1. 1.
    +1
    bekliyorum

    beklemekteyim
    ···
  2. 2.
    0
    kimsenin sorusu yok mu ? :(
    ···
  3. 3.
    0
    uplarım bir kere , başka da yok
    ···
  4. 4.
    +1
    @4 bir şeye iyi demek , her şeyden önce asgari bir , karşılaştırma ister. O yüzden iyi dediğimiz şey , değer dünyasında ve insan eylemlerinde , bir eylemin ya da bir ilkenin diğer ilkelerden daha değerli olması durumudur.
    ···
  5. 5.
    0
    nihilizm kavramı , köken itibari ile eski yunanca'san geliyor , nihil ex nihilo fit , yani hiçbir şeyden hiçbir şey gelmez!!

    modern dönemde ise , özellikle Nietzsche'de bir değer dünyası yıkılımından söz ediliyor , ve daha çok tarihsel bir süreç

    god is dead ile tanrı yoktur aynı şeyler demek değildir. zerdüşt , şöyle der : ben tanrıyı insanların kalplerinde ölü buldum!

    bu aynı zamanda imgesel bir anlatım , bütün bir ortaçağın etik , ahlaksal , bilimsel paradigmasının ve değer dünyasının çöküşünü anlatıyor ...
    ···
  6. 6.
    0
    @7 inanç konusunda şunu söyleyebilirim , inanç dediğimiz kavram bilgiye sığmayan bir alandır . yaradılış fikri felsefeye uygun bir kavram değildir.
    çünkü bilgi var olanın bilgisi , var olansa zaten var olduğu kadar vardır *

    evrim teorisi ise ,bir bilimsel argümandır . ikisiinin arasında büyük bir fark var birinin nesnesi bilgi , diğerinin nesnesi ise inanç

    insan paradoksal bir varlıktır zaten dostum özdemir asafın bir sözü vardır : içimde bir şeyler var , birikerek azalıyor ...
    der *
    ···
  7. 7.
    0
    @9 ölümü kim bilmiş dostum * bir ruhumuzun olduğuna inanıyorsak , onun öldükten sonra da var olmasını istiyoruz hepsi bu

    bu bana kalırsa biraz da insanın yine de , çürüdükten sonra ben olma bilinci ni sürdürme edimi ...
    ···
  8. 8.
    0
    @@11 :((
    ···
  9. 9.
    0
    @14 estağfurullah ben seni ayıbınla baş başa bırakırım *
    ···
  10. 10.
    0
    @15 bir şey varsa , zaten vardır , teferruata luzum yok *
    ···
  11. 11.
    0
    @17 vallahi ben böyle arabesk aforizmaları sevmem * benim için de bir edebi/felsefi değeri yok , sen ne anladıysan odur ...
    ···
  12. 12.
    0
    @evet sorudur

    @21 mizahla felsefe aynı şey değil be dostum *
    ···
  13. 13.
    0
    @20 bu soruyu cevaplamak afedersin züt ister , çok iyi soru *

    o yüzden bir kaynak önereceğim sana ,

    http://www.idefix.com/kit...?sid=T1NEISCF5Z4RYVDXB1T8
    ···
  14. 14.
    0
    @24 taşak olarak mı ? yoksa hepsi mi ?

    @25 bir şey varsa vardır dostum *
    ···
  15. 15.
    0
    @27 tanrının iyiliği veya kötülüğü mümkün değildir dostum antrosentrik düşüncenin ürüdünüdür iyi ve kötü kavramı , tanrı bunun ötesinde bir varlıktır.

    bir yandan da kötülük , iyiliğin yokluğundan doğar , eğer bir yerde iyiliğin yoksunluğu varsa kötü de oradadır
    ···
  16. 16.
    0
    @28 kaçırmışımdır bir daha bakayım bir
    ···
  17. 17.
    0
    @33 *

    genelde öyle oluyor ya
    ···
  18. 18.
    0
    @37sinop lu diogenes

    @35 araştırma nesnesine bağlı biraz da *

    @36 carpe diem sanıldığu aksine , anı yaşa demek değildir. yaşadığını kavra demektir. Ama bunu yaparken de iyi bir gelecek için çalışmak mümkün *
    ···
  19. 19.
    0
    @38

    soru iki : '' bu dünyada ve hatta bu dünyanın dışında , iyi bir isteme (good will)'nin dışında daha büyük bir iyi yoktur'' Ahlak metafiziğinin temellendirmesi , elbette ki vardır , öte yandan benci filozoflar da başkasına iyilik yapmanın insanı mutlu ettiğini düşünür.

    soru dört: özellikle ibn haldun'ün sosyal felsefesi bugün de birçok sosyolojik konuda danışılan bir kaynaktır mukaddime öte yandan çağa ayak uyduramayan ilmi çalışmalar zaten silinip gider

    3- özellikle platon ve aristoteles daimon kavrdıbını kulllanırım bunu açıklarken

    soru bir: charles darwin'in türlerin kökeni kitabını bir incele ondan sonra tartışalım uyar mı ?
    ···
  20. 20.
    0
    @43 knik demek zaten eski yunanca'da köpeksi köpeksi yaşam demek. sokrates ten beri ilerigelen , bu dünyada önemli olanın değer olduğunu , maddi varlığın sonlu ve zenginliğin de kalıcı olmadığını düşünür bu filozoflar hatta felsefe tarihinde bunlara yeni-platon'cular denir.

    hayat hikayesi de buna paralel olarak komik ve ironiktir . diogenes , kalpazanlık yaptığından dolayı atina polis kentlerine sürülür ve orada felsefe öğrenir *
    ···