1. 53.
    0
    @50 zor soru *

    sonsuzluk kavranabilir olsaydı , sonsuz olur muydu acaba ?
    ···
  2. 52.
    0
    @49 insan , değeri kendinde bir varlık yani bunu iki boyutlu düşünmek lazım : hem varoluşu nedeniyle , diğer varolanlara kıyasla daha değerli,

    hem de bu değerin taşıyıcısı ve ortaya koyucusu olması ...

    bu nedenle hayatta bir amaçlar çokluğu var ama yine de bütün amaçların toplamı : mutlu olmaktır *
    ···
  3. 51.
    +1
    @46 Dil felsefesi tartışmaları platon'un kratylos'' diyoloğuyla başlar , yani ben böyle başlatıyorum bu tartışma da hermogenes ve platon adların ne olduğu üzerine tartışır

    kısaca sokrates adın , karşıladığı nesnenin doğasına uygunluğunu vurgular

    hermogenes ise insanlar arasındaki intersubjektif uzlaşmadan bahseder

    wittgenstein ise bir ismin , karşıladığı görünün (fenomen demiyorum) sınanılabilirlik oranından bahsediyor bana kalırsa , işin özeti , önemli olan aynı görülere farklı adlar vermemek , farklı görülere de aynı adları vermemek *

    2- soruyu , donanımsızlıktan yanıtlayamıyorum özür dilerim , felsefi problemler bana kalırsa , bir bütünün dile getirilişinin düşüncede özetidir
    ···
  4. 50.
    0
    Sonsuzluk kavrdıbını açıklayabilir misin?
    ···
  5. 49.
    0
    hayattaki amacımız nedir
    ···
  6. 48.
    0
    @45 bence bunu bir din alimine sormalısın , çünkü cennet vardır sorusunu sormadan önce

    1 Allah var mıdır ?

    2- yargı günü (kıyamet) var mıdır ?

    gibi soruları yanıtlamak lazımdır ki bunlar bir akıl yürütmeyle , felsefi veya bilimsel bilgiyle çürütülebilecek ya da onanabilecek türden sorular değildir.

    öte yandan filozofların tanrıları , ritüelleri olan i tapınılan tanrılar değildir . sistemin inşasında kullanılan fonksiyonel kavramlardır

    bkz: descartes'in özneden dış dünyaya geçerken tanrıyı kullanması

    bkz: aristoteles'in ilk hareketi başlatan , hareketsizi (tanrı)

    bunlar bizim allah kavramımızla yakından uzaktan ilintisi olmayan bir tanrı düşüncesidir
    ···
  7. 47.
    0
    Teflona hiçbirşey yapışmıyorsa teflonu tavaya nasıl yapıştırıyorlar
    ···
  8. 46.
    0
    wittgenstein'ın eleştirisini sunabilir misin?

    anahtar cümle:

    1- biz filozoflar kelimeleri arkalarında büyülü ve gizemli ilintilerle anlamlar dünyasına bağlanan yapılar olarak düşünüyoruz. anlam için kendi içinize değil kelimenin kullanıldığı yere bakın. herşey açık ve nettir ve anlaşılabilir. suları bulandıran biz filozoflarız.

    2- hukuki, matematiksel, etik, mantıksal, dini sorunlar vardır ama başlıbaşına bir felsefi sorun yoktur. felsefe, dili yanlış algılamanın yan ürünüdür.

    -wittgenstein

    not: fenomenoloji ile başlayan ya da içinde husserl geçen cevapların tamamı kolaycılık olarak kabul edilecek ve kafana sopa olarak inecektir.

    süren başladı.
    ···
  9. 45.
    0
    bana göre çirkinin olmadigi yerde guzel, yorgunlugun olmadigi yerde dinçlik, acının olmadigi yerde tatlı, kötünun olmadigi yerde iyi diye bir sey de olmaz oyleyse her seyin her zaman iyi ve guzel oldugu cennet gercek midir?
    edit: seviye cok yuksek am züt meme
    ···
  10. 44.
    0
    @43 knik demek zaten eski yunanca'da köpeksi köpeksi yaşam demek. sokrates ten beri ilerigelen , bu dünyada önemli olanın değer olduğunu , maddi varlığın sonlu ve zenginliğin de kalıcı olmadığını düşünür bu filozoflar hatta felsefe tarihinde bunlara yeni-platon'cular denir.

    hayat hikayesi de buna paralel olarak komik ve ironiktir . diogenes , kalpazanlık yaptığından dolayı atina polis kentlerine sürülür ve orada felsefe öğrenir *
    ···
  11. 43.
    0
    diogenes in felsefenin açıklaması nedir? kinizm midir nedir
    ···
  12. 42.
    0
    @38

    soru iki : '' bu dünyada ve hatta bu dünyanın dışında , iyi bir isteme (good will)'nin dışında daha büyük bir iyi yoktur'' Ahlak metafiziğinin temellendirmesi , elbette ki vardır , öte yandan benci filozoflar da başkasına iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini düşünür.

    soru dört: özellikle ibn haldun'ün sosyal felsefesi bugün de birçok sosyolojik konuda danışılan bir kaynaktır mukaddime öte yandan çağa ayak uyduramayan ilmi çalışmalar zaten silinip gider

    3- özellikle platon ve aristoteles daimon kavrdıbını kulllanırım bunu açıklarken

    soru bir: charles darwin'in türlerin kökeni kitabını bir incele ondan sonra tartışalım uyar mı ?
    ···
  13. 41.
    0
    am züt meme am züt meme
    ···
  14. 40.
    0
    @37sinop lu diogenes

    @35 araştırma nesnesine bağlı biraz da *

    @36 carpe diem sanıldığu aksine , anı yaşa demek değildir. yaşadığını kavra demektir. Ama bunu yaparken de iyi bir gelecek için çalışmak mümkün *
    ···
  15. 39.
    +1
    http://inciswf.com/1290044914.swf
    ···
  16. 38.
    0
    Filozof olmak kolay mi amk. Felsefe alaninda nasil bir sey yaptinda kendine agir filozofum yakistirmasinda bulundun? Sirayla sorayim cevapla madem filozofsun bilmen gerekir soracaklari mi?

    1- insanin evrimini kisaca anlat ?
    2- altrust eylem var midir? Ornekler ver varsa..
    3- stres hakkinda hangi filozofun ogutlerini ornek alirsin?
    4- musluman alimlerinin ilmi arastirmalari ne kadar dogru yanlis?
    ···
  17. 37.
    0
    bu fıçının içinde yaşayan elemanın adı neydi
    ···
  18. 36.
    0
    yarın mutlu olmak icin mi calismak daha iyi yoksa yarin mutsuz olacagini bildigin halde bugun mutlu olmak mi
    ···
  19. 35.
    0
    çok gezen mi bilir çok okuyan mı
    ···
  20. 34.
    0
    @33 *

    genelde öyle oluyor ya
    ···