1. 103.
    0
    @104 o zaman biraz emek ver dostum; avamın sorduğu en sıradan ve en kolay soru bu. biraz emek ver zor ve dünyanın tartıştığını sor bana.
    ···
  2. 102.
    0
    Kardesim simdi sen ateistligi savunuyorsun arastirmissin eyw kafandakilere mantikli cevaplar aramissin buldun yada bulmadin o senin sorunun artik, (bulmussun ki ateistligi savunuyorsun neyse iste) muslumanlarda Allahin varligina ve hz muhafazidin onun elcisi olduguna inaniyor, ve muslumanlikta bu 1. kural. Bu durumda senin inanmadigin bir yaratici Allah varsa, hic kimse olum denen bir gercegi inkar edemez hic bir bilimde olen bir canliyi diriltrmez yani geridonusumuz olmayacak, boylr bir durumda ben inandigim icin kaybedecek birseyim yok en azindan sonsuza dek cehennem azabi denen birsey yok yine gunahim kadar cezam olacagini var sayiyoruz, ama bu durumda sen kabul etmeyerek tamamen cehenneme gidecegini soyluyor muslumanlik bize, bu dogrultuda ben Allaha inanip oldum diyelim ve Allah yoktu ben kandirildim ben bu dunyada dinim uzere yine iyi insan temiz insan oldum obur tarafta benim kaybim ne olacak? Sen inancin dogrultusunda oldugun zaman baktin ki gercekten Allah var hak din muslumanlik ama sen hic birini kabul etmedin senin kaybin ne olacak? dusundun mu? Ben yasarken senin inandiklarina inanmadigim icin olunce Allah da yoksa benim oradaki kaybim ne olacak? Senin savunduklarini ben yasarken savundugum da olunce ne karim olacak?
    ···
  3. 101.
    0
    @96 natüralist ateist yada materyalist ateist değilim. bahsettiğin kişiyi inan duymadım hiç araştırırım.
    bahsettiğin söz için;
    zihnimizin çıkarımlarına kesinlikle, hiç değişmez olarak güvenmemiz anlamsız elbette. hakikatin özelliği değişmez oluşu değildir; tek oluşudur.
    bu sebeple her ateist biraz agnostiktir derim sürekli. en güvenilebiliri sunan bilime güvenmemiz tek koşul bana göre.
    ···
  4. 100.
    0
    @98 kardeşim 3 gözümüz 2 beynimiz yok mükemmellikten kasıtın nedir?
    ···
  5. 99.
    0
    dusunki ben bir kamyonu paramparca yaptim. ucurumdan asagiya attim. onlarin havada duserken tekrar kamyon olma olasiligi nedir? işte evreninde oluşma olasılığı budur senin evren iç içe felan demişin @14 de ve birde şunu söylemişin lab. larda evrenin nasıl oluştuğunu açıklayacak bilim adamları demişin koskocaman ve hala gelişmekte olan ya da senin deyişinle iç içe geçmiş diğer evrenler sadece ufacık bir laboratuvarda mı açıklancak .
    ···
  6. 98.
    0
    @100 sayısal lotoyu kazanan talihliyi düşün sadece
    ···
  7. 97.
    0
    @101 ben sana saygısızlık yaptığımı zannetmiyorum
    ···
  8. 96.
    0
    @95 elbette inandırmak zorunda değiliz. bu bahsettiğin hz.ali mantığı. bergson ve pascal'da işler bu mantığı. biz aştık bu mantığı.
    ben hakikati istiyorum; çıkarcılığı değil. ama hakikati ver; gerekirse zararıma olsun. gerekirse acı çekeyim bana saf hakikati ver, kimin yararlı zararlı çıkacağı değil.
    70 yıllık hayatını sırf zararlı yararlı ön şartıyla, hakikat olmayan üzerine kurmak çok saçma. ben bunu saçma olarak görüyorum. kabul etmiyorum. modern etik bu bahsettiğini konuşmuyor artık.
    ···
  9. 95.
    0
    @100 bu zamana kadar dinlediğim tüm ateist fizik profesörleri tesadüf diyor celal şengöründen, cihan saçlıoğluna kadar hepsi
    ···
  10. 94.
    0
    @93 mükemmel tasarım diye bir şey yok ayrıca. sana bunu saatlarce anlatırım. ama önce saygı duy bana; yani karşı durduğun şeyi araştır emek ver biraz.
    ···
  11. 93.
    0
    @93 dostum yapma lütfen ya. kim tesadüf diyor. bunu siz diyorsunuz. biz tesadüf demiyoruz.
    "birikimsel rastlantısallıklar, idiografik ve olasılık yasaları" kavramlarını literatürde tarat.
    cemaat ağzıyla konuşuyosun ayıp mümin.
    ···
  12. 92.
    0
    sözlükte adam gibi bi ateiste rastlamayi ummuyordum doğrusu şaşırdım . dostum yalnız şu tecavüz olayina tek taraflı bakıyorsun , herşey dünyada kalacak diye dusunursek sen haklısın, fakat eleştirdiğin dinin tanrisi bu tarz olayların sonuçlarını da belirtmiş .
    ···
  13. 91.
    +1
    Bak kardeşim inansan ve ona göre yaşasan ne kaybedersin temiz bir hayat yaşamış olursun en azından. ama bak hadi Allah varsa hak din islamsa ozaman sonsuz azap seni bekliyor olacak umarım insansız birsekilde ölmezsin. Ayrıca evrim teorisi gerçekten bir teori olmanın ötesine gidebilseydi tüm dünya ateist olurdu bak şimdi : Elimizde 1’den 10’a kadar rakamlanmış pullar olsun. Bu pulları bir torbaya koyup, rastgele çektiğimizde 1 rakdıbının gelme ihtimali 10’da birdir. Fakat pulların birden ona kadar sırayla çıkma ihtimali ise 10 milyarda bir ihtimaldir.
    (10.000.000.000). Üstelik bu bir ihtimaldir. Yani 10 milyar defa pulları çekme işini tekrarladığımız zaman 10 milyara geldiğimizde bu pullar sırayla muhakkak çıkacak diye bir kural da yoktur. Eğer yalnızca 1’den 10’a kadar pulların sırayla çıkması 10 milyarda 1 ihtimal ise, vücudumuzdaki had ve hesaba gelmez atomların, hücrelerin, organların oldukça karmaşık, ama intizamlı bir şekilde dizilmeleri kaçta kaç ihtimaldir. Bunu bütün bitki, hayvan ve insan vücutları için bir düşünün.
    Bütün bunların tesadüfe havale edilmesi yalnızca önyargı ve şartlanmışlıktan kaynaklanmaktadır.
    ···
  14. 90.
    0
    @92 kadan mı güzel dostum. geçmiş entry'lere bak ilk paragrafta yazdığın konuşuldu.
    ikinci paragrafta yazdığın çok komik, ben eleştirel biriyim, tüm yorum ve önermeleri dikkate alır değerlendiririm; bu başlıkta yaptığım gibi. bu söylediğin dogmatik bir insan için geçerli.
    üçüncü paragrafta tüm bilim kapılar ve çoğu felsefe kapıları benden yana; kuantum fiziğinden evrimsel biyolojiye; sen kendi dogmatik kapalı kapından başka neyin var. o da kendini kendinde kanıtlıyor sadece. inanmak isteyen allah'ı da yaratır, kur'anı da yazar, senin söylediğin buraya çıkıyor.
    ···
  15. 89.
    0
    @94 alvin plantinga'yı duymuşsundur. onun bir sözü var.ne düşünüyorsun? sen de yukarıda evrimsel canlılığın nasıl başladığının bilinmediğini söylemişsin onunla alakalı bir söz.

    "natüralist-ateist evrim anlayışına göre evrimin sadece üreyebilen ve kendini kopyalayabilen canlılar üretmesi beklenir. güvenilir zihinsel yeteneklere sahip olması ve evreni anlayabilmesi gerekmez. dolayısıyla ateist evrim anlayışına göre zihnimizin çıkarımlarına güvenmemiz için bir sebep yoktur" ne diyorsun?
    ···
  16. 88.
    0
    kardeşim kimseye bir şey inandırmak zorunda değiliz ama şuna emin ol,senin bakış açından tanrı yoksa inanan insanlar hiçbir şey kaybetmez ama bizim dediğimiz gibi tanrı eğer var ise gerisini sen düşün.
    ···
  17. 87.
    0
    @90 ölüm bir deneyim değildir. ölümün deneyimsiz oluşu, ölüp ardıma bakıp bir yorum ve açıklama yapamayacağım anldıbına gelir.
    ölüm bir deneyim olmadığı için ölümden sonrası için tüm yargılarımı askıda bırakmam gerekir. söyleyeceğim herşey temelsiz bir tahmin olur. uydurma olur. en iyisi susmaktır. mevlana buna sükut anı der. konuştuğun ağzından çıkan her cümle kristalize olur hakikati göstermez. düşünen bir insan ölüm hakkında sükut anını yaşamalıdır.
    dinler ölümden korkuğunu bildiği için insanların ( bilinmeyen korkar insan); sürekli ölüm korkusu satar bize.
    islamdan ölümden korkutarak müslüman yapmaya çalışır bizi.
    ···
  18. 86.
    0
    her şeyi anlarımda tesadüfü anlamam, bir kalem bile tesadüf olarak ortaya çıkmazken, mükemmel tasarım insan vücudu nasıl tesadüf olsun?
    ···
  19. 85.
    0
    @88 kendine gel; küçük bir bebeğin tecavüze uğramasının neresi imtihan?
    kaldı ki her şeye müdahale ediyor mu? hiç bir şeye etmiyor mu? bazen edip bazen etmiyor mu?

    eğer kutsal kitap yolladığına ve peygamber seçtiğine inanıyorsan müdahale ediyor diyorsundur.
    bende soruyorum sana bir bebeğin acımasızca defalarca tecavüze uğraması müdehale edilmeye değmez mi? buna müdehale etmemek midesizlik gibi geliyor bana. kusura bakma hakaret etmiyorum. ama sen olsaydın müdehale ederdin dimi bi bebeğin tecavüze uğramasına?

    sence bunlar müdehale etmeye değmez mi? bunlardan birini kendin yada senin çocuğun olduğunu düşün.

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/5356008.asp
    http://www.cnnturk.com/20...ti.1ini.oldurdu/573637.0/
    http://www.haberler.com/bebege-tecavuz/
    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=8199
    ···
  20. 84.
    0
    inanca ve tanrıya sığınanlarda hastalık veya zor bir durumda pozitif biyolojik etkileri görülmüştür, çünkü umut dediğimiz şeyi doğurur bu olay.
    tamamen pgibolojiktir, hasta haldeki adam, çaresizliğini kabul eder ve kendisini bu durumdan kurtaracak kutsal bir varlığa inanmaya başlar, çünkü artık beyin başına gelen olayı mantıkla açıklayamaz. o yüzden adam "beni bu durumdan kurtar" diye dua eder, ama aslında bu duayı kendine, yani beynine ediyordur bilinç altında.
    böylece hastalığa pgibolojik olarak savaş açar, yaşama arzusu ne kadar fazlaysa bu zor durumdan kurtulma ihtimali o kadar yüksektir
    yüksekten %70-80 gibi bir şey çıkartmayın, mesela hiv + olan birisi istediği kadar dua etsin, bir gün vücudun savunma sistemi illa çökecektir mesela.
    önemli olan burada insanın hayatta kalma isteğinin ne kadar olduğudur.
    edit: eksileyen kimse çıksın karşıma bi ağzının payını vereyim, yazım yanlış anlaşılmış olabilir, inanmanın pozitif etkilerini yazmak istedim, yoksa tanrıymış allahmış benden uzak olsun.
    ···