklarda yaşamamıza mı?
        ···
      2. 2.
        +1
        2000 yılında ulke komple batmıştı hemde yere göğe sığdıramadığınız ecevit batırmıştı ayrıca evet sağlık karnesi vurgunu vardı geçmiş döneme gazetelerini haberlerini oku bari ilac mümesillerinin nasıl para kazandığını fırınların bile mafyadan izin almadan fiyat artışı yapamadığı bir türkiye vardı sen bana geçmiş donemeden bir tane iyi siyasetci soyleyebilirmisin ben sana onla alakalı yolsuzluğu söyleyeyim haydi hodri meydan
        ···
      3. 3.
        +2
        Yere göğe sığdıramadığım Ecevit derken? Ecevit'i sevmem zaten (Kıbrıs politikaları ve Abd'ye karşı duruşu hariç) Ne sol ne de sağcıyım. Öncelikle bunu belirteyim. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti tarihinde sevdiğim tek bir politikacı da yok. Yalnız Atatürk müstesna bu konuda.

        Şimdi 2000 yılıyla günümüzü kıyaslarsak aradaki fark ne? -okunan meydan itinayla geri paketlenir- Yüzeysel olarak bakıldığında arada devasa bir fark görülür. Yani "ulan ülke 15 senede çağ atlamış amk" denebilir. Peki gerçekte durum ne? Gerçekten ülke ileri mi gitti yoksa yerinde mi saydı?

        2000 krizi -piyasaları dengeye sokacak olan- beklenen bir krizdi. Ana sebebi TL'nin dolar karşısında aşırı değer kazanmasının sonucunda 1TL=0.81 $ (2017'de 1$= 3.79 TL) azalan ihracatımızdı. Devlet denge sağlamak amaçlı faizleri arttırdı. Bu da ithalatın düşmesine yani milletin tasarruflarının artmasına sebep verdi. Doların (siyasi sebeplerden ötürü) bir günde 0.81'den 1.6'ya çıkması sonucu kriz meydana geldi. Çünkü borçların tamamı dolar cinsindendi ve piyasanın kendisini dengelemesi için bir "krize" ihtiyacı vardı. Hükümet burada milletin anasını ağlatan (çünkü faizler hayvani boyutta arttı) ancak ekonominin 15-20 yıl geriye gitmesini engelleyen (çünkü faiz arttırımıyla "tasarruflarda" hayvani boyutta arttı) politikalar uyguladı. Eğer akp gibi faizleri indirseydi milletin anası ağlamazdı ancak ekonomi 15 sene geriye giderdi.

        Neyse dönelim 2001 Türkiye'si ile 2017 Türkiye'si arasındaki farklara.

        Dış borç stoku; 2002'de 129,6 milyar tl iken 2016'da 420,5 milyar tl olmuş. Yani 290 milyar tl civarı daha çok borçlanmışız.

        Özel şirketlerimizin döviz açığı; 2002'de -6,5 milyar $ iken 2016'de -180,1 milyar $ olmuş. Yani özel sektör babayı tutmuş.

        MB'nin kısa vadeli dış borçları karşılama oranı; 2002 de %164 iken 2016 da %80'e düşmüş. Bu ne demek? Yani 2002'de mb dış borçların hepsini kapatabilecek kadar dövizi varken bugün sadece %80'ini karşılayacak dövizi var. Devami gelecek.. Sığmadı...
        ···
      4. 4.
        +1
        Ya ihracat azalmış demek ya da ekonomi daha fazla borçlanmış demek. iki ucu taklu değnek aslında.

        Dış ticaret açığına bakalım birde. (yani ithalat-ihracat); 2002'de -15,5 milyar $ iken 2016'da -60 milyar $ olmuş. Hamdolsun. (nasıl istikrar güzel mi kardeş?)

        Ulan buraya kadar biraz karmaşık ekonomik verilerden bahsettik. Biraz basite indirgeyelim konuyu. iŞSiZLiK: Gerçek işsizlik oranı 2002'de %16,8 iken 2016'da %19,3. (helal olsun burada da istikrarı sürdürmüş yüce (!) haşmetlimiz)

        Daha böyle uzun uzun anlatmayı çok isterdim lakin biraz yorgunum. Dinlenmem lazım. Uygun zamanda Türk ekonomisi hakkında ayrıntılı başlık açacağım zaten. Bu arada tüm ekonomik verilerin kaynağı imf'dir. Kıçından "doların düşmesi için reçete veren" gerizekalı çomarlarla bizi karıştırma gafletinde sakın ha bulunma!

        (bkz: doların rekor kırması)
        (bkz: doların rekor kırması 2)

        Al biraz oku, öğren. Ha bu arada bir meydan okuma vardı sahi ne oldu ona? Ehehehehehe.
        ···
      5. 5.
        0
        Ne alakasi var lan ben sana durust polikaci siyle dedim sen karsima ekonomi tablosuyla grldi 2000 krizi kacinilmazdi demissin ya ne alakasi var banakalar hortumladi o parayi o donem hukumetinin tek amaci vardi 28 subati yasatmak onu basardilar ayrica sunuda soyleyeyim kemal dervisin o meshur 15 gunde 15 yasa meselesi var bak bakalim ihracat yapma imkani kaliyormu o yasalarla
        ···
      6. 6.
        0
        Entryimi amuda kalkarak mı okudun? Dedim ya Cumhuriyet tarihinde Atatürk haricinde hiç bir politikacıyı sevmiyorum. Haa işin "dürüst" politikacı kısmına gelirsek öyle bir politikacı dünyada yok. Her politikacı dönme dolap misali döner. Gerçi sorsan asla dönmediklerini iddia ederler tabii.

        2000 krizine gelirsek ekonomiden bir halt bilmediğin ortada. Araştır, öğren sonra tartış. Daha öncede söylediğim gibi 2000'de alınan kararlar halk için zararlı, ekonomi için faydalı politikalardı. Bahsettiğin yasalara gelirsek; ihracat zorlaştığı gibi ithalatta zorlaştı. ithalat ihracattan daha fazla olduğuna göre bu kabul edilebilir maliyettir. Sonuçta TCMB'nin dövize ihtiyacı olmadığından ihracat gerekli bir şey değildi. ihracatın yapılmasının temel sebebi döviz getirisi olmasıdır. Kaldı ki hadi tüm bu verileri geçtim doların iki katına çıkması zaten ihracatçının en büyük nimetidir. Eğer gerçekten büyük ihracatçılarımız olsaydı ihracat tavan yapardı. "Ulan doların yükselmesinin ihracatçıya faydası ne amk?" diyebilirsiniz. Şöyle ki; mesela ben 100 liralık masa üretiyorum. Bunu uluslararası piyasada dolar cinsinden satabilirim. 1$ = 0.81 TL iken benim masamın maliyeti 123 $ oluyordu. Çindeki üretici aynı ürünü 80 $'a sattığı için mal benim elimde kalıyordu. ANCAK doların artmasıyla yani 1$ = 1.6 TL olduğunda benim masanın fiyatı 62,5 $'a düştü. Böylece piyasa Çin'i değil beni tercih eder hale geldi. ihracatım 2 kat artmış oldu.

        Sonuç olarak; tekrar ediyorum. Ekonomiden anlamıyorsun. Git araştır, öğren sonra tartışalım 2000 krizini...
        ···
      7. 7.
        0
        Lan ben yasadim ne arastiracagim mal zorla soyletiyosun hala imf verileri falan diyo ya imf hala turkiyeyi zor durumda ve kotu gosterecek en iyi musterisin kaybetmis adamlar rahat dururmu batan izlandayi kalkindiranda bunlar bir yunanistana birsey yapmadilar paralarinin carcur olmasindan korktuklari icin
        ···
      8. 8.
        0
        Sen harbi salaksın amk. Birde oturmuş sana bir şey anlatmaya çalışıyorumya kendimden utandım. IMF'nin daha ne olduğunu bile bilmiyorsun. Araştır diyorum, "ne araştıracağım" diye cevap veriyorsun. işin en zavallıca olanıda senin gibilerin ülke yönetimini belirlemesi. Araştırmayan, düşünemeyen ve sahiplerinin dediklerini olduğu gibi 'doğru' kabul eden insan yığınları...

        Bu arada IMF tarafsız bir kurumdur. Bak ekonomik verilerine. Hepsi doğru ve önceden tahmin edilmiş. Bu ne kadar "başarılı" bir kurum olduğunun göstergesi. IMF o borçları vermeseydi Türk Ekonomisi batmaz, direk yok olurdu. Ayrıca aynı IMF Avrupa Birliği içinde kötü veriler açıklıyor. Yoksa AB'nin de mi gelişmesini istemiyor Imf? Biraz düşün, gerçi bunuda fetö, dış mihraklara vs. bağlarsın şimdi.
        ···
      9. diğerleri 6
    3. 3.
      -2
      Millete gerizekalı deyip kendisinin gerizekalı olduğunu bilmemesi dışarıdan bakıldığında kötü bir durum.
      ···
      1. 1.
        0
        Bak 'arkadaşım' ben burada millete mi "gerizekalı" diyorum? Ben burada malum aktrolle gerizekalı diyorum -ki haklıyımda- ilk önce okuduğunu anlayıp idrak et sonra yorum yap.

        Haa eğer okuyup anlamana rağmen bunları düşünüyorsan zaten bir gerizekalıdan farkın yok demektir tabi de, orasını bilemem. Aslında şu entry'inle bile zeka seviyenin ne durumda olduğunu belli ediyorsunda neyse...
        ···
      2. 2.
        0
        Güzel kardesim elbetteki doların yükselmesi ihracatçıya yarar o kadar ekonomiyi bizde biliyoruz sen konunun cok cok disina ciktin farkinda degilsin
        ···
      3. 3.
        0
        Bak güzel 'kardeşim' senin gibileri iyi bildiğimden herkese hakaret ettiğiniz için 'millet' kelimesini kullanmayı uygun gördüm. Sen de bunu anlamamışsın besbelli.
        ···
      4. 4.
        0
        Haa eğer bu imayı anlamana rağmen bana pişkin pişkin gerizekalı dan farkın yok diyorsan orasını bilemem. Ama ben bunu şöyle algılıyorum. Savunma mekanizman devreye giriyor ve kendi gerizekalılığını savurmak kabul etmemek için karşı saldırıya geçiyorsun.
        ···
      5. 5.
        0
        "Senin gibiler" derken?! Hayır yani sen beni hangi ara tanıdında beni belli bir gruba mensupmuşum gibi genelleme hakkını kendinde buldun?

        Ayrıca ben kendimi savunmuyorum burada. insanın kendini savunabilmesi için öncelikle karşı taraftan bir "itham" vb. gelmesi lazım. Karşımda bir 'itham' yok ki kendimi savunayım. Karşımda sadece okuduğunu anlayıp idrak etmekte güçlük çeken bir arkadaş var, o kadar.
        ···
      6. diğerleri 3
    4. diğerleri 1
  11. 11.
    +9 -1
    Trend olacaksa bu başlık olsun. Yakın zamanda damlar o huur çocuğu da
    ···
  12. 12.
    +9
    aynı elemana bende kıl oluyorum günlerdir bilmişlik yapıyo salak salak şeyler yazıyo duygularıma tercüme oldun bir tane toplu iğne üretmeyen pekekent çok piyasanın içindeymiş gibi gelmiş üretimde sıkıntı yok diyo mümkün olsa 2 şuku atardım
    ···
  13. 13.
    +5
    (Gelemedi) beyler bu dıbınakoduklarımda at gözlüğü var bu bir.
    Dexer bunlara kulaklık dağıtmış heralde beyin hücrelerini yok eden (ya da doğuştan beyinlerini şokladılar beyinsiz kaldılar) ondan böyle bunlar
    ···
  14. 14.
    +5
    yazılımı öğrenin sözlüğün en büyük çomarıdır bu yaşıma kadar onca insan gördüm. Hiçbir konuda bilgi sahibi olmayan, akıl yürütemeyen bir adam görmedim.
    ···
  15. 15.
    +5
    Ama yol
    ···
  16. 16.
    +3
    Ya gibdir et o yalaka huur evladını panpa tayip anasını gibse vardır bi planı yaaaavvv diyecek sen ne takılıyosun ona
    ···
  17. 17.
    +3
    Bu ülkenin mantığı gib emekçiyi , gib hakliyi, gib askeri sen keyif sür. Allah belasını versin bu koyunların
    ···
  18. 18.
    +2
    gibmişsin kardes eline sağlık
    ···
  19. 19.
    +1 -1
    Beyler rep yazıyorym yakında link atarım protest şarkımdan 2 bar;
    Yok öyle, Bura benim ülkem,
    Sürerken hayaliniz, Atamsa ölmez.
    Durumu özetler panpalar
    ···
  20. 20.
    +2
    yemin ediyorum çok mutlu oldum şuan biri daha benim gibi ulan 17 yaşında oy veremeyen insan öyle bi savunuyoki körü körüne bide haklı olsa dıbını yurdunu gibtiğimin heryerde
    ···