-
151.
0@118 bu soruyu sormanın vakti geldi hocut * Evrensel ahlak var mıdır? Kant büyük adam mıdır?
-
152.
0@124 kant büyük adamdır , kant a rağmen ve kantın yanında felsefe yapılır ama kant sız felsefe yapılamaz
ahlak metafiziğinin temellendirmesinde şöyle bir giriş var
dünyada ve dünyanın dışında iyi bir istemeden daha iyi bir ilke yoktur
bu tüm ahlakların özünde olan şey işte
o yüzden evrensel ahlak var... -
153.
0@19 yanlış cevap vermişsin bir cismin kesinlikle bir yeri yoktur. çünkü bir cisim bir yerde olamaz her yerde olabilir. bu bilimsel olarak da üstünde durulan bir şey
-
154.
0@125 advance düzeyde felsefi bilgim yok malesef panpa. Pek çok görüşü kavrayamyorum. Yardımcı olacak kayanaklar önerebilir misin? Felsefeye tam olarak giriş yapmalıyım *
-
155.
0@127 ben en önce filozofların birincil kendi yazılarını okumanı öneririm dostum
platon'un diyaloglarıyla başlamanı öneriyorum bu yüzden
aristoteles in metafiziğini ikinci olarak öneriyorum
son olarak da bunları iyi bir felsefe tarihi kitabıyla desteklemeni öneririm *
@126 cisimin bir uzamda yer aldığını kim inkar edebilir ki ? -
156.
0Bilinç eğer varlığının bilincinde olmaz ise beden ve bilinç birbirinden ayrıldından mütevellit beden var olmaya devam eder fakat bilinç yok olur. Eğer böyle olsa idi asıl varlık, diğer varlıkların varlığını algılamak olacaktır. Böyle olursa da beden kendini yönetebilen adeta bir "robot" şekline bürünürdü.Bu sebepten dolayı beden hâlâ aynı işlevleri yerine getirebiliyor ise bilincin var olma sebebi bulunmaz ki bu yüzden bilincin değeri yoktur.Ama eğer bilinç irade ise (ruh vb.) o zaman bilinç tek başına var olabilir.Bu sefer ise bedenin varoluşunun bir amacı bulunmaz. Eğer bilinçsiz beden var olabiliyor ise bilinç neden vardır? Ve eğer bedensiz bilinç var olabiliyor ise bedenin amacı nedir?
- 157.
-
158.
0@123 tek yanılgımız olduğundan şüpheliyim ancak onun bir yanılgı olduğundan eminim diyebilirim * pekiii şunu açıkla bakalım. zuhur etme kavrdıbını bilirsin. beyin üzerinden gidelim malum daha açıklanamadı. bu beynin açıklanamaması, parçaların birleşip daha karmaşık bir yapı oluşturduğunda (atom-hücre-beyin) ortaya çıkan yeni özelliklerin, artık o parçalar ile açıklanamamasından dolayı mı? yoksa bizim bu parçalardan bütünü açıklamayı beceremediğimizden dolayı mı? yani gerçekten parçalardan bütünün açıklanması imkansız olduğu için durum ontolojik zuhur etme mi, bizim bilgi ekgibliğimizden kaynaklandığı için epistemolojik zuhur etme mi *
-
159.
0@128 teşekkür ettim panpa. Ara sıra karanlıkta kalmış, ham zihnim ışığa ihtiyaç duyarsa kapını çalarım *
-
160.
0panpa varoluşculugu falan anlatsana bana biraz özelden
-
161.
0@129 öncelikle bilincin kaynağının beden olduğunu da düşünebilmek mümkün hal böyle olunca , bir beden olmaksızın bilinç de mümkün olmayacaktır. bu savın en önemli temsilcisi ise bilindiği üzere aristoteles'tir
felsefe tarihinin getirisi bir dualizm beden ve ruh / bilinç ve beden ayrımı , bunu en keskin ifade eden ise sokrates ve platon
nietzsche işte bu yüzdendir ki eleştirir bütün bir sokratik geleneği , şöyle der biz insanı , tekrar hayvanların içine yerleştirdik , en kurnaz hayvandır o!
eğer bu dualizmi kabul ediyorsak da seninle dostum , bence insan her ikisine de gereken değeri vermelidir . -
162.
+1@132 maalesef tanımıyorum onu
@133 estağfurullah ben teşekkür ederim
@134 tabii anlatırım i kaynak da öneririm -
163.
-1Felsefi dusunce cok taktan bisey amk herseye onyargiyla yaklasmsk nedir sjshdb
-
164.
0@135 tam cevabımı alamasam da ışık için sağol azizim
-
165.
0@1 ya renk korlugu renkli gormekse aslinda hersey siyah beyazsa? acikla lan bazen derste kafama takiliyor not alamiyorum dusunmekten.
-
166.
0@131 taşaklı soru dostum bu konuda yardımcı olamayacağım ne yazık ki *
-
167.
0@139 renklerin varlığı , ışığın var olmasına bağlıdır. eğer hiçbir ışık yoksa , renkler de var olamaz , bir britanyalı filozof şöyle der:
var olmak algılamış ve algılanmış olmaktır
ama bir de şunu düşün , sen o renkleri göremiyor olman , o renklerin var olmadığı anldıbına mı gelmeli
hep deriz objektif olalım objektif olalım ben de diyorum ki biz önce subjektifler arası uzlaşalım
inter subjektif olalım * -
168.
0felsefe ne demek la dingil?
-
169.
0@142 bilgelik sevgisi demek kelime anlamı olarak
-
170.
011.sınıf felsefe dersi terk amk açıklamalara sorulara bak
-
gran torino seni öldüresiye dövüp
-
puornooooooooooooooo
-
dondurmalar bu ambalajliyken hayay guzeldi
-
şaka maka 2000 2012 arasi dönem
-
ananı avradını gibiyim hayat gibi
-
hikikomoriler
-
bir inci sözlük lobisi var
-
din karşıtı olmak çok kötü lan
-
yahudilik hristiyanlik sonra muslumanlik
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 14 12 2024
-
osmanlı olarak heryerden kovulduğumuz gerçeğii
-
rahmetli lawarance bu sahneyle analım bu gece
-
empoliden yattik mechelenden kazandik
-
freiburg woflsburg maci
-
engeli memati part 3
-
cozeeee morarinnnyoo
-
zall uludağ sözlüğe naptın lan sen
-
memati pm den bir daha yazarsan
-
arabistan topraklari bizde kalsaydi
-
memati tansiyonun kac seyrediyor
-
trabzanlardan indiğimde
-
zamanında macaristanda yaşıyordukk
-
allah arapa petrol verdi türkede
-
balkan savaşları gereksizlikte top 10 girer
-
piyo adlı yazarın közdesucuk oldugu
-
müslüm gürses abartılmış balon bir sestir
-
ulan burda eskiden hikaye yazılırdı be
-
scarlett johansson baya yahudi lan abd doğmasa
-
artık emin oldum inci sözlükte yapay zeka
-
memati bak velet bende 16 yaşında oldum
- / 2